Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route van Asheville via Richmond naar Washington

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Zina
Amerika-newbie

Route van Asheville via Richmond naar Washington

Bericht door Zina »

Over 2 maanden gaan we naar de VS! Van Washington gaan we naar Philaldelphia, dan via Pennsylvania Dutch Country naar Shenadoah, Blue Ridge Parkway en de Smoky Mountains.

Mijn plan is om aan de oostkant van de Smokies te blijven, met Asheville als uitvalsbasis (en misschien een overnachting in Cherokee om dichter bij het park en de trailheads te zijn). Vanuit de Smokies gaan we dan (uiteindelijk) weer richting Washington, met een stop in Richmond VA. Voor dit laatste stuk van de route kan ik wel wat hulp gebruiken!

We hebben alle tijd, kunnen er ruim een week over doen. Wat zijn leuke plaatsen onderweg? is het de moeite waard om ten oosten van Richmond langs de kust omhoog te rijden? We houden niet van strand (zal het eind september sowieso te koud voor zijn?) maar wel van leuke kustplaatsjes en van vis eten.

Of, van Richmond naar Williamsburg, en dan oversteken naar dat stukje land waarvan ik de naam niet weet maar wat ten oosten van Chesapeake Bay ligt :) en daarvandaan terug naar Washington?

Alle tips welkom!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Route van Asheville via Richmond naar Washington

Bericht door Rob »

Of, van Richmond naar Williamsburg, en dan oversteken naar dat stukje land waarvan ik de naam niet weet maar wat ten oosten van Chesapeake Bay ligt en daarvandaan terug naar Washington?
Neem ook Yorktown mee voor een schitterend stukje Amerikaanse geschiedenis.
Ten oosten van Chesapeake Bay heb je eerst nog een stukje (east)Virginia en vervolgens Maryland en Delaware.
Wij hebben vorig najaar in die hoek gezeten zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html dag 24 en 25.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rob schreef:
Of, van Richmond naar Williamsburg, en dan oversteken naar dat stukje land waarvan ik de naam niet weet maar wat ten oosten van Chesapeake Bay ligt en daarvandaan terug naar Washington?
Neem ook Yorktown mee voor een schitterend stukje Amerikaanse geschiedenis.
En Jamestown! Pocahontas' stadje en meer dan 400 jaar oud.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Voor de Smokies staat er een verslag bij het onderwerp; favorite nationale park.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer