Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage VS -> vriendin mee? (update)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
AmonRa
Amerika-ontdekker

Stage VS -> vriendin mee? (update)

Bericht door AmonRa »

Ik ga waarschijnlijk voor 6 maanden voor stage naar de VS. Ik volg een HBO-studie in Amsterdam.

Mijn vriendin wil graag mee maar we weten dus ook nog niet welke weg we moeten bewandelen hiervoor. Alhoewel we al jaren een relatie hebben, wonen we beide nog thuis i.v.m. studie en dergelijke.

Is er uberhaupt een manier voor ons om voor die periode naar de VS te gaan? Of is het een optie voor haar om ook bij hetzelfde bedrijf te werken (alleen dat is dan niet studie-gerelateerd...)
fcolos
Amerikakenner

Re: Stage VS -> vriendin mee? (update)

Bericht door fcolos »

AmonRa schreef:Ik ga waarschijnlijk voor 6 maanden voor stage naar de VS. Ik volg een HBO-studie in Amsterdam.

Mijn vriendin wil graag mee maar we weten dus ook nog niet welke weg we moeten bewandelen hiervoor. Alhoewel we al jaren een relatie hebben, wonen we beide nog thuis i.v.m. studie en dergelijke.

Is er uberhaupt een manier voor ons om voor die periode naar de VS te gaan? Of is het een optie voor haar om ook bij hetzelfde bedrijf te werken (alleen dat is dan niet studie-gerelateerd...)
Aangezien jullie niet getrouwd zijn, kan ze niet op jouw visum mee, en zal ze zelf iets moeten regelen.
Voor een korte periode als 6 maanden, kan ze een paar dingen proberen. Als ze nog op school zit/studeert, kan ze proberen een stage te regelen of vakken te volgen aan een universiteit (voor respectievelijk een J-1 of F-1 visum). Een niet studie-gerelateerde baan, voor zo'n korte periode lijkt me zo goed als onmogelijk (ivm de moeilijkheden rond een H-1B visum).
Wanneer geld niet zo'n probleem is, is de makkelijkste oplossing voor haar om een B toeristenvisum aan te vragen. Daarmee mag ze een half jaar in de VS verblijven. Ze mag dan alleen niet werken in de VS, en zal dus op een of andere manier onderhouden moeten worden.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer