Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum aanvragen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Visum aanvragen.
Hoi
Ik wil graag naar de USA ivm mij schoon familie die daar woont maar heb een probleem ik heb een strafblad.
En me laatste aanraking met de politie is min 10 jaar geleden. Ik wil er op vakantie gaan en niet gaan wonen.
Ben er al een keer naar toe gevlogen op een esta, maar toen ik daar aankwam werd ik gewoon weer terug gestuurd en ze gaven me het advies om een visum aan te vragen.
Ik heb al een keer aangevraagd maar is toen afgewezen.
Omdat ze niet overtuigd waren. En heb een B2 code.
Dus mij vraag is nu wat moet ik doen on alsnog een visum te kunnen krijgen.
Hoop dat iemand mij kan helpen of tips heeft.
Gr vincent
Ik wil graag naar de USA ivm mij schoon familie die daar woont maar heb een probleem ik heb een strafblad.
En me laatste aanraking met de politie is min 10 jaar geleden. Ik wil er op vakantie gaan en niet gaan wonen.
Ben er al een keer naar toe gevlogen op een esta, maar toen ik daar aankwam werd ik gewoon weer terug gestuurd en ze gaven me het advies om een visum aan te vragen.
Ik heb al een keer aangevraagd maar is toen afgewezen.
Omdat ze niet overtuigd waren. En heb een B2 code.
Dus mij vraag is nu wat moet ik doen on alsnog een visum te kunnen krijgen.
Hoop dat iemand mij kan helpen of tips heeft.
Gr vincent
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Visum aanvragen.
"Een strafblad hebben" dat zegt niets. Dat kan voor iets relatief klein zijn, maar ook voor gewichtige redenen.
"min 10 jaar gelden" kan 9 jaar zijn, maar ook 1 jaar.
Je bent op ESTA geweest maar direct teruggestuurd. Daar zal je toch iets meer uitleg moeten over geven hoe het komt dat je teruggestuurd bent geweest, want hier kunnen diverse redenen voor zijn geweest. + wanneer was dit ?
Je hebt een visum aangevraagd maar dit werd afgewezen. Wanneer ?
Algemeen genomen zijn er alvast een aantal zekerheden:
- Op ESTA kan je nooit meer want je bent al eens teruggestuurd en je hebt een afgewezen visumaanvraag.
- Je visumaanvraag was om de één of andere reden onvoldoende (correct) gefundeerd waardoor men je afgewezen heeft.
Als je goede raad wil zal je toch heel wat meer info moeten geven.
"min 10 jaar gelden" kan 9 jaar zijn, maar ook 1 jaar.
Je bent op ESTA geweest maar direct teruggestuurd. Daar zal je toch iets meer uitleg moeten over geven hoe het komt dat je teruggestuurd bent geweest, want hier kunnen diverse redenen voor zijn geweest. + wanneer was dit ?
Je hebt een visum aangevraagd maar dit werd afgewezen. Wanneer ?
Algemeen genomen zijn er alvast een aantal zekerheden:
- Op ESTA kan je nooit meer want je bent al eens teruggestuurd en je hebt een afgewezen visumaanvraag.
- Je visumaanvraag was om de één of andere reden onvoldoende (correct) gefundeerd waardoor men je afgewezen heeft.
Als je goede raad wil zal je toch heel wat meer info moeten geven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben terug gestuurd omdat ik de esta niet goed heb ingevuld. En dat is 2 jaar geleden.
En de visum aanvraag is 1 jaar geleden
Mijn laatste aanraking is 10 jaar geleden.
Het visum is afgewezen om 2 reden omdat ze dachten dat ik niet terug naar Nederland zou komen en omdat ik op me strafblad aanraking met wiet en inbreken daardoor is hij ook op afgewezen.
B2 CODE heb ik achter me naam staan voor een visum.
En de visum aanvraag is 1 jaar geleden
Mijn laatste aanraking is 10 jaar geleden.
Het visum is afgewezen om 2 reden omdat ze dachten dat ik niet terug naar Nederland zou komen en omdat ik op me strafblad aanraking met wiet en inbreken daardoor is hij ook op afgewezen.
B2 CODE heb ik achter me naam staan voor een visum.
Terug gestuurd omdat de esta niet goed ingevuld was. In hoeverre was de esta niet goed ingevuld? Normaal gesproken komen dat soort dingen aan het licht tijdens de controle aan de gate voordat je het vliegtuig instapt. Toch?
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb van te voren een esta online ingevuld.
Bij de gate heb ik niks hoeven invullen.
Ik had geen JA ingevuld bij het hokje (of ik ooit voor was gekomen) dus toen ik op Boston airport aan kwam "waren mijn vinger afdruk niet goed" dus ik moest mee komen.
Bij de gate heb ik niks hoeven invullen.
Ik had geen JA ingevuld bij het hokje (of ik ooit voor was gekomen) dus toen ik op Boston airport aan kwam "waren mijn vinger afdruk niet goed" dus ik moest mee komen.
-
- Amerika-ontdekker
Maar in hoeverre is mij kans om de USA in te komen.
Ik ben in vast dienstverband, ik heb een huis, ik heb 3 kinderen bij mij ex-vrouw en bij me huidige vriendin een dochtertje van 8 mnd dus ik heb alle redenen om terug naar Nederland te komen.
Ik ben in vast dienstverband, ik heb een huis, ik heb 3 kinderen bij mij ex-vrouw en bij me huidige vriendin een dochtertje van 8 mnd dus ik heb alle redenen om terug naar Nederland te komen.
-
- Amerika-expert
Alhoewel de ESTA discussie er niet echt toe doet intrigeert het me toch ergens wel. Immers een ESTA vul je in vanuit je thuisland en wordt goedgekeurd of niet. Fout invullen kan dus niet echt. Wat uiteraard wel zou kunnen is dat je iets hebt ingevuld en ter plaatse andere antwoorden hebt gegeven op vragen die je gesteld werden.
Een visumweigering met code B2 is me eigenlijk onbekend.
Je enige optie is naar mijn inziens een nieuwe visum aanvraag, maar daar zijn uiteraard wel wat voorwaarden aan verbonden.
- In de eerste plaats zal je moeten kunnen aantonen dat je wel degelijk van plan bent terug te keren. Dat is op zich niet zo eenvoudig en verre van objectief. (lees= de interpretatie hangt af van de dossierbehandelaar)
- Voor de rest is het de vraag wat er met het strafblad moet gebeuren. Aanraking met wiet als gebruiker is bvb al totaal iets anders als dealer. Als dealer zou ik de kans klein achten dat je toestemming krijgt, als occasioneel gebruiker is dat een andere zaak. Idem met de inbraak. De omstandigheden (al dan niet geweld ten opzichte van personen) spelen een grote rol, net als het aantal keer. De zwaarte van de straf is een factor waar men naar zal kijken. Aangezien het 10 jaar gelden is (en langer) is er misschien een mogelijkheid dat deze zaken van je strafblad verdwijnen (ik kom even niet op de correcte term, maar iets in de zin van een herziening)
Een visumweigering met code B2 is me eigenlijk onbekend.
Je enige optie is naar mijn inziens een nieuwe visum aanvraag, maar daar zijn uiteraard wel wat voorwaarden aan verbonden.
- In de eerste plaats zal je moeten kunnen aantonen dat je wel degelijk van plan bent terug te keren. Dat is op zich niet zo eenvoudig en verre van objectief. (lees= de interpretatie hangt af van de dossierbehandelaar)
- Voor de rest is het de vraag wat er met het strafblad moet gebeuren. Aanraking met wiet als gebruiker is bvb al totaal iets anders als dealer. Als dealer zou ik de kans klein achten dat je toestemming krijgt, als occasioneel gebruiker is dat een andere zaak. Idem met de inbraak. De omstandigheden (al dan niet geweld ten opzichte van personen) spelen een grote rol, net als het aantal keer. De zwaarte van de straf is een factor waar men naar zal kijken. Aangezien het 10 jaar gelden is (en langer) is er misschien een mogelijkheid dat deze zaken van je strafblad verdwijnen (ik kom even niet op de correcte term, maar iets in de zin van een herziening)
-
- Amerika-expert
Alleen voor "slechte vingerafdrukken" wordt je niet teruggestuurd. Als je die überhaupt al kan hebben. Er moeten je toch vragen gesteld zijn toen je naar de secondary ging ?Shavonk23 schreef:Boston airport aan kwam "waren mijn vinger afdruk niet goed" dus ik moest mee komen.
Kijk dit is jouw interpretatie. Er zijn een aantal andere factoren en ik speel even advocaat van de duivel:Shavonk23 schreef:Ik ben in vast dienstverband, ik heb een huis, ik heb 3 kinderen bij mij ex-vrouw en bij me huidige vriendin een dochtertje van 8 mnd dus ik heb alle redenen om terug naar Nederland te komen.
- Ondanks dat je drie kinderen had heb je al eens een echtgenote in de steek gelaten, waarom zou je het dan niet opnieuw doen ?
- Je hebt (schoon)familie in de VS. Wat als je daar zoekt te blijven en later tracht om je familie over te brengen ?
Overigens zie ik toch ook nog een aantal hiaten in je verhaal:
Je hebt het over schoonfamilie, van je eerste of tweede echtgenote ? Wat is hun nationaliteit en dan ook die van je (ex-) vrouw ?
Is het de bedoeling alleen te gaan, of met het gezin ?
-
- Amerika-ontdekker
Het gaat over de schoon familie van me huidige vriendin en ik ben van plan om met me gezin te gaan.
Me huidige vriendin is Amerikaans.
En ik heb in het verleden stomme fouten gemaakt en met de verkeerde vrienden omgegaan.
Ik heb geleerd van me fouten
Me huidige vriendin is Amerikaans.
En ik heb in het verleden stomme fouten gemaakt en met de verkeerde vrienden omgegaan.
Ik heb geleerd van me fouten
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben opgepakt voor het roken van een joint.
En het inbreken staat wel op mijn strafblad maar ik ben geen eens binnen het pand geweest.
En het inbreken staat wel op mijn strafblad maar ik ben geen eens binnen het pand geweest.
Wat bedoel je nou met vingerafdruk was niet goed? En zoals Marco vraagt: heb je over die joint gepraat bij secondary?
-
- Amerika-expert
Zo te horen is er van een "strafblad" niet echt veel sprake. Ik zie op basis van de info hier daar geen reden tot weigering.
Het echte probleem zit natuurlijk bij de familiale band. Men zal er waarschijnlijk al heel snel van uit gaan dat je vriendin terug naar huis wil met kind en dat jij gaat volgen. (wat op zich geen heel gekke redenering zou zijn)
Naar mijn gevoel richten jullie zich best tot een immigratie advocaat.
Het echte probleem zit natuurlijk bij de familiale band. Men zal er waarschijnlijk al heel snel van uit gaan dat je vriendin terug naar huis wil met kind en dat jij gaat volgen. (wat op zich geen heel gekke redenering zou zijn)
Naar mijn gevoel richten jullie zich best tot een immigratie advocaat.
-
- Amerika-ontdekker
Vinger afdruk was niet goed, dat zeiden ze bij de check ik weet ook niet waarom ze dat zeiden ik ging er verder niet op in omdat ik best wel nerveus was.
En ik heb over alles gepraat bij de check en bij de secandary maar ze wouden er niet echt wat van weten,ze zeiden dat ik op me esta had gelogen en bleven daar bij ik bleef naar praten om er toch nog er door heen te komen.
En ik heb over alles gepraat bij de check en bij de secandary maar ze wouden er niet echt wat van weten,ze zeiden dat ik op me esta had gelogen en bleven daar bij ik bleef naar praten om er toch nog er door heen te komen.
-
- Amerika-ontdekker
En ze zeiden gelijk als ik de esta op alles ja had ingevuld dat ik als nog was geweigerd en had al van het begin een soort van visum aan moeten vragen.
Volgens mij had je alle vragen met nee moeten beantwoorden. En bij een eventuele extra controle je mond houden over die joint. Maar dat is niet meer van belang nu, het is zoals het is. En inderdaad kan je het beste juridische hulp vragen.
-
- Amerika-expert
Als ik tussen de regels lees: "ik was nerveus" , "ik heb over alles gepraat" dan heb ik het gevoel dat je jezelf de das hebt omgedaan.
Ergens moet er immers iets gezegd zijn waardoor men tot de conclusie kwam dat je ESTA niet correct was en je er op gelogen had.
Dit lijkt me iets wat je zonder deskundige hulp niet recht kan trekken.
Ergens moet er immers iets gezegd zijn waardoor men tot de conclusie kwam dat je ESTA niet correct was en je er op gelogen had.
Dit lijkt me iets wat je zonder deskundige hulp niet recht kan trekken.
-
- Amerika-ontdekker
Ja maar als ik alles nee had ingevuld was ik helemaal fuck up omdat alles in het systeem staat, dan was zeker alle ja den verleen.
Maar oke ik moet dan juridische actie ondernemen.
Weten jullie mischien waar en wie precies heb al wat dingen opgezocht maar elke keer een dood eind.
Want die stuurt me daar heen en de andere weer de andere kant.
Dus ik kan niet de juiste vinden
Maar oke ik moet dan juridische actie ondernemen.
Weten jullie mischien waar en wie precies heb al wat dingen opgezocht maar elke keer een dood eind.
Want die stuurt me daar heen en de andere weer de andere kant.
Dus ik kan niet de juiste vinden
Dat jij ooit een joint gebruikt hebt staat echt nergens in de Amerikaanse systemen. En de Amerikanen hebben geen inzage bij justitie in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
Oh echt dat is echt zwaar klote dat heb ik niet geweten want anders had ik natuurlijk me mond gehouden over aantal dingen.
Maar kun je me helpen bij deskundige hulp?
Maar kun je me helpen bij deskundige hulp?
-
- Amerika-expert
Ik begrijp nog niet alles want als je een ESTA aanvraagt en je antwoord ergens "JA" op dan wordt deze in principe dadelijk afgewezen. Voor de rest is het inderdaad zo dat de Amerikaanse overheid niet zomaar zicht heeft op wat je hier hebt uitgestoken.
Bij een visumaanvraag moet je natuurlijk wel een document van je strafblad toevoegen, maar dergelijke kleine zaken uit het verleden (meer da 10 jaar ) zouden daar eigenlijk niet meer op mogen voorkomen, al moet je daar soms zelf wel actie voor nemen om die te laten schrappen.
Voor juridische hulp kan ikzelf je maar naar google verwijzen. Een voorbeeld welke ik kreeg is deze: http://www.kroesadvocaten.nl/
Misschien dat iemand anders hier effectief een firma weet die goed is.
Bij een visumaanvraag moet je natuurlijk wel een document van je strafblad toevoegen, maar dergelijke kleine zaken uit het verleden (meer da 10 jaar ) zouden daar eigenlijk niet meer op mogen voorkomen, al moet je daar soms zelf wel actie voor nemen om die te laten schrappen.
Voor juridische hulp kan ikzelf je maar naar google verwijzen. Een voorbeeld welke ik kreeg is deze: http://www.kroesadvocaten.nl/
Misschien dat iemand anders hier effectief een firma weet die goed is.
-