Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis miranda_a1 : Route 66

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis miranda_a1 : Route 66

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het stuk Peach Springs - Seligman altijd erg saai. We hebben het nu twee keer gedaan, maar zou eerder gaan voor een bezoek aan Seligman vanaf de I40 en dan naar Williams en Flagstaff. Beiden erg leuke plaatsen!

Natuurlijk even naar ´Standing on a corner´ in Winslow. Wij hebben dit jaar overnacht in Holbrook en in Tucumcari, nog genoeg Route 66-rommel te vinden. Met name oude en mooi gerestaureerde hotelletjes.

Zie ons verslag: http://www.tijmesusa.com (dag 14, 18, 19, 20)

Je moet gewoon wel vaak de snelweg weer op omdat veel stukken Route 66 niet meer bestaan en vervangen zijn door de I40.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nieuwenoord schreef:Ik vind het stuk Peach Springs - Seligman altijd erg saai. We hebben het nu twee keer gedaan, maar zou eerder gaan voor een bezoek aan Seligman vanaf de I40 en dan naar Williams en Flagstaff. Beiden erg leuke plaatsen!
Het rijden over de Interstate-40 is ook saai en de tijdwinst bij het rijden over de snelweg ten opzichte van de Route-66 is ook niet zo geweldig groot.

Als Miranda schrijft ...
miranda_a1 schreef:Bij elkaar gezocht of origineel, dat maakt mij niet uit, als het maar oude troep is. Ik noem het oude troep, maar mijn vader is daar helemaal wild van, dus hoe meer hoe beter! ;) Hij zou het liefst ook nog overal schuurtjes open trekken opzoek naar verborgen schatten.
Auto's , Neon's, Benzinepompen, its all good, als het maar "oud" is.
... dan is een bezoekje aan Hackberry met de General Store toch eigenlijk wel een "must".

Wij reden het stuk Las Vegas - Williams, met o.a. Oatman en Hackberry in 2007. In ons reisverslag, klik hier kan je er op dag 15 over lezen.

In Williams is in het Historic District ook nog een stuk authentieke Route-66 te bezoeken, dat erg de moeite waard is. Ten opzichte van een aantal jaren geleden is het erg opgeknapt en is er veel gerestaureerd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het rijden over de Interstate-40 is ook saai en de tijdwinst bij het rijden over de snelweg ten opzichte van de Route-66 is ook niet zo geweldig groot
Het scheelt ongeveer 30min tussen Kingman en Williams,maar als ie van 'oude zooi' houdt zijn Hackberry en Seligman idd goede stopplekken.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Stop dan ook even bij de Grand Canyon Caverns aan route 66. Daar staan ook oude auto's, een oude benzinepomp en een mooie oude bus. Wij vonden dit veel authentieker overkomen dan de kermis bij Seligman.
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Bericht door miranda_a1 »

Ooh de informatie!
Als ik jullie zo hoor en alle verslagen lees kunnen wij misschien beter een overnachting doen tussen Las Vegas en Flagstaff. Want dat is precies wat we willen zien :)
En dan bijvoorbeeld niet een hele dag in Oklahoma City verblijven, maar daar slechts een overnachting doen.
2010 Las Vegas Circus Circus
2011 Las Vegas Luxor
2012 Las Vegas Vdara Wedding Graceland Wedding Chapel
2014 Florida = Miami-KeyWest-Naples-FortMyers-Orlando-CocoaBeach-Miami
2015 San Francisco - Yosemite - LA - Las Vegas Vdara
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik vind het zo even niet terug, maar ik neem aan dat je van Las Vegas naar Flagstaff rijdt via de US95, via Needles? En niet rechtstreeks naar McConnico. Want dat is wel essentieel :)

Als je in Needles start, kun je vrijwel meteen aan Topock naar het noorden R66 op, en dan rijd je via Oatman. Dat is een leuk stadje, en vooral het stuk daarna (Sitgreaves Pass) is het mooiste stukje baan dat ik al op Route 66 heb gereden. Dus dat zou ik zeker zo doen.

En als je idd op 1 dag Las Vegas - Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman - Williams - Flagstaff doet, kan dat een beetje veel worden. Het blijft natuurlijk altijd keuzes maken, en het kan best op 1 dag. Zo lang is het niet, een 6u rijden. Maar als dat de hoofdbedoeling van de vakantie is, niet alleen een rijdag, en je wilt er graag wat tijd aan spenderen, dan kun je die inderdaad opdelen. Dan heb je ook tijd om op de eerste dag Hoover Dam te doen, waar je zo goed als over rijdt.

Maar als dat een optie is, zou ik nog iets anders willen aankaarten :)
1. Las Vegas (ev Hoover Dam) - Amboy (voor een mooi stukje R66 met Roy's Motel in de Mojave desert) - Oatman - Kingman
2. Kingman - Hackberry - Seligman - Williams - Flagstaff (en desnoods kun je hier zelfs al doorrijden tot Holbrook, da's dan een uurtje erbij. Dat kan een beetje veel worden, afhankelijk wat je wilt gaan doen/zien. Maar het kan je helpen met je dag OKC?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

1. Las Vegas (ev Hoover Dam) - Amboy (voor een mooi stukje R66 met Roy's Motel in de Mojave desert) - Oatman - Kingman
2. Kingman - Hackberry - Seligman - Williams - Flagstaff (en desnoods kun je hier zelfs al doorrijden tot Holbrook, da's dan een uurtje erbij. Dat kan een beetje veel worden, afhankelijk wat je wilt gaan doen/zien. Maar het kan je helpen met je dag OKC?
Dat zou mijn keuze zijn! En als je dan via Peach Springs rijdt is inderdaad niet veelom, maar ik wilde vooral aangeven dat het niet echt spectaculair is. In Kingman zit o.a. Mr. D`z Route 66 Diner en een Route 66 musuem. Dat is misschien wel een lekkere overnachtingsplaats. In Holbrook sliepen wij in de Globetrotter Lodge, absoluut een aanrader! Ligt tegenover het bekende Wigwam Motel, maar wij vonden dit veel authentieker en comfortabeler.
miranda_a1
Amerika-ontdekker

M Kactus schreef:
Dit lijkt mij zeker een heel mooi stuk!
Rij je dan via het Mojave National Preserve naar Amboy?
In Holbrook sliepen wij in de Globetrotter Lodge, absoluut een aanrader! Ligt tegenover het bekende Wigwam Motel, maar wij vonden dit veel authentieker en comfortabeler.
Dat Globetrotter hotel heeft niks met vrachtwagens te maken toch?
In dat geval slaap ik toch vooral liever in het Wigwam Motel, lijkt mij gewoon zo leuk! :) 8) Maar zeker bedankt voor de tip(s)!! :D:D

Ik ga mijn routevoorstel zeker aanpassen nu. Ik denk dat dit deel vooral het echte Route 66 gevoel naar boven zal halen. Dan kunnen we daarna met tussenstops richting Memphis vertrekken.
2011 Las Vegas Luxor
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ja, dan zou ik via de Mojave Ntl Preserve rijden. Dat is wel mooi, met de Kelso Dunes in de verte. Er is ook een Kelso Train Depot waar je dan langskomt, als ik me niet vergis? Geen idee of dat iets is, maar dat valt vast op te zoeken :) Je kunt ook een hike doen naar de Kelso Dunes, maar dat lijkt me er niet in te zitten in deze route.
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Ja, dan zou ik via de Mojave Ntl Preserve rijden. Dat is wel mooi, met de Kelso Dunes in de verte. Er is ook een Kelso Train Depot waar je dan langskomt, als ik me niet vergis? Geen idee of dat iets is, maar dat valt vast op te zoeken
Als ik google maps moet geloven ligt dat er inderdaad aan! :) Gewoon voor de leuk om te zien! Hiken gaat hem inderdaad niet worden, maar wel leuk om te weten wat er allemaal in en om ligt.

Mijn idee was om vanuit Flagstaff naar de Grand Canyon of Antelope Canyon te gaan.
Is dit te doen met eigen vervoer, of kunnen we daar beter een excursie voor boeken?
4 van de 6 zijn al eens aan de north rim geweest, zouden jullie dan als nog de Grand Canyon aan doen, of eerder de Antelope Canyon.

Heeft iemand toevallig nog ervaring met het boeken van een fotograaf in Amerika? We doen mijn moeder een fotoshoot cadeau (afgelopen februari voor haar verjaardag), nu zou ze dat dan graag tijdens deze reis doen, maar ja hoe ga je dat regelen... haha... alles ideeën zijn welkom!
2011 Las Vegas Luxor
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Vanuit Flagstaff de Grand Canyon is wel te doen, maar dan zou ik het eerder vanuit Williams doen.
Nog mooier is slapen aan de Grand Canyon zelf. Dat kan voor niet al te veel bijvoorbeeld in de Bright Angel Lodge. Je moet er wel op tijd bij zijn, anders is er geen plek. Als het uitverkocht is, gewoon blijven in het oog houden. Er komt vaak weer een plaatsje vrij.
Maar het kan ook wel vanuit Williams (of Flagstaff), dat hebben wij in de eerste vakantie ook gedaan. Antelope Canyon is eigenlijk wel een beetje ver. Het is een dikke 2 uur op, de tour, en dan een dikke 2u dezelfde weg terug. Zonder de andere mooie dingen te bekijken in de buurt. Dus dat zou ik houden voor een andere keer.
Of je nog eens naar de GC wilt, moet jij weten natuurlijk. Je zou ook die tijd in/rond Holbrook kunnen spenderen: Het Petrified Forest NP en de Painted Desert zijn aardig voor een paar uurtjes. Niks fantastisch, maar wel leuk. Aan Winslow ligt ook Meteor Crater, en de Jack Rabbit Trading Post, en Two Guns, allemaal typische Route 66 stops. En ook Walnut Canyon, maar daar ben ik niet geweest. Schijnt ook wel mooi te zijn. Daar zou ik het eerder bij houden, moet ik zeggen. Maar het is jouw reis, natuurlijk :)

Fotografen heb ik nog nooit moeten boeken in Amerika. Maar het lijkt me dat die in Las Vegas wel te vinden moeten zijn, met al die trouwerijen!
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Fotografen heb ik nog nooit moeten boeken in Amerika. Maar het lijkt me dat die in Las Vegas wel te vinden moeten zijn, met al die trouwerijen!

True that! Ben zelf in 2012 getrouwd in Vegas, en daar hebben we zeker mooie foto's aan overgehouden door een fotograaf. Stiekem denk ik niet dat mijn moeder daar foto's wil laten maken, maar wel bedankt want had hier natuurlijk zelf niet aan gedacht! (Wellicht zijn foto's bij de Neon Graveyard een idee! :mrgreen: )

Ik heb inmiddels 3 mogelijke routes. Volgende week ga ik ze in de groep gooien!
Met al het moois wat jullie mij vertellen zou ik eerder gaan voorstellen om een maand te gaan haha... :D :lol:
2011 Las Vegas Luxor
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer