Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gezocht voor 2e helft maart 2016
Tips gezocht voor 2e helft maart 2016
We zijn al een hele tijd aan het brainstormen over een vakantie in de laatste 2 weken van maart, bij voorkeur naar de VS (al hebben we ook het Caribisch gebied bekeken). Voorwaarde is met name dat het weer iets aangenamer is dan doorgaans in NL in die periode.
Dan kom je natuurlijk al gauw op Florida uit... maar, daar is het dan volgens mij hoogseizoen (al veel hotels vol, of schreeuwend duur). En valt het niet ook samen met Spring Break? Hoef ik niet per se tussen te zitten.
Dusss... dan ga je eens verder kijken in het Zuiden. Waar ik echter geen idee van heb is het klimaat in maart. Is het goed toeven in New Orleans in die periode? Dat denk ik zelf wel. Maar neem bijv. Nashville, dat ligt natuurlijk weer een stuk noordelijker en kan me zo voorstellen dat je daar zelfs nog sneeuw kunt aantreffen.
Kortom: wel ideetjes, maar ik kan nog wel wat ervaringen/tips gebruiken!
Eind maart, 2 weken, lekker weer, rondreis(je). Komt u maar!
Dan kom je natuurlijk al gauw op Florida uit... maar, daar is het dan volgens mij hoogseizoen (al veel hotels vol, of schreeuwend duur). En valt het niet ook samen met Spring Break? Hoef ik niet per se tussen te zitten.
Dusss... dan ga je eens verder kijken in het Zuiden. Waar ik echter geen idee van heb is het klimaat in maart. Is het goed toeven in New Orleans in die periode? Dat denk ik zelf wel. Maar neem bijv. Nashville, dat ligt natuurlijk weer een stuk noordelijker en kan me zo voorstellen dat je daar zelfs nog sneeuw kunt aantreffen.
Kortom: wel ideetjes, maar ik kan nog wel wat ervaringen/tips gebruiken!
Eind maart, 2 weken, lekker weer, rondreis(je). Komt u maar!
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Tips gezocht voor 2e helft maart 2016
New Orleans is heerlijk in de lente! 's Ochtends een graad of 10 / 15, wat in de middag oploopt tot zo'n 25 graden of soms zelfs warmer. De avonden zijn weer lekker koel en niet zo benauwd. Ook valt er niet zoveel regen, waardoor het echt een ideale tijd is om hier naartoe te gaan. Maar ook New Orleans viert Spring Break! Toch zal je juist van de Spring Breakers het minste last hebben. Het merendeel van de feestende meute zal waarschijnlijk niet verder komen dan Bourbon Street, en dat is net de meest oninteressante straat van de stad. Maar hotels zitten in deze periode wel een stuk sneller vol en zijn over het algemeen ook duurder. Dat komt omdat er in maart vele leuke evenementen zijn: Pasen, Food Fest, Super Sunday, er is een populaire 10K hardloop evenement, St. Patrick's Day, .... Allemaal super leuk om een keer mee te maken, maar wat er dus wel voor zorgt dat de prijzen omhoog gaan en het een stuk drukker is. Toch kan ik het je zeker aanraden om in deze periode naar New Orleans te gaan. En Florida kan ik ook zeker aanraden! Ik heb zelf nooit last gehad van de Spring Breakers. Florida heeft genoeg moois te bieden en is ook een heerlijke bestemming in maart.
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht