Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ID card aanvragen?
ID card aanvragen?
goedenavond/middag/morgen beste mensen,
ik heb een korte vraag, ik ben 1 maand geleden aangekomen in texas op mijn L1 visa, mijn Social Security Number is aangevraagd en inmiddels onderweg met de post. ik heb het nummer alvast ontvangen door naar het social security office te gaan. nu wil ik mijn rijbewijs aanvragen maar ze vragen op het formulier ook of ik een Identification card wil. moet ik zo'n kaart aanvrage? en wat zouden de voordelen zijn?
groeten,
Johan.
ik heb een korte vraag, ik ben 1 maand geleden aangekomen in texas op mijn L1 visa, mijn Social Security Number is aangevraagd en inmiddels onderweg met de post. ik heb het nummer alvast ontvangen door naar het social security office te gaan. nu wil ik mijn rijbewijs aanvragen maar ze vragen op het formulier ook of ik een Identification card wil. moet ik zo'n kaart aanvrage? en wat zouden de voordelen zijn?
groeten,
Johan.
Re: ID card aanvragen?
Mag je allebei? In sommige staten (zoals Utah) moet je tegenwoordig òf een rijbewijs òf een ID card - allebei mag niet meer. Het heeft ook niet veel toegevoegde waarde om allebei te hebben.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik heb nog nooit van iemand hier gehoord dat ze beide hebben, geen idee of het mag. Alleen een rijbewijs is voldoende.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
ID kaart is volgens mij voor mensen die geen rijbewijs kunnen/willen aanvragen. Ik zou alleen een rijbewijs aanvragen. Dat is tegenwoordig van allerlei veiligheidsdingen voorzien en wordt ook geaccepteerd voor legitimatie bij het vliegen in de VS. Dat kan mogelijk ook met een ID kaart, maar waarom zou je twee kaarten hebben als je aan 1 (rijbewijs) al meer dan genoeg hebt?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik weet niet of er verschillende regels zijn voor verschillende staten maar in Florida loopt iedereen alleen mat een rijbewijs rond. Werkt voor alles.
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
In Pennsylvania mag je ze allebei naast elkaar hebben. Ik heb ze ook allebei. Reden: door mijn visum mocht ik nog geen rijbewijs halen (lang verhaal), maar moest ik wel een ID kaart hebben om een auto te kunnen kopen. In de praktijk voldoet een rijbewijs voor alles waar je een ID voor zou willen hebben. Je zou eventueel kunnen beargumenteren dat je bij verlies de andere nog hebt... In mijn geval vond ik het zonde van het geld (20 dollar ongeveer) en de tijd bij de DMV.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Bedankt voor de snelle reacties jongens! het is me duidelijk, een drivers license is genoeg 

Wat je zou kunnen overwegen is een rijbewijs aanvragen (die gelden over het algemeen ook als ID), en daarnaast Global Entry aanvragen ($100 voor 5 jaar). GE geeft je TSA PRE, versneld toegang tot de VS na een tripje buitenland, -en- je krijgt een prachtkaart wat geldig is als federal ID. Die kaart wordt ook geaccepteerd door de TSA.nu wil ik mijn rijbewijs aanvragen maar ze vragen op het formulier ook of ik een Identification card wil. moet ik zo'n kaart aanvrage? en wat zouden de voordelen zijn?
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
Illinois beide kaarten ook toegestaan. Soms is het zelfs geadviseerd! Als je je rijbewijs kwijt bent geraakt door een traffic violation heb je geen andere manier om je te identificeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2369 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT
-
- 3 Reacties