Ik open hierbij een topic over het studeren in Amerika, omdat ik heel wat vragen heb die ik graag zou willen stellen.
Momenteel ben ik net begonnen met het studeren van mijn HBO-rechten opleiding. Hiervoor heb ik een halfjaar verpleegkunde gestudeerd, mijn HAVO en mijn MAVO diploma gehaald op de middelbare school. Ik ben 19 jaar oud en ben deze zomer voor het eerst naar Amerika gegaan voor 5 weken samen met mijn moeder. Mijn moeder is al meer dan 4 keer geweest, omdat ik namelijk mijn oma en oom daar heb zitten.
Tijdens mijn jaren op de middelbare school heb ik altijd al gedacht aan het studeren in Amerika en ook op de vakantie is die wens voor mij bevestigd, mede ook door de vragen van mijn familie waarom ik met mijn niveau Engels niet daar kom studeren, ben ik er weer aan gaan denken.
In 2012 heeft mijn oma ook een I-130 Visum aangevraagd voor m’n gezin, alleen hebben ze die nog steeds niet bekeken
Kan ik een studie betalen door middel van de studiefinanciering die ik vanuit hier mee kan nemen? En geldt dit dan als een Financial Guarantee? En mag mijn vader, die niet in Amerika woont, ook een Financial Guarantee zijn? Ik heb natuurlijk voor deze topic al wat research gedaan, maar mijn vragen blijven toch onbeantwoord.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.