Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Esther1972: vragen over routeplanning Deep South.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Esther1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Esther1972: vragen over routeplanning Deep South.

Bericht door Esther1972 »

Vandaag eindelijk een beetje redelijke prijs voor rechtstreekse tickets naar Atlanta weten te vinden, dus het is rond!

Onze route is als volgt geworden:
Dag 1: Amsterdam Atlanta
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta - Gaitlinburg
Dag 4: GSM
Dag 5: GSM
Dag 6: Van Gaitlinburg naar Nashville
Dag 7: Nashville
Dag 8: Van Nashville naar Memphis via Tupelo
Dag 9: Memphis
Dag 10: Graceland
Dag 11: Clarksdale (Shake Up Inn)
Dag 12: Natchez
Dag 13: Natchez - New Orleans
Dag 14: New Orleans
Dag 15: New Orleans
Dag 16: Van New Orleans naar Gulf Shores voor een paar dagen strand
Dag 17: Gulf Shores
Dag 18: Gulf Shores
Dag 19: Van Gulf Shores naar Montgomery
Dag 20: Senoia en overnachting in Atlanta
Dag 21: Terugvlucht

Ook al een Midsize Suv gereserveerd voor 850 USD voor drie weken, dus ben tevreden!
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Mooie route, prima tempo en logisch rondje.

Ik zou zelf misschien alleen nog voor een stop in Chattanooga kiezen (tussen Atlanta en GSM). Leuke stad met bijvoorbeeld bezoek aan Ruby Falls en Rock City. Ik zou dan de volle dag in Natchez schrappen, vanuit Clarksdale kun je in de ochtend naar Natchez rijden en dan in de middag Natchez bezoeken, volgende dag vanuit Natchez via een plantage naar New Orleans.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Esther1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Esther1972 »

Eigenlijk doen we het ook zoals je schrijft:

We rijden op dag 12 van Clarksdale naar Natchez via Vicksburg
En dan rijden we op dag 13 van Natchez naar New Orleans via de plantages. We zullen dus niet een hele dag in Natchez zijn. We slapen daar eigenlijk alleen, zullen er later in de middag pas aankomen en de volgende ochtend al vertrekken

Chattannooga willen we stoppen op de route van Atlanta naar Gatlinburg. Gaan we daar nog even stoppen, rondsnuffelen en lunchen. Geen overnachting, dat redden we dan net weer niet in die 21 dagen:)
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ah, oke! De manier waarop je het opgeschreven lijkt het alsof je er 2 nachten bent :)

Handiger om het dan zo te formuleren:

Nashville - Memphis
Memphis
Memphis
Memphis - Clarksdale
Clarksdale - Natchez
Natchez - New Orleans..

Ik zie dan 2 volle dagen Memphis? Wellicht dagje Memphis inwisselen voor Chattanooga? :)
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Essie72 »

Helaas hebben we onze perfect geplande reis in 2020 door Covid af moeten blazen. Nu toch maar weer aan het plannen voor deze zomer. De rondreis die we toen gepland hadden, hebben we nu wat ingekort. We zouden in 2020 op Atlanta vliegen en ook weer vanuit Atlanta terug. Eigenlijk omdat dat toentertijd een rechtstreekse vlucht was. Nu willen we landen op Memphis, omdat we daar (heel toevallig) een auto hebben gevonden bij Hertz die zeker 1000 dollar goedkoper is dan alle andere auto's. Lastige daarvan is eigenlijk dat Memphis dus middenin de route ligt... jullie misschien tips hoe we dit anders op zouden kunnen lossen? Nu hebben we de rit voorlopig even zo gepland:

Dag 1: Aankomst in Memphis
Dag 2: Memphis
Dag 3: Memphis
Dag 4: Memphis
Dag 5: Van Memphis naar Nashville
Dag 6: Nashville
Dag 7: Nashville
Dag 8: Van Nashville naar GSM
Dag 9: GSM
Dag 10: GSM
Dag 11: Van GSM naar Chattanooga
Dag 12: Van Chattanooga naar Tupelo
Dag 13: Van Tupelo naar Clarksdale
Dag 14: Van Clarksdale naar Natchez
Dag 15: Van Natchez naar New Orleans
Dag 16: New Orleans
Dag 17: New Orleans
Dag 18: Van New Orleans naar Pensacola
Dag 19: Pensacola
Dag 20: Pensacola
Dag 21: Van Pensacola naar huis

Memphis is misschien te lang, dus we zouden New Orleans, Pensacola of GSM een nacht langer kunnen maken en Memphis een nacht korter
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Ik vind het routetechnisch wel prima opgelost zo. Van waaruit vlieg je terug? Ook uit Memphis? Dan is de rit vanuit Pensacola wel lang en zou een andere indeling misschien beter zijn, al weet ik niet wat. Het is niet echt leuk om na je leuke rondreis zo'n reisdag te hebben (spreek uit ervaring, wij hebben Savannah-Atlanta gedaan dit voorjaar en die is maar half zo lang).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Ik wil via Pensacola terugvliegen. Helemaal terug naar Memphis zie ik niet zitten. En mocht Pensacola niet lukken, dan kan altijd nog via Atlanta of New Orleans, alhoewel ik dat wel zonde van de tijd vind. We moeten de tickets nog zoeken trouwens
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

Gaaf vooruitzicht hoor! Ik ben het met je eens dat Memphis te lang is. Daar kun je zeker 1, misschien wel 2 dagen vanaf halen. Die zou ik persoonlijk bij New Orleans of de GSM plakken.

Over Natchez en de aanloop daar naartoe: Wij gingen in oktober vanuit Memphis via Clarksdale (korte tussenstop voor het Delta Blues Museum en lunch) naar Natchez. Vanaf Clarksdale naar Natchez is de snelste route de zgn. Blues Highway (hwy 61). Die hebben wij gereden, maar ik vond dat echt een oersaaie route eerlijk gezegd. Urenlang alleen maar katoenvelden en verder niks. Op het laatste kun je nog wel een prachtig stukje van de Natchez Trace Parkway meepakken. Als ik zie dat je ook naar Tupelo gaat zou ik bijna zeggen: kijk of je vanuit daar de Natchez Trace Parkway kunt pakken richting Natchez en doe Clarksdale evt. vanuit Memphis ofzo, maar kijk in elk geval even naar welke route je wil rijden.

Verder zou ik aanraden om te kijken of je wel echt wat tijd kunt spenderen in Natchez. Wij kwamen daar na die vrij lange rit pas eind van de middag aan en gingen de volgende dag weer op tijd op pad richting een swamp tour, waardoor we naar mijn idee net te weinig ervan meegekregen hebben. Achteraf had ik daar wat meer tijd willen hebben en misschien wel 2 nachten willen zitten, ook omdat we in een prachtige B&B (Linden) zaten.

Verder heel gaaf programma en grotendeels vergelijkbaar met de reis die wij maakten. Ik snap je punt wel over de route, daar zit nu eigenlijk een soort kronkel in, waardoor je wel wat extra kilometers maakt. Wij hebben de reis vanuit Atlanta gemaakt en dan maak je er wat makkelijker een rondje van, maar dan rijd je tussen New Orleans en Atlanta nog best wat kilometers, hoewel je in Providence Canyon nog een mooie tussenstop zou kunnen vinden. :)
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Bedankt voor de tip over de B&B in Natchez. Heb m even opgezocht, maar ziet er goed dat goed uit! Misschien nog een nachtje extra in Natchez dan ipv zo lang in Memphis:)

We willen zeker een stuk van de Natchez Trail doen. We rijden dan van Chattanooga via Tupelo naar Clarksdale. Daar moet zeker een stukje van deze mooie rit tussen passen!
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

Essie72 schreef:
09 jan 2023, 23:35
Bedankt voor de tip over de B&B in Natchez. Heb m even opgezocht, maar ziet er goed dat goed uit! Misschien nog een nachtje extra in Natchez dan ipv zo lang in Memphis:)
Leuk! Je krijgt daar 's ochtends (om 9.30 uur) een rondleiding door het huis van de gastvrouw, samen met de andere gasten waar je ook samen mee ontbijt. Normaal zou dat samen ontbijten van mij niet per se hoeven, maar dit was een hele leuke en bijzondere ontmoeting met de andere gasten op deze manier dus daar ben ik wel van teruggekomen. :D Heerlijk ontbijt overigens, klaargemaakt door een ontzettend lieve en praatgrage kok en geserveerd in de mooie eetkamer van het huis.
jojo17
Amerika-newbie

Bericht door jojo17 »

Hi, via een Amerikaanse online kennis besloten om via Houston terug te vliegen. Scheelde niet alleen geld maar ook heel veel tijd vanuit New Orleans. Linden heb ik ook geboekt. Alleen slapen maar in dit huis. Ik vind het geweldig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer