Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Miami - New York: hulp gevraagd St Augustine naar Nashville

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Hellen.v.E
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Miami - New York: hulp gevraagd St Augustine naar Nashville

Bericht door Hellen.v.E »

We gaan volgend jaar Mei alweer voor de 4e keer naar Amerika, maar de 1e keer naar de oostkant.
De vluchten en de auto zijn geboekt, dus ik ben nu de route aan t plannen en de hotels aan het boeken.

Mijn voorlopige route is :

Wo 29 mei - Miami (we landen pas om 17.10, hotel bij vliegveld)
Do 30 mei - Miami - Key West
vrij 31 mei - Key West - Shark Valley - Miami Ocean Drive
Za 1 juni - Miami Ocean Drive - Kennedy Space Center - St Augustine - Jacksonville
Zo 2 juni - Jacksonville - ???

Hier zit dus mijn probleem, Ik weet niet wat de beste weg is om naar Nashville te rijden.
Ik zou heel graag via Chattahoochee national Forest willen rijden want wij houden er wel van om door mooie natuur te rijden.
via Atlanta, wat de meeste hier op het forum doen trekt mij niet zo...
Hebben jullie tips hoe we het beste kunnen rijden.

Ma 3 juni - ?????- Nashville
Di 4 juni - Nashville
Wo 5 juni - Nashville - Gatlinburg
Do 6 juni - Gatlinburg - Great Smoky Mountains NP
Vrij 7 juni - Gatlinburg - Roanoke

Ook hier twijfel ik enorm waar we moeten stoppen. Ik lees dat de Blue ridge Parkway prachtig is maar wel eentonig.
Wat zijn de mooiste stukken die we zeker moeten rijden?
Heb ik hier genoeg aan of moet er een dag bij??

Za 8 juni ??? Ik heb dus nog een dag over maar weet niet precies waar ik die het beste kan besteden!!
Zo 9 juni - Roanoke - Skyline Drive - Winchester
Ma 10 juni - Winchester - Niagara watervallen ( Canada)
Di 11 juni - Naigara - New York
Wo 12 juni - New York
Do 13 juni - New York
Vrij 14 juni - New York - we vliegen 22.30u naar huis'.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.
Bedankt alvast
Groetjes Hellen
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Miami - New York: hulp gevraagd St Augustine naar Nashville

Bericht door winterpark »

Alleen al het eerste stuk klinkt als een race:

Wo 29 mei - Miami (we landen pas om 17.10, hotel bij vliegveld)
Do 30 mei - Miami - Key West
vrij 31 mei - Key West - Shark Valley - Miami Ocean Drive
Za 1 juni - Miami Ocean Drive - Kennedy Space Center - St Augustine - Jacksonville
Zo 2 juni - Jacksonville - ???

Je rijdt de eerste vijf dagen zeker vijf uur per dag. Zou ik echt niet te doen.
Ook zie ik niet voor me hoe je via Nashville wilt gaan en wilt eindigen in New York. Dan rijd je elke dag minstens 4-5 uur. Wil je dat? Je ziet niet veel behalve de binnenkant van je auto en het benzinestation.
Ook van Niagara Falls naar New York is minstens 7 uur en dan heb je nog geen plasstop gemaakt. Oja en de dag ervoor heb je ook al 7 uur gereden van Winchester naar NF. Wanneer wil je dan de watervallen zien? Daar blijft geen tijd voor over.

Ik zou het met jullie tickets eerder zoiets doen. Eventueel dagje Savannah laten vallen voor extra dagje Miami.

29 mei Miami
30 mei Miami - St Augustine
31 mei St Augustine - Savannah
1 juni Savannah
2 juni Savannah - Charleston
3 juni Charleston
4 juni Charleston - Asheville
5 juni Asheville (evt doorrijden naar Gatlinburg)
6 juni Asheville - Roanoke
7 juni Roanoke - Shenandoah
8 juni Shenandoah - Washington
9 juni Washington
10 juni Washington - NY
Rest van de dagen NY
Hellen.v.E
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoi Winterpark,
Badankt voor je reactie en dat je met mij meedenkt!!

Klopt inderdaad dat het erg druk word en we hadden al bedacht om Key West te laten vervallen.
Nashville vind ik wel jammer om te laten vervallen maar dat word dan weer iets voor de volgende keer...

In jou schema zit Washington en daar willen we liever niet naartoe,
GSM zit er niet in en daar willen we toch wel heel graag naartoe!!

Ik blijf maar lezen en lezen en heb nu alweer een andere route..
We kunnen nog alle kanten op, alleen het begin en eindpunt staat vast....

Zou dit wel lukken..

Wo 29 mei Miami
Do 30 mei Miami
Vrij 31 mei Miami - St Augustine
Za 1 juni St Augustine - Savannah - Charleston
Zo 2 juni Charleston - Congaree National Park - Columbia
Ma 3 juni Columbia - Tallulah gorge state park - Highlands
Di 4 juni Highlands - Tail of the dragon - Gatlinburg
Wo 5 juni Great Smoky Mountain
Do 6 juni GSM - Ashville
Vrij 7 juni Ashville - Roanoke
Za 8 juni Roanoke - Shenandoah
Zo 9 juni Shenandoah - ???
Ma 10 juni ??? - Niagara
Di 11 juni Niagara - New York
wo 12 juni t/14 juni New York

Alvast bedankt ....
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Asheville/Gatlinburg = GSM
Renate71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Renate71 »

Hoi! Leuk dat jullie naar de oostkust gaan! Maar ik ben het wel eens met de eerdere reacties dat het vooral autorijden wordt en weinig tijd om eens even wat te bekijken of te wandelen.
Ik weet niet of je tickets al vastliggen maar als je vanuit Miami toch vrijwel meteen naar st Augustine gaat waarom dan bv niet vliegen op Orlando. Wij zijn vorig jaar vanuit NY naar Tampa gereden zonder DC aan te doen en je moet dan keuzes maken. Je wilt nu van st Augustine via Savannah door naar Charleston op 1 dag en dan de volgende dag meteen weet verder.
Volgens mij zie je dan precies niks. Je kunt dan zeggen dat je er geweest bent maar dat is alles. Onderweg van st Augustine is het erg leuk om bv Jekkyl island aan te doen. Wil je Savannah verkennen dan heb je een volle dag nodig. Idem voor Charleston.
Vorig jaar hebben wij wegens tijdgebrek alleen Savannah gedaan. Wij gaan dit jaar weer en nu is Charleston aan de beurt.

Ik zou Winterparks route aanhouden. En als DC je niet aanspreekt zou ik kiezen om wat langer in GSM te blijven.

Persoonlijk zou ik niet de hele rit naar Niagara Falls maken. Maar vanuit Shenandoah bv via great Falls NP naar NY rijden. En wellicht een andere keer Niagara combineren met een reis Noordoostelijker. Maar goed dat kan ik natuurlijk niet bepalen, maar t is nog zo'n giga end rijden voor alleen de Niagara Falls terwijl je dan verder geen tijd hebt om iets anders te doen of zien in die regio.

Ben benieuwd wat het wordt.
1996: Zuidwesten
1997: Chicago + Midwesten
1998: Chicago + Zuidwesten
1999: Chicago
2008: New York State
2014: Zuidwesten
2018: NY naar Tampa via GSM
2019: NY naar Tampa kustroute
2023: Zuidelijke staten en Florida
Planning 2025: Florida
Planning 2025: Washington DC-Gatlinburg
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Helemaal eens met Renate. Je moet je voorstellen dat het is alsof je ‘even’ Rotterdam en Amsterdam op 1 dag wilt bekijken als je op 1 dag van St Augustine naar Savannah en Charleston rijdt.
In het zuidwesten zijn de autoroutes al een hoogtepunt op zichzelf. Even stoppen bij een uitkijkpunt, een mooie route door een NP. Dat is hier minder en als je dingen wilt zien, moet je toch vaker de auto uit. Jekyll Island vonden wij ook heel leuk en vooral Driftwood Beach. Een leuke stop tussen St. Augustine en Savannah.
Ik weet niet of je hierna nog meer Amerikaplannen hebt, maar bijvoorbeeld Tallulah Gorge kun je ook bekijken op een Deep South rondreis. State Parks in deze regio zijn mooi, maar ook vaak designated natuurgebieden waar Amerikanen kunnen wandelen en picknicken. Daar zou ik juist geen dag aan willen opgeven.
Als je graag mooie grote watervallen ziet, kun je beter een keer een stopover in IJsland doen. Die natuur daar is geweldig en je hoeft er geen 7 uur voor te rijden vanaf NY.
Als je Washington eruit gooit heb je meer tijd voor de GSM. Doe je 1 nachtje in Asheville en 1 of 2 in Gatlinburg. Prachtig gebied. Fietsen in Cades Cove, misschien dagje Dollywood, dorpjes rondom bekijken. Genoeg te doen. En als je nog een dagje wilt stoppen in het gebied tussen Charleston en Asheville, doe je 1 nachtje Savannah minder.
Hellen.v.E
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dank je wel allemaal voor de fijne reacties ...

Jullie hebben gelijk, ik ga dit allemaal meenemen en mijn route aanpassen. De Niagara watervallen ga ik waarschijnlijk laten vervallen maar mijn man wilde die heel graag zien.
We zullen zeker nog vaker naar Amerika gaan, maar ik word altijd zo hebberig en wil graag zoveel mogelijk in 2 weken stoppen .. ik weet het dat is niet handig!

Ik ga weer puzzelen en als ik weer een route heb meld ik mij weer..

Groetjes Hellen
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben vorig jaar vanaf Nashville via Washington naar New York gereden en ben toen vanaf naar Niagara Falls gegaan en toen via Ohio weer terug. Dit alles in 10 dagen en dat was prima te doen maar als ik zie dat jij ook nog "even" een stuk Florida, GSM en wat natuurparken erbij wilt doen denk ik dat je echt een beetje te ambitieus bent tenzij je graag heel lang in de auto zit :)

Ik zou me focussen op Florida/GSM of GSM/New York waarbij Niagara in alle gevallen best wel buiten je route ligt helaas.

Veel succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer