Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Riverboat Cruise in New Orleans?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Riverboat Cruise in New Orleans?

Bericht door kojtl1000 »

Hallo,

We zitten dus volgende periode in de buurt van de Mississippi rivier:
18/mei Atlanta - New Orleans (7:15/770 km)
19/mei New orleans
20/mei New orleans - Lafayette (4:45/310 km) -> via Vacherie en Avery Island naar Lafayette (via HWY 90)
21/mei Lafayette
22/mei Lafayette - Vicksburg (4:15/350 km) -> Via Natchez
23/mei Vicksburg - Memphis (6:00/550 km) -> Via deel van Natchez Trace Parkway en Tupelo naar Memphis
24/mei Memphis
25/mei Memphis - Nashville (3:15/350 km)
26/mei Nashville - Asheville (5:40/500 km)

We zouden dan ook graag een Riverboat cruise doen op de Mississippi met zo'n radarboot. Maar we vragen ons af of New Orleans hiervoor wel de beste/mooiste plaats is? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de cruise in NO door een redelijk industrieel gebied gaat.
Hebben jullie aanbevelingen voor zo'n cruise?

Bedankt.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Riverboat Cruise in New Orleans?

Bericht door hekkie »

Wij hebben vanuit New Orleans een boottocht gemaakt over de Mississippi met de steamboat Natchez. Je vertrekt vlakbij French Quarter waar je ook de tickets kunt kopen aan de haven. Je vaart inderdaad ook een heel stuk langs het industriegebied van New Orleans, maar dat neemt niet weg dat wij het leuk vonden om mee te maken. We kregen een maaltijd aan boord en er was ook live muziek aanwezig.

Er zijn echter ook andere riverboattrips te maken over de Mississippi waaronder meerdaagse tochten waarbij je natuurlijk veel meer natuur zult zien. Deze vertrekken volgens mij vanaf andere plaatsen. Met googlen kom je ze wel tegen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Het klopt dat je in New Orleans voornamelijk langs industrie gebied vaart. Leuk om te doen als je een paar dagen in de stad bent, maar als je er maar 1 volle dag te besteden hebt, dan vind ik het zonde van de tijd. Ik zie dat jullie ook nog naar Vicksburg gaan. Daar, en op de weg er naartoe, worden ook rivier cruises aangeboden, waarbij je meer mooie natuur zal zien.

In New Orleans is het wel erg leuk om met de gratis ferry naar Algiers te gaan. Op deze manier zie je toch de 'skyline' van French Quarter, en daarnaast is Algiers ook erg leuk om te bezichtigen. Wat ik zeker kan aanraden is een ritje met de St. Charles Streetcar door het prachtige Garden District. Je kan een vol rondje maken, maar ook halverwege uitstappen om door de omgeving te dwalen. Je kan naar Lafayette Cemetery, het huis van Anne Rice zien (alleen van de buitenkant), shoppen op Magazine Street, en afsluiten met een lekker drankje bij Commander's Palace of lekkere creole food bij Jaques Imo.
Op deze manier zie je de echt mooie plekjes van New Orleans, die je niet ziet als je met de steamboat gaat. Hoewel die natuurlijk ook zijn charme's heeft. Zelf zou ik er echter voor kiezen om in New Orleans de stad zelf te verkennen en een stukje verder op de Mississippi een cruise te maken.

Hier een foto van French Quarter, genomen vanaf de ferry:
Afbeelding
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

Thanks Marjan en Figment, hier kan ik wat mee doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer