Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Tips voor graceland en omstreken

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
marry
Amerikafan

Re: Tips voor graceland en omstreken

Bericht door marry »

Hallo Bart,

Geweldig dat je met je vader en broer naar Amerika gaat.
Ik volg je topic met belangstelling want wij gaan in de zomer ook naar Memphis & Nashville en alle info is heel welkom.
Ik heb al enkele overnachtingen gereserveerd, o.a. de Robert Clay Shack in Clarksdale, zie http://www.shackupinn.com/, misschien een leuke tip voor jullie, staat zelfs een piano en gitaar in deze hut. Je zou dan van Tupelo naar Clarksdale kunnen rijden en vandaar naar Memphis.
Van Memphis naar Nashville zou je via de 72 (oosten van Memphis, richting Interstate 65) kunnen rijden tot je voorbij Luka op de Natchez Trace Pkwy komt. Deze route heb ik in gedachte van Nashville naar Tupelo.

Veel plezier samen met het verder uitwerken van jullie trip
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vana schreef:Wat leuk dat jullie dit voor je vader doen Bart.
Toevallig staat er vandaag bij ons in de krant een paginagroot artikel over Memphis/Graceland en Elvis.
Als je interesse hebt wil ik het wel naar je toesturen. Stuur me dan maar even een pb-tje

Marjon
Marjon,

Ik heb vandaag een enveloppe uit Nederland mogen ontvangen.
Ik heb het net gelezen en ga het nu aan mijn vader geven.

Nogmaals enorm bedankt :mrgreen:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dude schreef:
08-05: Brussel - Atlanta
09-05: Atlanta - Tupelo
10-05: Tupelo - Memphis
11-05: Memphis
12-05: Memphis
13-05: Memphis - Nashville
14-05: Nashville
15-05: Nashville - Atlanta
16-05: Atlanta - Brussel

De dagen in Memphis zijn dus om graceland te bezoeken en de gibson fabrieken, sun studio, ...
Wat kan er nog in Nashville bezocht worden?
De eerste dag willen we al een klein stukje rijden zodat we al buiten Atlanta zijn. De dag erna willen we dan eerst noordwaarts rijden om dan via de Natchez Trace PKWY in Tupelo uit te komen. Dat wordt een vrij lange rijdag maar dat ben ik gewend van de vorige twee reizen en dat is me prima bevallen omdat we toch steeds vroeg wakker zijn.
Ook rijden we liever over de kleinere wegen dan over de snelweg te crossen.

Bart
Na wat denkwerk zouden we graag ook even langs GSMNP rijden en zijn we op het volgende uitgekomen:
08-05: Brussel - Atlanta (al richting Birmingham rijden)
09-05: Omg. Birmingham - Tupelo (via Natchez Trace Parkway)
10-05: Tupelo - Memphis
11-05: Memphis
12-05: Memphis - Nashville
13-05: Nashville
14-05: Nashville - GSM NP (ergens rond Gatlinburg)
15-05: GSM NP - Atlanta ('s avonds auto inleveren)
16-05: Atlanta - Brussel

Is het de moeite om van Nashville naar Great Smoky Mountains te rijden om toch wat natuur in te bouwen op onze trip?
Ik weet ook dat het maar een blits bezoek zal worden maar we zouden het wel graag erin houden. We zouden dan via Bleu Ridge Parkway willen rijden naar Sylva en vandaar verder door het park naar Atlanta.
Dag 2 zouden we dan op de middag willen aankomen in Memphis zodat we een namiddag hebben en de dag erna een volle dag.
Grts, Bart

Dude
Moderator

Re: Reis Dude: Tips voor graceland en omstreken

Bericht door Dude »

Echt niemand ? :(

Bart :wink:
Grts, Bart

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, ik bied, al heb ik dat gedeelte van GSM nog nooit bezocht. Voor mij zou het wel de moeite zijn, want er is daar heel veel te zien en beleven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik denk dat ik in jullie geval van Nashville via Chattanooga naar Georgia zou rijden. Je bent dan nog steeds in de bergen al is het wat lager dan echt in de Smokies, maar je hebt wat meer tijd om het te bezoeken. Min of meer op de route naar Atlanta ligt bv het Georgia State Park "Amicalola Falls". Erg mooi, en het is de hoogste waterval ten oosten van de Mississippi (http://www.gastateparks.org/AmicalolaFalls). Erg mooi en je kunt er heerlijk wandelen door de ongerepte natuur.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Verrassend, dat Nico Georgia noemt... :mrgreen: :wink: :lol: :P
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee hoor, niet echt, ze gaan terug vanuit Atlanta, dus naar Georgia gingen ze toch al. :wink: Maar het is nogal ver om in een dag van Nashville via de GSM naar Atlanta te gaan. Dan heb je in de GSM bijna geen tijd meer om nog iets te zien. En als je het te doen is om natuur, dan kun je beter iets kiezen wat min of meer op de route ligt.
Delange
Amerika-newbie

Bericht door Delange »

Bandido schreef:Nee hoor, niet echt, ze gaan terug vanuit Atlanta, dus naar Georgia gingen ze toch al. :wink: Maar het is nogal ver om in een dag van Nashville via de GSM naar Atlanta te gaan. Dan heb je in de GSM bijna geen tijd meer om nog iets te zien. En als je het te doen is om natuur, dan kun je beter iets kiezen wat min of meer op de route ligt.

Ben het broer van Bart en ga dus mee op reis
Wil ff corrigeren .....we gaan van Nashville naar GSM en overnachten ergens net voor je het park binnenrijd .....de dag erna rijden we van GSM naar Atlanta.
Het is dus niet dat we Nashville - Atlanta op 1 dag doen.
Dit is althans recenste idee :mrgreen:
Patrick

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Is het de moeite om van Nashville naar Great Smoky Mountains te rijden om toch wat natuur in te bouwen op onze trip?
Ik weet ook dat het maar een blits bezoek zal worden maar we zouden het wel graag erin houden. We zouden dan via Bleu Ridge Parkway willen rijden naar Sylva en vandaar verder door het park naar Atlanta.
Dag 2 zouden we dan op de middag willen aankomen in Memphis zodat we een namiddag hebben en de dag erna een volle dag.

JAaa, voor mij is het de moeite zeker waard om de GSM te bezoeken!!! Zou hier minstens 2 volle dagen voor uittrekken, nog 1 als het kon, en dan is het alsnog een bliksembezoek!
rijocaer
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat gaat helaas niet lukken, we gaan vooral voor Memphis, Tupelo en Nashville, maar wouden graag toch even langs daar rijden, overnachten en dan de dag erna naar Atlanta. Uiteraard zijn we op de hoogte dat je er veel langer kan doorbrengen maar die tijd hebben we niet. Vandaar dat we er doorheen willen rijden en ergens een korte wandeling maken.

Bart
Grts, Bart

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Delange schreef:Het is dus niet dat we Nashville - Atlanta op 1 dag doen.
Nee, dat snap ik, dat stond ook duidelijk in het reisschema hierboven. Laat ik het dan anders zeggen: je hebt dan een paar uur de tijd om 's ochtends in GSP rond te lopen. Daarom raadde ik een ander park aan zodat je effectief wat meer tijd hebt om van de natuur te genieten. Het is gewoon best een omweg.
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Hey Bart,
Ik heb het even gelezen. Leuk joh!!
En jij ook alvast heel veel plezier natuurlijk!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt, dat zal wel lukken denk ik :wink:
Zijn trouwens nog in dubio of we nu GSMNP erbij nemen of niet. De één zegt wel de ander zegt niet :cry:

Bart
Grts, Bart

tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Ai.. lastig he, keuzes maken :)

Als ik je kon helpen had ik het graag gedaan, maar helaas..

Ga je er trouwens nog weer een verslag van bijhouden? Heb je de vorige keer ook weer (weliswaar met een klein beetje jaloersigheid) gevolgd hoor... :D
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja normaal hou ik wel opnieuw een verslagje bij, zo kan ons moeder en onze partners ook volgen wat we allemaal uitspoken ginder. :wink:

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Al even geleden dat we nog wat hebben gedaan aan onze trip en het komt nu wel snel dichterbij :shock: :shock:
Binnen 5 weken is het al zo ver.

Wat moeten we zeker in Nashville zien ?
Daar zijn we één avond en een volle dag.

Die Crazy Horse saloon hebben we genoteerd.

En wat de route betreft zit ikzelf nogal in dubio. De ene dag denk ik, gewoon lang GSMNP gaan, wat we zien, dat zien we.
De andere dag denk ik, overslaan en rechstreeks van Nashville naar Atlanta zoals Nico aangaf.
Ik geraak er niet echt uit. Oudste broer wil graag GSMNP erin houden om toch een NP bezocht te hebben al is het maar kort. Ik eigenlijk ook maar ervaringsdeskundige tips leg ik niet graag naast me neer :?
We zullen toch moeten beslissen :cry:

Bart
Grts, Bart

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Tja, als jullie echt perse een NP willen bezoeken, dan zou ik zeggen, ga er gewoon voor. Maar als het je te doen is om mooie natuur, dan zou ik kiezen voor een State Park dat op de route naar Atlanta ligt. Dan kun je er net wat meer van zien en heb je er meer aan.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

We gaan dan wssk kiezen voor toch de kleine omweg naar via GSMNP. Als we via Chattanooga en het State Park gaan doen we er 5u 15 en als we de totaal tijd nemen via GSMNP is dat 7u20. Beiden zijn zuivere rijtijden. Voor die 2 uur verschil willen we dan toch graag via GSMNP rijden.

Zijn er midden in het park goede overnachtingsmogelijkheden ? In Sylva zien we wel wat hotels maar wat is aan te raden.
Ik las ook dat er in GSMNP watervallen te bezichtigen zijn. Waar liggen die en wat is hier voor aan te raden. Daar mag een wandeling aan vast hangen.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dude schreef:
Zijn er midden in het park goede overnachtingsmogelijkheden ? In Sylva zien we wel wat hotels maar wat is aan te raden.
Ik las ook dat er in GSMNP watervallen te bezichtigen zijn. Waar liggen die en wat is hier voor aan te raden. Daar mag een wandeling aan vast hangen.

Bart
Niemand? Ook geen link naar een reisverslag ofzo?
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer