Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

great smokey mountains

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

great smokey mountains

Bericht door 4me »

Eind mei ga ik naar de USA. Ik zal dan o.a. door de Gr.Sm.Mountains van Cherokee naar Gatlinsburg rijden. Vele sites al doorgelezen, maar ik heb toch jullie hulp nodig. Zijn er nou verschillende loops die je kan rijden? :P Ik heb het Th.Roosevelt Park ooit bezocht en dat was een weg die je kon volgen. Moet ik mij dat ook voorstellen bij dit Nat. park? Ik zal geen wandelingen gaan maken, maar wil wel mooie uitzichten zien. Hoeveel tijd neemt het bekijken ( rondrijden ) in beslag? Kan ik in dit park aparte dieren tegenkomen? Alle tips welkom :idea:
Jeannine
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jeannine,

Kijk eens even op de site van de NP's http://www.nps.gov en ga dan naar Great Smokey Mountains daar vind je verschillende kaarten, als ik het zo bekijk zijn er meerdere wegen binnen het park.
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jeannine,

in 2003 ben ik door dit park gereden. Het was die dag zwaar bewolkt weer. Helaas heb ik hierdoor (te) weinig van het park kunnen zien. Ik ben nog wel naar Clingmans Dome geweest. Het laatste stukje moet je trouwens lopen, een stevige klim maar heel goed te doen. Hier ben je op het hoogste punt van het park (6643 ft) en heb je, als het goed weer is, een prachtig uitzicht. Dit punt ligt trouwens op de scheiding van North Carolina en Tennessee.

Je kunt e.e.a. ook nog nalezen in mijn reisverslag van 2003. (Dag 12 - wo 18 juni).

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Great Smokey Mountains tips

Bericht door 4me »

Bedankt voor jullie reacties, maar deze site kende ik dus al. Hoelang duurt zo'n loop ongeveer? Hoeveel tijd moet ik er voor uit trekken? Met afstanden heb ik geen probleem, maar als je b.v maar 15 mph mag rijden dan ben je lang onderweg. Het hele park kan ik niet zien want dat beslaat 800 mijl weg heb ik gelezen. Maar ik heb geen idee wat mij te wachten staat en waar ik op moet rekenen. Dus jullie ervaringen zijn welkom. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer