Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Bericht door BahamaOne »

Kun je Memphis en Clarksdale niet omdraaien?
Hoe ziet je schema er nu uit dan?
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

In mijn huidige schema gaan we donderdag 10 september van Nashville naar Memphis. We willen op tijd weg, omdat we onderweg nog wat willen zien en Tupelo ook willen bezoeken. Vanuit Tupelo rijden we dus door naar Memphis om daar ergens rond avondeten wellicht aan te komen. Ik heb daar 3 nachten gepland, omdat we diverse Musea willen bezoeken, Sun en Graceland. Ook nog af toe rustig wat eten en drinken etc. Daarvandaan dan naar Clarksdale en vervolgens naar Natchez. Als ik er twee nachten van maak dan lijkt me het nogal gepropt al weet ik niet of alle musea bezocht moeten worden. Ik hoef ook niet dagen in musea rond te slenteren. Maar ja, Sun, Civil Rights en Stax lijkt me sowieso wel een bezoek waard. Memphis Rock & Roll misschien overslaan. Wellicht kan ik Graceland op dag van vertrek doen, als we toch onderweg naar het zuiden gaan.....

Als we eerst vanuit Tupelo Clarksdale doen en dan naar Memphis, dan moeten we dezelfde weg weer terug naar Natchez. Lijkt mij niet heel gunstig toch?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Voor de experience zou ik het omdraaien: Clarksdale op zondag is uitgestorven, als je Memphis op zondag doet is er genoeg te doen. :thumbup:

Als je op de kaart kijkt zie je dat je van Tupelo naar Clarksdale precies naar het westen rijdt via de 278: Voor Memphis moet je terug omhoog richting Noord-west (via een saaiere weg). Als je het omdraait ben je dus op woensdag 10 Sept (avond) en donderdag 11 Sept (hele dag en avond) in Clarksdale, rijd je op vrijdag 12 Sept naar Memphis (korte trip) en kun je de eerste bezienswaardigheden al op vrijdag doen. Dan heb je twee nachten Memphis en rijd je op zondag 14 sept weer richting Natchez. In Clarksdale kun je dan Ground Zero (Woensdag) en Red's (Donderdag) twee avonden doen. :thumbup:

Uiteindelijk zal het qua kilometers niet veel uitmaken. Je kunt vanuit Clarksdale via de 49 en Tunica (met het blues museumpje en visitor center als must stop!) en vanuit Memphis naar Natchez de 3 nemen via Indianola (BB King museum en graf). Dan rijd je ook niet twee keer dezelfde route en heb je toch je Clarksdale (Shack Up Inn!!!!) ervaring:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer