Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
MargUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?

Bericht door MargUSA »

Hoi, nog niet eerder gereageerd. Ik ben nu 5 jaar in de USA en woon in Texas. Plaatsje ca 30 Miles onder Dallas. Sinds 1,5 jaar tweede huisje in Arkansas vlak bij Hot Springs met idee daar ooit permanent te vestigen. Helaas niet nu want werkgelegenheid is daar dun bezaaid en ver te vinden.
Afstanden en de reistijd zijn een hele opgave maar je moet wel als je ergens wilt komen. Natuur in AR is prachtig met heuvels, bergachtiger en dennenbomen :thumbup: in tegenstelling tot dat in ons woongebied in TX. Je moet wel erg goed op jezelf kunnen zijn wanneer zoals in mijn geval je man werkt en klanten erg verspreid heeft in Texas. Geen klagen maar dragen hoor, werk ligt momenteel bepaald niet voor het opscheppen en dat is elders niet anders.
Een groot nadeel wat ik echt niet wist was dat er in AR veel chiggers zitten. Een niet te zien insectje dat je behoorlijk kan plagen met irriterende bulten voor lange tijd. Ik wandel veel met de honden en ondanks beschermende kleren en afweermiddelen blijk ik een aantrekkingskracht op ze te hebben blijkt altijd achteraf. :sadcry: De honden en de katten hebben er geen last van, eerder wel van teken. De katten lopen in AR overdag vrij buiten en hebben heel goed de vossen in de gaten. Reintje is niet altijd de slimste.
De hitte is hier wel vaak enorm en de allergie reacties die ook ik na 5 jaar ben gaan uiten. Dat geldt helemaal in Texas.
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?

Bericht door steve_young »

Zie dat het een oud topic is maar reageer toch.
Ik woon in Bentonville in Northwest Arkansas. Mooie omgeving alleen jammer dat er geen grote steden in de buurt zijn.
Hier is gelukkig vanwege het Walmart hoofdkantoor veel werkgelegenheid. Nadat ik emigreerde 2 jaar geleden had ik al een baan aanbod voordat ik mijn greencard had ontvangen. Hier heb ik 1 andere nederlander ontmoet, een oudere vrouw die 50 jaar geleden al geemigreerd was. Dus haar nederlands is niet meer zo goed als het ooit was, maar toch leuk om mee in contact te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer