Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachttijd F-1 verlengen
Wachttijd F-1 verlengen
Hallo,
Ik blijk toch een jaar extra nodig te hebben voor mijn Ph.D. Ik heb daarvoor ook funding gekregen van de universiteit, maar moet inmiddels wel mijn F-1 visum verlengen. Weet iemand 1) welke documenten ik mee moet nemen naar mijn afspraak (helaas kon ik dit online niet vinden) en 2) hoe lang de wachttijden zijn voor het verlengen/vernieuwen van een non-immigration visa? Ik wil graag weten hoe lang ik in Nederland moet blijven om mijn passpoort weer te ontvangen.
Bedankt!
Ik blijk toch een jaar extra nodig te hebben voor mijn Ph.D. Ik heb daarvoor ook funding gekregen van de universiteit, maar moet inmiddels wel mijn F-1 visum verlengen. Weet iemand 1) welke documenten ik mee moet nemen naar mijn afspraak (helaas kon ik dit online niet vinden) en 2) hoe lang de wachttijden zijn voor het verlengen/vernieuwen van een non-immigration visa? Ik wil graag weten hoe lang ik in Nederland moet blijven om mijn passpoort weer te ontvangen.
Bedankt!
Re: Wachttijd F-1 verlengen
De documenten voor de verlenging zijn dezelfde als bij de eerste aanvraag. Je krijgt gewoon weer een nieuw visum. Misschien een open deur maar als je in dat jaar niet van plan bent om buiten de VS te reizen heb je geen visum nodig.
De wachttijden voor een afspraak fluctueren. Momenteel kun je over 7 dagen terecht, maar nog niet zo lang geleden kon het ook maanden duren. Het loonde toen om het boekingssysteem regelmatig te openen om te kijken of er nieuwe plekjes waren vrijgekomen. Als je visum bij de afspraak direct wordt goedgekeurd heb je binnen een paar dagen je paspoort terug. Als je pech hebt wordt je visum geweigerd of willen ze eerst wat dingen uitzoeken, dan duurt het langer.
De wachttijden voor een afspraak fluctueren. Momenteel kun je over 7 dagen terecht, maar nog niet zo lang geleden kon het ook maanden duren. Het loonde toen om het boekingssysteem regelmatig te openen om te kijken of er nieuwe plekjes waren vrijgekomen. Als je visum bij de afspraak direct wordt goedgekeurd heb je binnen een paar dagen je paspoort terug. Als je pech hebt wordt je visum geweigerd of willen ze eerst wat dingen uitzoeken, dan duurt het langer.
Maar je moet tijdens je verblijf in de VS toch wel in het bezit zijn van een geldig visum?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Nee, een visum heb je alleen nodig om het land binnen te komen (en om je identiteit te bewijzen bij de aanvraag van een REAL ID). Als je eenmaal binnen bent mag je visum verlopen maar moet je wel een geldige status hebben (voor de status als F-1 is dat een geldige I-20 in combinatie met een daarmee corresponderende I-94).
Ah, bedankt voor de uitleg!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Aah super goed om te weten - dankjewel!! Ik heb inmiddels een afspraak dus hoop dat het inderdaad niet zo lang duurt.grouch schreef: ↑13 mar 2023, 01:11De documenten voor de verlenging zijn dezelfde als bij de eerste aanvraag. Je krijgt gewoon weer een nieuw visum. Misschien een open deur maar als je in dat jaar niet van plan bent om buiten de VS te reizen heb je geen visum nodig.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 6468 Weergaves
-
Laatste bericht door RaphaelB