Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

enkele E2-visa vragen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
probits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

enkele E2-visa vragen

Bericht door probits »

Hallo iedereen,

Ik ben info aan het verzamelen betreffende het E2 visa , maar een paar zaken zijn me nog niet echt duidelijk.
Hopelijk zijn er hier mensen met ervaring die mij een antwoord kunnen geven.

1) Plan is om een bestaand bedrijf over te kopen , maar wat is eigenlijk de volgorde. Moet je eerst een bedrijf kopen (en dus ook betalen)
om daarna een visa aan te vragen? Lijkt mij logisch , maar als de visa-aanvraag dan mislukt, ben je dan ook je investering kwijt?
2) blijkbaar als je een aanvraag indient voor een E2 en deze wordt geweigerd, dan kan achteraf als je op vakantie wil naar Amerika
dit niet meer doen via ESTA. Klopt dit?
3) 1 van de voorwaarde bij een E2 is dat er werkgelegenheid moet gecreëerd worden voor Amerikanen. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben (maar ik vind dit nergens meer terug)
dat deze voorwaarde vooral telt als je een nieuw bedrijf wil starten en minder als je een bestaand bedrijf wil overkopen. Klopt dit?
De reden waarom ik dit vraag is gewoon omdat ik met het idee zit om een Property management-bedrijf over te kopen en dit soort bedrijven zorgen wel voor werkgelegenheid
in die zin dat er iemand ook het gras moet afrijden, de pool moet onderhouden, de schoonmaak moet doen , kleine herstellingen moet doen enz... maar je neemt natuurlijk niet rechtstreeks iemand echt in loondienst. Gisteren zijn we naar een infonamiddag geweest over werken en wonen in USA en daar werd ons verteld dat er voor dit soort bedrijven moeilijk een E2 visa te verkrijgen is. Dus als er mensen zijn die hiermee ervaring hebben...zou ik die heel graag horen.

Alvast bedankt voor de mogelijke reacties.
Hockey
Amerika-expert

Re: enkele E2-visa vragen

Bericht door Hockey »

1) Dat hangt ervan af hoe jij de voorwaarden bij de koop regelt. Je bent toch zelf aanwezig bij de onderhandelingen over het koopcontract en kan zelf bepalen of je een bepaling op laat nemen dat de koop niet doorgaat als je geen visum krijgt.
2) Ja
3) Als je geen mensen werk zou hoeven te bieden nam iedereen die route. Toch?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

( Je berichtje staat in het verkeerde subforum maar dat zal een vriendelijke MOD wel corrigeren :) )

Heb je dit onderwerp al gelezen? http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=12&t=1555
En dan met name deze:

http://www.allesamerika.com/financieel-visum.html
http://www.allesamerika.com/e2-visum-amerika.html

Bij de laatste link staat ook een vermelding naar het bedrijf PBBI. Deze kunnen je helpen met je E2.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
probits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door probits »

bedankt voor jullie reacties...
2)Als je niet meer via Esta kan...hoe kan je dan nog als toerist naar de USA...?

3) ik vind onderstaande terug op de site van de ambassade, er staat in dat je voldoende inkomen met genereren om uw gezin te onderhouden of een grote economische impact moet hebben. Er staat eigenlijk toch niets over werknemers in dienst nemen? Of weten jullie uit ervaring dat er eigenlijk gevraagd wordt dat je mensen moet aannemen?

Requirements for a Treaty Investor (E-2) visa

The investor, either a real or corporate person, must be a national of a treaty country.
The investment must be substantial. It must be sufficient to ensure the successful operation of the enterprise. The percentage of investment for a low-cost business enterprise must be higher than the percentage of investment in a high-cost enterprise.
The investment must be a real operating enterprise. Speculative or idle investment does not qualify. Uncommitted funds in a bank account or similar security are not considered an investment.
The investment may not be marginal. It must generate significantly more income than just to provide a living to the investor and family, or it must have a significant economic impact in the United States.
The investor must have control of the funds, and the investment must be at risk in the commercial sense. Loans secured with the assets of the investment enterprise are not allowed.
The investor must be coming to the U.S. to develop and direct the enterprise. If the applicant is not the principal investor, he or she must be employed in a supervisory, executive or highly specialized skills capacity. Ordinary skilled and workers do not qualify.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

2) door het aanvragen van een B2 visum.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Voor dit soort zaken moet je echt gewoon met een immigration lawyer werken hoor... Elke case is anders, en veel hangt af hoe je de business case naar voor schuift, dus bel eens een paar van die mensen op en vraag naar referenties
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer