Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hulp gevraagd bij inplannen Shenandoah en Blue Ridge Parkway
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
hulp gevraagd bij inplannen Shenandoah en Blue Ridge Parkway
Hallo mensen,
begin september vliegen we van Brussel naar Washington DC. Daar blijven we een dag of 2.
Daarna gaan we richting Great Smoky Mountains waar we een dag of 7 blijven.
We houden van de natuur, foto's maken en korte wandelingen maken.
Van Washington naar Townsend (Smokies) ziet onze voorlopige planning er zo uit:
5.9 Front Royal of Luray?
6.9 Lexington VA
7.9 Galax VA
8.9 Asheville NC
9.9 Townsend
Via Streets & Trips kan ik zien dat de meeste afstanden niet erg groot zijn en ik weet dat je in Shenandoah NP en de Blue Ridge Parkway niet hard kunt rijden.
Lijkt deze planning redelijk of zijn de afstanden die we nu gepland hebben net te kort?
Is het handiger/leuker om b.v. op één of twee plekken 2 nachten te blijven i.p.v. één??
Wie heeft tips?
Thanks!
Reny
begin september vliegen we van Brussel naar Washington DC. Daar blijven we een dag of 2.
Daarna gaan we richting Great Smoky Mountains waar we een dag of 7 blijven.
We houden van de natuur, foto's maken en korte wandelingen maken.
Van Washington naar Townsend (Smokies) ziet onze voorlopige planning er zo uit:
5.9 Front Royal of Luray?
6.9 Lexington VA
7.9 Galax VA
8.9 Asheville NC
9.9 Townsend
Via Streets & Trips kan ik zien dat de meeste afstanden niet erg groot zijn en ik weet dat je in Shenandoah NP en de Blue Ridge Parkway niet hard kunt rijden.
Lijkt deze planning redelijk of zijn de afstanden die we nu gepland hebben net te kort?
Is het handiger/leuker om b.v. op één of twee plekken 2 nachten te blijven i.p.v. één??
Wie heeft tips?
Thanks!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: hulp gevraagd bij inplannen Shenandoah en Blue Ridge Parkway
Ik zit al steeds mee te kijken of er tips voor je binnenkomen waar ik eventueel ook meteen wat aan heb, maar zo te zien word er jammergenoeg nog niet op gereageerd hè?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, helaas
Ik wist wel dat het niet zo'n heel populair gebied was (in vergelijking met het zuidwesten) maar had toch wel iets van respons verwacht. Och, ja, wie weet volgt er nog iets.
Reny

Ik wist wel dat het niet zo'n heel populair gebied was (in vergelijking met het zuidwesten) maar had toch wel iets van respons verwacht. Och, ja, wie weet volgt er nog iets.
Reny
Onze verslagen:
In het najaar van 2000 (eind oktober en dus fall colours) heb ik de route gereden. Mijn schema was:
Dag 1: Washington, DC - Harrisonburg, VA
Dag 2: Harrisonburg, VA - Lexington, VA
Dag 3: Lexington, VA - Roanoke, VA
Dag 4: Roanoke, VA - Boone, NC
Dag 5: Boone, NC - Asheville, NC
Dag 6: Asheville NC - Pigeon Forge, TN
Lekker rustig aan gedaan. In Lexington met veel plezier rondgelopen en -gekeken op VMI (Virginia Military Institute). Boone is een heerlijk studentenstadje met de Appalachian State University. Verder natuurlijk volop genoten van het natuurschoon in Shenandoah NP en Great Smoky Mountains NP en langs de Blue Ridge Parkway. Het is dan wel een afknapper als je Great Smoky Mountains NP uitrijdt en in de 'kermis' van Gatlinburg terecht komt, maar ja, ieder zijn meug.
Dag 1: Washington, DC - Harrisonburg, VA
Dag 2: Harrisonburg, VA - Lexington, VA
Dag 3: Lexington, VA - Roanoke, VA
Dag 4: Roanoke, VA - Boone, NC
Dag 5: Boone, NC - Asheville, NC
Dag 6: Asheville NC - Pigeon Forge, TN
Lekker rustig aan gedaan. In Lexington met veel plezier rondgelopen en -gekeken op VMI (Virginia Military Institute). Boone is een heerlijk studentenstadje met de Appalachian State University. Verder natuurlijk volop genoten van het natuurschoon in Shenandoah NP en Great Smoky Mountains NP en langs de Blue Ridge Parkway. Het is dan wel een afknapper als je Great Smoky Mountains NP uitrijdt en in de 'kermis' van Gatlinburg terecht komt, maar ja, ieder zijn meug.
------------
Grtz,
Martin
Grtz,
Martin
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Misschien dat je iets aan deze link hebt en dan met name vanaf dag 9-
http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
-
- Amerika-expert
Wij hebben alleen het stuk Boone --> Asheville gereden.
En dat kan goed op 1 dag.
Echter als je ook daar wilt wandelen naar Linville Falls en bijv. naar de Swing Bridge,
kom je misschien wat tijd te kort.
Blowing Rock is een leuk plaatsje om te bezoeken.
En Asheville vindt ik persoonlijk ook erg leuk.
Als je dan heel de dag gereden hebt op de Blue Ridge, zal je van Asheville denk ik niet zo veel zien.
Bijv. Biltmore Estate en Grand Father Mountain zijn beiden een aanrader.
Van Asheville naar de Smokeys rijden is ook goed te doen.
Wij vonden daar vooral New Found Gap erg mooi.
Hebben daar de zonsondergang en de maansopkomst mee gemaakt, heel apart!
(Als je op deze namen hier op het forum zoekt, zul je vast meer info tegen komen
)
En dat kan goed op 1 dag.
Echter als je ook daar wilt wandelen naar Linville Falls en bijv. naar de Swing Bridge,
kom je misschien wat tijd te kort.
Blowing Rock is een leuk plaatsje om te bezoeken.
En Asheville vindt ik persoonlijk ook erg leuk.
Als je dan heel de dag gereden hebt op de Blue Ridge, zal je van Asheville denk ik niet zo veel zien.
Bijv. Biltmore Estate en Grand Father Mountain zijn beiden een aanrader.
Van Asheville naar de Smokeys rijden is ook goed te doen.
Wij vonden daar vooral New Found Gap erg mooi.
Hebben daar de zonsondergang en de maansopkomst mee gemaakt, heel apart!
(Als je op deze namen hier op het forum zoekt, zul je vast meer info tegen komen

- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zagen inderdaad ook swing bridge en grand father mountain, waar ligt dit ongeveer? en waar chimney rock ongeveer? ( ik heb wel op google gekeken, maar bij beide sites is niet een goeie weergave van maps)
-
- Amerika-expert
Sorry, Grandfather mountain + Swing bridge, is in de buurt van Blowing Rock.butterfly schreef:Wij zagen inderdaad ook swing bridge en grand father mountain, waar ligt dit ongeveer? en waar chimney rock ongeveer? ( ik heb wel op google gekeken, maar bij beide sites is niet een goeie weergave van maps)
En Chimney Rock ligt in de buurt van Asheville.
Gooi die twee altijd door elkaar.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Reny,
Front Royal is een leuk plaatsje, maar het ligt maar een uur buiten Washington. Als jullie van grotten houden, zou ik daar de Skyline Caverns bezoeken, die hebben een unieke bloemachtige formatie. Ook is Luray het Canoe Capital van Virginia, dus je zou kunnen gaan canoen op de Shenandoah, wat erg mooi is. Dan kun je Skyline Drive rijden naar de eerste uitgang. Daar heb je al heel wat uitkijkpunten en eerlijk gezegd vinden wij dat altijd lang genoeg op die Drive. Bij de eerste uitgang kun je dan naar Luray rijden en daar eventueel de grotten bezoeken (de grootste en bekendste in dit gebied) en logeren. Stel je van het plaatsje niet te veel voor.
De omgeving van Lexington is prachtig. Virginia is de tweede staat na Californie qua wijnproduktie, dus het is heel leuk een wijngaard te bezoeken. Vrienden van ons hebben weleens een llama tourdaar gedaan en vonden dat heel leuk. Vlakbij Lexington ligt ook de Natural Bridge, een enorme natuurlijke brug (de naam zegt het al), de moeite waard om te bezoeken. Ergens in die buurt moet er ook een covered bridge zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
Front Royal is een leuk plaatsje, maar het ligt maar een uur buiten Washington. Als jullie van grotten houden, zou ik daar de Skyline Caverns bezoeken, die hebben een unieke bloemachtige formatie. Ook is Luray het Canoe Capital van Virginia, dus je zou kunnen gaan canoen op de Shenandoah, wat erg mooi is. Dan kun je Skyline Drive rijden naar de eerste uitgang. Daar heb je al heel wat uitkijkpunten en eerlijk gezegd vinden wij dat altijd lang genoeg op die Drive. Bij de eerste uitgang kun je dan naar Luray rijden en daar eventueel de grotten bezoeken (de grootste en bekendste in dit gebied) en logeren. Stel je van het plaatsje niet te veel voor.
De omgeving van Lexington is prachtig. Virginia is de tweede staat na Californie qua wijnproduktie, dus het is heel leuk een wijngaard te bezoeken. Vrienden van ons hebben weleens een llama tourdaar gedaan en vonden dat heel leuk. Vlakbij Lexington ligt ook de Natural Bridge, een enorme natuurlijke brug (de naam zegt het al), de moeite waard om te bezoeken. Ergens in die buurt moet er ook een covered bridge zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank jullie wel voor alle reacties.
Hier kan ik iets mee. Heb weer genoeg te lezen en te bekijken!
Groetjes,
Reny
Hier kan ik iets mee. Heb weer genoeg te lezen en te bekijken!
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra,Petra/VS schreef:Reny,
Dan kun je Skyline Drive rijden naar de eerste uitgang. Daar heb je al heel wat uitkijkpunten en eerlijk gezegd vinden wij dat altijd lang genoeg op die Drive.
dank je wel voor je tips. Wij zijn echter niet van zo'n grot liefhebbers!
Zou dit een leuk alternatief zijn?
Washington richting Front Royal,stukje Skyline Dr. tot aan Sperryvile en dan de 231 South (deze zou scenic zijn?) rijden tot aan Charlottesville.
Dan weer richting westen naar Waynesboro om zo via de Blue Ridge Parkway in Lexington te belanden en daar 2 nachten te blijven.
Zoals je ziet zijn we er nog niet helemaal uit. Hoofddoel is een paar dagen Washington DC en een week Great Smoky Mountains (waar we Amerikaanse vrienden ontmoeten). De weg ernaar toe maakt ons niet zo heel veel uit, wel hebben we een nacht of 4/5 te vullen voordat we in de Smokies zijn.
Wederom bedankt voor je (jullie

Reny
Onze verslagen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is zeker een leuke en mooie weg, Reny. Onderweg kun je stoppen in Culpepper, een leuk oud plaatsje. Ook het landgoed van James Madison, Montpelier, is op die weg en interessant om te bezoeken. Verder kom je langs een aantal mooie wijngaarden.
Edit: Ik zie net op de kaart, dat jullie van die kant naar Charlottesville niet door Culpepper komen. Dat is niet zo speciaal om ervoor om te rijden, maar vooral als je van geschiedenis houdt is Montpelier zeker de moeite waard.
Edit: Ik zie net op de kaart, dat jullie van die kant naar Charlottesville niet door Culpepper komen. Dat is niet zo speciaal om ervoor om te rijden, maar vooral als je van geschiedenis houdt is Montpelier zeker de moeite waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik heb mij vanmoregen windelijk eens aangemeld. Ik kijk hier wel vaker, maar verder niets.
De Blue Ridge PKWY is heel mooi. Een paar jaar geleden was ik met kerst in Blowing Rock. Grand Father Mountain is de moeite waard, ook Lynnville falls. De route op zich heeft ook vele mooie plekjes en dorpjes die de moeite waard zijn. Asheville is ook mooi. Vanderbilt estate de Biltmore mooi en daar kan je wel 2 dagen door bregne in het huis en de tuinen. Een eindje verder op is Chimney Rock (beroemd van oa de film The Last of the Mohicans) Townsend, leuk dat je de "quiet side of the Smokies" in je plan hebt. Gatlinburg/Pigeon Forge is zeer zeer druk. Er is veel te doen als je van entertainement houdt, amusement parken etc. Wij wonen niet ver van beiden en komen misschien 1 of 2 keer per jaar daar (Dolly Wood of Splash Country omdat de kinderen dat leuk vinden) Townsend is piep klein, maar je bent sneller op plekjes zoals Cades Cove. Iets dat je zo vroeg mogenlijk moet doen. Dan is het rustig, zie je de meeste zwarte beren, herten, vossen etc. In Cades Cove zelf zijn vele mooie plekjes die de meeste tourist niet weet te vinden en als je van wandelen houdt... Park heeft bijna 900 mijl aan wandelpaden. In de rest van het park The Great Smoky Mountains kan je vanalles vinden. Het is een heel mooi park, maar kan druk zijn. Een ander mooi gebied daar is Elkmond, een oud verlaten dorp, en Tremont, een oud haouthakkers dorpje. Alhoewel daar weinig van over is, kan je hier en daar nog wel sporen zien en is er een mooie auto route met aan het eind een van de mooiste wandelpaden over wat vroeger het oude spoor was (ooit hing daar de enige hangbrug voor treinen die de bomen naar beneden bracht) Ik wandel heel veel, korte en lange routes.Voor overnachting is Dancing Bear Lodge een aanrader, maar misschien wel wat duurder. Je kan ook gaan Tubing in the Little Tennessee. ook misschien de moeite waard is HWY 129 of zoals we het hier noemen, "The Dragon", 11 mijl weg met iets van 311 bochten. Vanaf Maryville via 129 naar Robbinsville is een mooie rit en dan kan je gelijk naar Joyce Kilmer Park gaan waar je nog gigantische bomen kan vinden op een mooie- korte -wandelroute. Fontana is iets voor Robbinsville met een mooi stuwmeer, oa bekend van de film Nell (huis in de film stond op stuk grond naast mijn schoonmoeders, maar is nu verplaatst)
Hoop dat je hier wat aan hebt, en anders hoor ik het wel.
Jolanda
http://rijocaer.blogspot.com/
De Blue Ridge PKWY is heel mooi. Een paar jaar geleden was ik met kerst in Blowing Rock. Grand Father Mountain is de moeite waard, ook Lynnville falls. De route op zich heeft ook vele mooie plekjes en dorpjes die de moeite waard zijn. Asheville is ook mooi. Vanderbilt estate de Biltmore mooi en daar kan je wel 2 dagen door bregne in het huis en de tuinen. Een eindje verder op is Chimney Rock (beroemd van oa de film The Last of the Mohicans) Townsend, leuk dat je de "quiet side of the Smokies" in je plan hebt. Gatlinburg/Pigeon Forge is zeer zeer druk. Er is veel te doen als je van entertainement houdt, amusement parken etc. Wij wonen niet ver van beiden en komen misschien 1 of 2 keer per jaar daar (Dolly Wood of Splash Country omdat de kinderen dat leuk vinden) Townsend is piep klein, maar je bent sneller op plekjes zoals Cades Cove. Iets dat je zo vroeg mogenlijk moet doen. Dan is het rustig, zie je de meeste zwarte beren, herten, vossen etc. In Cades Cove zelf zijn vele mooie plekjes die de meeste tourist niet weet te vinden en als je van wandelen houdt... Park heeft bijna 900 mijl aan wandelpaden. In de rest van het park The Great Smoky Mountains kan je vanalles vinden. Het is een heel mooi park, maar kan druk zijn. Een ander mooi gebied daar is Elkmond, een oud verlaten dorp, en Tremont, een oud haouthakkers dorpje. Alhoewel daar weinig van over is, kan je hier en daar nog wel sporen zien en is er een mooie auto route met aan het eind een van de mooiste wandelpaden over wat vroeger het oude spoor was (ooit hing daar de enige hangbrug voor treinen die de bomen naar beneden bracht) Ik wandel heel veel, korte en lange routes.Voor overnachting is Dancing Bear Lodge een aanrader, maar misschien wel wat duurder. Je kan ook gaan Tubing in the Little Tennessee. ook misschien de moeite waard is HWY 129 of zoals we het hier noemen, "The Dragon", 11 mijl weg met iets van 311 bochten. Vanaf Maryville via 129 naar Robbinsville is een mooie rit en dan kan je gelijk naar Joyce Kilmer Park gaan waar je nog gigantische bomen kan vinden op een mooie- korte -wandelroute. Fontana is iets voor Robbinsville met een mooi stuwmeer, oa bekend van de film Nell (huis in de film stond op stuk grond naast mijn schoonmoeders, maar is nu verplaatst)
Hoop dat je hier wat aan hebt, en anders hoor ik het wel.
Jolanda
http://rijocaer.blogspot.com/
rijocaer
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je wel voor de uitgebreide reactie Jolanda. Heb ook al een stukje van jullie blog gelezen!
Ik heb weer een aantal dingen genoteerd en op de kaart opgezocht. Lijkt erop dat ik toch nog een hotel-overnachting ga wijzigen. Denk dat ik in de buurt van Boone een hotel zoek om zo wat dichter bij o.a. Blowing Rock en Grandfather Mountain te logeren.
Groetjes,
Reny
Ik heb weer een aantal dingen genoteerd en op de kaart opgezocht. Lijkt erop dat ik toch nog een hotel-overnachting ga wijzigen. Denk dat ik in de buurt van Boone een hotel zoek om zo wat dichter bij o.a. Blowing Rock en Grandfather Mountain te logeren.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
In Blowing Rock zelf kan je ook overnachten. Iets rustiger dan Boone. Kijk ook bij de Blowing Rock zelf, wel grappig om te weten van die legende en mooie foto op. voor de omgeving.
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2059 Weergaves
-
Laatste bericht door BorL
-