Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Instructor development course non-profit
Instructor development course non-profit
Hallo iedereen,
Ik zou mij graag willen omscholen tot outdoorinstructeur en outward bound USA heeft hier een geschikte cursus voor. http://www.outwardbound.org/course/rock ... pment/373/" onclick="window.open(this.href);return false;
De cursus bestaat uit 52 dagen in de natuur, waarbij klimtechnieken, rouwtechnieken, enz. worden aangewend. Inclusief is een certificaat tot Wilderness First Responder, dat het mogelijk maakt om zulke expedities te doen in de VS. De bedoeling is om daarna wat ervaring op te doen als trainee of te werken in de sector. Het probleem is dat zij hun staff al (grotendeels) geselecteerd hebben voor 2015. De cursus eindigt in augustus, wat ervoor zorgt dat het zomerseizoen in bepaalde gebieden al bijna gedaan is en ik geen extra training of werk kan uitoefenen.
Mijn bedoeling is eigenlijk om te leren hoe zij therapeutisch dingen aanpakken en dit koppelen met de natuur. Afhankelijk of ik ergens werk vind of niet, is het ook de bedoeling om er een tijdje te blijven.
Heeft er iemand een idee welk visum ik hiervoor moet aanvragen? Via welke organisaties? Ik dacht J1, maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld enkel de cursus doe en daarna naar huis terugkeer, moet ik dan ook een visum aanvragen?
Alvast bedankt,
Groeten, S.
Ik zou mij graag willen omscholen tot outdoorinstructeur en outward bound USA heeft hier een geschikte cursus voor. http://www.outwardbound.org/course/rock ... pment/373/" onclick="window.open(this.href);return false;
De cursus bestaat uit 52 dagen in de natuur, waarbij klimtechnieken, rouwtechnieken, enz. worden aangewend. Inclusief is een certificaat tot Wilderness First Responder, dat het mogelijk maakt om zulke expedities te doen in de VS. De bedoeling is om daarna wat ervaring op te doen als trainee of te werken in de sector. Het probleem is dat zij hun staff al (grotendeels) geselecteerd hebben voor 2015. De cursus eindigt in augustus, wat ervoor zorgt dat het zomerseizoen in bepaalde gebieden al bijna gedaan is en ik geen extra training of werk kan uitoefenen.
Mijn bedoeling is eigenlijk om te leren hoe zij therapeutisch dingen aanpakken en dit koppelen met de natuur. Afhankelijk of ik ergens werk vind of niet, is het ook de bedoeling om er een tijdje te blijven.
Heeft er iemand een idee welk visum ik hiervoor moet aanvragen? Via welke organisaties? Ik dacht J1, maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld enkel de cursus doe en daarna naar huis terugkeer, moet ik dan ook een visum aanvragen?
Alvast bedankt,
Groeten, S.
Re: Instructor development course non-profit
Volgens mij gaat het hier om een 'short-term training', en dat is toegestaan onder ESTA.
http://www.travel.state.gov/content/vis ... ogram.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je 2e vraag: al zou iemand je een baan aanbieden, dan moeten ze eerst een heel visa traject voor je doorlopen. Heel veel bedrijven hebben geen flauw benul van wat hiervoor nodig (veel tijd; >$10,000) is en zodra ze daar achter komen bekoelt het enthousiasme heel snel.
Als je deze cursus gaat doen op een ESTA moet je bij binnnenkomst alleen aangeven dat je een cursus komt doen, en dan zul je waarschijnlijk moeten laten zien dat je direct daarna het land weer verlaat (mbv een retour ticket). Iedere referentie naar het vinden van een andere baan maakt de immigratie officier waarschijnlijk zenuwachtig, en als je pech hebt zal je toegang geweigerd worden.
http://www.travel.state.gov/content/vis ... ogram.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je 2e vraag: al zou iemand je een baan aanbieden, dan moeten ze eerst een heel visa traject voor je doorlopen. Heel veel bedrijven hebben geen flauw benul van wat hiervoor nodig (veel tijd; >$10,000) is en zodra ze daar achter komen bekoelt het enthousiasme heel snel.
Als je deze cursus gaat doen op een ESTA moet je bij binnnenkomst alleen aangeven dat je een cursus komt doen, en dan zul je waarschijnlijk moeten laten zien dat je direct daarna het land weer verlaat (mbv een retour ticket). Iedere referentie naar het vinden van een andere baan maakt de immigratie officier waarschijnlijk zenuwachtig, en als je pech hebt zal je toegang geweigerd worden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Dus het is niet enkel voor de aanvrager van J1 een kost, maar dus ook voor het bedrijf? Ik dacht dat dit enkel een formulier voor hen DS2019 invullen was?Jrabakker schreef: Voor je 2e vraag: al zou iemand je een baan aanbieden, dan moeten ze eerst een heel visa traject voor je doorlopen. Heel veel bedrijven hebben geen flauw benul van wat hiervoor nodig (veel tijd; >$10,000) is en zodra ze daar achter komen bekoelt het enthousiasme heel snel.
HIervoor heb je een werkvisum nodig, geen J1. En een werkvisum is ten eerste moeilijk te krijgen (en voor jou type werk naar mijn weten onmogelijk), en ten 2e duur.Afhankelijk of ik ergens werk vind of niet, is het ook de bedoeling om er een tijdje te blijven.
Ik dacht dat het deelnemen en leiden van avontuurlijke expedities viel onder 'summer jobs' dus wel J1? Bovendien is het meer een culturele uitwisseling die ik wil maken, om te zien hoe zij te werk gaan in de verenigde staten op het vlak van persoonlijke therapie. Welk ander werkvisum bedoel je dan? H-B1?Jrabakker schreef:HIervoor heb je een werkvisum nodig, geen J1. En een werkvisum is ten eerste moeilijk te krijgen (en voor jou type werk naar mijn weten onmogelijk), en ten 2e duur.Afhankelijk of ik ergens werk vind of niet, is het ook de bedoeling om er een tijdje te blijven.
Een ander vraagje dat ik had was, stel dat ik de cursus ga volgen en direct erna terugkom, kan ik daarna nog een J1 aanvragen? Dus op een later tijdsstip in Belgie?
Voldoe je aan deze eisen?
Het J1 programma is behoorlijk specifiek wat wel en niet kan. Heb je bovenstaande site al helemaal doorgespit? Daarnaast zou ik eens contact opnemen met de organisator van de cursus en hen specifieke vragen stellen, zij hebben misschien ervaring met mensen uit het buitenland en hun visa aanvragen.
http://j1visa.state.gov/programs/summer-work-travel" onclick="window.open(this.href);return false;Summer Work Travel Students must be:
Sufficiently proficient in English to successfully interact in an English speaking environment;
Post-secondary school students enrolled in and actively pursuing a degree or other full-time course of study at an accredited classroom based, post-secondary educational institution outside the United States;
Have successfully completed at least one semester or equivalent of post-secondary academic study; and
Pre-placed in a job prior to entry unless from a visa waiver country.
Het J1 programma is behoorlijk specifiek wat wel en niet kan. Heb je bovenstaande site al helemaal doorgespit? Daarnaast zou ik eens contact opnemen met de organisator van de cursus en hen specifieke vragen stellen, zij hebben misschien ervaring met mensen uit het buitenland en hun visa aanvragen.
Ja dit heb ik al doorgenomen en ik heb eveneens contact opgenomen met de organisators, maar ik wacht nog op antwoord. Maar dit beantwoord nog niet mijn tweede vraag: mijn vraag was: kan je altijd een J1 visum aanvragen ook al heb je kort voor aanvraag via een "waiver" het land bezocht.Jrabakker schreef:
Groeten
ja een visum aanvragen is geen probleem vlak na een waiver reis. Zolang je maar aan de voorwaarden van het visum voldoet, waarbij de belangrijkste eis is dat je geode banden aantoont met je thuisland.
Dank je wel voor de info.
Groeten Sarah
Groeten Sarah
Visa nodig of Waiver voldoende
Hallo,
In september ben ik van een plan een cursus te volgen bij Outward bound USA, welke een non-profit organisatie is. De cursus is een instructeur opleiding waarbij een certificaat als first wilderness responder behaald kan worden.
Bedoeling is om meer ervaring op te doen in de Verenigde staten wat betreft adventure therapy en na de cursus er ook te gaan werken. Momenteel is de staffing voor dit seizoen volzet en zal er pas naar nieuwe staff gezocht worden vanaf maart 2016. Bedoeling is om via een waiver het land binnen te komen.
Maar weet er iemand of dit mag ook al wil je achteraf een J1 visum aanvragen? Of heb ik een ander visum nodig om de cursus te volgen?
Alvast bedankt,
Groeten
In september ben ik van een plan een cursus te volgen bij Outward bound USA, welke een non-profit organisatie is. De cursus is een instructeur opleiding waarbij een certificaat als first wilderness responder behaald kan worden.
Bedoeling is om meer ervaring op te doen in de Verenigde staten wat betreft adventure therapy en na de cursus er ook te gaan werken. Momenteel is de staffing voor dit seizoen volzet en zal er pas naar nieuwe staff gezocht worden vanaf maart 2016. Bedoeling is om via een waiver het land binnen te komen.
Maar weet er iemand of dit mag ook al wil je achteraf een J1 visum aanvragen? Of heb ik een ander visum nodig om de cursus te volgen?
Alvast bedankt,
Groeten
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Visa nodig of Waiver voldoende
Met je Waiver mag je absoluut niet werken. Je mag er wel een cursus mee doen:
Maar je mag je status niet na afloop wijzigen:attend short-term training (you may not be paid by any source in the United States with the exception of expenses incidental to your stay)
Zie http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.htmlAlso, if you intend to extend your stay beyond 90 days or change your status once in the United States (for example, you intend to request change of status to student or temporary worker, etc.), then you need to apply for a visa.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je kan een cursus op waiver volgen op voorwaarde dat je korter dan 90 dagen in de VS blijft.
Aangeven dat je er nadien wil gaan werken is niet aan te raden, dat heeft men niet zo graag. Een dergelijke uitspraak kan voldoende zijn om je de toegang te weigeren.
Maak je ook geen illusies dat je zomaar een visum zal krijgen om in de VS te gaan werken.
Aangeven dat je er nadien wil gaan werken is niet aan te raden, dat heeft men niet zo graag. Een dergelijke uitspraak kan voldoende zijn om je de toegang te weigeren.
Maak je ook geen illusies dat je zomaar een visum zal krijgen om in de VS te gaan werken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien kan dit nieuwe topic samengevoegd worden met het eerdere topic?:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 74#p968574
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 74#p968574
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat mag absoluut niet op een waiver.whoosa schreef:Bedoeling is om meer ervaring op te doen in de Verenigde staten wat betreft adventure therapy en na de cursus er ook te gaan werken
. Momenteel is de staffing voor dit seizoen volzet en zal er pas naar nieuwe staff gezocht worden vanaf maart 2016. Bedoeling is om via een waiver het land binnen te komen.
Je mag op een waiver naar de VS en dan een J1 aanvragen, maar dat J1 visum zal je in NL moeten aanvragen. Een waiver kan niet worden omgezet naar een J1. Of je deze cursus op een waiver mag doen, daarvoor zal je meer informatie moeten geven.whoosa schreef:Maar weet er iemand of dit mag ook al wil je achteraf een J1 visum aanvragen? Of heb ik een ander visum nodig om de cursus te volgen?
Bij mijn weten moet je voor een cursus die tot een certificaat of een diploma leidt, een visum aanvragen.
VWP/ESTA dan wel B-1/2 visum kan alleen gebruikt worden voor toerisme, recreationele bezigheden.
De organisatie moet aangeven welk tijdelijk visum nodig is voor buitenlanders, om hun cusus te volgen.
Ik lees nl.: 'de cursus is een instructeur-opleiding waarbij een certificaat behaald kan worden'. TS heeft het ook niet over leren rotsklimmen enz., maar over een cursus waarbij men wijzer wordt hoe dit aan anderen te leren, met een nadruk op het therapeutisch aspekt ervan.
Vervolgens, enige tijd werken kan op een J-1 visum of misschien op een H2B visum (seizoenswerk niet-agrarisch).
Zo te lezen zal TS geen werkvergunning kunnen krijgen voor de US, tenzij hij een professionele/universitaire opleiding heeft gedaan tot counselor of therapeut.
VWP/ESTA dan wel B-1/2 visum kan alleen gebruikt worden voor toerisme, recreationele bezigheden.
De organisatie moet aangeven welk tijdelijk visum nodig is voor buitenlanders, om hun cusus te volgen.
Ik lees nl.: 'de cursus is een instructeur-opleiding waarbij een certificaat behaald kan worden'. TS heeft het ook niet over leren rotsklimmen enz., maar over een cursus waarbij men wijzer wordt hoe dit aan anderen te leren, met een nadruk op het therapeutisch aspekt ervan.
Vervolgens, enige tijd werken kan op een J-1 visum of misschien op een H2B visum (seizoenswerk niet-agrarisch).
Zo te lezen zal TS geen werkvergunning kunnen krijgen voor de US, tenzij hij een professionele/universitaire opleiding heeft gedaan tot counselor of therapeut.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 jul 2015, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat bedoel je hiermee precies (en wat is TSUSInsider schreef:Ik lees nl.: 'de cursus is een instructeur-opleiding waarbij een certificaat behaald kan worden'. TS heeft het ook niet over leren rotsklimmen enz., maar over een cursus waarbij men wijzer wordt hoe dit aan anderen te leren, met een nadruk op het therapeutisch aspekt ervan.

Dus ik doe er best aan om een B1 visum aan te vragen voor deze cursus? Iedereen kan deze cursus volgen, dus het maakt niet uit of je gestudeerd hebt of niet.
@whoosa, het heeft op deze manier heel weinig zin je te helpen. Je stelt halve vragen en geeft daarna irrelevante informatie. Het ingangsniveau qua opleiding voor deze cursus is niet van belang. Wel hoelang de cursus duurt en het aantal uren per week. En ook wat het doel van de cursus is.
TS is topic starter, jij dus.
Waarom denk je nu ineens aan een B1 visum? Besef je dat je ook met een B1 visum niet mag werken in de VS.
Zoals USInsider al zei dient de organisatie die de cursus geeft aan jou te vertellen wat voor soort visum je nodig hebt.
TS is topic starter, jij dus.
Waarom denk je nu ineens aan een B1 visum? Besef je dat je ook met een B1 visum niet mag werken in de VS.
Zoals USInsider al zei dient de organisatie die de cursus geeft aan jou te vertellen wat voor soort visum je nodig hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Op zich denk ik dat de meeste informatie er ondertussen wel staat. De cursus duurt 52 dagen.
TS heeft blijkbaar met zijn originele post weinig gedaan want de vraagstelling op 17 juli is eigenlijk in grote lijnen dezelfde als op 2 maart.
Ik kan niet anders dan concluderen dat het niet lijkt door te dringen dat een dergelijke cursus volgen één is, wat op zich nog wel vrij eenvoudig kan, maar dat in de VS gaan werken totaal iets anders is, wat ten andere alles behalve eenvoudig is !!!
Op waiver kan mijn inziens de cursus gevolgd worden, welliswaar niet onder toeristen maar business status: "
TS heeft blijkbaar met zijn originele post weinig gedaan want de vraagstelling op 17 juli is eigenlijk in grote lijnen dezelfde als op 2 maart.
Ik kan niet anders dan concluderen dat het niet lijkt door te dringen dat een dergelijke cursus volgen één is, wat op zich nog wel vrij eenvoudig kan, maar dat in de VS gaan werken totaal iets anders is, wat ten andere alles behalve eenvoudig is !!!
Op waiver kan mijn inziens de cursus gevolgd worden, welliswaar niet onder toeristen maar business status: "
Dus: training ja, maar werken NEE !!!attend short-term training (you may not be paid by any source in the United States with the exception of expenses incidental to your stay)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Mijn hoofddoel is die cursus volgen, maar ondertussen heb ik beseft dat werken niet perse een optie hoeft te zijn. Ik stelde mij gewoon de vraag of ik via waiver de cursus kan volgen.
Ik weet ook wel dat je een werkvisum moet hebben om te werken en dat dit niet kan op een B1 of B2 visum.
Merci voor de antwoorden. Het is duidelijk.
Ik weet ook wel dat je een werkvisum moet hebben om te werken en dat dit niet kan op een B1 of B2 visum.
Merci voor de antwoorden. Het is duidelijk.
Whoosa, ik ging af op wat de website van de organisatie zegt over de cursus. Het is een opleiding tot (entry level) instructeur.