Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor route Atlanta via Great SM naar Orlando

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
bemmel47
Amerika-newbie

Tips voor route Atlanta via Great SM naar Orlando

Bericht door bemmel47 »

Hoi, zomer 2011 willen wij via Atlanta, great smokey mountains, columbia charleston/savannah naar orlando. We gaan met twee kinderen 8 en 15 jaar. Wie heeft er leuke to do dingen. Ik heb wel eens ergens gelezen (maar weet niet meer waar) dat je met een tube-band een riviertje kan afdalen?? we zijn geen musea gangers, maar houden wel van strand, winkelen, slenteren en de natuur. Orlando is ons al bekend het gaat ons om de rit vanaf atlanta tot aan Orlando. We hebben zo'n 3 weken de tijd, waarvan we de laatste 10 dagen in Orlando zijn. Dus 11 dagen om rond te toeren. En uiteraard welke plekken niet bezoeken (criminaliteit etc)
Alvast bedankt voor jullie tips.
danielle
Bandido
Amerika-expert

Re: Tips voor route Atlanta via Great SM naar Orlando

Bericht door Bandido »

bemmel47 schreef:Ik heb wel eens ergens gelezen (maar weet niet meer waar) dat je met een tube-band een riviertje kan afdalen??
De bekendste plek in deze omgeving is in Helen, GA (http://www.coolrivertubing.com/). Er zijn meerdere bedrijven, maar dit is er een die ik ken. Het is niet bepaald "raften", dus ook met kinderen goed te doen. Helen zelf is trouwens ook wel aardig, maar een tikje kitsch. Wat qua plaats in de buurt leuker is, is Dahlonega. En je hebt daar in de buurt ook een heleboel wandelpaden en op het pleintje van Dahlonega is een Visitors Center waar je meer informatie kunt verkrijgen.

Verder zijn er in Noord-Georgia een aantal State Parks die erg aan te raden zijn: http://www.gastateparks.org/

Mijn favorieten zijn: Tallulah Falls, Cloudland en Amicalola. In die laatste is overigens een "State lodge" (een soort hotel) dat door de staat Georgia gerund wordt en daardoor vrij voordelig is. Wel vantevoren reserveren, want het kan in het hoogseizoen vrij vol zijn. Maar qua locatie zeer de moeite waard!
"Keep Georgia On Your Mind"
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Neem voor Charleston en Savannah lekker de tijd.
Je kunt daar zonder problemen een hele dag rondwandelen.
Er zijn daar in de buurt diverse plantations die de moeite waard zijn.

Bij Savannah ligt Tybee Island waar je een mooi strand hebt.
Leuk restaurant daar is The Crab Shack met een lekker terras.
De hele kuststrook tussen Charleston en Savannah is erg mooi trouwens.

Voor de kinderen zijn de plaatsjes Pigeon Forge of Gatlinburg wel leuk, want daar is veel te doen en te zien. (Dollywood voor de Dolly Parton fans :shock: )

Have Fun...

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bertorelli schreef:De hele kuststrook tussen Charleston en Savannah is erg mooi trouwens.
Inderdaad, en dat geldt trouwens ook voor de kust tussen Savannah en Jacksonville. Er zijn een paar hele mooie eilanden, zoals St. Simons, Cumberland en Jeckyll. Niet zo heel erg bekend bij Nederlandse toeristen, maar erg de moeite waard.
"Keep Georgia On Your Mind"
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

In de omgeving van Orlando heb je Kelly Park, daar kan je ook met banden lekker een riviertje af dobberen. ff googelen en dan kom je zat links tegen
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
bemmel47
Amerika-newbie

Bericht door bemmel47 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga ze zeker gebruiken.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

The Great Smokie Moutains zijn zeker de moeite waard. Cades Cove is 1 van de mooiste plekken daar met kans om beren te zien.
Zal er wel vrij druk zijn in de zomer denk ik.
Pigeon Forge is een toeristenplaatsje en Gatlinburg nog wat erger (het is maar hoe je er tegenaan kijkt) maar er is wel zat te doen en het is een makkelijk plaatsje (supermarkten en zat restaurants) en de mensen zijn vriendelijk.
Dollywood om de hoek en dat is een pretpark wat ze heeft gekocht een tijd geleden. Ik geloof $55 entree.
In Atlanta is Coca World wel leuk ook voor kinderen en makkelijk te bereiken. Toen wij er waren zagen we bijna niemand op straat daar, nauwelijks auto's.
De stad is schoon en netjes.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Misschien heb je wat aan mijn blog, we zijn net naar de Smoky Mountains geweest en zitten nu in Atlanta. Savannah staat nog in de planning.
Dahlonega vond ik een hele leuke plaats op de route en de goudmijn die we daar bezocht hebben was erg de moeite waard.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Tussen GSM en Charleston heb je het Nantahala NF en Pisgah NF. Twee mooie gebieden met prachtige watervallen! En wellicht kun je ook nog een stukje van de Blue Ridge Parkway meepakken.

En verder zoals genoemd: Dollywood (één van de mooiere pretparken welke we zijn tegengekomen in de USA).

Wij zijn afgelopen mei/juni van Chicago naar Atlanta gereden (via GSM, Charleston en Savannah), wellicht heb je iets aan ons reisverslag en foto's? Zie onze homepage: http://www.huizedenbosch.nl

Daar vind je overigens ook twee vakanties in Orlando. Wellicht heb je daar ook iets aan (overigens zijn wij in Orlando in 2007 ook naar Kellypark geweest, waar thefreeze het over had). Erg leuk!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

WIj hebben een heel mooie route gereden door Nantahala en Pisgah NF, waar Linda het ook over heeft, het is inderdaad een prachtige omgeving.

Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag van vorig jaar? Wij zijn toen van Jacksonville via Savannah en Charleston naar de Smoky Mountains geweest, waar we bijna een week hebben doorgebracht.

Onze foto's staan nog niet op onze fotosite, maar het fotoboek dat ik van onze reis heb gemaakt kun je hier online bekijken. Misschien krijg je er inspiratie door. Let niet op de titel van het boek op de site, het jaartal klopt namelijk niet. In de grijze balk onder het boek kun je rechts klikken op het icoontje om het boek full-screen te kunnen bekijken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:WIj hebben een heel mooie route gereden door Nantahala en Pisgah NF, waar Linda het ook over heeft, het is inderdaad een prachtige omgeving.
Door jouw reisverslag zijn we dus die route door dat gebied gaan rijden :wink:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer