Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Memphis of Nashville?
Memphis of Nashville?
Hallo allemaal!
Op 28 oktober vlieg ik naar New York, waar ik een week zal verblijven alvorens naar Washington, Raleigh, Charleston, Savannah, St Augustine, Cocoa Beach, Miami, Orlando, Tallahasee en New Orleans te rijden. Dit rijd ik niet zelf, ik ga met een tour van Contiki. Dat heb ik al besloten en daar heb ik heel veel zin in, maar daarna wordt het pas echt spannend voor me.
Ik zal in New Orleans de tour verlaten op donderdag 17 november. Ik wil heel graag in NO blijven, in ieder geval tot zondag de 20e. Mijn originele plan was om op maandag van NO naar Memphis te gaan met de trein. Maar gisteren sprak ik vier Amerikanen die mij ten zeerste afraadden om naar Memphis te gaan en in plaats daarvan Nashville te bezoeken. Ik hoor steeds wisselende verhalen over Nashville - Memphis en ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Er zijn nu een aantal scenario's:
1. Ik neem op maandag 21 november een Amtraktrein naar Memphis en blijf daar tot vrijdag de 25e (dan vlieg ik naar LA)
2. Ik neem op zondag 20 november de trein naar Memphis, blijf daar tot dinsdag de 22 en vertrek dan alsnog naar Nashville met de Greyhoundbus. Dan vlieg ik op vrijdag de 25e alsnog naar LA, maar vanuit Nashville.
3. Ik sla Memphis over en vlieg naar Nashville vanuit New Orleans en blijf daar van maandag tot vrijdag.
Ik zie door de bomen het bos eventjes niet meer zo goed... Is het de moeite waard om voor een dag en twee nachten naar Memphis te gaan? Ik ben heel erg op zoek mezelf muzikaal te ontwikkelen, dus misschien is het ook wel heel erg leuk om gewoon lekker alle drie de steden te bezoeken.
Hebben jullie tips voor me?
Alvast ontzettend bedankt!!
Liefs
Lieke
Op 28 oktober vlieg ik naar New York, waar ik een week zal verblijven alvorens naar Washington, Raleigh, Charleston, Savannah, St Augustine, Cocoa Beach, Miami, Orlando, Tallahasee en New Orleans te rijden. Dit rijd ik niet zelf, ik ga met een tour van Contiki. Dat heb ik al besloten en daar heb ik heel veel zin in, maar daarna wordt het pas echt spannend voor me.
Ik zal in New Orleans de tour verlaten op donderdag 17 november. Ik wil heel graag in NO blijven, in ieder geval tot zondag de 20e. Mijn originele plan was om op maandag van NO naar Memphis te gaan met de trein. Maar gisteren sprak ik vier Amerikanen die mij ten zeerste afraadden om naar Memphis te gaan en in plaats daarvan Nashville te bezoeken. Ik hoor steeds wisselende verhalen over Nashville - Memphis en ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Er zijn nu een aantal scenario's:
1. Ik neem op maandag 21 november een Amtraktrein naar Memphis en blijf daar tot vrijdag de 25e (dan vlieg ik naar LA)
2. Ik neem op zondag 20 november de trein naar Memphis, blijf daar tot dinsdag de 22 en vertrek dan alsnog naar Nashville met de Greyhoundbus. Dan vlieg ik op vrijdag de 25e alsnog naar LA, maar vanuit Nashville.
3. Ik sla Memphis over en vlieg naar Nashville vanuit New Orleans en blijf daar van maandag tot vrijdag.
Ik zie door de bomen het bos eventjes niet meer zo goed... Is het de moeite waard om voor een dag en twee nachten naar Memphis te gaan? Ik ben heel erg op zoek mezelf muzikaal te ontwikkelen, dus misschien is het ook wel heel erg leuk om gewoon lekker alle drie de steden te bezoeken.
Hebben jullie tips voor me?
Alvast ontzettend bedankt!!
Liefs
Lieke
Re: Memphis of Nashville?
Beide steden zijn erg muzikaal ingesteld. Memphis is soul en blues en Nashville is country de main stream. Het ligt aan je zelf waar je voorkeur naar uitgaat. Persoonlijk denk in dat Nashville muzikaler is dan Memphis.
Wanneer je de mogelijkheid hebt, zou ik beiden bezoeken. Welke van de twee steden je meer kunnen bieden qua muziek, kan ik je niet mee helpen.
Maar wij hebben afgelopen zomer Memphis bezocht en hier zijn toch wel een aantal zaken het bezoeken waard, denk aan Graceland, Sun Studio en Lorraine Motel. Aan twee dagen heb je trouwens wel (ruim) voldoende in Memphis.
Kortom, ik zou de steden combineren.
Maar wij hebben afgelopen zomer Memphis bezocht en hier zijn toch wel een aantal zaken het bezoeken waard, denk aan Graceland, Sun Studio en Lorraine Motel. Aan twee dagen heb je trouwens wel (ruim) voldoende in Memphis.
Kortom, ik zou de steden combineren.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Memphis.. tja, ik vind het geen fijne stad en kan me ook wel voorstellen waarom het door de 4 Amerikanen werd afgeraden. Maar juist omdat je jezelf muzikaal aan het ontwikkelen bent, is het wel een aanrader om naartoe te gaan. Nashville ben ik jaren geleden 1 keer geweest en daar was ik ook niet zo van onder de indruk. Ik denk wel dat Nashville wat muzikaler is dan Memphis en wat meer up to date, om het zo maar even te zeggen. Memphis vind ik een beetje een vervallen stad die min of meer teert op de oude glorie dagen. Toeristen gaan er naartoe om in de voetsporen van muzikale helden te lopen. De stad staat vol met mooie oude pakhuizen, die er van de bovenkant schitterend uitzien, maar vrijwel allemaal verlaten zijn. Er is een enorme muzikale geschiedenis, maar ik vind de stad zelf weinig sfeer hebben. Veel zwervers en politie op straat. Maar ook voldoende attracties om je een paar dagen te vermaken. Nashville is nog steeds bruisend als het gaat om muziek. Ik zou dus ook beide steden combineren!
Als je echt een muziektour wilt doen, dan is het wellicht ook leuk om vanaf NOLA met de bus naar Lafayette te gaan en daar wat Cajun en Zydeco muziek mee te pakken. Daarna kan je van Lafayette met de bus naar Clarksdale (en als je de mogelijkheid hebt evt nog een overnachting in Natchez of Vicksburg). Clarksdale is de geboorteplaats van de blues en in mijn ogen een echte aanrader! Ik vond het als vrouw alleen ook een prettiger stad om rond te lopen dan Memphis.
Hoe dan ook, je gaat een mooie reis maken! Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Als je echt een muziektour wilt doen, dan is het wellicht ook leuk om vanaf NOLA met de bus naar Lafayette te gaan en daar wat Cajun en Zydeco muziek mee te pakken. Daarna kan je van Lafayette met de bus naar Clarksdale (en als je de mogelijkheid hebt evt nog een overnachting in Natchez of Vicksburg). Clarksdale is de geboorteplaats van de blues en in mijn ogen een echte aanrader! Ik vond het als vrouw alleen ook een prettiger stad om rond te lopen dan Memphis.
Hoe dan ook, je gaat een mooie reis maken! Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Dat was ook het beeld van Memphis wat kregen. Wij bezochten Memphis in eerste instantie om Graceland en Lorraine Motel te bezoeken. Verder hebben we dan ook nog een bezoekje gebracht aan Sun Studio's gebracht (wat ik overigens een zeer grote aanrader vind!!).Figment schreef:Memphis vind ik een beetje een vervallen stad die min of meer teert op de oude glorie dagen. Toeristen gaan er naartoe om in de voetsporen van muzikale helden te lopen.
Maar wanneer je over straat liep, was alles uitgestorven, de helft van de winkels en restaurants waren gesloten en dicht. Wij vroegen ons af omdat het midden in de zomer was, of dat de stad gewoon verlaten was. Alles zag er verlaten uit en niet gezellig en de restaurants die wél open waren, daar zat bijna niemand binnen. Uiteindelijk hebben we 1 avond bij het Hard Rock gegeten en een avond bij TGIF. Nu vinden we dat beiden leuke tenten om te eten, maar een gezellig restaurantje zat er dan ook echt niet in.
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Ik ben nu al een paar keer in Memphis geweest en buiten Graceland kan het me niet echt bekoren. Ik heb in die stad geen prettig gevoel. Nashville daarentegen vind ik geweldig, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik gek ben van countrymuziek. Nashville is opener en niet zo grote stad-achtig naar mijn mening.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben een aantal keren in Memphis geweest maar net als de anderen trekt mij niet erg. Ben niet in Nashville geweest maar het lijkt mij muzikaal gezien veel leuker.
Nog een andere muziekstad is Branson MO. Groot voordeel van Branson is weinig criminaliteit en er is een grote diversiteit aan muziek
Nog een andere muziekstad is Branson MO. Groot voordeel van Branson is weinig criminaliteit en er is een grote diversiteit aan muziek
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In Memphis is een bezoek aan Graceland en Loraine Motel een "must" en voor de muziekliefhebber de Sunstudio's en evt. Bealstreet. Qua stad is Memphis echter niet echt aantrekkelijk, daarentegen is Nashville dat wel. Deze stad heeft sfeer en voor de muziekliefhebber ook een hoop te bieden.
Mijn voorstel is dan ook beide plaatsen te bezoeken om bovenvermelde redenen.
Mijn voorstel is dan ook beide plaatsen te bezoeken om bovenvermelde redenen.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Voor mij zou het Nashville zijn. Maar ik heb er een jaar of 12 vlak bij gewoond. EN je kan er in oktober een pro football wedstrijd kijken EN een pro hockey!! Dan lijkt mij de keuze gemakkelijk 

rijocaer
Superbedankt voor al jullie reacties!
Ik denk dat ik ga voor optie 2: 1,5 dag Memphis en 2,5 dag Nashville. Ik heb ontzettend veel zin!
Hou jullie op de hoogte.
Liefs
Ik denk dat ik ga voor optie 2: 1,5 dag Memphis en 2,5 dag Nashville. Ik heb ontzettend veel zin!
Hou jullie op de hoogte.
Liefs
Ik vind Nashville qua stad mooier qua bouw en huizen maar ik vind Memphis qua muziek echt levendiger.
Zeker Beale Street in Memphis is gewoon echt te gek voor muziekliefhebbers. Ik heb daar een sfeer meegemaakt qua uitgaan die ik nergens anders in Amerika nog gezien heb, de hele straat is gezellig, koren gaan spontaan blues zingen in het park en mensen dansen en genieten erop los.
Ik denk dat beiden steden een bezoek waar zijn en dat elke stad op zijn eigen manier iets te bieden heeft dus ik zou zeker voor beiden gaan
Zeker Beale Street in Memphis is gewoon echt te gek voor muziekliefhebbers. Ik heb daar een sfeer meegemaakt qua uitgaan die ik nergens anders in Amerika nog gezien heb, de hele straat is gezellig, koren gaan spontaan blues zingen in het park en mensen dansen en genieten erop los.
Ik denk dat beiden steden een bezoek waar zijn en dat elke stad op zijn eigen manier iets te bieden heeft dus ik zou zeker voor beiden gaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3814 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties