Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over entry - No criminal record

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Vraagje over entry - No criminal record

Bericht door Interesteddude »

Een vraagje over iets dat me zorgen baart:

Een vriend en ik zouden binnen 3 weken naar USA willen reizen.

In 1999 werd deze vriend in Boston gearresteerd voor fraude. Na een zitting bij de rechter werd er besloten geen straf te geven sinds het zijn eerste misdrijf was. Het zou niet op zijn criminal record komen en na drie maanden zou de referentie niet meer bestaan. Er werden wel vingerafdrukken en foto genomen. Hij mocht naar huis gaan en binnen de drie maanden terug in de USA. Hij is ondertussen in 2001 al terug naar USA geweest en dit zonder problemen. Sindsdien is dus het fingerprint systeem in werking genomen. Gaat dit een probleem zijn nu en mogen we Neen selecteren op de I94W green form bij were you ever arrested or convicted...

Werd dit voor de fingerprints ook gecontroleerd? Sinds hij geen conviction/rap sheet heeft, zou hij dan binnenkunnen zonder problemen?

Alvast bedankt,
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Nog een addendum

volgens
http://www.travel.state.gov/visa/frvi/i ... _1364.html

kan je alleen maar uitgezet worden of teruggestuurd wordenals

Code: Selecteer alles

(2) Criminal and related grounds.-

(A) Conviction of certain crimes.-

(i) In general.-Except as provided in clause (ii), any alien convicted of, or who admits having committed, or who admits committing acts which constitute the essential elements of-
Als ik het zo lees, als er geen conviction was maar een voluntary departure, dan zou er toch geen probleem mogen zijn, toch?
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Vraagje over entry - No criminal record

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Gaat dit een probleem zijn nu en mogen we Neen selecteren op de I94W green form bij were you ever arrested or convicted...
Het zal hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn, maar hij moet hier "Ja" antwoorden. De vraag is duidelijk.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Gaat dit een probleem zijn nu en mogen we Neen selecteren op de I94W green form bij were you ever arrested or convicted...
Het zal hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn, maar hij moet hier "Ja" antwoorden. De vraag is duidelijk.

--john
Maar was hij niet detained ipv arrested? Zijn rechten werden nooit voorgelezen, hij moest wachten in een zaal tot hij voor de rechter verscheen en hij mocht naar huis...
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Maar was hij niet detained ipv arrested? Zijn rechten werden nooit voorgelezen, hij moest wachten in een zaal tot hij voor de rechter verscheen en hij mocht naar huis...
Het is mogelijk dat dit geen formele arrestatie was, maar zie daar na 8 jaar maar eens achter te komen. Kan hij niet voor alle zekerheid een visum aanvragen? Het is vrijwel onmogelijk om er achter te komen of hij in een of ander systeem staat geregistreerd, en dan is het nog maar de vraag of hij daar ook op de juiste wijze staat geregistreerd. Deze dingen kunnen voor veel oponthoud aan de grens zorgen, ook als hij de vragen formeel juist heeft beantwoord.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:

Het is mogelijk dat dit geen formele arrestatie was, maar zie daar na 8 jaar maar eens achter te komen. Kan hij niet voor alle zekerheid een visum aanvragen? Het is vrijwel onmogelijk om er achter te komen of hij in een of ander systeem staat geregistreerd, en dan is het nog maar de vraag of hij daar ook op de juiste wijze staat geregistreerd. Deze dingen kunnen voor veel oponthoud aan de grens zorgen, ook als hij de vragen formeel juist heeft beantwoord.

--john
Is er een manier om te weten te komen of je in de database bent? In dit geval gaat het over de state of Massachussetts... Kunnen we iemand bellen of faxen met de vraag of hij in het systeem is?

Het probleem met de visum aanvraag is nl. dat we binnen 3 weken weg zijn. Daar is geen kans toe om alsnog een VISUM aan te vragen, met al de papieren en vertalingen die er nodig zijn. Hij weet zelfs niet de exacte charge meer. Hij heeft geen documenten, niets.

Hij weet ook nog dat de rechter hem destijds heeft gezegd dat hij free passage heeft na 3 maanden...
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Is er een manier om te weten te komen of je in de database bent? In dit geval gaat het over de state of Massachussetts... Kunnen we iemand bellen of faxen met de vraag of hij in het systeem is?
Police Records worden niet beschikaar gesteld aan personen die in het buitenland wonen. Of je in het buitenland aan Court Records van de staat Massachusetts zou kunnen komen, weet ik niet. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk, en het zal bovendien enige tijd duren. De oudere dossiers zijn vaak in de vorm van microfilm opgeslagen.

Je zou hier kunnen vragen: http://www.mass.gov/courts/index.html

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Is er een manier om te weten te komen of je in de database bent? In dit geval gaat het over de state of Massachussetts... Kunnen we iemand bellen of faxen met de vraag of hij in het systeem is?
Police Records worden niet beschikaar gesteld aan personen die in het buitenland wonen. Of je in het buitenland aan Court Records van de staat Massachusetts zou kunnen komen, weet ik niet. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk, en het zal bovendien enige tijd duren. De oudere dossiers zijn vaak in de vorm van microfilm opgeslagen.

Je zou hier kunnen vragen: http://www.mass.gov/courts/index.html

--john
Een laatste vraag. Er was een transfer van dossiers van lokale systemen van criminal records en arrest records naar IAFIS. Houdt dit ook de expunged records in? Houdt dit ook de microfilm records in?

Zouden ze iedere kleine misdaad overgebracht hebben?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

(voor de volledigheid:
topicstarter opende twee draadjes ivm dit onderwerp. Zie ook hier:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kastelke schreef:(voor de volledigheid:
topicstarter opende twee draadjes ivm dit onderwerp. Zie ook hier:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=)
Bedankt Kastelke,

Het andere draadjes is door mij gesloten, discussie kan in dit draadje verder gevoerd worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Interesteddude schreef: Het probleem met de visum aanvraag is nl. dat we binnen 3 weken weg zijn. Daar is geen kans toe om alsnog een VISUM aan te vragen, met al de papieren en vertalingen die er nodig zijn. Hij weet zelfs niet de exacte charge meer. Hij heeft geen documenten, niets.

Hij weet ook nog dat de rechter hem destijds heeft gezegd dat hij free passage heeft na 3 maanden...
Dit heeft niets met je vraag te maken maar het valt me op dat de meeste mensen die dit forum bezoeken en zo'n vraag hebben tot het laatste moment wachten met het regelen van een visa.

Ik vraag me af wist je niet eerder dat jullie naar de US zouden gaan en als dat zo is waarom wacht je dan zo lang om dit soort zaken te regelen?

Misschien ben ik teveel een regelnicht maar ons visum loopt volgend jaar af daar ben ik nu al mee bezig.

In ieder geval denk ik dat John gelijk heeft dat je Ja in moet vullen op je I-94.

Wat heeft hij in 2001 ingevuld?
--
Tink
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Tink schreef:
Interesteddude schreef: Het probleem met de visum aanvraag is nl. dat we binnen 3 weken weg zijn. Daar is geen kans toe om alsnog een VISUM aan te vragen, met al de papieren en vertalingen die er nodig zijn. Hij weet zelfs niet de exacte charge meer. Hij heeft geen documenten, niets.

Dit heeft niets met je vraag te maken maar het valt me op dat de meeste mensen die dit forum bezoeken en zo'n vraag hebben tot het laatste moment wachten met het regelen van een visa.

Ik vraag me af wist je niet eerder dat jullie naar de US zouden gaan en als dat zo is waarom wacht je dan zo lang om dit soort zaken te regelen?

Misschien ben ik teveel een regelnicht maar ons visum loopt volgend jaar af daar ben ik nu al mee bezig.

In ieder geval denk ik dat John gelijk heeft dat je Ja in moet vullen op je I-94.

Wat heeft hij in 2001 ingevuld?
Hij had Nee ingevuld. Dit was ook zo gezegd door de rechter, dat hij terug binnen mocht zonder VISA. Er zou geen criminal record zijn.

Bovendien, de reis was een week geleden geboekt... dus veel tijd was er al niet...

Was er in 2001 al een check tegen criminal record, gebaseerd op naam?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

haal 15 euro uit uw zak, en bel ne keer met het consulaat. Wij kunnen hier nog zeggen "we denken dit (op basis van tekst X) of we denken dat (op basis van tekst Y)", maar als jij dan weer iets anders zegt (op basis van wat de rechter zei?)...
Volgende keer vraag je best een visum aan, dan ben je zeker.
En nu kan je alsnog het consulaat bellen en je vraag voorleggen. Beter nu ontdekken dat iets niet gaat, dan het vliegtuig nemen en ontdekken dat je de luchthaven niet uit mag en site presto terug moet naar Nederland (met als gevolg dat je de eerstkomende 10 jaren mogelijk helemaal niet meer toegelaten gaat worden).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Interesteddude schreef:Was er in 2001 al een check tegen criminal record, gebaseerd op naam?
Dat weet ik niet. Maar ik verzeker je dat men na 9/11 een heel stuk strikter geworden is in zulke zaken (en hoogstwaarschijnlijk ook een heel stuk meer geïnformatiseerd).
Elke
Interesteddude
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:
Interesteddude schreef:Was er in 2001 al een check tegen criminal record, gebaseerd op naam?
Dat weet ik niet. Maar ik verzeker je dat men na 9/11 een heel stuk strikter geworden is in zulke zaken (en hoogstwaarschijnlijk ook een heel stuk meer geïnformatiseerd).
Ik kom juist te weetn dat hij in 2002 ook geweest was... Als hij toen doorkon, dan zou dit nu toch geen probleem mogen zijn?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Een laatste vraag. Er was een transfer van dossiers van lokale systemen van criminal records en arrest records naar IAFIS. Houdt dit ook de expunged records in? Houdt dit ook de microfilm records in?
Neen, dan staat er alleen nog maar dat er een expunged record is. Daar heb je verder geen last van, tenzij je als Amerikaan een Security Clearance nodig hebt.

--john
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Neen, alleen de opsporingslijsten.

--john
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Ik kom juist te weetn dat hij in 2002 ook geweest was... Als hij toen doorkon, dan zou dit nu toch geen probleem mogen zijn?
Daar zou ik niet van uitgaan. US-VIST is sindsdien grotendeels geimplementeerd en geperfectioneerd. Ik heb niet de indruk dat men voor elke bezoeker alle gegevens opvraagt, maar als men tot een risicogroep behoort of een verdachte indruk maakt gebeurt dat wel.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Een laatste vraag. Er was een transfer van dossiers van lokale systemen van criminal records en arrest records naar IAFIS. Houdt dit ook de expunged records in? Houdt dit ook de microfilm records in?
Neen, dan staat er alleen nog maar dat er een expunged record is. Daar heb je verder geen last van, tenzij je als Amerikaan een Security Clearance nodig hebt.

--john
Dus als een arrest expunged is, mag hij nee antwoorden?

En wat checken ze bij de befaamde 15 seconden per persoon bij US-VISIT dan wel?

Nogmaals erg bedankt voor het delen van Uw kennis. Dit is echt fantastisch!
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Dus als een arrest expunged is, mag hij nee antwoorden?
Expungement heeft meestal betrekking op Court Records. Er kan worden besloten van een Court Record een Expunged Record of een Sealed Record te maken. De voorwaarden en procedures verschillen per staat.

Expungement van Police Records kan plaatsvinden als er sprake is van "Arrest Without Charge". In sommige staten is dat een automatisch proces. Soms moet je om die expungement verzoeken. Ook bij een expungement van een police record moet je strikt genomen nog steeds "Ja" antwoorden op de vraag of je ooit bent gearresteerd. Je kunt "Nee" antwoorden indien er slechts sprake was van "staande houden" ("being questioned"). Bij een arrestatie is het voorlezen van de Miranda Rights nodig wanneer de opsporingsambtenaren gaan ondervragen. Voor de arrestatie op zich is het niet strikt noodzakelijk. Bij het "staande houden" en de daarop volgende ondervraging worden geen Miranda Rights voorgelezen. Je bent dan ook geen verdachte omdat er geen "probable cause" is.
En wat checken ze bij de befaamde 15 seconden per persoon bij US-VISIT dan wel?
Echtheid van het paspoort en eventueel het visum, vergelijken van paspoortfoto en vreemdeling, voorkomen op opsporingslijsten, en voorkomen op lijst van ongewenste personen. Kurt Waldheim stond bijvoorbeeld op die lijst van ongewenste personen.

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer