Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dorien: rondreis Oktober/November 2012

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Dorien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Dorien: rondreis Oktober/November 2012

Bericht door Dorien »

Hallo,

Ik ben Dorien,
Ik wil dit jaar nog heel graag naar Memphis gaan, ik droom er allang van aangezien ik een grote Elvis & Johnny Cash fan ben!
Alleen zit ik nog met twijfels. Ik heb goedkope tickets gevonden (nog niet geboekt) maar is het te doen qua criminaliteit in Memphis om als meisje alleen rond te lopen in memphis?

De toer is nog niet helemaal uitgestippeld.. Ik ben er nog mee bezig.. Maar zou er ruw als volgt uit zien:
(hoeveel dagen ik waar ga blijven ben ik ook nog volop aan het uitstippelen dus tips mogen jullie altijd wel geven, ik ga 3 weken)

- Orlando (Daytona beach + Nascar speedway -- Okefenokee, Great smoky mountains)
- Hendersonville (Johnny cash's grave, house & museum)
- Nashville
- Memphis (Graceland!)
- Tupelo (Elvis' birthplace)
- New Orleans (ben ik nog niet zeker van, aangezien het ook gevaarlijjk is daar?)
- Orlando

Ik hoor het wel! dank jullie
Dude
Moderator

Re: Rondreis Oktober/November 2012

Bericht door Dude »

Hallo Dorien

Mijn vader is een grote Elvis fan en we zijn samen naar Tupelo en Memphis geweest in 2010. Wellicht heb je nog wat aan ons verslag van die reis (9 dagen) Zie mijn website, 2010 gedeelte : http://www.bartenevy.be
In Memphis moet ik je eerlijk zeggen dat het er 's avonds niet zo heel veilig is. Maar als je je op Beale Street houdt en niet daarbuiten gaat is het wel te doen alleen. Door de dag is het niet zo een probleem. Er staat ook veel politie wat een veiligheidsgevoel geeft.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dorien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis Oktober/November 2012

Bericht door Dorien »

Dank je wel!
Ik ga het verlag zeker eens nalezen!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Reis Dorien: rondreis Oktober/November 2012

Bericht door Figment »

New Orleans zou ik zeker niet overslaan! Ik ga hier al jaren als vrouw alleen naartoe en er is mij nog nooit iets akeligs overkomen. Natuurlijk zijn er gebieden waar je beter niet naartoe moet gaan, maar dit zijn gebieden waar je als toerist zijnde ook eigenlijk niet komt. 's Avonds kan je zonder problemen door French Quarter lopen, evenals over de Esplanade en Frenchmen Street. Daarbuiten wil ik aanraden om 's avonds een taxi te nemen. New Orleans is echt een geweldige stad, ik voel mij hier ook een stuk prettiger dan in Memphis, waar ik ook overdag weleens met een onveilig gevoel over straat liep.

Op mijn blog heb ik een reisverslag geplaatst van mijn reis in 2009, toen ben ik van Chicago via Memphis, Clarksdale, Greenville, Natchez, Lafayette en New Orleans naar Orlando gereist. Het verslag is nog niet helemaal af, maar wellicht vindt je het leuk om te lezen: http://floridianadventures.blogspot.nl/ ... USA%202009

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik woon in de buurt van Memphis en zou je zeker ook afraden om 's avonds alleen door Memphis te gaan wandelen.

In en rond Beale Street op vrijdag en zaterdag is goed te doen (inderdaad ruim voldoende politie aanwezig) maar als je daar bent zou ik toch echt een taxi nemen naar je hotel als vrouw alleen. Er lopen gewoon vreemde figuren rond in de binnenstad van Memphis (denk aan junks, bedelaars, dronkelappen) die best wel irritant kunnen zijn. Zeker als je niet bekend bent is dat vervelend want ze gaan je lastigvallen/volgen voor geld of sigaretten.

Overdag is het overigens geen probleem om in downtown Memphis te wandelen hoor en rond Graceland is het helemaal prima te doen.

Mocht je nog dingen willen weten over Memphis of Nashville (of Tennessee) kan ik je misschien helpen.

Veel plezier met je voorbereidingen :)
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Dag Ziva,

Wij gaan in spetember 2 dagen naar Nashville. Nu regelt mijn vriendin normaal gesproken de dingen om te doen op de bestemming, maar bij Nashville loopt ze een beetje vast. Wat zijn nu de beste attracties en things to see in Nashville? Wij zouden graag iets van country meekrijgen. Kun je ons tips geven?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Anjes »

Hallo RR2USA

We zijn net een paar weken terug uit de VS en we hebben in Nashville de Grand Ole Opry bezocht. Zeker bezoeken deze radio show als je iets van de country mee wilt krijgen. Erg leuke live optredens van veel bekende Amerikaanse country sterren. Daarnaast speelt in elk restaurantje en cafeetje op mainstreet een liveband, erg leuk daar 's avonds.
En verder natuurlijk de country music hall of fame en dan inclusief het bezoek aan de RCA studio,vooral dat laatste vond ik wel indrukwekkend.

groetjes,
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik sluit me helemaal aan bij wat Anjes zegt, ook downtown zijn er genoeg leuke cafes en bars op de country sfeer lekker op te snuiven!

Heel veel plezier alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer