Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Road trip Washington - New Orleans, tips?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Road trip Washington - New Orleans, tips?
Langzaam beginnen onze plannen voor de spring break van de kinderen vorm aan te nemen. We zijn van plan om van hier naar New Orleans te rijden, onderweg stoppend bij onze vrienden in Huntsville, Alabama. Nu ben ik redelijk bekend met bezienswaardigheden onderweg in Virginia en Tennessee (tips, zeker voor Tennessee toch altijd welkom), maar vanaf Huntsville is het nieuw voor ons. Heeft iemand die route weleens gereden? Zijn er nog interessante dingen te zien in Mississippi onderweg (yay, een nieuwe staat voor mij en dan "hoef" ik er nog maar vier!)? New Orleans ken ik ook vrij goed, maar er zijn nog steeds dingen, die we er niet hebben gedaan en het is alweer even geleden, dat de kinderen er waren. Figment en anderen heel bekend met de stad, wat raden jullie aan voor een gezin met twee tieners, die er al meerdere keren zijn geweest?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: Road trip Washington - New Orleans, tips?
in Pigeon Forge is een gloednieuw Titanic exhibit. Ben er nog iet geweest dus of het wat is? Zal er voorlopig ook niet komen. Ik denk eerder onze vakantie gangers uit NL en B van AA.
rijocaer
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Rock N Bowl! Goede live muziek, dansen, bowlen, lekker eten, een echte aanrader! Het ligt niet heel centraal, maar omdat jullie vaker in New Orleans zijn geweest, is het wellicht leuk om wat verder te kijken. Echt, dit is een heel gezellige tent voor zowel volwassenen als teenagers!
Ik dacht ook meteen aan het Voodoo Museum, maar ik meen te herinneren dat jullie daar vorig jaar al zijn geweest. Wellicht is het leuk om een bezokje te brengen aan de Voodoo spiritual Temple op N. Rampart Street. Priesteres Miriam zal jullie graag een (gratis) tour geven door haar tempel, en als ze te druk is, dan kan je daar zelf een kijkje nemen. Het is erg klein, dus makkelijk te combineren met andere attracties.
Mardi Gras World! Daar zijn jullie geloof ik nog niet geweest, toch? Je krijgt een rondleiding door de werkplaats, ziet vele praalwagens die tijdens Mardi Gras worden gebruikt, kan een stukje king's cake eten en traditionele Mardi Gras kostuums passen.
Het world War II Museum is vorig jaar helemaal vernieuwd, en er is nu een prachtige film van Tom Hanks te zien. Must do! Het Pharmacy Museum vind ik ook wel interessant, en als jullie van creepy critters houden dan is het insectarium ook leuk.
Shoppen op Magazine Street! Zoveel leuke aparte winkels en lekkere eettentjes. Heus, dit is zo gezellig! Aanrader hier is Juan's Flying Burrito.
Oak Street is op dit moment ook helemaal hip and happening. Het ligt wel wat verder weg, maar de snowballs van Queen of the Ball en de originele t-shirts van Fleurty Girl zijn de rit zeker waard! En je vindt hier Jacques Imo's, een heerlijk restaurant! Om hier te komen moet je de St. Charles Streetcar pakken en blijven zitten tot Carrollton Avenue. (dit is nog voorbij de universiteiten en Audubon Park waar jullie vorig jaar zijn uitgestapt). Op een gegeven moment slaat de streetcar rechtsaf en zie je aan de rechterkant op de hoek restaurant La Madeleine. Stap hier uit, en haal aan de overkant bij Camellia Grill een heerlijke pecan pie! Oak Street ligt een paar straten verder.
Port of Call op the Esplanade is ook een aanrader. Ze hebben hier de lekkerste burgers en het is ook een heel gezellige tent.
Wat leuk dat je eindelijk naat Mississippi gaat! Yay! Ik weet niet of het op de route ligt, maar ik vind zelf Natchez een heel mooie en sfeervolle stad. Heel historisch, prachtige huizen, gezellige sfeer... een aanrader!
Wanneer gaan jullie precies? Alvast een geweldige reis gewenst!
Ik dacht ook meteen aan het Voodoo Museum, maar ik meen te herinneren dat jullie daar vorig jaar al zijn geweest. Wellicht is het leuk om een bezokje te brengen aan de Voodoo spiritual Temple op N. Rampart Street. Priesteres Miriam zal jullie graag een (gratis) tour geven door haar tempel, en als ze te druk is, dan kan je daar zelf een kijkje nemen. Het is erg klein, dus makkelijk te combineren met andere attracties.
Mardi Gras World! Daar zijn jullie geloof ik nog niet geweest, toch? Je krijgt een rondleiding door de werkplaats, ziet vele praalwagens die tijdens Mardi Gras worden gebruikt, kan een stukje king's cake eten en traditionele Mardi Gras kostuums passen.
Het world War II Museum is vorig jaar helemaal vernieuwd, en er is nu een prachtige film van Tom Hanks te zien. Must do! Het Pharmacy Museum vind ik ook wel interessant, en als jullie van creepy critters houden dan is het insectarium ook leuk.
Shoppen op Magazine Street! Zoveel leuke aparte winkels en lekkere eettentjes. Heus, dit is zo gezellig! Aanrader hier is Juan's Flying Burrito.
Oak Street is op dit moment ook helemaal hip and happening. Het ligt wel wat verder weg, maar de snowballs van Queen of the Ball en de originele t-shirts van Fleurty Girl zijn de rit zeker waard! En je vindt hier Jacques Imo's, een heerlijk restaurant! Om hier te komen moet je de St. Charles Streetcar pakken en blijven zitten tot Carrollton Avenue. (dit is nog voorbij de universiteiten en Audubon Park waar jullie vorig jaar zijn uitgestapt). Op een gegeven moment slaat de streetcar rechtsaf en zie je aan de rechterkant op de hoek restaurant La Madeleine. Stap hier uit, en haal aan de overkant bij Camellia Grill een heerlijke pecan pie! Oak Street ligt een paar straten verder.
Port of Call op the Esplanade is ook een aanrader. Ze hebben hier de lekkerste burgers en het is ook een heel gezellige tent.
Wat leuk dat je eindelijk naat Mississippi gaat! Yay! Ik weet niet of het op de route ligt, maar ik vind zelf Natchez een heel mooie en sfeervolle stad. Heel historisch, prachtige huizen, gezellige sfeer... een aanrader!
Wanneer gaan jullie precies? Alvast een geweldige reis gewenst!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt, Figment! Mardi Gras World staat inderdaad op het lijstje. We gaan de week van 26 maart, zoals het er nu uitziet (de bestemming is nog niet helemaal zeker, want er gaan ook stemmen op voor Florida).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inmiddels zijn wij alweer sinds zaterdag op reis. Ik probeer een live verslag bij te houden op mijn blog.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Oh leuk, Petra! Ik ga meteen lezen!
Traveling to the USA since 1981
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Een heerlijk verslag weer Petra! Apart zeker ook een keer met de auto deze tocht naar New Orleans te maken. Een mooie route die jullie gereden hebben en wat leuk dat je dit kon combineren met een bezoek aan je vriendin.
Die swamptour is iets wat ik ook graag wilde doen tijdens ons bezoek aan New Orleans. Helaas is het er toen niet van gekomen. Ook zou ik graag een keer Mardi Gras willen meemaken daar. Mardi Gras World lijkt me ook interessant te bezoeken.
Leuk he filmopnames mee te maken. Wij hebben dat bij toeval ook al een paar keer gezien. En strakjes als de film uit is, de film gaan bekijken natuurlijk.....
Nog fijne dagen gewenst in New Orleans en veel plezier. Ik blijf jullie volgen uiteraard.
Marjan
Die swamptour is iets wat ik ook graag wilde doen tijdens ons bezoek aan New Orleans. Helaas is het er toen niet van gekomen. Ook zou ik graag een keer Mardi Gras willen meemaken daar. Mardi Gras World lijkt me ook interessant te bezoeken.
Leuk he filmopnames mee te maken. Wij hebben dat bij toeval ook al een paar keer gezien. En strakjes als de film uit is, de film gaan bekijken natuurlijk.....

Nog fijne dagen gewenst in New Orleans en veel plezier. Ik blijf jullie volgen uiteraard.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Met veel plezier je verslag gelezen, want tijdens onze rondreis zijn we 3 dagen in New Orleans.
Fijn te weten waar jullie lekker gegeten hebben en de adressen alvast genoteerd.
Mooie dagen nog en goede reis terug.
Marry
Fijn te weten waar jullie lekker gegeten hebben en de adressen alvast genoteerd.
Mooie dagen nog en goede reis terug.
Marry
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuk, Marry, dat mijn verslag je helpt bij het plannen. Ga *niet* bij Cafe Beignet aan Bourbon Street ontbijt eten! Wij moesten net drie kwartier op ons eten wachten en dat was allerminst indrukwekkend voor de prijs!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
We zijn weer thuis en mijn blog is bijgewerkt. New Orleans blijft een van mijn (onze) favoriete steden in de VS. Het is wel goed, dat ik er niet woon, want de broekriem moet vanaf morgen weer een stuk strakker! Wat een eetcultuur daar, maar zo lekker!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2101 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 16 Reacties