Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Houston, we have a problem!!!/vervoer Dulles-Lynchburg

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Anya
Amerika-ontdekker

Houston, we have a problem!!!/vervoer Dulles-Lynchburg

Bericht door Anya »

Lieve mensen hier op het forum, ik heb een probleem en misschien kunnen jullie mij tips geven.
Het zit zo: ik wil mijn zusje voor de eerste keer opzoeken in Lynchburg VA. Dat ligt op 3.5 uur rijden van de luchthaven, enkele reis. Aangezien ik een lichte mate van vliegangst heb (en me daar niet door laat tegenhouden) heb ik het liefste een rechtstreekse vlucht.

Om haar niet te belasten bedacht ik daarom een auto te huren en er zelf naar toe te rijden en de auto de volgende dag in Lynchburg af te geven.
Na wat info op het reisbureau leek dit te mogelijk voor een redelijke prijs(51,-). Vervolgens heb ik online (bij E-bookers)een ticket geboekt naar Washington voor 28 september a.s.

Vandaag op het reisbureau geweest om die auto te bestellen, alles leek oke. Maar een half uur later word ik gebeld dat er ook nog een drop-off fee van 199 dollar bij zou komen. Dat vind ik wat teveel en heb de reservering gecancelled. Maar wat nu?
Hebben jullie suggesties, ideeen anything?????

Vast heel erg bedankt!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Anya, ik ben niet bekend met die omgeving, maar rijden er treinen naar de omgeving waar je zus woont? Als ze bijvoorbeeld nog maar een half uurtje moet rijden, dan is dat toch niet teveel belasting om je zusje te zien?
Eventueel ook een luchthavenshutte met de bus? Wij nemen bijvoorbeeld de Airport Shuttle van Chicago O'hare naar Michigan City (wat een rit van een paar uur is). Mogelijk bestaat er iets soortgelijks?
Nog een alternatief: een vlucht nemen naar het lokale vliegveld van Lynchburg? Maar als je vliegangst hebt, is dat waarschijnlijk het laatste wat je die dag nog wilt doen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Vraag aan je zus of er geen shuttle is tussen de airport in Washington en Lynchburg rijdt. Meestal brengen ze je tot aan de voordeur.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oef, ik woon zelf in Virginia en ik ben bang, dat Lynchburg een beetje "in the middle of nowhere" ligt. Vanaf Washington Dulles is je enige optie doorvliegen of inderdaad een auto huren.
Als ik jou was, zou ik zelf op het internet zoeken. Ik weet niet, of je ouder dan 25 bent, maar ik heb net even bij Budget gekeken en daar wordt geen drop off gerekend van Dulles naar Lynchburg, bovendien zijn de prijzen heel redelijk. Ik vraag me af hoeveel moeite het reisbureau heeft gedaan om verschillende maatschappijen te vergelijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Hallo Petra

Ik en 47 jr. dus ik voldoe wel geloof ik..... en ja vraag me ook af of het reisbureau goed heeft gekeken, maar ik zal e.e.a. onderzoeken. Ik moet je wel bekennen dat ik zo'n drop-off fee wel vaker ben tegengekomen. heb net even gebeld met eautoverhuur en daar was het zelfs een fee van US 500,-.
Ik lees hier ook over een shuttle, weet jij daar iets van?
Groet Anya
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Ik heb net even gekeken bij Budget, maar kan er niets vinden. Of kijk ik er zo erg langs?
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Beste Kastelke

Dank u voor de info, het brengt me wel weer op een ander idee en heb de Super Shuttle gevonden http://www.supershuttle.com/default.aspx
Daar ook maar eens kijken.....

Andere ideeen zijn zeker meer dan welkom!!!
Groet Anya
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Zo'n rondje internet levert toch wel wat moois op. Ik vond deze website over autoverhuur...

http://www.easyterra.nl/verenigde-state ... on-dc.html
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helaas gaat Supershuttle bij mijn weten alleen lokaal, binnen een bepaalde straal. En een taxi is natuurlijk veel te kostbaar. Net heb ik Budget even gebeld en er is een $50 extra charge, maar die zit al bij de prijs inbegrepen. Vraagje: waarom houd je de auto niet? Er is weinig publiek transport in dat gedeelte van Virginia.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Daar zeg je zowat.....
Ik weet wel dat er twee auto voor de deur staan...maar deze tip loont de moeite van het bekijken....
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Net even vergeleken op die vergelijksite: kosten 1200,- voor 2 weken en ik was niet echt van plan veel rond te rijden op mijn eentje.....kan ik net zo goed met de taxi.....
Maar zal nog een goed op de site van Budget kijken, US 50,- vind ik nog wel te doen.....

Baidewee, wat lief dat je voor me hebt gebeld...dank ervoor!
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Nog een goed adres gevonden: http://www.autoeurope.nl/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

kun je geen binnenlandse vlucht nemen van Dulles - Lynchburg ?
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Ja dat zou zeker kunnen, maar met die lichte vliegangst, is een keer opstijgen en landen best genoeg....
Ik heb die optie echt als laatste mogelijkheid...maar dank voor het meedenken!

Ben al wel wijzer geworden hier, en zie wel mogelijkheden om voor ongeveer 80,- een auto te huren inclusief drop-offkosten.... :D
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Update:

Het wil maar niet lukken dat vervoer. Vanochtend gebeld met autoeurope.nl en men gaf aan dat het wel te regelen viel voor US 50,-. Ik heb meteen een reservering via de website gedaan....helemaal blij!

Krijg ik zojuist een droog mailtje een Economy auto helemaal niet in Lynchburg afgegeven kan worden. Begrijp er dus even weer niets van....

Maar ik laat mij niet uit het veld slaan en zoek stug door.....

"Ik lanterfant, mijn ziel op sleeptouw,
Ik hang rond en slenter wat, op mijn dooie gemak, een struise zomerse grasspriet bestuderend". Walt Whitman
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zou ook maar eens de grote maatschappijen bekijken zoals Hertz en Avis als je in dezelfde Staat blijft kunnen de drop-off kosten toch nooit hoog zijn
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Update:
Ik heb inmiddels een auto gehuurd via autoeurope met een drop-ff fee van us 50,-. Valt dus mee, aangezien het niet in de zelfde staat is.....
Allemaal bedankt voor de goede tips!!

"Ik lanterfant, mijn ziel op sleeptouw,
Ik hang rond en slenter wat, op mijn dooie gemak, een struise zomerse grasspriet bestuderend". Walt Whitman
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer