Ik ken de stranden daar helemaal niet: wat bedoel je met meer te doen op het strand? Ik denk dan gelijk aan bananenboten, parasailen, etc? Of bedoel je iets anders?eric44051 schreef:Honeymoonbeach is klein stukje verder rijden en betaal je een klein bedrag omdat het onder statepark valt. Het strand hier is ontzettend mooi en lekker rustig wel zelf drinken meenemen in Clearwaterbeach is er veel meer te doen op het strand
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route Deep South en Florida, tips/advies graag!
Re: route Deep South en Florida, tips/advies graag!
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Honeymoonbeach kan je dus geen drankje halen zal je alles zelf mee moeten nemen.
Heel basic maar lekker rustig en mooi.
Clearwaterbeach heeft strandtentjes voor drankjes en je kan dolfijnen tochten maken.
Er is een pier en boulevard.
Je kan er inderdaad ook parasailing doen.
Kijk maar op clearwaterbeach.com.
Kan je een beetje beeld krijgen .
Overigens is Napels ook een mooie strandbestemming.
Heel basic maar lekker rustig en mooi.
Clearwaterbeach heeft strandtentjes voor drankjes en je kan dolfijnen tochten maken.
Er is een pier en boulevard.
Je kan er inderdaad ook parasailing doen.
Kijk maar op clearwaterbeach.com.
Kan je een beetje beeld krijgen .
Overigens is Napels ook een mooie strandbestemming.
Okay, ik snap 'm. Overigens hoeven van mij dingen als parasailing helemaal niet, boulevard en strandtentjes vind ik dan wel weer leuk voor een keertje.
Wat is jouw idee over Tampa? Must see of kunnen we net zo goed/beter direct langs de kust blijven?
Wat is jouw idee over Tampa? Must see of kunnen we net zo goed/beter direct langs de kust blijven?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Tampa moet je denk ik gewoon als 1 geheel zien met Clearwater/St.Petersburg. Het leukst is dan om een hotel te nemen in Clearwater en van daaruit de dingen te bezoeken die je zelf graag wilt zien in Tampa.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
We zijn alleen langs Tampa gereden dus kan ik niks over vertellen.
Maar denk dat je ook makkelijk twee dagen in Clearwater beach kan vullen.
Maar denk dat je ook makkelijk twee dagen in Clearwater beach kan vullen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tampa is gewoon als iedere andere middelgrote stad in Amerika. Inderdaad zijn de strandplaatsen Clearwater Beach en St. Petersburg erg leuk. Langs de kust blijven, dus. Tenzij je Busch Gardens leuk vindt, dat vinden wij altijd wel de moeite waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hi,
Ik zie je topic nu pas
Wij hebben in 2011 de Deep South gedaan en zijn gestart in Miami.
Op ons weblog staat een verslagje met foto's. (vanaf 13 juni 2011)
http://smaragd55.blogspot.nl/2011/06/ma ... -juni.html
Wij vonden het een fantastische reis.
Qua natuur totaal niet te vergelijken met het Westen, maar zeer zeker de moeite waard.
Tips:
Ga na New Orleans ook een dag (of twee) in Cajun Country kijken en neem een swamptour daar.
Die zijn veel minder toeristisch dan die vanuit NOLA.
Natchez en Vicksburg zijn prachtige plaatsen en zeker aanraders.
En als je in Nashville de kans hebt om een leuk concert mee te pikken in het Ryman, dan zeker doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ryman_Auditorium
Ik zag dat je Charleston en Savannah al in je lijstje hebt staan.
Zijn echt prachtige steden en zeker laten staan.
Bij Savannah ligt Tybee Island dat wel een bezoekje waard is.
Have Fun & Laissez les bons temps rouler
Bert
Ik zie je topic nu pas

Wij hebben in 2011 de Deep South gedaan en zijn gestart in Miami.
Op ons weblog staat een verslagje met foto's. (vanaf 13 juni 2011)
http://smaragd55.blogspot.nl/2011/06/ma ... -juni.html
Wij vonden het een fantastische reis.
Qua natuur totaal niet te vergelijken met het Westen, maar zeer zeker de moeite waard.
Tips:
Ga na New Orleans ook een dag (of twee) in Cajun Country kijken en neem een swamptour daar.
Die zijn veel minder toeristisch dan die vanuit NOLA.
Natchez en Vicksburg zijn prachtige plaatsen en zeker aanraders.
En als je in Nashville de kans hebt om een leuk concert mee te pikken in het Ryman, dan zeker doen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ryman_Auditorium
Ik zag dat je Charleston en Savannah al in je lijstje hebt staan.
Zijn echt prachtige steden en zeker laten staan.
Bij Savannah ligt Tybee Island dat wel een bezoekje waard is.
Have Fun & Laissez les bons temps rouler
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
U kunt tussen New Orleans en Natchez zeker Houmas plantation bezoeken, dit is veruit het mooiste huis met mooi interieur, ook een zeer goed adres om s'middags te lunchen. Verder heeft Laura plantation een zeer goede tour. Verder in New Orleans zeker het garden district bezoeken? u kunt er met de tram heen en verder te voet verkennen, eventueel terug naar het centrum via magazine street, een lange maar mooie wandeling
-
- Amerikakenner
Tussen New Orleans en Memphis ( Highway 61) is het BB king museum in Indianola zeker de omweg waard, verder clarksdale als u in de blues geïnteresseerd bent, echter niet op dinsdag, dan zijn alle clubs gesloten, het is een stadje waar de tijd is blijven stilstaan en heel charmant, als u er blijft slapen kan ik clarke house aanbevelen, een mooie B&B in Memphis natuurlijk Beale street, indien mogelijk vrijdag of zaterdag gaan anders is het er niet zo druk en gezellig.
Veel dezelfde plekken aangedaan dus wellicht heb je nog wat aan de blog, mocht je hem nog niet gevonden hebben
.

6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
New Orléans zeker garden district doen, als je op weg bent naar het noorden( natchez) ) zeker Laura plantation, als je geintereseerd bent in film, dan oak alley plantation, maar zeker Houmas house doen, en er blijven lunchen, is zeker de moeite! Dan zeker een nacht natchez, bezoek er enkele plantation houses en vooral clarksdale, dit is een stadje uit de jaren zestig van de vorige eeuw, is zo weggelopen uit een boek van John Grisham, doe dit niet op dinsdag want dan zijn alle bluesclubs dicht, Doe ground,zero en red's dan naar Memphis, Beale street, doe dit vrijdag of zaterdag, anders is er niets te zien, dit is alles wat ik je kan vertellen over deze reis, ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben
Bedankt voor de nieuwe tips!
Samen met mijn vrouw in mei 2013 de reis Deep South en Florida gemaakt. Start in Memphis (Days Inn at Graceland) De volgende highlights gedaan: Graceland (geen Elvisfan maar zeer onder de indruk), Lorraine Motel, Sun Studio, Mud Island (de Mississippi op schaal), Beale Street (eten bij BB King's Blues Club), Peabody hotel (om 17.00 uur de eenden naar de lift zien wandelen), rondrit met de tram. Via de Bluesroute naar Clarksdale (Delta Blues Museum, lunch in Ground Zero Blues Club),overnachting in Indianola (Blue Biscuit, BB Kingmuseum, Club Ebony, opnamelocatie The Chamber van Grisham). Op weg naar Natchez stop in Vicksburg met bezoek aan National Military Park. In Natchez bluesfestival bezocht en diverse antibellums/Mansions gezien/bezocht. Reis vervolgens via Baton Rouge naar New Orleans (wees voorzichtig met het drinken van de beroemde Hurricane; lekker maar werkt als een echte Hurricane, rondvaart met de Natchez Paddleboat, French Quarter doorgeslenterd). Via Biloxi ( Beauvoir, huis van de enige president van de Zuidelijke Staten Jefferson Davis) en Mobile (Battleship USS Alabama) naar Panama City Beach (eten bij Pineapple Willy's op pier boven wit strand, maar verder zeer toeristisch). Daarna lange rit naar de oostkant van Florida: St Augustine (historische stad met veel bezienswaardigheden). De dag erna richting Cocoa Beach (bezoek aan Kennedy Space Centre). Helaas was het weer van dien aard dat een strandbezoek niet voor de hand lag. Oversteek naar het westen van Florida, langs Orlando gereden (pretparken zijn niet aan ons besteed) richting St Pete Beach/ St Petersburg. (Prachtig strand, mooi Dali Museum) In jullie reis zou bovengelegen Cristal River misschien een tip zijn. (zwemmen met Manatees mogelijk gedurende enkele maanden per jaar) Van St. Pete naar Naples (mooie sunset en diverse stranden/natuurgebieden met prachtige schelpen). Van Naples via de Everglades naar Key Largo. Airboattocht zonder alligators of andere dieren gemaakt. Informeer goed of er alligators te zien zijn; niet in elk deel van de Everglades voorkomend (Mijd de Speedy airboat tour in Everglades City, maar zoek een hoge score bij Tripadvisor) Overigens wel veel alligators langs de kant van de weg gezien. Van Key Largo naar Key West met alle hoogtepunten die er zijn. (aanrader Hemmingway House) Voor de laatste drie nachten naar Miami Beach. Heerlijke tijd, heerlijke plek.
Natuurlijk is alles heel persoonlijk. Wat zijn je interesses, leeftijd, hoeveel tijd heb je, gezinssamenstelling, enz. enz. Maar onze derde Amerikareis was opnieuw een prachtige ervaring.
Natuurlijk is alles heel persoonlijk. Wat zijn je interesses, leeftijd, hoeveel tijd heb je, gezinssamenstelling, enz. enz. Maar onze derde Amerikareis was opnieuw een prachtige ervaring.
Bedankt voor je verslag, hjms. Deze route komt dicht in de buurt van de route die ik in elkaar heb gezet.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben in juli dit jaar ongeveer jullie route gereden.
info op onze blog, met routekaartjes per dag.
gr, Katrien
info op onze blog, met routekaartjes per dag.
gr, Katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik vond Okefenokee Swamp (grens Georgia-Florida) verrassend leuk. Boattocht gedaan en erg veel wild gezien in en rond het water.annet2009 schreef: - Is er (naast Cocoa Beach en Kennedy Space Center) nog iets tussen Savannah en Miami dat we niet mogen missen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
St augustine is leuk voor een paar uur, een hele dag kun je wel vullen, maar het is een compact oud centrum wat voor een paar uur ook leuk is.
Wij hebben in Memphis een tocht met de radarboot gedaan en vonden deze vele malen mooier en interessanter dan die in New Orleans.
Sowieso viel NewOrleans wat tegen vonden we. Het nachtleven, de muziek, die radarboottocht en bijvoorbeeld ook de winkels. Daar hadden we meer van verwacht.
Daar tegenover vonden wij Natchez bijzonder mooi! Echt een prachtig stadje met de mooiste huizen om langs te wandelen. En prachtig gelegen aan de Mississippi. Zeker de moeite waard om voor deze stad de tijd te nemen.
Sowieso viel NewOrleans wat tegen vonden we. Het nachtleven, de muziek, die radarboottocht en bijvoorbeeld ook de winkels. Daar hadden we meer van verwacht.
Daar tegenover vonden wij Natchez bijzonder mooi! Echt een prachtig stadje met de mooiste huizen om langs te wandelen. En prachtig gelegen aan de Mississippi. Zeker de moeite waard om voor deze stad de tijd te nemen.
Wij hebben in de maand juni een reis door het "diepe zuiden" gemaakt.
Tussen new orleans en natchez kun je best wat plantages bezoeken. Wij vonden de laura plantation het meest indrukwekkend. Bij Oak Alley is het plantagehuis mooier.
In Memphis zijn de sun studio's zeker aan te raden. In nashville uiteraard the ryman!
Wij vonden verder Asheville een leuk plaatsje (leuke restaurants, terrasjes, etc) waar je direct bij de blueridge parkway bent.
Op weg van charleston naar Savannah zou ik zeker het plaatsje Beaufort bezoeken; prachtige huizen/parkjes aan het water.
Clearwater beach is echt een aanrader. Wij hebben genoten van 4 nachten op sandkey island!
Tussen new orleans en natchez kun je best wat plantages bezoeken. Wij vonden de laura plantation het meest indrukwekkend. Bij Oak Alley is het plantagehuis mooier.
In Memphis zijn de sun studio's zeker aan te raden. In nashville uiteraard the ryman!
Wij vonden verder Asheville een leuk plaatsje (leuke restaurants, terrasjes, etc) waar je direct bij de blueridge parkway bent.
Op weg van charleston naar Savannah zou ik zeker het plaatsje Beaufort bezoeken; prachtige huizen/parkjes aan het water.
Clearwater beach is echt een aanrader. Wij hebben genoten van 4 nachten op sandkey island!
2009 NY, HI
2011 NV, AZ, CA
2013 TX, LA, MS, TN, NC, SC, GA, FL
2011 NV, AZ, CA
2013 TX, LA, MS, TN, NC, SC, GA, FL
- SummerONeill
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een aantal jaren geleden ook de 'Deep South' gedaan, minus Florida (daar hebben we alleen Kennedy Space Center bezocht, overigens wel erg gaaf!).
Onze highlights:
- de USS Alabama bezoeken in de haven van Mobile, Alabama. Ik heb geschiedenis gestudeerd en ben erg geïnteresseerd in militaire geschiedenis, dus ik vond dit echt geweldig. Er zit ook een heel museum omheen: http://en.wikipedia.org/wiki/Battleship_Memorial_Park
- de Laura Plantation is idd een grote aanrader, historisch mooi opgezet en erg interessant.
- de 'cotton highway' was mooi om te rijden (Route 61), maar dat was ook omdat wij er in september waren toen de katoen nog niet geoogst was. de velden zagen echt helemaal wit en de pluizen katoen stoven over de weg
- het Blues museum in Clarksdalen, hebben meerdere mensen al genoemd. Erg interessant, zeer vriendelijke medewerkers en leuk om eens in de blues geschiedenis te duiken. http://www.deltabluesmuseum.org/
- in Nashville zijn wij naar een show in de Grand Ole Opry geweest. Je moet van country houden, maar het is wel een belevenis. http://www.opry.com/ Het museum wat erbij zat was ook wel grappig.
- in Memphis was het Civil Rights Museum zeer indrukwekkend, zit vlakbij het Lorraine Motel waar je zeker ook langs moet. http://www.civilrightsmuseum.org/ Natuurlijk moet je hier ook naar een blues club (wij hebben per toeval BB King live zien optreden in zijn blues club, zal ik echt nooit vergeten). Geweldige ervaring om daar een avondje uit te gaan! Graceland hebben we ook gedaan, was cool.En we hebben de eenden in het Peabody gezien, hilarisch (daar kun je overigens gewoon naar binnen lopen hoor, zorg alleen wel dat je op tijd bent anders zie je niks).
- Persoonlijk vonden wij New Orleans wat tegenvallen (we waren er voor Katrina overigens). Mooie architectuur, zeker in de French Quarter, maar destijds in ieder geval ook wat gevaarlijk en bedreigend. We wilden bv bij zo'n bovengrondse begraafplaats kijken, maar zijn bedreigd. Is natuurlijk een persoonlijke ervaring, maar kweenie, het was gewoon niet onze stad.
- In Atlanta is het coca cola museum leuk en was het Martin Luther King Memorial weer erg aangrijpend. Overigens waren wij daar op een zondag en dat kan ik niet aanraden. Die wijk Auburn is door de weeks geen probleem, maar zondags was het daar erg rustig en dus was er wat weinig sociaal toezicht en liepen er wat lieden rond met minder goede bedoelingen.
- de Smoky Mountains waren echt fenomenaal mooi. We hebben daar bij een vriend gelogeerd en hebben de prachtigste foto's gemaakt van zonsopgang in de nevelen...genieten!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, geniet vast van de voorpret!
Onze highlights:
- de USS Alabama bezoeken in de haven van Mobile, Alabama. Ik heb geschiedenis gestudeerd en ben erg geïnteresseerd in militaire geschiedenis, dus ik vond dit echt geweldig. Er zit ook een heel museum omheen: http://en.wikipedia.org/wiki/Battleship_Memorial_Park
- de Laura Plantation is idd een grote aanrader, historisch mooi opgezet en erg interessant.
- de 'cotton highway' was mooi om te rijden (Route 61), maar dat was ook omdat wij er in september waren toen de katoen nog niet geoogst was. de velden zagen echt helemaal wit en de pluizen katoen stoven over de weg
- het Blues museum in Clarksdalen, hebben meerdere mensen al genoemd. Erg interessant, zeer vriendelijke medewerkers en leuk om eens in de blues geschiedenis te duiken. http://www.deltabluesmuseum.org/
- in Nashville zijn wij naar een show in de Grand Ole Opry geweest. Je moet van country houden, maar het is wel een belevenis. http://www.opry.com/ Het museum wat erbij zat was ook wel grappig.
- in Memphis was het Civil Rights Museum zeer indrukwekkend, zit vlakbij het Lorraine Motel waar je zeker ook langs moet. http://www.civilrightsmuseum.org/ Natuurlijk moet je hier ook naar een blues club (wij hebben per toeval BB King live zien optreden in zijn blues club, zal ik echt nooit vergeten). Geweldige ervaring om daar een avondje uit te gaan! Graceland hebben we ook gedaan, was cool.En we hebben de eenden in het Peabody gezien, hilarisch (daar kun je overigens gewoon naar binnen lopen hoor, zorg alleen wel dat je op tijd bent anders zie je niks).
- Persoonlijk vonden wij New Orleans wat tegenvallen (we waren er voor Katrina overigens). Mooie architectuur, zeker in de French Quarter, maar destijds in ieder geval ook wat gevaarlijk en bedreigend. We wilden bv bij zo'n bovengrondse begraafplaats kijken, maar zijn bedreigd. Is natuurlijk een persoonlijke ervaring, maar kweenie, het was gewoon niet onze stad.
- In Atlanta is het coca cola museum leuk en was het Martin Luther King Memorial weer erg aangrijpend. Overigens waren wij daar op een zondag en dat kan ik niet aanraden. Die wijk Auburn is door de weeks geen probleem, maar zondags was het daar erg rustig en dus was er wat weinig sociaal toezicht en liepen er wat lieden rond met minder goede bedoelingen.
- de Smoky Mountains waren echt fenomenaal mooi. We hebben daar bij een vriend gelogeerd en hebben de prachtigste foto's gemaakt van zonsopgang in de nevelen...genieten!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, geniet vast van de voorpret!
Onderweg naar upstate New York!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 6334 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308
-