Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag aankomst in amerika?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
hill
Amerika-ontdekker

Vraag aankomst in amerika?

Bericht door hill »

Als voor een langere tijd in amerika wil reizen, kan je een B1/B2 visum aanvragen. Dan kan je max. 6 maanden door amerika reizen, begreep ik. Als je dat aanvraagt moet je bij de consulaat in a'dam, behoorlijk wat vragen beantwoorden begreep ik.. Maar als je dan je visum hebt:

Hoe gaat het dan als je aankomt in Amerika. Laat je dan gewoon je visum zien en doorlopen, of moet je dan daar weer alles uitleggen / aanvragen?
Hoe gaat dat dan ongeveer? Het lijkt me toch ingewikkeld als je ineens een pittig gesprek, HELEMAAL in het engels hebt!? Of valt alles wel mee?
XX
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Toen ik jaren geleden met een journalistenvisum in mijn Nederlandse paspoort in de VS aankwam, keek de immigratiepersoon in het hokje daar even naar. Stelde een enkele vraag en gaf me een binnenkomststempeltje.

Ik neem aan dat er niet zoveel veranderd is en dat als je een visum in je paspoort gestempeld hebt gekregen, je dan ook gewoon via de normale rij het land in komt. Al kan je er natuurlijk altijd uitgepikt worden voor een verder gesprek.

En ja, dat Engels. Volgens mij zou je om een tolk kunnen vragen als het vastloopt. Zal dan waarschijnlijk via de teletoon gaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ook aan de grens in de VS zullen ze wel geinteresseerd zijn in bijvoorbeeld de vraag hoe je deze 6 maanden reizen financiert zonder te werken. Wanneer je dat soort antwoorden paraat hebt, moet er geen probleem zijn.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dat zou het nut van een visum wel ontgaan niet? :-).

Na het landen moet je door immigratie, iedereen dus, daar ontkom je niet aan. Die persoon overhandig je je visum spul en stelt enkele vragen en dat is het. Normaal gesproken hebben mensen geen visum, enkel het groene kaartje en dan krijg je een kaartje terug van de immigratieagent. Dat is het Visa Waiver programma. (geen visum eigenlijk)
In jouw geval zou je dan dus je visum terug krijgen en dat is het. Die moet je overigens wel altijd samen met je paspoort bij je hebben.
- Mike
hill
Amerika-ontdekker

Bericht door hill »

ja je visum zit in je passpoort..
Maar hoe ik het betaal: mijn ouders schieten alles voor, als ik dan terug kom betaal ik hun terug. Moet ik dan ook kunnen aantonen dat we die financiele middelen hebben (zoals rekeningafschriften meenemen)? want dat heb ik al bij de consul gedaan. Het word best ingewikkeld nu je geen handbaggage mee mag nemen.. zouden ze dan iets soepeler zijn, en meer op strenge controle van aanslagen zijn?

Ik hoorde dat ze zo moeilijk kunnen zijn bij de douane, daar maak ik me meer zorgen om dat ik daar heel lang moet gaan staan en weer alles uitleggen, terwijl het alleen maar rondreizen is
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

vergeet niet dat de immigratie officieren het laatste woord hebben. het feit dat je een visum hebt betekent geen automatische entry in het land. je moet ter plekke kunnen bewijzen dat je met goede bedoelingen het land binnenkomt en als een officier iets net vertrouwt hebben ze het recht om je de toegang tot het land te weigeren. Je moet dus informatie bij je hebben waaruit blijkt dat je financieel okee bent, bijv door bankstatements te laten zien met genoeg geld erop, door bewijzen dat je een leven in NL hebt, etc etc.

de kans is groot dat je er zo doorheen wordt gelaten, zeker omdat je uit Europa komt en al een keer gescreend bent, maar wees voorbereid op eventuele vragen.
SEEING IS BELIEVING
hill
Amerika-ontdekker

Bericht door hill »

oke dus kopiën van bv. bankafschriften zou voldoende zijn?

En nog mn inschrijving voor een studie in NL (met ingang van augustus) die ik omwil zetten naar augustus 2007 zou ook kunnen aantonen dat ik weer terug naar NL ga? Vergeet ik dan nog dingen die ik nog meer mee kan nemen?

Ik zie er tegenop, dat ik helemaal niet weer WAT ik moet verwachten.. misschien valt het wel erg mee.. maar het idee dat daar het laatste woord is, klinkt zo.. alsof ze je gewoon terug sturen.. en zo streng zijn.. met andere woorden je bent er nog niet met je visum, snappen jullie wat bedoel? Wat kan ik er ongeveer verwachten, word het echt zo moeilijk? of maak ik me teveel zorgen om niets?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Zolang je die inschrijving hebt voor je studie kun je daarmee aantonen dat je weer terug gaat.

@doreen
Weet je dat zeker? Het feit dat je dat visum hebt betekent toch dat er is gecontroleerd dat je voldoende financiele middelen hebt? Ik hoefde ook geen rekeningafschrift mee te nemen op mijn reis.
Natuurlijk heeft de immigration het laatste woord, maar die stellen volgensmij enkel vragen en willen gewoon weten dat je ook weer weg gaat.

Het kan geen kwaad om zoveel mogelijk info mee te nemen, maar of het echt nodig is?
- Mike
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Ik denk dat het verstandiger is om naar de bank te gaan en een officiele print-out aan te vragen van je bankrekening. Op dat papiertje staat dan je huidige saldo etc. Ook krijg je er een stempel erop (zoniet, vraag ernaar). Toen ik een bankafschrift naar mijn college opstuurde weigerde ze het, het moest officieel zijn (dus met stempel).
Nu weet ik niet of dat ook zo is bij de consulaat, maar ik zou toch voor zo'n officiele uitdraai gaan.

Mijn ervaring bij de douane in USA is dat ze je vragen wat je komt doen en wanneer je terug gaat maar ik heb ook een F-1 (studenten) visum. Ik hoefde bij de douane geen financiele middelen aan te tonen. Ik vermoed dat jij dat ook niet hoeft te doen, maar een kopie van zo'n 'bank-uitdraai' kan natuurlijk nooit kwaad.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

in principe is de visum de screening en in de meeste gevallen kom je er waarschijnlijk zonder enig gedoe doorheen. ik wilde er alleen op wijzen dat het handig is om zo veel mogelijk voorbereid te zijn en zoveel mogelijk bewijzen te hebben dat je niet van plan bent om in het land te blijven.

nogmaals, de kans is veel groter dat je een breed glimlachend Welcome to the US krijgt, maar als je met iemand te maken krijgt die een slechte dag heeft, kan het heel anders lopen.
SEEING IS BELIEVING
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hoeveel papieren je ook bij je hebt,je blijft toch afhankelijk van de ambtenaar die je treft.
Soms loop je met een minuut door,soms sta je een half uur,en onderga je een hele ondervraging. (zoals ik dus de laatste keer in Mei,met een vader die nauwelijks Engels spreekt.Ambtenaar riep mij er toen ook maar bij,voor de vertaling)

Kortom,er is geen vaste regel.
Arnoek
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Arnoek »

Wat mij vooral opviel toen ik in maart Philly binnen kwam, was dat als je als vrouw bij een vrouwelijke beambte in de rij gaat staan, je het moeilijker hebt qua vragen (ze stond bijna te schreeuwen waarom ik naar binnen wilde, en ik maar een grijns op mijn gezicht omdat ik zo blij was dat ik in Amerika was!), toen ik op de terugreis van Mexico er weer een tussenstop had, stond ik bij een man, en dat was een stuk aangenamer (denk aan: waarom wij leuke vrouwen (was met een stel vriendinnen) alweer het land uitgingen,...!)

Maar zo erg is het niet hoor, sommige van mijn vriendinnen moesten (bij de vrouwen) helemaal het reisschema laten zien,... en andere hadden gewoon een paar vragen en dan op de foto en je vingerafdrukken en dan doorlopen!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb een studentenvisum en buiten de vragen die ze je stellen op de ambassade in Amsterdam om dat visum te krijgen, stellen ze je bij Immigrations niet zoveel vragen hoor. Ik heb wel altijd alles bij me. Dus een mapje met copieën van de info die ik in heb moeten leveren bij de ambassade voor mijn visum. Hier is echter nog nooit om gevraagd. Soms vraagt men wel wat voor studie ik doe en aan welke school, maar dat staat eigenlijk al op de papieren die ik bij mijn paspoort moet houden. Dat is dus meer voor de vorm.
Ik zou in jouw geval zorgen dat je een mapje met copieën bij je hebt die je eventueel kunt overleggen als ze ernaar vragen en voor de rest zal het allemaal best meevallen hoor. Wat je zeker niet moet doen is al die info al meteen op de balie kletteren. Geef het ze pas als ze ernaar vragen, want anders zien ze door de bomen het bos niet meer.

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

houstonwehaveaproblem schreef: Wat je zeker niet moet doen is al die info al meteen op de balie kletteren. Geef het ze pas als ze ernaar vragen, want anders zien ze door de bomen het bos niet meer.

Succes!
Precies, je moet ze niet te zenuwapperig maken. Geen slapende honden wakker maken. Anders komt het zo over alsof je het hebt ingestudeerd.
- Mike
hill
Amerika-ontdekker

Bericht door hill »

anders gezegd: komt het vaak voor dat je daar alsnog wordt geweigerd.. alsje gewoon verteld wat je reisplannen zijn, en ongeveer waar en wanner je verwacht dat je zal zijn (ik heb natuulijk nog geen waterdichte datums van wanneer ik waar ben) maar wel al grofweg het schema, en de plannen waar ik ook nog naartoe wil (maar nog niet precies weet wanneer dat dan is bv. oktober / november?)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je een geldig visum hebt,genoeg geld en een retourtje zal je echt niet snel geweigerd worden hoor,wees daar maar niet benauwd voor.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

neem een stapeltje geld, één of liefst twee creditcards, en een hele berg bankpassen mee. Dat kunnen gewoon postbank-basis passen of iets dergelijks zijn, immigration weet toch niet dat die het niet doen. Als je maar heeeeel veel plastic pasjes kunt laten zien :lol:

Een bankafschrift vind ik persoonlijk vrij ver gaan. Daarbij staat die bankrekening niet op jouw naam begrijp ik...
Niels

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer