Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werkbezoek New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ferdi
Amerika-ontdekker

Werkbezoek New Orleans

Bericht door Ferdi »

Hallo allemaal,

Ik ben in maart een kleine week in New Orleans voor m'n werk.
Nu was mijn vraag, zijn er plekken waar ik beter niet kan komen?
Ik ben veel in Amerika geweest maar nog niet in New Orleans.
En wat kan ik er allemaal vinden (naar werktijd :wink: )

groetjes

Ferdi
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Werkbezoek New Orleans

Bericht door Figment »

Wat leuk dat je een weekje op werkbezoek gaat naar New Orleans! Dit is zo'n gave stad, je zal je er zeker niet vervelen! Wat je er allemaal na werktijd kan doen, hangt een beetje af tot hoe laat je werkt. De meeste attracties/bezienswaardigheden sluiten rond een uur of vijf, maar het nachtleven gaat 24 uur per dag door!
Ik neem aan dat je in French Quarter of Central Business District overnacht? In dat geval kan je na werktijd door de straten van French Quarter slenteren en wellicht een bezoekje brengen aan het Voodoo Museum. Deze is officieel tot 18:00 uur open, maar ik heb ook weleens gezien dat ie tot 's avonds laat open bleef. Een haunted ghost/vampire tour is ook erg leuk om te doen!
Verder kan ik aanraden om een avondje naar Frenchmen Street te gaan. Hier vind je een aantal super leuke jazz clubs en er hangt een erg gezellige sfeer. Sowieso is de Marigny de moeite waard om te bezichtigen! Het is een Creoolse wijk met allemaal kleurrijke huizen en gezellige eettentjes.
Port of Call aan the Esplanade is een must do, evenals een avondje naar Tips (Tipitinas). Ook Maple Leaf Bar op Oak Street en de Rock N Bowl zijn echte aanraders! Voor Sport Bars kan ik Finn McCools en Cooter Brown van harte aanbevelen. Lucy's Retired Surfer Bar vind ik ook altijd wel leuk om naartoe te gaan en ik kom ook graag bij Flanagans Pub en Pirates Alley Cafe. Even kijken.... Bombay Club is een fijne locatie om na het werk een borrel te drinken, evenals de Carousel Bar in hotel Monteleone. Molly's at the Market is een andere favoriet. Het is wellicht ook leuk om naar een Burlesque show te gaan en mocht Kermit Ruffins optreden in de week dat jij er bent, dan is dat ook een feest om mee te maken! Misschien is een van je collega's lid van Houseof Blues Foundation Room, dan kan ik ook dat zeker aanraden om naartoe te gaan. En als het een beetje lekker weer is dan moet je naar de rooftop bar van het Roosevelt Hotel.
Wat je sowieso niet mag overslaan, is een optreden in Preservation Hall! Met daarna beignets eten bij cafe du monde (24 uur per dag open). Verder kan je een ritje maken met de streetcar of een wandeling maken langs de Moonwalk.
Heel veel plezier gewenst & Let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zoals in elke amerikaanse stad zijn er ook in New Orléans plaatsen waar je beter niet komt.

Zo ligt pal naast de "Garden district" de ergste drugswijk van New Orléans. Van de ene kant naar de andere kant van de straat.

Je informeert je best lokaal.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Over welke wijk heb je het nu? De ergste drugswijk ligt in de 6th ward, mijlenver verwijderd van the Garden District en een gebied waar je als toerist zijnde niet komt.
Lower Garden District is een prettige wijk, evenals Irish Channel, wat er direct naast ligt. Tussen Lower Garden District en CBD zal je wel wat zwervers tegenkomen, maar deze blijven op zichzelf. Ik heb ze vaak zat voedsel en dekens gebracht en heb mij hier nog nooit onveilig gevoeld en ben geen enkele keer lastig gevallen.
Tegenover Lower Garden District ligt Central City. Dit is een gebied met armoede en waar ook drugs problemen zijn. Maar dit is onderling en vaak bende gerelateerd. Als toerist zijnde zal je hier ook niet snel komen. Overdag kan je hier nog wel lopen, maar 's avonds is het geen goed idee om in je eentje rond te huppelen.
Gewoon je koppie erbij houden, niet in het donker door verloren steegjes lopen en luisteren naar je gevoel. Net zoals in iedere andere grote stad!

Overigens moet je niet raar op staan te kijken als een wildvreemde je ineens een lift aanbied. New Orleanians zijn bijzonder gastvrij en houden van een praatje.

Een beetje off topic, maar ik zie steeds vaker dat mensen hier op het forum New Orleans met accent schrijven, maar het is gewoon New Orleans, zonder streepje op de e.

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ja het accent was eigenlijk een ongelukje of een zelfverbetering.

Ik vermoed dat het inderdaad om Central City gaat, t'is van 2011 geleden. In ieder geval is het ook niet ver van het French Quarter verwijderd. Ons hebben ze gezegd dat dit een probleemwijk was (en dan kwam dat van hulpverleners).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Central City is zeker een probleemwijk. Er zijn een aantal housing projects waar veel rappers en bendes wonen en waar veel geweld is. Het probleem met dit gebied, is dat er veel criminaliteit is gebasseerd op wraak. Veel moorden die voornamelijk met elkaar te maken hebben. Central City is al jarenlang een probleemwijk geweest en dat zal het voorlopig ook wel blijven, ondanks dat er momenteel een 'staakt het vuren' is.
Maar naast al het geweld, zijn er ook straten waar het volkomen veilig is, waar er charter scholen zijn en mooie huizen. En waar de Mardi Gras Indians paraderen, wat zo geweldig is om te zien! En waar er geregeld een second line wordt gehouden.
De Mardi Gras Indians zijn in maart weer te bewonderen, dus mocht de TS toevallig in die periode in New Orleans zijn, dan is dat zeker een aanrader om naartoe te gaan! Maar niet 's avonds, want dan is het gewoon niet veilig.

Central City ligt toch wel een aardig eindje verwijderd van French Quarter. Het is echt niet dat als je op Royal Street een verkeerde afslag neemt je dan gelijk in de ghetto staat haha! Toch moet ik wel vermelden dat het enige akkefietje wat ik heb meegemaakt juist in het Franse Kwartier was...

Ferdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferdi »

Dank jullie wel voor de info :thumbup:

Groet

Ferdi
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Wij zijn vorig jaar in New Orleans geweest tijdens onze rondreis door de zuidelijke staten.
French quarter was wel leuk. Wij hebben ook een "Post Katrina" tour gedaan die ik zelf had uitgestippeld.
Hier kwamen we door de wijken Treme, Upper 9th Ward en Lower 9th Ward.
Hoewel dit toen allemaal goed is meegevallen, waren dit toch niet de meest veilige buurten.
Het was heel erg de moeite waard en we vonden dit nog leuker dan French Quarter, maar 's avonds na de werkuren en zonder een veilige wagen kan je hier misschien toch maar beter wegblijven.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

@Luke21: Mag ik vragen waarom je de 9th Ward leuker vond dan French Quarter?

Ik heb altijd een een dubbel gevoel bij dit soort tours. Aan de ene kant vind ik het goed dat mensen met eigen ogen kunnen zien wat de omvang van deze ramp was, maar aan de andere kant grenst het nog steeds aan ramp toerisme.
Je hebt zelf gezien hoeveel ellende er is geweest en dat de Lower 9th Ward volledig is weggevaagd. Tijdens zo'n 'leuke' tour, kom je langs huizen waar mensen wonen die hun hele hebben en houwen zijn kwijt geraakt. Mensen die hun vrienden en familie zijn verloren en die nog dagelijks leven met de pijn en het verdriet. Hoe zou jij het vinden als je geliefden om het leven komen en er vervolgens iedere dag, meerdere keren per dag, toeristen langs je huis rijden om foto's te maken van de plek waar het allemaal is gebeurd? Ik vind het niet zo vreemd dat de inwoners het inmiddels ongelooflijk zat zijn en boos kijken als de zoveelste toerist ongevraagd een foto van ze maken tijdens een 'leuk' uitstapje... Heel veel inwoners vinden dat ze als een kermis attractie worden gezien en vinden het niet prettig dat de toeristen gezellig langs hun huis rijden, foto's maken en vervolgens weer verder rijden zonder even te stoppen en te vragen hoe het met de mensen gaat.

Dit gezegd hebbende, snap ik ook dat mensen een Post Katrina tour willen maken. In dat geval wil ik aanraden om de auto te parkeren bij de Brad Pitt huizen, uit te stappen en een wandeling te maken waarbij je gelijk een praatje maakt met de lokale bevolking. Dit wordt zonder twijfel veel meer gewaardeerd dan wanneer je in je auto blijft zitten en snel je raampje dicht draait omdat er iemand naar je kijkt die er een beetje eng uitziet. Ik kan ook aanraden om een bezoekje te brengen aan het Lower Ninth Ward Living Museum. Dit is erg indrukwekkend en zeer de moeite waard.
Het klopt dat er criminaliteit is en dat je er 's avonds beter niet naartoe kan gaan. Het klopt ook dat er ongure tiepjes rondlopen, maar het merendeel van de mensen die in de 9th Ward wonen zijn oudere mensen die onder de armoede grens leven en hardwerkende gezinnen die hun leven weer op de rails proberen te krijgen. Wat dat betreft is het hierboven genoemde Central City een stuk gevaarlijker dan de 9th Ward.

Als mensen een georganiseerde tour willen maken dan kan ik Tours by Isabelle aanraden. Andere tours van bijv. Gray Line raad ik ten zeerste af!!!! Er is nu ook een fiets tour, de Ninth Ward Rebirth Bike Tour. Dit vind ik persoonlijk de beste manier om de Lower 9th Ward te bezoeken. Je maakt een georganiseerd fiets tochtje, waarbij er voldoende mogelijkheid is om contact te hebben met de lokale bevolking en een gedeelte van de prijs gaat naar goede doelen binnen de Lower 9th Ward. Dit is een veel betere manier om de wijk te ontdekken en te begrijpen dan zelf in je auto rond te rijden of met een georganiseerde grote bus.

Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Figment schreef:@Luke21: Mag ik vragen waarom je de 9th Ward leuker vond dan French Quarter?
Leuker is misschien niet het juiste woord, want ik bedoelde het niet in de zin van "we hebben hier veel plezier gehad".
Maar het was aangrijpend en daardoor staat het hoger op onze lijst dan French Quarter.
Iedereen heeft wel gehoord wat Katrina heeft aangericht, maar dat nu, zovele jaren later, er nog maar zo weinig veranderd is, daar staat bijna niemand bij stil.
Het was daarom goed het zelf eens te zien en met de neus op de feiten gedrukt te worden.
We wilden onze kinderen tonen dat dergelijke drama's niet vanzelfsprekend opgelost worden door het storten van wat geld op een rekening, enkele dagen na het gebeuren.
Je kan dit misschien ramptoerisme noemen, maar het negeren van wat er gebeurd is terwijl je toch in New Orleans bent, mag je volgens mij ook niet doen.

En ja, we hebben de Brad Pitt huizen bezocht evenals de Habitat For Humanity's colorful Musicians' Village waar we een babbeltje hebben gemaakt met de arbeiders die hier nog steeds aan het bouwen waren. En eigenlijk hebben we nergens last gehad van boze mensen of gangs, behalve dan bij de Steamboat Houses. Dit heeft dan zelfs niets te maken met Katrina en zijn gewoon een aantal mooie huizen die we wilden zien. Maar hier liep dan wel een bende rond waar we toch wel even schrik van hadden.

Terug thuis hebben we dan nog verschillende documentaires gezien over New Orleans en het feit dat we in die wijken geweest waren, maakt dan toch dat het niet meer de "ver van mijn bed show" is. Je staat er dan toch beter bij stil en begrijpt beter dat die mensen inderdaad alles kwijt zijn en enkel hun leven terug proberen op te bouwen.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Luke21 schreef: En eigenlijk hebben we nergens last gehad van boze mensen of gangs, behalve dan bij de Steamboat Houses. Dit heeft dan zelfs niets te maken met Katrina en zijn gewoon een aantal mooie huizen die we wilden zien. Maar hier liep dan wel een bende rond waar we toch wel even schrik van hadden.
Het heeft toch wel te maken met Katrina. De Steamboat Houses staan in een gebied bekend als Holy Cross. Voor Katrina was dit een enorm gezellige wijk om te wonen, met weinig criminaliteit. De wijk heeft weinig schade ondervonden van Katrina, maar er is wel een massale leegloop geweest, wat ervoor heeft gezorgd dat het een uitgestorven spookstad werd. Inmiddels zijn er aardig wat mensen teruggekeerd, maar zijn er toch ook nog veel leegstaande huizen. Het is een ideaal gebied geworden om drugs te dealen! Er hangen hier dan ook veel drugsdealers, verslaafden en kansloze jongeren rond. Het gevaarlijke hiervan is de 'mob mentaliteit', enkelingen zich gesterkt voelen met vrienden om hen heen en niet voor elkaar willen onderdoen. Daar komt bij dat verslaafden nogal onvoorspelbaar kunnen zijn. Dit maakt het voor nietsvermoedende toeristen toch zeker een onveilig gebied om rond te lopen. Want je hebt te maken met mensen die niets te verliezen hebben, omdat ze alles al hebben verloren. Ze zullen eerder een pistool tegen iemands hoofd duwen om op die manier geld te krijgen zodat ze weer drugs kunnen scoren.
Gelukkig is het maar een klein gebied waar de boeven rondhangen, verder is het nog steeds een veilige en prettige wijk om te wonen. Maar aangezien je als vakantieganger niet weet waar je het gespuis vindt en heel makkelijk een verkeerde straat kan inrijden, zal ik het niet snel aanraden om hier op eigen houtje naartoe te gaan. Ondanks dat de Steamboat Houses onwijs leuk zijn om te zien!

De reden waarom jullie een Post Katrina tour hebben gemaakt kan ik alleen maar toejuichen. Zoals je zelf ook al aangeeft is het belangrijk om met je neus op de feiten te worden gedrukt. Om te begrijpen wat een verwoesting Katrina heeft voortgebracht en dat het nog steeds niet is opgelost. Maar ik blijf er een dubbel gevoel bij houden. Want ondanks dat ik het belangrijk vind dat mensen dit met eigen ogen moeten zien, zie ik ook het verdriet en pijn van de mensen die daar nu wonen.

De ouders van een goede vriend van mij wonen in de Lower 9th Ward. Tijdens Katrina zijn ze hun jongste zoon en kleindochter verloren, evenals al hun bezittingen. Het enige wat ze nog hadden was de kleding die ze op dat moment droegen. Terwijl mijn vriend langzaam maar zeker hun huis eigenhandig ging opbouwen, verbleven zij bij familie in Georgia. Het opbouwen van het huis heeft een aantal jaren geduurd, want hij moest alles zelf betalen en het in zijn vrije tijd doen. Tijdens het bouwen klaagde ie regelmatig over tourbussen die langsreden met mensen die ongevraagd foto's van hem maakte. Omdat dit nou eenmaal een mooi plaatje was om thuis te kunnen showen: Een veld van helemaal niks, want alles was met de grond gelijk gemaakt, en daar ineens een grote zwarte man die een huis aan het bouwen was.
Hij hoopte dat het mettertijd minder zou worden en dat wanneer het huis helemaal af was, zijn ouders daar rustig zouden kunnen wonen.
Eind 2010 zijn ze weer teruggekeerd naar hun woning en in april 2011 ben ik bij hen op bezoek geweest. We hebben gezamenlijk een wandeling gemaakt door de buurt en ik heb met meerdere buurtbewoners aangrijpende gesprekken gehad. De buurtbewoners vertelde eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal. Dat ze zich een "side show" voelen en de tours zat zijn. Ze vertelde dat ze de schema's van de grote bussen inmiddels doorhadden, maar dat ze nu ook te maken kregen met mensen in auto's en dat die op ieder moment van de dag langs kunnen komen. Ze vertelden dat ze niet meer buiten willen zitten omdat ze er geen zin meer in hebben dat mensen ongevraagd foto's van ze maken en vervolgens snel wegrijden. Er was een vrouw die zich opgesloten voelde in haar eigen huis omdat ze alle ramen potdicht moet houden om zo toch maar een beetje privacy te hebben.

Afgelopen kerst heb ik de moeder van mijn goede vriend weer gebeld en toen vertelde ze dat zij en haar man overwegen om terug te gaan naar Georgia. Ze wil dolgraag in haar eigen buurt blijven wonen, maar ze vind het moeilijk om iedere dag weer geconfronteerd te worden met de Post Katrina tours. Ze vindt het fijn dat mensen oprecht zijn geïnteresseerd, maar ze vindt het tegelijk erg jammer dat diezelfde mensen niet de moeite nemen om even uit te stappen en een praatje te maken. Ze zei ook dat ze zich belemmert voelen in hun dagelijkse gang van leven. Ze willen graag vooruit kijken, de ramp achter zich laten en opnieuw beginnen. Maar dit wordt bemoeilijkt door het feit dat ze dagelijks te maken krijgen met mensen die even stil willen staan bij de ramp. Ze zei dat het hierdoor voelt alsof zij ook stilstaan.
Dus dan zeg ik op mijn beurt: Stop met de tours en geef de mensen een beetje rust!

Het blijft een dubbel gevoel, want ik vond het zelf ook indrukwekkend om het getroffen gebied met eigen ogen te zien. Wellicht is de nieuwe fietstour, die ik in mijn bericht hierboven heb genoemd, een optie. Ik heb deze tour zelf nog niet gedaan, maar ik hoor er alleen maar positieve verhalen over. Het is een fiets tochtje onder begeleiding van een lokale guide, waarbij je door het getroffen gebied komt en ook contact hebt met de buurt bewoners. Er is respect voor de bewoners, de bewoners ervaren dit zelf ook als prettiger en een gedeelte van de ticketprijs gaat naar een goed doel. Klinkt allemaal goed!

ingmau
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ingmau »

Hallo Figment, ik lig nu heerlijk even bij het zwembad in Nola en een planning voor morgen aan het "zoeken" :wink: Wat schrijf je erg leuk en enthousiast! Zo leuk om te lezen, we hebben morgen via de Groupon elektrische fietsen en heb, mede door jou, een leuke route gevonden. :thumbup:
Afbeelding
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Wat leuk dat je iets aan mijn tips hebt gehad! Ik hoop dat jullie een super leuke dag hebben gehad op de fietsen! Waar zijn jullie allemaal geweest?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer