Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen Memphis

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Suzanne85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vragen Memphis

Bericht door Suzanne85 »

Hoi hoi

Deze zomer ga ik in mijn eentje een paar dagen naar Memphis. Nu heb ik een aantal vragen waar ik mee zit. Ik heb sommige geprobeerd op te zoeken, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Het zou fijn zijn als een paar vragen beantwoord kunnen worden!

1. Welk hotel zal ik kiezen? Ik heb er al een aantal gezien, maar aangezien ik in mijn eentje ben zou het fijn zijn als het een veilig hotel is in een veilige omgeving. Is er hier iemand di naar Memphis is geweest en in een fijn hotel heeft geslapen?

2. Is het verstandig om in je eentje over Beale street te lopen als het donker is?

3. Hoe is het openbaar vervoer in Memphis?

4. Hoeveel dagen zal ik ongeveer uitrekken voor Memphis? Ik wil zeker naar Beale street, graceland. En misschien een boottochtje op de mississippi.

Dit zijn mijn vragen tot nu toe :)
Alvast heel erg bedankt!

Suzanne
xxx
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

2 dagen is genoeg, het kan zelfs in een dag
Graceland is leuk alhoewel het wel in een niet zo beste buurt ligt.
Bealestreet is wel leuk maar om daar nou in je eentje als vrouw 's avonds te lopen? ik voelde me daar als man al niet prettig, zeker niet wanneer je je auto parkeert en er zo'n gladde paling op je afkomt en zegt dat ie voor 5 dollar wel op je auto wil passen.
Of te wel behalve voor graceland hoef je wat mij betreft niet naar memphis
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Hoi Suzanne,

Ik ben afgelopen zomer in Memphis geweest. We hebben overdag (vrijdag) Graceland bezocht en 's avonds zijn we naar Beale Street geweest.
Beale Street was gezellig druk, het gedeelte waar de meeste clubs/restaurants zijn is afgezet voor verkeer en iedereen loopt over straat. De sfeer was erg goed.
Wij waren daar met z'n tweeen, dus dan loop je daar anders dan dat je alleen rondloopt. Ik heb een foto toegevoegd, dan kan je een indruk krijgen. Ik heb geen idee of het iedere
avond zo is als wat wij hebben meegemaakt op vrijdagavond.

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img58.imageshack.us/img58/1050/i ... izema4.jpg[/IMG][/URL]

Groetjes Danielle

(ik weet niet of het lukt met de foto, bij het voorbeeld zie ik alleen de link)
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Afbeelding

Dit is 'm dus :D
Laatst gewijzigd door deeyore op 05 mar 2007, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mag het wat kleiner hier moet ik twee beeldschermen voor naast elkaar zetten
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

sorry, dit is de eerste keer dat ik een poging doe om een foto hier neer te zetten en het gaat nog niet zoals ik het wil......

Hehe het koste even wat moeite, maar het is gelukt, zie boven.[
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hoi Suzanne,

Ik ben zelf alleen in het voorjaar geweest, dus hoe het in de zomer is durf ik niet te zeggen, maar heel geweldig vond ik Memphis niet. :cry:

Graceland was wel heel leuk, maar dat heb je in zo'n 2 uur gezien en Beale Street is wel iets voor 's avonds (ik zou absoluut een hotel daar vlak in de buurt zoeken, want ook ik vond het toch wel een beetje onveilig). Verder is het Lorraine Motel (waar Martin Luther King is neergeschoten) wel interessant en de Sun Studios (waar Elvis is ontdekt) is ook wel een aanrader, maar verder vond ik het niks!
Wij waren van plan om 2 dagen te blijven, maar zijn na een dag verder gegaan naar Nashville dat echt een stuk leuker en gezelliger is!
Danny Schaefer
Amerika-newbie

Bericht door Danny Schaefer »

Hoi Suzanne,

We zijn ook in Memphis geweest. Graceland is erg leuk...zeker als je verblijft in het nabij gelegen Heartbreak Hotel. Alles in Elvis thema's, zeer mooie kamers. Overigens kun je vanuit dit hotel met een pendelbus naar Memphis downtown...(stopplaats is je raadt het al: Beale street). Er ligt ook een leuk restaurant waar ze alleen de favoriete dishes van Elvis serveren.

Wij hebben e.e.a. in 1 dag gedaan. Graceland overdag en Beale str. 's avonds en dat was goed te doen.

Nashville is "om de hoek" voor Amerikaanse begrippen en is ook een aanrader. Wellicht iets voor de 2e dag.

Succes met plannen !

Cheers,
Danny
America fan
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Hoi Suzanne,

In eind september 2006 ben ik ook in Memphis geweest. In 1 dag heb je het eigenlijk wel gezien. 's Ochtends zijn we naar Graceland geweest. Dit heb je in 2 uurtjes wel helemaal bekeken. 's Middags ga je dan naar Baelestreet. Hier is het wat drukker en gezelliger. Er zijn hier genoeg restaurants en cafe's. 1 straat verder heb je Peabody Place. Als je van muziek houdt, dan heb je hier in ieder geval genoeg keus. Hier tref je een grote cd/dvd shop aan. 1 blok verder zit je op de Union Avenue. Je bent dan op loopafstand van Sun Studios en de Missisippi River. Het is allemaal vrij dicht bij elkaar. Dan heb je Memphis wel gezien. Het is veel gezelliger om 's avonds terug te gaan naar Baelestreet. Je moet maar gaan eten bij Blues City Cafe. They got the best BBQ Ribs in Town.

http://www.bluescitycafe.com/

De volgende dag zou je naar Nashville kunnen gaan. Het is wel een eindje rijden. Maar ach ja, voor amerikaanse begrippen valt dit wel mee. Wij kozen ervoor om naar Tupelo Mississippi te rijden. En via allerlei binnenwegen (en omwegen) zijn we teruggaan naar Memphis. Je treft er enorm veel katoenplantages aan. Achteraf haden we toch beter naar Nashville moeten gaan. Misschien komt dit ooit weer op ons lijstje voor!

Voor een hotel zou ik toch iets kiezen in de buurt van Baelestreet. Wij zaten aan de Brooks Road vlakbij het vliegveld. Dit is wel een mindere buurt.

Succes,
Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zudie
Amerika-ontdekker

Bericht door zudie »

Hi Suzanne,

Waarom ga je naar Memphis? Scheelt als we weten wat je interesse is.

Ik zou zeker een hotel ergens in het centrum nemen. Gewoon makkelijker en gezelliger.

Ik ben zelf 4 jaar geleden alleen in Memphis geweest (was op fietsreis van New Orleans naar memphis en terug). Wat mij betreft geen problemen, doe alles alleen en op de fiets (en ben ook vrouw) .

Beale Street vond ik leuk. Haalt het natuurlijk niet bij mijn geliefde NO (en dan niet het verfoelijke Bourbon Street :wink: ), maar een overzichtelijk stuk uitgaansleven met gewoon gezellig mensen op straat.

Graceland vond ik de moeite waard, omdat je er zo veel over hoort en het dan veel minder kitsch is dan je denkt. Verder ben ik bij de Sun Studios geweest, Civil Rights museum, Stax Museum en Lorriane Motel.

Ook vond ik dat Memphis prachtige architectuur heeft. Je moet wel naar boven kijken, want op straatniveau is er veel dichtgetimmerd.

Als je nog tips over muziek wilt: laat maar weten.

Veel plezier!!!
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Het is alweer een aantal jaren geleden dat wij in Memphis zijn geweest. Maar als ik er weer heen ging zou ik zeker Mud Island weer bezoeken.
Gewoon gezellig (als het mooi weer is): museum, model van de Mississippi River, zwembad en meer.
Zie ook: http://www.mudisland.com

groetjes, diny
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ORANGE schreef:Het is alweer een aantal jaren geleden dat wij in Memphis zijn geweest. Maar als ik er weer heen ging zou ik zeker Mud Island weer bezoeken.
Gewoon gezellig (als het mooi weer is): museum, model van de Mississippi River, zwembad en meer.
Zie ook: http://www.mudisland.com
Leuke tip. Ik had er nog nooit van gehoord..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Een eerlijk antwoord

Bericht door gert & peggy »

Wel, ik vond Memphis echt niet zo interessant...

Beale Street is leuk, druk, maar de atmosfeer heeft wel iets.
Graceland, ik was er niet ondersteboven van en kreeg eigenlijk een afkeer van alle merchandising e.d. die er allemaal rondhangt. Voor zo'n 6 dollar heb je parking, voor 25 dollar de (goedkoopste) audio-Mansiontoer. Je kan ook kiezen voor een toer van 30 dollar of 68 dollar, maar ik weet niet meer wat het verschil is...

De beste plaats om te parkeren, vond ik de Peabody Parking. Daar kan je parkeren voor 1 dollar per uur en is vlakbij Beale Street gelegen
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Elvis heeft voor mij nog altijd iets speciaals.
Ik ben namelijk door een van de voormalige drummers geholpen om naar amerika te komen. deze man heeft mij het baanaanbof geschreven dat ik nodig had om door de loterij te komen. Zijn naam was Bill Lynn en is niet zo lang geleden op 73 jarige leeftijd overleden.

Berichtje uit wikipedia

Bill Lynn
aus Wikipedia, der freien Enzyklopädie
Wechseln zu: Navigation, Suche
Bill Rueda Lynn (* 17. März 1933 in Bogotá, Kolumbien; † 5. Januar 2006 in Villa de Leyva, Kolumbien) war ein kolumbianischer Schlagzeuger. Er war der Schlagzeuger von Elvis Presley für 5 Jahre.

Geboren in Kolumbien und aufgewachsen in den USA spielte Lynn in dem Elvis-song von 1960 It's now or never das Schlagzeug. Presley schenkte ihm zum Dank eine goldene Schallplatte. Lynn besaß zuletzt die Bar Legends and Superstars in Bogota, die er mit Elvis-Fotos und -Autogrammen geschmückt hatte. Mit Elvis Presley war er bis zu dessen Tode im Jahre 1977 befreundet.

Lynn starb an einem Lungenleiden.

Dat ding hing bij hem vol trots aan de muur.

Het was een hele rare, aparte en intelligente man
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik zou zeker Graceland bezoeken. We zijn geen Elvisfanaten maar het was zo indrukwekkend.
Als je daadwerkelijk aan zijn graf staat wordt je toch wel eventjes stil.

Ons hotel lag recht tegenover Mud Island en zo te zien is het een gemiste kans dat we er niet naar toe zijn gegaan.
Suzanne85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Suzanne85 »

Hoi hoi allemaal!

Bedankt voor de vele reacties! Ik ga inderdaad naar Memphis om de legendarische zanger Elvis ;).
Ik ga in de week dat het ook Elvis week is, dan zijn er allerlei activiteiten en feestjes. Daarom blijf ik ook van vrijdag tot zondag (ongeveer). Ik kom dan vast wel een paar Nederlanders tegen !

Een paar dingen wil ik zeker bezoeken:
-Graceland
-Sun studio
- Civil rights museum
- Mud island
- Een tochtje op een riverboat.

Dus ik ben het hele weekend wel voorzien van leuke tripjes denk ik! Ik hoef nu nog maar te wachten op mijn creditcard en dan kan ik een hotel gaan boeken!!

Nogmaals bedankt voor de reacties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer