Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betaling DS160 niet-immigrerende visum
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Betaling DS160 niet-immigrerende visum
Goedemiddag allemaal,
Ik heb vorige week het formulier DS 160 voor niet-immigrerende visum ingevuld en heb ook bevestiging gekregen met ID nummer.
Maar ik kreeg geen link/pagina voor betaling van 160$.
Ik ben al paar dagen op Google bezig geweest, maar vind heel weinig terug.
Wat ik wel gevonden heb is dat de betalingspagina na het invullen van DS160 furmulier automatisch verschijt. Maar bij mij was dat niet het geval.
Kunnen jullie laten weten hoe/waar ik het terug kan vinden, aub?
Ik wil het zsm betalen zodat ik een afspraak in Brussel kan inplannen.
ALvast bedankt
Mvg
Ik heb vorige week het formulier DS 160 voor niet-immigrerende visum ingevuld en heb ook bevestiging gekregen met ID nummer.
Maar ik kreeg geen link/pagina voor betaling van 160$.
Ik ben al paar dagen op Google bezig geweest, maar vind heel weinig terug.
Wat ik wel gevonden heb is dat de betalingspagina na het invullen van DS160 furmulier automatisch verschijt. Maar bij mij was dat niet het geval.
Kunnen jullie laten weten hoe/waar ik het terug kan vinden, aub?
Ik wil het zsm betalen zodat ik een afspraak in Brussel kan inplannen.
ALvast bedankt
Mvg
-
- Amerika-newbie
Re: Betaling DS160 niet-immigrerende visum
Het is in orde. Heb de ambassade gecontacteerd. Na lang wachten heb ik vernomen dat ik een account moet aanmaken en betalen.
Betaling is in orde. maar eerste mogelijke afspraak is eind september.
We willen eind juli gaan voor 2 weken.
Wat nu?
Betaling is in orde. maar eerste mogelijke afspraak is eind september.
We willen eind juli gaan voor 2 weken.
Wat nu?
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De instructies voor het betalen van de fee verschillen volgens de informatie van de US.gov site per ambassade/consulaat. (bron:https://travel.state.gov/content/travel ... ation.html)
After you have completed the DS-160, you must take these next steps below:
[edit]: Aangepast naar Belgie (had verkeerd gelezen en ging uit van A'dam). Was te laat met posten, zie dat bovenstaande al is opgelost. Laat het staan want het is misschien handige informatie voor toekomstige lezers. Voor de nieuwe vraag:
Op dit moment zijn de wachttijden voor visas erg lang. Je kunt proberen vaker te kijken in het afsprakensysteem of er een ander tijdsslot beschikbaar is. Visuminterviews van andere mensen worden soms verzet of vervallen omdat ze het visum niet meer nodig hebben/ergens anders terecht kunnen, en dan kan een beter tijdsslot vrijkomen. Verder zijn de wachttijden op andere consulaten/ambassades soms korter. Er zijn een aantal ervaringen beschreven op dit forum van mensen die recent naar Luxemburg of Frankfurt uitweken. De wachttijden in Amsterdam zijn op dit moment vaak veel langer dan in Brussel.
Ervanuitgaande dat je een B1/B2 visum aan het aanvragen bent, is er een reden dat je voor die 2 weken niet op een ESTA kan reizen?
After you have completed the DS-160, you must take these next steps below:
- Print and keep the DS-160 barcode page. (You will not need to print the full application.)
- You must schedule a visa interview appointment. (The U.S. Embassy or Consulate does not schedule an appointment for you.) Visit the U.S. Embassy or Consulate website where you will be interviewed for country-specific instructions.;
- Pay the visa application processing fee. Review country-specific instructions on the U.S. Embassy or Consulate website.
[edit]: Aangepast naar Belgie (had verkeerd gelezen en ging uit van A'dam). Was te laat met posten, zie dat bovenstaande al is opgelost. Laat het staan want het is misschien handige informatie voor toekomstige lezers. Voor de nieuwe vraag:
Op dit moment zijn de wachttijden voor visas erg lang. Je kunt proberen vaker te kijken in het afsprakensysteem of er een ander tijdsslot beschikbaar is. Visuminterviews van andere mensen worden soms verzet of vervallen omdat ze het visum niet meer nodig hebben/ergens anders terecht kunnen, en dan kan een beter tijdsslot vrijkomen. Verder zijn de wachttijden op andere consulaten/ambassades soms korter. Er zijn een aantal ervaringen beschreven op dit forum van mensen die recent naar Luxemburg of Frankfurt uitweken. De wachttijden in Amsterdam zijn op dit moment vaak veel langer dan in Brussel.
Ervanuitgaande dat je een B1/B2 visum aan het aanvragen bent, is er een reden dat je voor die 2 weken niet op een ESTA kan reizen?
-
- Amerika-newbie
Bedankt Nagini.
Ik vraag me af of de afspraak agenda al vol is tot eind september of ze zullen dag per dag vrijgeven.
Ik vraag me af of de afspraak agenda al vol is tot eind september of ze zullen dag per dag vrijgeven.
-
- Amerika-newbie
Dag allemaal,
Zijn er mensen die voorbije dagen/weken ergens een afspraak kunnen maken in NL/DE/FR?
ALs ik zo zie, zal het niet meer voor dit jaar zijn
Enig idee hoelang het formulier en onze betaling nog geldig zijn?
Zijn er mensen die voorbije dagen/weken ergens een afspraak kunnen maken in NL/DE/FR?
ALs ik zo zie, zal het niet meer voor dit jaar zijn

Enig idee hoelang het formulier en onze betaling nog geldig zijn?
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je DS160 en betaling blijven geldig zolang de informatie in het document klopt. Kleine wijzigingen zijn geen probleem, maar als er iets groots veranderd (bijvoorbeeld: je trouwt, krijgt kinderen, je krijgt een strafblad, je gaat vechten in Oekraine) zul je waarschijnlijk een nieuwe DS160 moeten aanmaken. Je kunt dan de 'retrieve previous application' optie gebruiken zodat je de meeste informatie kunt overnemen uit je eerste DS160. Ik heb online gelezen dat je eventueel je oude en je nieuwe confirmation page kunt meenemen, waarbij de oude DS160 confirmation page bewijs is dat je de fee betaald hebt, maar dat is misschien iets waar je even met de ambassade/consulaat over moet communiceren.
Er zijn meerdere mensen op dit forum die recent een afspraak in de EU hebben kunnen krijgen. Amsterdam heeft meestal op dit moment de langste wachttijden, dus veel Nederlanders wijken uit naar Brussel, Frankfurt of Luxemburg. Verder kun je het afsprakensysteem blijven proberen, soms komen er tijdslots vrij omdat mensen hun interview cancellen of verplaatsen (bijvoorbeeld omdat ze bij een andere ambassade eerder aan de beurt zijn).
Er zijn meerdere mensen op dit forum die recent een afspraak in de EU hebben kunnen krijgen. Amsterdam heeft meestal op dit moment de langste wachttijden, dus veel Nederlanders wijken uit naar Brussel, Frankfurt of Luxemburg. Verder kun je het afsprakensysteem blijven proberen, soms komen er tijdslots vrij omdat mensen hun interview cancellen of verplaatsen (bijvoorbeeld omdat ze bij een andere ambassade eerder aan de beurt zijn).
-
- Amerika-newbie
Goedemorgen,
Bedankt allemaal.
Ik heb een afspraak gemaakt op 27/06.
Er zijn veel slotjes vrij voor maanden juni, juli, augustus.
Veel succes en fijne dag verder!
Bedankt allemaal.
Hoi, in welk consulaat zijn veel slotjes vrij voor de maanden juni, jul, augustus?Berdil2509 schreef: ↑09 mei 2022, 12:26Goedemorgen,
Bedankt allemaal.
Nog een vraag, heeft u het consulaat gewijzigd? Dat u bijvoorbeeld eerst in Amsterdam wilde, maar de wachttijden waren zo lang dat u naar Brussel ging? Hoe werkt het om van consulaat te veranderen?
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Ik heb de afspraak kunnen maken in Brussel en heb geen ervaring met verandering van consulaten.
Ik moest om de paar dagen op de webside checken of er slotjes vrij zijn en maandag is het gelukt. Toen waren er veel slotjes vrij voor de komende maanden.
Ik heb de afspraak kunnen maken in Brussel en heb geen ervaring met verandering van consulaten.
Ik moest om de paar dagen op de webside checken of er slotjes vrij zijn en maandag is het gelukt. Toen waren er veel slotjes vrij voor de komende maanden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht