Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gratis bus vanaf Graceland naar Memphis?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
braveman
Amerikafan

Gratis bus vanaf Graceland naar Memphis?

Bericht door braveman »

Weet iemand of het klopt dat er vanaf Graceland een gratis shuttlebus naar downtown Memphis en terug gaat? Ik heb ooit eens gelezen dat dit bij de toegangsprijs van Graceland in zit. Is dit nog steeds zo?
Georgia on my mind........
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Gratis bus vanaf Graceland naar Memphis?

Bericht door Njit »

braveman schreef:Weet iemand of het klopt dat er vanaf Graceland een gratis shuttlebus naar downtown Memphis en terug gaat? Ik heb ooit eens gelezen dat dit bij de toegangsprijs van Graceland in zit. Is dit nog steeds zo?
Op de site staat het in ieder geval nergens vermeld..
http://www.elvis.com/graceland/tickets/default.asp

Maar kan natuurlijk zijn dat het een Bonus is :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Ik kwam het namelijk tegen in de Lonely Planet. Deze is welliswaar van 2001. Vandaar dat ik me afvraag of het nog steeds zo is. Op de site van Graceland staat het inderdaad nergens vermeld.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Over Graceland gesproken: vandaag (16 aug) is Elvis gestorven, ik geloof 28 jaar geleden...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ben er 2 weken geleden nog geweest en er inderdaad shuttles die naar Downtown rijden vanaf Graceland. Of deze Gratis waren kan ik me niet herrineren!

Volgens mij is het deze week ook "Elvis Week" dus het zal wel zeer busy zijn.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

hoi rperre,

Weet je nog een beetje het schema hoe ze rijden? Gaan ze bijvoorbeeld ieder uur? Zijn er vaste oppik- en afzetpunten? Het lijkt me ideaal dat je vanaf Graceland zo naar Memphis kan! Scheelt weer een ritje en een parkeerplek zoeken.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik weet de details helaas niet, maar er zijn zeker "vaste" oppik plekken, en ze zullen ook wel op een soort van schema rijden! Loop gewoon even bij het hotel/motel de lobby in en je vind allerlei folders over de verschillende mogenlijkheden.

Er zijn vaak ook hotel shuttles die je weg kunnen brengen naar bv downtown enz. en een taxi terug is ook niet echt duur (ik dacht zo'n 15-20 dollar)

Parkeerplaats downtown is overigens geen probleem, Memphis is niet zo enorm groot dan wat ik verwachtte, Nashville is bv veel drukker en groter en parkeerruimte downtown is daar wel een probleem!

Veel plezier,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ik ben er in juni geweest, geen bus gezien..... maar ook niet opgelet.
Wij zijn met de auto naar het Civil Right Museum gegaan. Dit is het oude Lorraine Motel waar Martin Luther King is doodgeschoten. Je kan hier gratis parkeren ( ach we zijn hollands...... :? ) en het centrum op 15 minuten loopafstand. Tegen de avond zijn we met de tram teruggegaan en hebben we de auto toch maar opgehaald en dichterbij gezet. Zagen het niet zo zitten om dat in het donker te gaan doen.
Parkeren in het centrum bleek echt niet zo duur te zijn ( als je Amsterdam gewend bent :D ) en overal genoeg ruimte! 12-15 dollar
succes Jeannine
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Bedankt allemaal voor de informatie. Alhoewel ik geen echte Elvis fan ben, lijkt het me toch geweldig om Graceland eens te zien. Ik neem aan dat Memphis genoeg te bieden heeft om je een middag te vermaken? Wat moet ik absoluut zien daar?
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hee Braveman,

Ook ik ben niet echt een Elvis-fan, maar Graceland was wel te gek, dus dat wordt wel leuk. Verder heb je in Memphis niet heel veel. Wel leuk vond ik de tour bij Sun Studios (waar Elvis is ontdekt) en het al eerder genoemde Civil Right Museum / Lorrainne Motel. En ze hebben de Mississippi rivier in het klein nagemaakt. Dat moet ook leuk zijn, maar heb het zelf nooit kunnen vinden (misschien kwam dat ook doordat we te weinig tijd hadden!!). Maar verder??? Aan een middagje heb je dus genoeg!!
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ben ik toch weer even. Ik ben dus ook geen echte Elvis fan, maar ik vond het toch indrukwekkend. Was erg commercieel, maar het was net alsof de tijd daar had stil gestaan. Ik herkende zo ontzettend veel qua inrichting van het huis, dat ik mijzelf weer als kind veilig bij mijn ouders terug zag. Ben dus 51 jaar, dus ik zal de leeftijd ook wel mee hebben :?
Lorraine Hotel, fotootje gemaakt. Martin Luther hier doodgeschoten, dus toch wel belangrijk. Het museum niet ingeweest. Toen naar Beale Street, lekker al die zaken ingeslenterd. Bij Schwab de winkel uitvoerig bekeken, wat een rotzooi en het politiemuseum(pje) ernaast doorgelopen. Peabody Hotel eventjes de eenden bekeken, die toen nog gewoon aan het zwemmen waren. Tussendoor genoten van de muziekbandjes die in de openlucht optreden. Tochtje gemaakt met een streetcar en toen nog een stuk gewandeld. Auto opgehaald en tegen de avond een bar bezocht waar een optreden was van een groep die alle oude Motown Hits lieten horen. Als je s avonds bij deze bars naar binnen wil moet je entree betalen of munten of armbandjes kopen, dus wij bleven lekker lang zitten. Ik heb genoten!!!( zal de leeftijd wel weer zijn :wink: ) en 1 middag zou voor mij niet genoeg zijn geweest. Om 23.00 uur moest ik mijzelf wegsleuren van de gezelligheid van Beale Street. Denk wel hoe later je er bent, des te meer alcohol er is verbruikt en het peil dan zou kunnen dalen. Maar ik vond het daar leuker dan in Nashville, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn.
veel plezier Jeannine
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Je hebt gelijk Jeannine: dat kan verschillen.
Toen wij 4 aug (op 'n donderdag) in Bealestreet waren was het bijna uitgestorven. Totaal geen sfeer (vonden wij). In het aangrenzende park was een band uit Alabama die wel leuk was. Daarentegen vonden wij Nashville wel heel leuk (het weekend). Ik zou zo terug willen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer