Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreizen verlopen visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Maaike85
Amerika-ontdekker

Rondreizen verlopen visum

Bericht door Maaike85 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn studentenvisum in huis en helaas is de einddatum daarvan ook echt de datum van mijn laatste schooldag :( Ik durfde op het consulaat niet te zeggen dat ik nog wilde reizen, achteraf een beetje stom...!! :roll: Nu mag ik geloof ik nog 28 dagen in het land blijven en ik weet dat je je visum niet kunt verlengen, maar:
- werkt de truc om even de grens over te gaan met Canada of Mexico en dan als toerist terug te keren?
- is het mogelijk dat ik naar Canada of Mexico ga en vanuit daar naar Nederland vertrek zonder weer terug te keren naar Amerika? Ben ik dan geregistreerd als vertrokken?? Want in juni ga ik namelijk op een werkvisum weer terug naar Amerika voor drie maanden.

Enne, weet iemand wat er gebeurt als je het land niet verlaat terwijl je er uit moet?? Niet dat ik 't van plan ben, maar ben benieuwd.. Had dingen gelezen als '5 tot 10 jaar toegang tot de VS ontzegd' en 'hoge geldboetes'.... :shock:

Bedankt!!

Groetjes Maaike
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Er zal waarschijnlijk niets gebeuren, als je je visum overschrijdt...maar stel dat je het doet en dan over een aantal jaar een leuke Amerikaan ontmoet en dan naar de USA wilt verhuizen, dan heb je een groot probleem, het staat nl. geregistreerd en zal je kans op toekomstige visa heel moeilijk maken.
Maaike85
Amerika-ontdekker

Bericht door Maaike85 »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer