Zit in een lastig parket op dit moment m.b.t. een trip naar New York. De trip is van 17/06 t.m 24/06 om een weekje NYC te doen.
Goed, het zit als volgt: we hebben eind Mei onze ESTA aanvraag ingediend en nu is die van mij afgekeurd blijkt gisteren en die van mijn vriendin goedgekeurd. Dus nu moet ik heel rap een visum aanvraag erdoorheen zien te krijgen. Reden van afkeur zal zijn dat mijn geboorteplaats Teheran is, maar met Nederlandse nationaliteit. Denk ik tenminste.
(Ter info: ben in 2010, 2011 en 2012 zonder probs met ESTA naar de USA geweest voor zakenreizen).
Ik heb de aanvraag ingediend, DS-160 formulier. Ook is dit direct betaald (152,-). Nu is de eerstvolgende mogelijkheid die ik toegewezen kreeg voor een interview pas op 14/06 dus 3 dagen voor vertrek. Dat gaat m.i. niet lukken.
Nu is de vraag: welke snelste mogelijkheid heb ik eerstvolgende werkdag om het US Consul te bellen om e.e.a. te bespoedigen en wat zijn mijn kansen hierin? Nog bepaalde eisen die ik alvast kan voorbereiden (paspoort, US formaat foto is geregeld, aanvraagform DS-160 uitgeprint, confirmatie uitgeprint, vlucht gegevens geprint, etc. )? Verder nog tips hoe het Consulaat te benaderen? Telefonisch kost meen ik 15,-?
Alle tips om e.e.a. te bespoedigen zijn zeer welkom! Alvast veel dank