Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

half jaar Amerika als Sporter, Visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
rooswita
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

half jaar Amerika als Sporter, Visa?

Bericht door rooswita »

Hallo,

momenteel zit ik in Amerika op een dressuurstal (paarden) om hier training te krijgen in de dressuur. In ruil daarvoor help ik mee op de stal met alle klusjes. Ik zit hier nu met de esta maar helaas zitten mijn 90 dagen er bijna op. Ik zou echter nog weer terug gaan om meer training te krijgen en bij voorkeur nu voor een langere periode zoals een half jaar. eind januari zitten mijn 90 dagen erop, ik zou het liefst in maart alweer terug gaan. Nu las ik op internet dat ik hiervoor een B1/B2 visa kan aanvragen. Hoe denken jullie hier over?

Ik ben geen professioneel ruiter en val dus niet onder de visa voor athleten, ik wil wel graag professioneel worden en volg dus daarom lessen. Het is geen stage of iets dergelijks omdat ik niet meer op school zit en dit niet een erkend leerbedrijf is.
Hockey
Amerika-expert

Re: half jaar Amerika als Sporter, Visa?

Bericht door Hockey »

Volgens mij overtreedt je nu al de visumregels. Een B2 visum aanvragen is risicovol, daar een dergelijk visum niet bedoeld is voor werken, en zo zal men het doen van klusjes in ruil voor lessen zien. Bovendien ga je vlak na afloop van een lange periode op esta weer terug naar de VS. De kans dat je aanvraag wordt afgewezen acht ik redelijk groot. Gevolg is dat je altijd een visum aan moet vragen om naar de VS te mogen.

Beste advies in mijn optiek zou zijn om dit geval voor te leggen aan een immigratieadvocaat, of desnoods 2.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij telt dat 'klusjes' doen en zelfs die training krijgen (het is wat anders dan een congres) wat je nu doet inderdaad al als werken, dus zit je nu eigenlijk al fout. Stel je zou over 2 maanden nog eens keer voor bijna de volle 90 dagen terug willen gaan dan denk ik dat je een grote kans maakt om eruit geplukt te worden voor een interview op de luchthaven. Dus in deze zou ik het advies van Hockey volgen, zoek hulp bij een immigratieadvocaat. Die hebben er verstand van.
rooswita
Amerika-ontdekker

Bericht door rooswita »

maar als ik op de website over de visa's kijk en op veel advocaten website's staat er dat voor sporters die naar amerika komen om te trainen en niet in aanmerking komen voor een O visa ze kunnen gaan op het b1/b2 visa of zelfs op een ESTA zolang ze niet in dienst zijn van een amerikaan. Vandaar mijn verwarring

EDIt: het is trouwens niet zo dat ik klusjes MOET doen, ik help gewoon mee rondom de stal omdat ik dat leuk vind op de momenten dat ik geen lessen krijg
Laatst gewijzigd door rooswita op 04 jan 2016, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ga er maar van uit dat als je op het consulaat een visum aanvraagt en dit verhaal erbij vertelt dat je visumaanvraag afgewezen wordt. En dan je niet meer op een esta reizen. En zodra je een maand na een 90-daags verblijf in de VS weer terugkomt voor opnieuw 90 dagen dan is er een kans dat je dezelfde avond terug naar huis mag vliegen en ook nooit meer in aanmerking komt voor een esta. Kun je die lessen voor professioneel paardrijden niet in Nederland doen?
rooswita
Amerika-ontdekker

Bericht door rooswita »

helaas is het op dit niveau waar ik hier lessen krijg voor mij niet te betalen in nederland, daarbij komt dat ik ook graag wat van amerika wil zien.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@rooswita, jouw verwarring is begrijpelijk. Maar ... de VS ziet het doen van klusjes als werk, en dat mag niet. Ongeacht of jij die klusjes nu moet doen of wil doen, voor hun is het gewoon werk. Dat is 1 reden waarom een visumaanvraag weinig kans maakt. De tweede reden is dat jouw reisgedrag geen standaardtoeristengedrag is. Nu al de maximal termijn, en na ongeveer een maand weer de maximal termijn willen gaan. Dat roept vraagtekens op.

Nogmaals, raadpleeg een immigratieadvocaat, het kan je veel ellende besparen. Wellicht dat jouw plan niet eens mogelijk is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Krijg jij betaald voor die klusjes? Of krijg je uberhaupt via die Amerikaanse dressuurstal.

Let we dat vele mensen trainen in Amerika, maar daar vaak ook een studie bij volgen. Zo zijn er bij de stageverhalen best veel hockey en voetballers.

Maar nogmaals, een emigratieadvocaat kan je hier het beste mee helpen
rooswita
Amerika-ontdekker

Bericht door rooswita »

bedankt voor je advies, ik zal even gaan rondbellen.

Weet jij misschien wat wel gezien wordt als training voor sporters onder het B1/B2 visa? Hoe dat omschreven wordt zeg maar?

Edit:
@paul nee ik krijg niet betaald ik ben hier puur om te trainen en wat van het land te zien. Ik heb gezien dat het vaak naast een studie is maar ik zag op een advocaten website over amerikaanse immigratie dat op het moment dat je geen studie volgt en dus niet voor een stage visa kan gaan en nog niet in de groep van internationale athleten valt je kan trainen op het B1/B2 visa en dit staat ook op de website van de amerikaanse overheid. En indien je voor minder als 90 dagen wilt trainen kan dat op de esta. Daarom is het best lastig
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dan zal je best dat advocatenkantoor inhuren om uit te vinden hoe het zit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je niet betaald krijgt dan doe je met die klusjes eigenlijk vrijwilligerswerk... en dan mag ook niet.
Die regeltjes zijn vaak zo vreemd dat inderdaad alleen echte immigratieadvocaten je ermee kunnen helpen. Ga ook niet blind af op 'advies' van hier of van Amerikanen. Die weten vaak nog veel minder van deze materie af namelijk.
Ik wens je iig veel succes met je zoektocht
rooswita
Amerika-ontdekker

Bericht door rooswita »

Ik ga morgen even met wat advocatenkantoren bellen maar wat denken jullie van een H3 visa zal dat een optie kunnen zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jij/de training/de organisatie aan de voorwaarden voldoet, dan wel.
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... ge-visitor
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Voor dat visum moet die training in Nederland niet beschikbaar zijn. Maar jij hebt eerder geschreven dat die training er wel is, alleen te duur voor jou. Dus op het eerste oog voldoet het niet aan de voorwaarden, tenzij je de Amerikaanse training anders kunt omschrijven.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
rooswita
Amerika-ontdekker

Bericht door rooswita »

hmm lastig dus dat is ook nog niet echt de ideale optie, blijft toch best puzzelen al die verschillende visa's. Ik vraag me af hoe andere sporters dit doen die nog amateur zijn en ook geen student meer. Er moet toch wel een optie zijn om een visa te krijgen om te trainen voor je sport. Wat wordt verstaan onder short-term training wat je ook mag doen op je ESTA?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ja, de Amerikaanse visumregels zijn inderdaad ingewikkeld. Ik hoop voor je dat die immigratieadvocaten daar wat opheldering over kunnen geven.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als je echt goed wilt worden in de dressuur kun je beter in Nl. blijven en hier stalwerk op een dressuurstal gaan doen. Als je van aanpakken weet en je hebt talent kom je hier veel verder. Hier kun je meer leren dan in de USA, de dressuur staat hier op een veel hoger niveau dan in de USA. Waarom moeilijk doen als de top van de dressuurwereld zich in Europa bevindt?
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Neem eens contact op met Stichting Uitwisseling die veel J-1 visa papierwerk regelen voor agriculture-gerelateerde stages in de VS, o.a. maneges, ranches. Wellicht kunnen ze jou verder helpen: http://www.susp.nl/?page_id=27
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer