Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Suggesties qua scenic byways voor 19 daagse trip ?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
T.G.I.F.
Amerika-ontdekker

Suggesties qua scenic byways voor 19 daagse trip ?

Bericht door T.G.I.F. »

Zoals de 'kop' als zegt, heeft iemand suggesties op het gebied van mijn mooie wegen en plaatsen of 'attracties (geen pretparken) waar ik geweest moet zijn ? (voor het bezoeken van new york heb ik geen tips meer nodig :wink: )

De trip duurt 19 dagen ( in september) en hieronder volgt de globale route.

Start: Atlanta
-Memphis
-Nashville
-via de Blue Ridge Parkway naar Washington/Philadelphia
-via Lancaster (Amish) en het Finger Lake gebied naar de Niagara Falls
-via Canada of de USA ? naar Adirondack Park
Eindpunt: New York

Ik ben benieuwd naar jullie tips !

Groeten,

Niels
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Voor scenic byways zou je hier kunnen kijken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
T.G.I.F.
Amerika-ontdekker

Bericht door T.G.I.F. »

Thanx Bianca, daar heb ik wat aan ! :D
thgiesen
Amerika-newbie
Contacteer:

http://www.byways.org

Bericht door thgiesen »

Wat een supertip! Kende deze site nog niet Was nog aan het twijfelen wat wij gingen doen. Wij starten in Atlanta en eidigen er ook.
Nu door deze site een paar mooie trips door sout- en North Carolina en Tennessee.

Dank je wel Bianca
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zouden jullie je route hier ook online willen zetten? Wij willen graag een keer een najaarstrip in deze gebieden maken en zoeken wat houvast.

Bedankt alvast,

Monique
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Die site met byways is er ook in boekvorm, van National Geographic.
Het heet Guide to Scenic Highways and Byways en is oa bij Bol.com te koop (en het gaat voor het zoveelste jaar mee in mijn koffer!)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jez schreef:Die site met byways is er ook in boekvorm, van National Geographic.
Het heet Guide to Scenic Highways and Byways en is oa bij Bol.com te koop (en het gaat voor het zoveelste jaar mee in mijn koffer!)
Wat een geweldig boek is dat, hè? Ik gebruik hem altijd bij het plannen van de routes en ik neem hem mee op reis!!!!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik gebruik het boek ook, super! Dit jaar was ik het kwijt, wilde het meenemen en kon het nergens vinden.

Bij het uitpakken van de koffers in de camper kwam het onder uit mijn koffer, had ik het voor de zekerheid al als eerste erin gelegd! :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Suggesties qua scenic byways voor 19 daagse trip ?

Bericht door Petra/VS »

T.G.I.F. schreef:Zoals de 'kop' als zegt, heeft iemand suggesties op het gebied van mijn mooie wegen en plaatsen of 'attracties (geen pretparken) waar ik geweest moet zijn ? (voor het bezoeken van new york heb ik geen tips meer nodig :wink: )

De trip duurt 19 dagen ( in september) en hieronder volgt de globale route.

Start: Atlanta
-Memphis
-Nashville
-via de Blue Ridge Parkway naar Washington/Philadelphia
-via Lancaster (Amish) en het Finger Lake gebied naar de Niagara Falls
-via Canada of de USA ? naar Adirondack Park
Eindpunt: New York

Ik ben benieuwd naar jullie tips !

Groeten,

Niels
Best veel in 19 dagen, vooral als je de steden ook een beetje wilt bekijken. Maar de Blue Ridge Parkway biedt al heel wat interessants. Ashevillein North Carolina is heel mooi met o.a. het Biltmore Estate.

In Virginia vind je de Natural Bridge, afhankelijk van hoeveel tijd je hebt leuk om te bezoeken.

Verder zijn er in Virginia in dat gebied een heel aantal mooie grotten te bezoeken. VooralLuray Cavernsis erg mooi.

Verder is rond Washington de George Washington Memorial Parkway heel mooi om te rijden. Daarlangs vind je ook Mount Vernonen Great Falls Park (zie mijn blog).

Op die route, die je beschrijft, zou je wekenlang bezig kunnen zijn met mooie dingen en nog niet alles gezien hebben :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Jez schreef:Die site met byways is er ook in boekvorm, van National Geographic.
Fijne tip !
En er is zelfs een heel nieuwe 2007 editie uit.
Ik ga het boek zeker bestellen.
16x USA / 30 staten
T.G.I.F.
Amerika-ontdekker

Re: Suggesties qua scenic byways voor 19 daagse trip ?

Bericht door T.G.I.F. »

Best veel in 19 dagen, vooral als je de steden ook een beetje wilt bekijken. Maar de Blue Ridge Parkway biedt al heel wat interessants. Ashevillein North Carolina is heel mooi met o.a. het Biltmore Estate.

In Virginia vind je de Natural Bridge, afhankelijk van hoeveel tijd je hebt leuk om te bezoeken.

Verder zijn er in Virginia in dat gebied een heel aantal mooie grotten te bezoeken. VooralLuray Cavernsis erg mooi.

Verder is rond Washington de George Washington Memorial Parkway heel mooi om te rijden. Daarlangs vind je ook Mount Vernonen Great Falls Park (zie mijn blog).

Op die route, die je beschrijft, zou je wekenlang bezig kunnen zijn met mooie dingen en nog niet alles gezien hebben :).

Klopt dat het best veel is voor 19 dagen alleen zijn wij niet zo van de steden, alleen aan New York willen we wel een dag of 2 besteden. En als NY me dan erg goed bevalt ga ik er nog wel een x een weekje vakantie vieren :wink:

Maar bedankt voor de tips :!:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer