Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

winkeldiefstal

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
russellthc
Amerika-newbie

winkeldiefstal

Bericht door russellthc »

Hallo,

Ik ben in februari dit jaar in aanraking geweest met de politie voor winkeldiefstal. Dit was de eerste en laatste keer. Ik wil volgend jaar naar familie in Amerika, is het mogelijk om op een normale manier een visum aan te vragen? Of moet dat nu op een speciale manier?

Alvast bedankt.
Hockey
Amerika-expert

Re: winkeldiefstal

Bericht door Hockey »

Je zal meer informatie moeten geven. Wat bedoel je precies met "in aanraking geweest"? Ben je gearresteerd? Veroordeeld?
russellthc
Amerika-newbie

Gearresteerd en meegenomen naar het bureau, na een uurtje mocht ik gaan met een boete, omdat het de eerste keer was.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga er dan maar vanuit dat je geluk hebt gehad zou ik zeggen. Als je voor had moeten komen en veroordeeld was was het een heel ander verhaal geweest.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Winkel diefstal valt onder "moral turpitude".

http://www.murthy.com/2013/11/29/beware ... oplifting/
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Boete betalen ( in het geval van oa een winkeldiefstal ) = schuld bekennen = straf afkopen

Kan dus gezien worden als een veroordeling
russellthc
Amerika-newbie

Dus kan ik op een normale wijze een visum aanvragen? Of moet dat via een andere manier?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

dit stoot vast veel forumleden tegen het zere been, maar bij het invullen van je visa doet de VS een beroep op je eerlijkheid. Wanneer je in Nederland bent veroordeeld voor een strafbaar feit en je hebt aan die straf voldaan is daarmee de kous af. De VS heeft geen inzicht in jouw strafregister. Het enige wat zichtbaar is, is of je ook een opsporingsbevel tegen je hebt lopen.

Je moet dus voor jezelf beslissen of je slapende honden wakker wil maken.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Jaydee. schreef:dit stoot vast veel forumleden tegen het zere been, maar bij het invullen van je visa doet de VS een beroep op je eerlijkheid. Wanneer je in Nederland bent veroordeeld voor een strafbaar feit en je hebt aan die straf voldaan is daarmee de kous af. De VS heeft geen inzicht in jouw strafregister. Het enige wat zichtbaar is, is of je ook een opsporingsbevel tegen je hebt lopen.

Je moet dus voor jezelf beslissen of je slapende honden wakker wil maken.
Precies, maar Jaydee bedoelt bij het invullen van je esta. En verder klopt het helemaal, je hebt je straf voldaan, en daarmee is de kous af!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga je gewoon op vakantie of wil je voor langere tijd?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Er is in het verleden eerder iemand geweest van wie de dochter was betrapt op winkeldiefstal. Zoek er even naar middels de zoekfunctie, wellicht helpt het je.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

russellthc schreef:Dus kan ik op een normale wijze een visum aanvragen? Of moet dat via een andere manier?
Volgens mij is er maar één manier van visa aanvragen maar je bedoeld waarschijnlijk esta waarmee je zonder visum naar Amerika kunt reizen.

Voor Esta dien je een aanvraag in te dienen waarbij je enige vragen moet be-antwoorden.
Als je op één van die vragen met ja moet antwoorden krijg je geen toestemming en moet je alsnog een visum aanvragen.

Voor jou is vraag B(Bent u ooit aangehouden of veroordeeld ..)dus kennelijk ja.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je een boete krijgt ben je dan veroordeeld? De vraag is of de boete zo is opgelegd of via een rechter. Anders zou iedereen met een verkeersboete ook problemen moeten hebben.
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Mensen...alsjeblieft zeg! Als iedereen zo "eerlijk"zou zijn kwamen er maar weinig mensen naar de USA!
Het ESTA stelt totaal niks voor, behalve een beroep op je eerlijkheid, en het is inmiddels ook een leuke bron van inkomsten, met $14 pp!! Maak je daar nou niet zo druk om!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Zei de man die het niet zou nauw neemt met de regels....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Jrabakker schreef:Zei de man die het niet zou nauw neemt met de regels....
En die elk jaar probleemloos naar Amerika reist...
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Als het inderdaad om de ESTA gaat zou ik ook gewoon overal nee invullen. Zoals andere al zeggen mogen ze het toch niet controleren.
Zelf vind ik het ook alleen maar een vorm van geldklopperij. Ik heb op al mijn andere vakanties nog nooit hoeven te betalen om een formuliertje in te vullen.
Maar dat is mijn mening......

Gr. Laura
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met het betalen van de ESTA zorg je ervoor dat vakanties richting de US gepromoot kunnen worden buiten de US. Erg logisch toch?
Before September 8, 2010 ESTA was available for free from the official government websites. From then, the Travel Promotion Act introduced a charge of $14. This is made of $10 which goes to the Corporation for Travel Promotion and a $4 fee levied by the CBP for administration costs. The EU Ambassador to the United States John Bruton, argued it is illogical to think tourist numbers will go up if they are charged to enter the country.The charge has also been described as little more than a way to fund advertisements for United States tourism by critics in the European Parliament.
Maar er zijn wel meer landen waar je nog moet betalen voor een Visum. Dus zo heel vreemd is het nu ook weer niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

PSVwally schreef:Als je een boete krijgt ben je dan veroordeeld? De vraag is of de boete zo is opgelegd of via een rechter. Anders zou iedereen met een verkeersboete ook problemen moeten hebben.
Een boete in het geval van winkeldiefstal (strafrecht) word voorgesteld door een officier van justitie, en op die wijze kan jij verdere vervolging 'afkopen'. Je bent niet verplicht deze te betalen, maar dan zal je dus wel voor moeten komen. Een verkeersboete is hele andere wetgeving (verkeer) en deze boetes ben je daarentegen wel verplicht om te betalen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer