Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bewijs van banden en borg staan
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Bewijs van banden en borg staan
Ik moet binnenkort op het consulaat bewijzen dat ik voldoende banden in nederland heb. Wat kan ik meenemen als bewijs?
Ik heb voldoende financien, maar mijn ouders willen wel borg staan voor de zekerheid. Hoe kan ik dat aantonen? via de bank? of is er een andere mogelijkheid?
Ik heb voldoende financien, maar mijn ouders willen wel borg staan voor de zekerheid. Hoe kan ik dat aantonen? via de bank? of is er een andere mogelijkheid?
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je een vriend(in) in Nederland? Foto's meenemen waarop jullie samen staan.
Huur je in Nederland een woning? Contract meenemen.
Wonen je ouders nog in Nederland? Dat is al een argument.
Heb je nog een job in Nederland wanneer je terug komt? Contract meenemen of verklaring van werkgever.
Ga je nog verder studeren als je terug komt? Bewijs van inschrijving of iets dergelijks meenemen.
Er zullen misschien nog wel wat meer dingen zijn, maar dit is waar ik zo onmiddellijk aan denk.
Veel succes & plezier!
P.S.: ik zal je blog ook opnemen in de lijst van Bloggers in Amerika (zie emigratie forum => sticky)
Kan jij me wel even voor alle gemak zeggen waar je juist naartoe gaat?
Huur je in Nederland een woning? Contract meenemen.
Wonen je ouders nog in Nederland? Dat is al een argument.
Heb je nog een job in Nederland wanneer je terug komt? Contract meenemen of verklaring van werkgever.
Ga je nog verder studeren als je terug komt? Bewijs van inschrijving of iets dergelijks meenemen.
Er zullen misschien nog wel wat meer dingen zijn, maar dit is waar ik zo onmiddellijk aan denk.
Veel succes & plezier!
P.S.: ik zal je blog ook opnemen in de lijst van Bloggers in Amerika (zie emigratie forum => sticky)
Kan jij me wel even voor alle gemak zeggen waar je juist naartoe gaat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: Bewijs van banden en borg staan
Een schriftelijke arbeidsovereenkomst, een bewijs van inschrijving bij een onderwijsinstelling, verklaringen van de onderwijsinstelling, een huurovereenkomst, e.d., kortom alles waaruit blijkt dat je na de stage weer van plan bent het leven in Nederland te hervatten.jobinnewyork schreef:Ik moet binnenkort op het consulaat bewijzen dat ik voldoende banden in nederland heb. Wat kan ik meenemen als bewijs?
Vooral bij jongeren die aangeven een aantal maanden in de U.S. te willen doorbrengen, is er altijd de kans dat ze zich permanent in het land willen vestigen. Dat zal bij jou wel niet het geval zijn, neem ik aan, maar zo redeneert de vreemdelingendienst nu eenmaal, en het consulaat voert dat beleid uit.
Dat gaat meestal via een Affidavit -- dat is een getekende rechtsgeldige verklaring -- omdat die financiele steun afdwingbaar moet zijn. Ik denk niet dat dit mogelijk is met sponsors die niet in de U.S. wonen, omdat de Amerikaanse autoriteiten geen gelden kunnen vorderen van personen die onder een andere jurisdictie vallen.Ik heb voldoende financien, maar mijn ouders willen wel borg staan voor de zekerheid. Hoe kan ik dat aantonen? via de bank? of is er een andere mogelijkheid?
--john
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij moet je naar de ambassade en niet naar het consulaat hoor. Ze willen bewijs dat je na die stage ook weer terugkomt en dat kan inderdaad in de vorm van inschrijvingen op school, inschrijving voor een huis, bankrekening, etc. Bij mij is er echter niet eens gekeken naar die dingen tijdens mijn interview. Ik ging op een F-1 visum (studentenvisum) en ben van plan 3 jaar weg te blijven. Logisch dat je dan geen huis aan kunt houden of een werkgever hebt. Ik zou zeker wel wat papieren meenemen, maar ik zou er ook niet te zwaar aan tillen. Zeggen dat je familie in Nederland woont is in de meeste gevallen voldoende.jobinnewyork schreef:Ik moet binnenkort op het consulaat bewijzen dat ik voldoende banden in nederland heb. Wat kan ik meenemen als bewijs?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dat is nieuw voor mij. Gaan stagairs voor hun visum naar de ambassade in Den Haag, terwijl alle andere visumaanvragers naar het consulaat in Amsterdam moeten?houstonwehaveaproblem schreef:Volgens mij moet je naar de ambassade en niet naar het consulaat hoor.
--john
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
JohnNJ schreef:Dat is nieuw voor mij. Gaan stagairs voor hun visum naar de ambassade in Den Haag, terwijl alle andere visumaanvragers naar het consulaat in Amsterdam moeten?houstonwehaveaproblem schreef:Volgens mij moet je naar de ambassade en niet naar het consulaat hoor.
--john
Pff, nog niet helemaal wakker

- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Je gaat naar het consulaat en meldt je aan de poort op de afgesproken tijd. Je wordt dan binnengelaten door de poort, maar je bent nog steeds buiten. Daar staat een tafel onder een afdak waar je je tas op kunt leggen terwijl jij gefouilleerd wordt. Je tas wordt ook onderzocht. Er mogen geen andere mensen mee naar binnen, dus ga je samen met mensen die geen afspraak hebben dan kun je beter afspreken dat zij op je wachten in een café ofzo.
Als je eenmaal echt het gebouw binnen mag zit daar iemand die je tas aanneemt en je een nummertje geeft. Je mag alleen je papieren mee naar binnen nemen en je portemonnee om te kunnen betalen, verder helemaal niks. Ik had wel een pen bij me voor het geval ik toch iets moest verbeteren in de papieren.
Ik moest aansluiten in de rij en eenmaal aan de beurt moest ik mijn papieren overleggen (in goede volgorde) en betalen. Alles werd gecontroleerd om te kijken of het compleet was en ingevuld. Probeer alle formulieren van onder tot boven in te vullen want ze zijn niet blij als je dat niet hebt gedaan.
Als alles in orde is mag je plaats nemen op de bankjes. Je moet daar wachten tot je je naam hoort en het balienummer waar je naartoe moet. Je krijgt vervolgens een gesprekje aan de balie. Meestal vragen ze nogmaals waarom je naar de US wilt en wat je wilt gaan doen. Ik had alle extra info (zoals bewijs van banden in Ned.) in een apart mapje bij me en ze vragen vanzelf wel om dingen die ze willen zien. Schuif niet ineens alles naar binnen, want dan wordt het onoverzichtelijk. Meestal zeggen ze tijdens het gesprek al wanneer je je visum kunt verwachten. Ik had het de volgende dag al binnen. Na het gesprek kun je je spullen ophalen en mag je weer naar buiten.
Omdat zij natuurlijk dagelijks met mensen moeten werken die visa aan komen vragen is het belangrijk dat je al je spullen die je bij je moet hebben ook bij je hebt. Iets niet compleet of niet ingevuld betekent meestal dat je weer naar huis wordt gestuurd of soms mag je nog even gaan zitten om het in orde te maken. Het klinkt hard, maar zij hebben natuurlijk dagelijks te maken met mensen die met stapels papieren in hun hand daar binnenkomen. Het is dan fijn dat je niet steeds met half ingevulde dingen moet werken. Tenslotte wil jij je visum hebben en moet je zorgen dat alles in orde is. Denk ook aan het goede formaat pasfoto en aan de aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop.
Als je alles compleet hebt zul je zien dat ze in de meeste gevallen best vriendelijk zijn. Ik geloof dat mijn gesprek in het Engels was trouwens. Misschien iets om je op voor te bereiden?
Succes!
Als je eenmaal echt het gebouw binnen mag zit daar iemand die je tas aanneemt en je een nummertje geeft. Je mag alleen je papieren mee naar binnen nemen en je portemonnee om te kunnen betalen, verder helemaal niks. Ik had wel een pen bij me voor het geval ik toch iets moest verbeteren in de papieren.
Ik moest aansluiten in de rij en eenmaal aan de beurt moest ik mijn papieren overleggen (in goede volgorde) en betalen. Alles werd gecontroleerd om te kijken of het compleet was en ingevuld. Probeer alle formulieren van onder tot boven in te vullen want ze zijn niet blij als je dat niet hebt gedaan.
Als alles in orde is mag je plaats nemen op de bankjes. Je moet daar wachten tot je je naam hoort en het balienummer waar je naartoe moet. Je krijgt vervolgens een gesprekje aan de balie. Meestal vragen ze nogmaals waarom je naar de US wilt en wat je wilt gaan doen. Ik had alle extra info (zoals bewijs van banden in Ned.) in een apart mapje bij me en ze vragen vanzelf wel om dingen die ze willen zien. Schuif niet ineens alles naar binnen, want dan wordt het onoverzichtelijk. Meestal zeggen ze tijdens het gesprek al wanneer je je visum kunt verwachten. Ik had het de volgende dag al binnen. Na het gesprek kun je je spullen ophalen en mag je weer naar buiten.
Omdat zij natuurlijk dagelijks met mensen moeten werken die visa aan komen vragen is het belangrijk dat je al je spullen die je bij je moet hebben ook bij je hebt. Iets niet compleet of niet ingevuld betekent meestal dat je weer naar huis wordt gestuurd of soms mag je nog even gaan zitten om het in orde te maken. Het klinkt hard, maar zij hebben natuurlijk dagelijks te maken met mensen die met stapels papieren in hun hand daar binnenkomen. Het is dan fijn dat je niet steeds met half ingevulde dingen moet werken. Tenslotte wil jij je visum hebben en moet je zorgen dat alles in orde is. Denk ook aan het goede formaat pasfoto en aan de aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop.
Als je alles compleet hebt zul je zien dat ze in de meeste gevallen best vriendelijk zijn. Ik geloof dat mijn gesprek in het Engels was trouwens. Misschien iets om je op voor te bereiden?
Succes!
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Ok thanx duidelijk verhaal
ja ik alle formulieren volledig ingevuld dus dat moet geen probleem zijn. Foto is ook goede formaat. Ik zal idd van te voren alle papieren sorteren zodat het overzichtelijk blijft. Dat engels is geen probleem
doe een engelstalige opleiding. Het enige waar ik echt mee zit is dat mn visum niet een studenten visum is, terwijl ik wel student ben. Maar het bedrijf vertelde dat ze tot nu toe geen problemen hebben gehad en dat al hun stagiares op dit visum gaan.
Nou moet goed komen denk ik!
Let u know!;)

Nou moet goed komen denk ik!

Let u know!;)
Twee tips nog: kijk uit voor de reigers en andere grotere vogels in de bomen bij het consulaat - je zult niet de eerste zijn die volledig ge-jeweetwelt wordt daar. En: zorg dat je blaas leeg is voor je naar binnen gaat, want naar-het-toilet gaan is er of niet bij, of is een complete exercitie met gewapende begeleiding naar een huuske in de tuin.
Voor bewijs van banden met NL was bij mij genoeg om kopieen van de paspoorten van mijn ouders en broer te laten zien, en een inschrijving bij de uni. Ze kicken ontzettend op brieven met stempels en handtekeningen. Voor financien kun je bijv je ouder's bank even een engelse brief laten maken waarin ze verklaren dat je ouders over de financiele middelen beschikken om jou voor $1000.- per maand te steunen als dat nodig mocht blijken, werkt prima.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
oortjes schreef: kijk uit voor de reigers en andere grotere vogels in de bomen bij het consulaat - je zult niet de eerste zijn die volledig ge-jeweetwelt wordt daar.
En: zorg dat je blaas leeg is voor je naar binnen gaat, want naar-het-toilet gaan is er of niet bij, of is een complete exercitie met gewapende begeleiding naar een huuske in de tuin.
:hilarious:
Elke
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Ik had kleurenkopieen gemaakt en dat was in orde. Het enige dat je moet inleveren zijn de door jou ingevulde visum-aanvraagformulieren en je paspoort (en de envelop waamee ze m terugsturen).jobinnewyork schreef:Moet je bij dit alles ook de documenten inleveren of willen ze het alleen zien? Moeten dat kopien zijn of orginele documenten?
"You're drunk again."
Op mn werk moeten we die dingen ook wel eens meenemen naar diverse ambassades.
Zit altijd een brief van proper behaviour bij en een brief waarin staat dat ons bedrijf garant staat voor die persoon en eventueel familie.
Misschien is zo'n soort brief voldoende, in combinatie met een brief van je werkgever of iets dergelijks?
edit: ben wel laat met een reactie geloof ik
Zit altijd een brief van proper behaviour bij en een brief waarin staat dat ons bedrijf garant staat voor die persoon en eventueel familie.
Misschien is zo'n soort brief voldoende, in combinatie met een brief van je werkgever of iets dergelijks?
edit: ben wel laat met een reactie geloof ik

naar de states als toerist
Heeft iemand als eens meegemaakt dat hij als toerist naar Amerika gaat voor laten we zeggen 2 weken en dan toch bij de douane gevraagd werd naar papieren waaruit blijkt dat hij weer terug gaat naar Nederland? Zoals genoemd: Werkgeversverklaring, huis etc etc?
Ben eigenlijk zeer benieuwd.

Ben eigenlijk zeer benieuwd.

- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je een retour ticket hebt vragen ze daar niet om. Met een enkele reis zou dat wel eens kunnen gebeuren, maar dan zijn ze ook veel strenger.
Als je een retour ticket hebt kan je aantonen dat je op een bepaalde datum weer naar huis gaat, en het is verstandig om heel duidelijk voor jezelf te weten wanneer je precies weer terug gaat en hoe laat deze vlucht van welk vliegveld vertrekt.
Als je een retour ticket hebt kan je aantonen dat je op een bepaalde datum weer naar huis gaat, en het is verstandig om heel duidelijk voor jezelf te weten wanneer je precies weer terug gaat en hoe laat deze vlucht van welk vliegveld vertrekt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 6835 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 7 Reacties