Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken in USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tanken in USA
Binnenkort, nog 45 dagen, dan vertrekken wij naar Amerika. Wij hebben daar een auto gehuurd en nu willen we graag weten hoe het nu zit met
tanken daar. We horen verschillende verhalen, de een zegt dat je van te voren moet betalen, de ander zegt achteraf. Dat je de sleutel in moet
leveren etc.
Wie kan hierover duidelijkheid verschaffen ? On ze route start in Dallas, via Oklahoma met tussenstops naar Memphis en dan weer onderlangs
terug naar Dallas.
Plaatsen die wij aandoen zijn: Ardmore, Fort Smith, Clarksville, Hot Springs, Little Rock, Tupelo, Pine Bluff en Texarkana.
Overige tips zijn uiteraard ook welkom !!!
tanken daar. We horen verschillende verhalen, de een zegt dat je van te voren moet betalen, de ander zegt achteraf. Dat je de sleutel in moet
leveren etc.
Wie kan hierover duidelijkheid verschaffen ? On ze route start in Dallas, via Oklahoma met tussenstops naar Memphis en dan weer onderlangs
terug naar Dallas.
Plaatsen die wij aandoen zijn: Ardmore, Fort Smith, Clarksville, Hot Springs, Little Rock, Tupelo, Pine Bluff en Texarkana.
Overige tips zijn uiteraard ook welkom !!!
Re: Tanken in USA
Je hebt voor zover ik weet 2 opties (eigenlijk 3).
- Je kunt aan de pomp betalen met een creditcard en dan kiezen voor "credit" of "debit". Bij credit wordt het dus op krediet gezet en bij debit gaat het direct van je rekening af alhoewel niet elke Nederlandse bankpas of creditkaart dit toestaat. Credit zou zeker moeten werken echter.
- Je parkeert je auto aan een pomp, loopt gewoon naar binnen en zegt vooraf hoeveel benzine je wilt hebben en betaald bij de kassiere het bedrag. De pomp wordt dan "vrijgegeven" en het enige wat je dan moet doen is de pompslang plaatsen, op de juiste benzinesoort drukken en de pomp begint te tanken tot het juiste bedrag. Hoeveel benzine je moet hebben is een beetje inschatten. Zet wat lager in en vraag vooraf bij je autoverhuurbedrijf hoe groot de tank is dan heb je een idee. Na een tijdje weet je wel hoeveel je nodig hebt.
Andere opties zijn er volgens mij niet of het moet per staat verschillen. Je hebt dacht ik ook nog pompen waarbij er voor je getankt wordt er dan moet je ook vooraf betalen. Maar achteraf betalen of sleutels inleveren, nee dat ben ik nog niet tegengekomen hier.
- Je kunt aan de pomp betalen met een creditcard en dan kiezen voor "credit" of "debit". Bij credit wordt het dus op krediet gezet en bij debit gaat het direct van je rekening af alhoewel niet elke Nederlandse bankpas of creditkaart dit toestaat. Credit zou zeker moeten werken echter.
- Je parkeert je auto aan een pomp, loopt gewoon naar binnen en zegt vooraf hoeveel benzine je wilt hebben en betaald bij de kassiere het bedrag. De pomp wordt dan "vrijgegeven" en het enige wat je dan moet doen is de pompslang plaatsen, op de juiste benzinesoort drukken en de pomp begint te tanken tot het juiste bedrag. Hoeveel benzine je moet hebben is een beetje inschatten. Zet wat lager in en vraag vooraf bij je autoverhuurbedrijf hoe groot de tank is dan heb je een idee. Na een tijdje weet je wel hoeveel je nodig hebt.
Andere opties zijn er volgens mij niet of het moet per staat verschillen. Je hebt dacht ik ook nog pompen waarbij er voor je getankt wordt er dan moet je ook vooraf betalen. Maar achteraf betalen of sleutels inleveren, nee dat ben ik nog niet tegengekomen hier.
Er is nog een derde optie.
Je kaart binnen brengen en zeggen dat je auto aan pomp nummer ... wil laten vollopen. je geeft dan meteen je CC af en gaat buiten tanken, nadien weer naar binnen en dan pompnummer zeggen (weten ze meestal nog wel) en dan betalen dmv CC.
Er is echter een topic geweest op het forum over fraude aan benzinestation bij de Grand Canyon, waardoor ik nu mijn vriendin binnen achter liet terwijl ik tankte zodat zij een oogje in het zeil kon houden.
Bart
Je kaart binnen brengen en zeggen dat je auto aan pomp nummer ... wil laten vollopen. je geeft dan meteen je CC af en gaat buiten tanken, nadien weer naar binnen en dan pompnummer zeggen (weten ze meestal nog wel) en dan betalen dmv CC.
Er is echter een topic geweest op het forum over fraude aan benzinestation bij de Grand Canyon, waardoor ik nu mijn vriendin binnen achter liet terwijl ik tankte zodat zij een oogje in het zeil kon houden.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dank voor de snelle reacties
. Goede tip om je partner bij de Credit Card te laten.

Maar meestal kun je bij de pompen zelf met je CC betalen, het is erg simpel! Als je het één keer gedaan hebt, vergeet je het nooit weer!
Het verbaasd me dat het nog niet in Nederland ingevoerd is, want zonder betalen krijg je écht geen benzine!
Het verbaasd me dat het nog niet in Nederland ingevoerd is, want zonder betalen krijg je écht geen benzine!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gebied waar jij naartoe gaat kun je hoogstwaarschijnlijk gewoon met je creditkaart tanken (in de machine van de pomp).
Ik woon in een dergelijk gebied en kan mij niet meer herinneren dat ik bij een pompstation binnen ben geweest.
In het westen van het land gaat het allemaal wat anders
Ik woon in een dergelijk gebied en kan mij niet meer herinneren dat ik bij een pompstation binnen ben geweest.
In het westen van het land gaat het allemaal wat anders
Je kan ook met je pinpas betalen aan de pomp. In plaats van credit kies je dan voor debet. Verder wekt het precies hetzelfde zoals je hier bij een onbemande pomp betaald.
Bij mijn laatste reis had ik altijd het probleem dat ik mijn postcode in moest voeren aan de pomp. Je moet 5 karakters ingeven maar ik heb er maar 4. Creatieve variaties werkten niet.
Bij mij was de oplossing dus inderdaad naar binnen gaan en de CC achterlaten, alhoewel dat ook een keer niet kon; ik moest dan zeggen hoeveel geld ik op welke pomp wilde hebben en dan kon ik voor dat bedrag tanken.
Een andere keer zei de pompbediende mij dat als ik $50 opgaf en er uiteindelijk maar $32 in de tank kreeg ik na het tanken naar binnen moest komen en ze het dan herstelden, wat inderdaad het geval was. Ik kreeg een cancellation van de $50 dollar en een nieuwe voor de $32.
Bij mij was de oplossing dus inderdaad naar binnen gaan en de CC achterlaten, alhoewel dat ook een keer niet kon; ik moest dan zeggen hoeveel geld ik op welke pomp wilde hebben en dan kon ik voor dat bedrag tanken.
Een andere keer zei de pompbediende mij dat als ik $50 opgaf en er uiteindelijk maar $32 in de tank kreeg ik na het tanken naar binnen moest komen en ze het dan herstelden, wat inderdaad het geval was. Ik kreeg een cancellation van de $50 dollar en een nieuwe voor de $32.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De variant met de postcode zijn we ook tegengekomen. Soms werkt het om een 0 voor je 4 cijfers van je postcode te zetten. Dus ipv 3809GR wordt het dan 03809. Dat werkte soms. Wij deden vaak de vooruitbetaal methode maar lastige is dat je nooit helemaal vol zit en dat wil je graag als je met camper de parken ingaat.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je kunt gewoon meer betalen dan er eigenlijk in je tank past en dan krijg je het verschil terug als je klaar bent met tanken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Vaak kreeg ik het geld gewoon cash terug als ik wat teveel had betaald.
Overigens is het wel sneaky want ik zie regelmatig dat het pompstation adverteert met (bijv.)
$3,80 per gallon maar dan is dat alleen als jij CASH betaald! Ga je dus tanken met debit of credit staat er ergens in het klein op de pomp dat je $4,00 per gallon betaald!
Bovenstaande bedragen zijn maar voorbeelden maar het is mij al een paar keer overkomen. Goed opletten dus...
$3,80 per gallon maar dan is dat alleen als jij CASH betaald! Ga je dus tanken met debit of credit staat er ergens in het klein op de pomp dat je $4,00 per gallon betaald!
Bovenstaande bedragen zijn maar voorbeelden maar het is mij al een paar keer overkomen. Goed opletten dus...

Klopt, maar dat komt maar in een paar regio's voor!BBX schreef:Overigens is het wel sneaky want ik zie regelmatig dat het pompstation adverteert met (bijv.)
- goldenhills
- Amerika-expert
Hier in de buurt zijn verschillende cash / credit prijzen vrij gangbaar. Soms kost pinnen of credit card $0.45 per tankbeurt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Klopt, ik gaf meestal altijd een 100 USD af zodat ik zeker was dat ik de wagen vol kon laten lopen... Ik vertrek altijd liever met een volle tank (zeker als je met een V8 zuipschuit rijdt) dus gewoon wat geld teveel geven en je kan de tank laten vollopen, achteraf krijg je gewoon je dan gewoon je overschot terug...Katja schreef:Je kunt gewoon meer betalen dan er eigenlijk in je tank past en dan krijg je het verschil terug als je klaar bent met tanken.
En betalen met een bankkaart of een creditkaart is idd hatelijk met de zipcodes, 'k heb het vorig verlof nog eens geprobeerd maar uiteindelijk gewoon altijd cash betaald, scheelt in de meeste pompen ook nog weer eens een paar cent per gallon

Makkelijkse manier is gewoon, short en to the point, voorbeeld 50 on 6. Dat verstaan ze in elk station.
Dit probleem had ik in het verleden ook, tot dit jaar. Kreeg een tip van een amerikaan om dan 11111 in te toetsen.thefreeze schreef:Bij mijn laatste reis had ik altijd het probleem dat ik mijn postcode in moest voeren aan de pomp. Je moet 5 karakters ingeven maar ik heb er maar 4. Creatieve variaties werkten niet.
En dat werkt! Daarna nooit meer dat postcode probleem gehad.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)