Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Sorry voor mijn late reactie Figment, het was een beetje een druk weekend, maar ontzettend bedankt voor de moeite die je hebt genomen! Het staat erg vol goede tips, de twee stadjes in Alabama liggen op de route dus lijken me een goed idee voor een stop onderweg. Ook de tips voor de omgeving van Savannah ga ik nog even napluizen. En m'n New Orleans-bestandje kan ik weer gaan updaten :lol:

De rit krijgt nu vaste vormen want we zijn nog op een goede plek/tussenstop gestuit voor de route Charleston-New Orleans. Eerste idee was Macon, maar ik wilde ook graag wat backroads rijden en zo ontdekten we een stukje south west in Georgia, het Providence Canyon State Park: http://gastateparks.org/ProvidenceCanyon. We kunnen daar vlakbij dan een motel zoeken, of een KOA ofzo.

De route komt er dan min of meer zo uit te zien:

Dag 1(12 aug): aankomst Orlando middaguur - verblijf in hotel Sanford
Dag 2 (13 aug): Orlando - St Augustine - Okefenokee N. Wildlife Refugee - overnachting zoeken omgeving Brunswick - 218 mijl -
Dag 3 (14 aug): Omgeving Brunswick - Savannah (eventueel via 1 van de islands - overnachting evt op KOA nabij S.) - 170 mijl -
Dag 4 (15 aug): Savannah
Dag 5 (16 aug): Savannah - bezoek aan bv Ossabaw Island of St Catherines Island / evt beetje strand, 's avonds Savannah
Dag 6 (17 aug): Savannah - Beaufort - Charleston - 112 mijl -
Dag 7 (18 aug): Charleston
Dag 9 (19 aug): Charleston - via Macon naar Montgomery - 477 mijl -
Dag 10 (20 aug): Montgomery - New Orleans - 309 mijl (via Mobile) of 352 mijl (via Meridien)- Laatste route is een uur langer maar misschien mooier?
Dag 11 (21 aug): New Orleans
Dag 12 (22 aug): New Orleans
Dag 13 (23 aug): New Orleans - Omgeving Grayton Beach SP - 285 mijl -
Dag 14 (24 aug): Omgeving Grayton Beach SP
Dag 15 (25 aug): Omgeving Grayton Beach SP - richting Micanopy - 300 mijl -
Dag 16 (26 aug): Micanopy - Kennedy Space center - Sanford - 200 mijl -
Dag 17 (27 aug): Sanford - evt bezoekje aan mall - begin van de avond vliegen vanaf Orlando naar Amsterdam

EDIT: We hebben Providence Canyon SP bij nader inzien toch maar geschrapt. Even goed gekeken op maps en het kost ons echt veel tijd het toe te voegen aan de route, die toch al lang is. Het is maar een heel klein park dat volgens mij enkel leuk is als je ook echt de tijd hebt even in de canyon af te dalen en als we dan toch moeten kiezen, kiezen we er liever voor die dag zo ver mogelijk te rijden, zodat we de volgende dag korter doen over de rit naar Nola.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 04 aug 2014, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Mocht je de mogelijkheid hebben om iets langer te blijven in St Augustine dan kan ik dat zeker aanraden.
Erg leuk stadje, sfeervol en ook in de avonduren erg gezellig. Bezoekje aan het fort vonden wij ook de moeite waard.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Als je op zoek bent naar een bijzondere overnachting in de omgeving van Brunswick, is Hostel in the Forest wellicht een idee. Ik ben hier een aantal keer op yoga retreat geweest en heb iedere keer genoten van mijn verblijf in de boomhutten. Maar het is niet voor iedereen...

Voor het shoppen op de laatste dag kan ik Altamonte Mall aanraden in Altamonte Springs.

In veel van mijn New Orleans berichtjes schrijf ik over de gratis ferry naar Algiers. Deze is echter niet meer gratis! Sinds een aantal maanden moet je nu $2 betalen.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door troetelbeer79 »

Misschien kun je vanuit New Orleans nog een tripje naar St. Francisville maken. Voor een plantagehuis. Wij zijn naar Myrtles Plantation geweest, is ook gelijk een 'haunted house' (mocht je interesse hebben in het paranormale) http://www.myrtlesplantation.com/. Wij hebben er niks paranormaals meegemaakt. Je kunt er ook overnachten, hebben wij niet gedaan omdat er geen kamers vrij waren. In hetzelfde stadje zit ook de Rosedown plantation.

Leuk dat je Micanopy in je route hebt opgenomen :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nabij Micanopy ligt ook een SP wat er erg leuk uitzag, met veel wilde dieren en goede wandelmogelijkheden. Echt bedankt voor die tip!

En wat de rest betreft, ik denk dat we net zo goed 2x zo lang kunnen gaan naar dezelfde plekken en regio en dat we het dan ook nog met gemak kunnen vullen :o
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Toch maar besloten om voor New Orleans overnachting te boeken. Gezien het moment waarop we weer terug in Orlando moeten zijn en we in de tussentijd ook nog wat wensen hebben, konden we deze data net zo goed vastleggen :wink:

Ik heb via Airbnb een geweldig leuke kamer in een erg leuk huis gehuurd. De kamer kost €61 euro per nacht + nog wat extra kosten erbij. Maar omdat ik nog een Airbnb voucher van €100 had, betalen we nu maar €37 per nacht, hahaha! Het huis ligt in de wijk Bywater, wat een leuke opkomende buurt schijnt te zijn, op loopafstand van de Marigny, French Quarter en Frenchmen Str. De straat (Dauphine Str.) ziet er erg schattig en tropisch uit :sunny:

@Figment: wilde nog even reageren op jouw overnachtings-suggestie in Brunswick (Hostel in the Forest). Dat zou ik zo doen! Echt leuk! Maar ik heb hun website goed doorgelezen en voel me niet goed bij het idee daar een nachtje te crashen op doortocht, want dat zijn we. Ik zag dat het communitygevoel daar erg belangrijk is en dat men samen dingen onderneemt, zoals schoonmaken, koken e.d. en dan vind ik het niet passend. Maar mocht ik ooit nog eens terugkeren..... En dan wil ik ook gelijk een retreat doen!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb niet je hele topic doorgenomen dus misschien ben je hier al lang uit maar wij hebben de rit Savannah - New Orleans in 2 dagen gedaan langs de Emerald Coast (of the Florida Panhandle :) ). Jij zou m ook andersom zo kunenn doen vanuit New Orleans richting Orlando

Wij hebben daar niks gepland destijds maar zijn gewoon gaan rijden
Eerste dag zijn we in Destin blijven slapen (vlakbij dat plaatsje uit de Truman Show, Seaside...daar moet je ook echt ff gaan kijken, dat is echt zo'n raar gestyleerd onecht plaatsje. Vooral de post office midden op dat pleintje vond ik zo fake. Ik snap wel waarom ze dat stadje gecast hebben voor die show).

Tweede nacht in Diamond Head omdat we de volgende ochtend naar de Honey Island Swamp wilden. Die ligt vlakvoor New Orleans en daar kwamen we dus mooi uit.
s morgens de swamp en om 12 uur waren we in de stad.

Wij zijn vlak voor Tallahassee de snelweg afgegaan en hebben de hele kustroute ook echt langs de kust gereden.
Op de 2e dag zijn hebben we ook de pond naar Dauphin Island genomen (Fort Mason Road afgereden). Erg leuk!!
Ik vond de stranden prachtig waar we langs kwamen. Het strand bij Seaside vond ik heerlijk...dat zand is bizar, een soort witte basterdsuiker. Hele andere textuur dan wij gewend zijn.
We hebben onderweg 2 keer op een strandje gezeten/gestopt maar achteraf had ik wel een extra dag willen hebben om meer van de stranden te genieten
Maar ja..tijd he?

Wat je iig MOET doen ;-) is een Po'Boy roast beef halen bij de Red Fish Grill in New Orleans. http://www.redfishgrill.com/
Superleuk restaurant qua aankleding en sfeer maar man wat was dat lekker!! :) (sowieso had ik een Po'boy verslaving tijdens die reis...ik at ze als diner, als lunch....)
Dat was ook meteen het enige leuke aan Bourbon Street dus die kan je verder overslaan

Wij zaten in New Orleans trouwens in het Super 8. Ligt een kwartiertje buiten het centrum maar als we de afrit afkwamen konden we de auto meteen voor 5 dollar op een groot parkeerterrein kwijt. Je kon vanaf daar dan of een trammejte nemen, maar lopen was ook echt prima te doen (amerikanen vinden alles ver, maar wij liepen 10 minuten en dan waren we bij Bourbon). Super 8 hotel was een prima hotel, ligt alleen in een wat minder deel maar er is beveiliging op het terrein en het wordt ook adgesloten 's avonds (er is wel een bewaker hoor dus je kan er als gast gewoon op). New Orleans is een vrij ruige stad en er zijn maar weinig delen waar je wilt zitten. Die delen waren daarom dus ook superprijzig toen wij er waren dus daarom zijn we buiten het centrum gaan zitten (o.a. na tips van mensen hier over het Super 8 motel)

Verder vond ik Magazine Street leuk om te lopen.

In Savannah hadden wij via Priceline een goeie deal bij het Four Points by Sheraton Historic District. Was echt een heerlijk hotel en je kon de auto vaak gratis in de straat ernaast kwijt.
We hebben 's avonds ook nog een ghost walk gedaan met een gids. Normaal ben ik niet zo van dat soort toeristendingen maar dit was wel echt leuk omdat Savannah naast heel schattig, ook iets spookachtigs heeft met al dat Spanish mos en die oude huizen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Iris_1982 schreef:Ik heb niet je hele topic doorgenomen dus misschien ben je hier al lang uit maar wij hebben de rit Savannah - New Orleans in 2 dagen gedaan langs de Emerald Coast (of the Florida Panhandle :) ). Jij zou m ook andersom zo kunenn doen vanuit New Orleans richting Orlando
Die route gaan we inderdaad doen, andersom, vanuit Nola. Maar omdat het mij lekker lijkt om echt twee nachtjes op dezelfde plek te blijven aan het strand gaan we vanuit New Orleans proberen zover mogelijk te komen in een keer, ik heb inderdaad omgeving Seaside in gedachten. Dat ligt alweer wat oostelijker dan Pensacola en ik vind het er ook leuker uitzien. Vanuit daar kunnen we dan weer een stuk langs de kust gaan rijden voordat we de highway nemen.

Iris_1982 schreef: Wat je iig MOET doen ;-) is een Po'Boy roast beef halen bij de Red Fish Grill in New Orleans. http://www.redfishgrill.com/
Superleuk restaurant qua aankleding en sfeer maar man wat was dat lekker!! :) (sowieso had ik een Po'boy verslaving tijdens die reis...ik at ze als diner, als lunch....)
Hahaha! Ik had ze gisteren al even opgezocht. Yuhum!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh ja ontbijten deden wij in Savannah bij de Goose Feathers Cafe & Bakery
Ontbijt in het hotel vind ik altijd te duur en dit lag op zo'n 5 minuten lopen van ons hotel. Was erg leuk en lekker!

Maar ik weet natuurlijk niet waar in Savannah je zit straks dus wellicht heb je er niks aan
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nog 3 dagen! Lekker hoor, zo kort van tevoren boeken 8)

Het kriebelt enorm! In de tussentijd heeft m'n vriend nog even een opening van zijn expositie (@Iris: kom je ook?), moeten we nog wassen, strijken, inpakken en de kat naar logeeradres brengen en dan op het vliegtuig. Jeeeheeee!!!
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Iris_1982 schreef: New Orleans is een vrij ruige stad en er zijn maar weinig delen waar je wilt zitten. Die delen waren daarom dus ook superprijzig toen wij er waren dus daarom zijn we buiten het centrum gaan zitten (o.a. na tips van mensen hier over het Super 8 motel)
Nou, er zijn toch aardig wat gebieden in New Orleans waar je veilig kan verblijven! Het gebied van het Super 8 motel hoort daar echter niet bij en dat zal ik dan ook nooit aanraden om naartoe te gaan! De hotels zelf zijn daar zijn allemaal prima en in principe goed beveiligd, maar het is een nare omgeving en ik snap dan ook niet dat dit gebied wordt aangeraden om te verblijven.
Het feit dat bepaalde delen van de stad super prijzig zijn heeft niet zozeer te maken met veiligheid, maar met de drukte van het seizoen. Als je er toevallig net tijdens een festival bent of tijdens een conferentie, dan gaan de prijzen van de hotels fors omhoog. Hierdoor is het raadzaam om van tevoren op zoek te gaan naar een leuke verblijfplaats. New Orleans wordt steeds drukker en populairder. Echt op de bonnefooi reizen kon een paar jaar geleden nog wel, maar lukt nu eigenlijk niet meer. Tenzij je in het laagseizoen reist (juli, augustus) of dus inderdaad terecht wilt komen in het gebied van het Super 8 motel. Maar kom op, het is New Orleans, dan is een boetiek hotel of een charmante B&B toch veel leuker om te verblijven dan in een dertien in een dozijn motel die je overal vindt?

Bywater is een leuke buurt! Echt opkomend wil ik het niet noemen. Het is een wijk die al jaren enorm populair is onder de hipsters, kunstenaars en muzikanten. En met name na Katrina zijn hier erg veel "transplants" komen wonen. Sinds de tv serie Treme is het echter ook wat bekender geworden bij de toeristen. Bywater is vooral bekend door Vaughn's Lounge. Dit is de club waar Kermit Ruffins iedere donderdag een optreden gaf en tussen de sessies door op straat ging barbecueën. Dit was altijd een groot feest, echt onwijs gezellig !!! Helaas heeft Kermit vorig jaar besloten om te stoppen met zijn wekelijkse optredens. Hij komt er nog regelmatig, maar geeft dat pas kort van tevoren aan. Ik zal hem vragen of ie de komende tijd nog van plan is om naar Vaughn's te gaan of elders een optreden geeft. Ik krijg weleens teleurgestelde reacties van mensen omdat ze nog steeds verwachten dat ie er iedere donderdag is, dit ook weer naar aanleiding van de tv serie.
Wat leuk is aan Bywater, is dat het nog niet is ontdekt door het massatoerisme en eigenlijk hoop ik dat dit zo blijft. Er hangt een erg gezellige sfeer en het is ook veilig om over straat te slenteren. Het loopt vrijwel naadloos over in de Marigny, wat ook enorm gezellig is en wat ik ook altijd aanraad om naartoe te gaan! Een paar jaar geleden heb ik een wandeltocht gemaakt door de Marigny en Bywater en daar een apart fotoalbum van geplaatst op mijn FB pagina. Zoveel mooie gekleurde Creoolse huizen en shotgun shacks! Heerlijk om doorheen te lopen en genieten van de sfeer!
Een tentje waar ik ook altijd naartoe ga is Mona's op Frenchmen omdat ze hier lekkere vegetarische hapjes hebben.
Anyways, Bywater loopt zeg maar in een omgekeerde L vorm. Let op dat wanneer je boven St. Claude's Ave komt, de sfeer heel anders wordt. Je zit ook vlakbij de wijk 'Holy Cross', een gebied wat ik niet meteen kan aanraden om naartoe te gaan. Hoewel er straten zijn waar het veilig is, zijn er hier ook straten waar je echt niet naartoe moet gaan! Als je hier niet bekend bent, is het heel makkelijk om een verkeerde straat in te rijden. Maar goed, het gebied waar jullie verblijven is gewoon erg gezellig! Heel veel plezier gewenst en alvast een goede vlucht!

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Figment schreef: Bywater is een leuke buurt! Echt opkomend wil ik het niet noemen. Het is een wijk die al jaren enorm populair is onder de hipsters, kunstenaars en muzikanten. En met name na Katrina zijn hier erg veel "transplants" komen wonen. Sinds de tv serie Treme is het echter ook wat bekender geworden bij de toeristen. Bywater is vooral bekend door Vaughn's Lounge. Dit is de club waar Kermit Ruffins iedere donderdag een optreden gaf en tussen de sessies door op straat ging barbecueën. Dit was altijd een groot feest, echt onwijs gezellig !!! Helaas heeft Kermit vorig jaar besloten om te stoppen met zijn wekelijkse optredens. Hij komt er nog regelmatig, maar geeft dat pas kort van tevoren aan. Ik zal hem vragen of ie de komende tijd nog van plan is om naar Vaughn's te gaan of elders een optreden geeft. Ik krijg weleens teleurgestelde reacties van mensen omdat ze nog steeds verwachten dat ie er iedere donderdag is, dit ook weer naar aanleiding van de tv serie.
Wat leuk is aan Bywater, is dat het nog niet is ontdekt door het massatoerisme en eigenlijk hoop ik dat dit zo blijft. Er hangt een erg gezellige sfeer en het is ook veilig om over straat te slenteren. Het loopt vrijwel naadloos over in de Marigny, wat ook enorm gezellig is en wat ik ook altijd aanraad om naartoe te gaan! Een paar jaar geleden heb ik een wandeltocht gemaakt door de Marigny en Bywater en daar een apart fotoalbum van geplaatst op mijn FB pagina.
Dan is mijn informatie zeker wat verouderd :wink: Ik had de wikitravel-pagina van New Orleans gevonden en daar stonden alle wijken netjes in beschreven. Dat vond ik wel handig om wat meer info over de verschillende delen van de stad te krijgen. Hier stond dat Bywater een beetje een opkomende buurt was en toen zag ik deze Airbnb daar..... nou ja 1+1=2.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik even getwijfeld heb over New Orleans ivm de veiligheid daar. Ik ben ook al een tijdje Treme aan het kijken en daardoor kreeg ik in de gate dat criminaliteit daar echt een issue is (het speelt op een gegeven moment een nogal prominente rol in de serie, met name in season 2). Toen ging ik opzoek naar info op het net en kwam veel Amerikaanse sites tegen waar in de comments bij artikelen Amerikanen een soort verdoemenis over de stad uitspreken. De één was in mekaar gebeukt en beroofd, de ander was een dag eerder dan gepland vertrokken uit de stad en was daardoor nét een shooting 'misgelopen'. Er werd constant geroepen: voorbij die en die straat in die en die wijk wordt het gevaarlijk. En ik dacht bij mezelf; ik ga écht niet naar een stad om me enkel in een of ander over-toeristische quarter te begeven. Maar al snel dacht ik; als er hoorden mensen naartoe gaan, dan kan ik dat ook gewoon :wink:

En dan ben ik nog even benieuwd: Welke scenes uit de serie Treme zijn dan in Bywater opgenomen?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

RiverCola schreef:Nog 3 dagen! Lekker hoor, zo kort van tevoren boeken 8)

Het kriebelt enorm! In de tussentijd heeft m'n vriend nog even een opening van zijn expositie (@Iris: kom je ook?), moeten we nog wassen, strijken, inpakken en de kat naar logeeradres brengen en dan op het vliegtuig. Jeeeheeee!!!
Ik heb het wel overwogen maar had het te druk met 100 foto opdrachten (het bewerken ervan :blink: )

Enne...strijken?? Da's tijdsverspilling en al helemaal als het daarna in je koffer gaat ;-)

Veel plezier!!
marijkebruinink
Amerika-ontdekker

Bericht door marijkebruinink »

Misschien nog een tip voor dag 15: Cedar Key en dan overnachten in het historische Island Hotel.
Wanneer je op zoek bent naar het authentieke old-school Florida dan zit je hier goed.
Het hotel heeft een boeiende geschiedenis en Cedar Key is zo ontzettend leuk; de hoteleigenaar bood ons zijn golfkarretje aan om het dorpje te verkennen.

Nog een mooi stukje Florida: Flagler Beach (ligt ongeveer een uur rijden ten noorden van Cocoa Beach) en dan overnachten in het Flagler Beach Motel.

Hopelijk heb je hier op de valreep nog iets aan.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nou, ik denk niet dat we er nog tijd voor hebben. Maar mocht er onderweg iets veranderen, om wat voor reden dan ook, dan is het goed om te weten dat deze plek de moeite waard is. Het ziet er bijzonder uit!

Het verbaasd me echt ontzettend dat er in Florida zoveel leuke, bijzondere plekken zijn waar al die toeristen níet naartoe gaan :blink: Ik zie ons nu wel nog eens een reis deze kant op maken, want er is zoveel meer dan Disney, de Everglades, shoppingmalls en Miami Beach :thumbup:
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Vergis je niet, de Everglades zijn echt heel erg leuk! Dus als je er nog ooit komt, niet overslaan hoor. Het ligt er maar net aan wat je gaat doen. Wij gingen kayakken vanuit Everglades City en dat was echt superleuk en rustig. Maar goed, dat is voor een andere keer...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik geloof niet dat Rivercola zegt dat de Everglades niet leuk zijn, maar dat ze enkel bedoeld dat Florida zoveel meer te bieden heeft dan alleen de Everglades. En dat ben ik volledig met haar eens!
Hoe vaak ik hier op dit forum wel niet lees dat Florida saai en eentonig is, en dat je er alleen naartoe moet gaan als je van shoppen, stranden en pretparken houdt. Iets dat ik grote onzin vind, want Florida heeft zoveel meer te bieden! Zeker als het gaat om State Parks. Rondom Orlando is er zoveel prachtige natuur in combinatie met pittoreske plaatsjes. En sommige parken vind ik zelf vele malen indrukwekkender dan de Everglades.

@Rivercola: Inmiddels zijn jullie onderweg en hoop ik dat jullie volop aan het genieten zijn!
Ik kan je twijfel over Nola wel een beetje begrijpen. Toen ik voor de eerste keer post Katrina naar New Orleans ging werd ik door zoveel mensen gewaarschuwd dat het een verschrikkelijk gevaarlijke stad was waar ik als solo reizende vrouw niets had te zoeken. Ik reisde toen met de Greyhound en op het moment dat ik op het station werd afgezet, wilde ik het liefst meteen weer op de bus stappen en verder reizen naar mijn volgende bestemming (San Antonio)! Ik ben blij dat ik dat toch niet heb gedaan, want ik heb mijn hart verloren aan New Orleans!
Het klopt dat er plekken zijn waar je als toerist zijnde niet naartoe moet. Het klopt dat er veel geweld is, armoede en drugs gebruik. Maar in de 15+ keer dat ik er ben geweest, heb ik mij maar 1 keer onveilig gevoeld. En dit was in the French Quarter tijdens Halloween, toen de stad ongelooflijk druk was met toeristen die kwamen voor Voodoo Fest, Football, Vampire Fest en Halloween. Toeristen die dronken over straat liepen en ruzies zochten.
Het geweld van de New Orleanians vind voornamelijk plaats rondom de 'projecten' in Central City. Ook Holy Cross kan erg sketchy zijn en natuurlijk New Orleans East. Verder zijn er straten in Mid City waar je beter niet naartoe kan gaan. New Orleans is niet zo gepolijst als bijv. Charleston, en er zijn straten die er akelig uitzien. Maar dit betekent niet dat het er gelijk onveilig is! Grappig genoeg waarschuwen mensen altijd dat New Orleans zo gevaarlijk is en dat je maar beter in French Quarter kan blijven, terwijl dit juist tot de gevaarlijkste wijken behoord! Maar de kans is klein dat je iets akeligs zal meemaken. Net zoals in iedere andere grote stad moet je opletten voor zakkenrollers, niet in het donker door verlaten steegjes lopen en oppassen dat vreemde mannen iets in je drankje stoppen. Gewoon je koppie erbij houden en genieten van al het moois dat deze geweldige stad heeft te bieden!

Welke Treme scenes allemaal zijn opgenomen in Bywater weet ik zo niet uit m'n hoofd. In ieder geval het laatste restaurant van Janette, en ook de scenes bij Vaughan's. Dit ligt vlakbij jouw AirBnb adres, dus daar moet je zeker een kijkje nemen!

Nogmaals, geniet ervan & let the good times roll!

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Heel kort berichtje, want op een iPhone typen gaat niet zo snel ;-)

Vandaag onze tweede dag gehad en wat is het heeeerlijk om na 5 jr terug in de States te zijn! Gisteren hebben we niet veel gedaan nadat we aangekomen waren. Rondje door Sanford gelopen, geneusd in een antique shop (waar we op een geweldig boekje met cocktailreceptwn uit de jaren '60 stuitten) en eventjes een duik genomen in het zwembad. Vandaag via St. Augustine naar Okefenokee Swamp gereden. Zwaar onder de indruk! We hadden geluk, na een wolkbreuk en een blikseminslag vlak voor onze neus, klaarde het op en konden we een boot tour doen. Waanzinnig mooi! Daarna reden we naar Brunswick, dat vonden we een beetje sketchy en zodoende zitten we nu op Saint Simons Island. Het is hier erg mooi en heel sfeervol. Aanrader voor iedereen die hier in de buurt is.

Morgen richting Savannah!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Op Savannah ga je verliefd worden :)
En vergeet Bonaventura Cemetery niet he?
(wat ik daar t raarst vond was dat men daar gewoon met de auto het kerkhof op mag :blink: :cry:.... allemaal van die Amerikanen die dan vanuit hun dikke SUV even een foto maakten en weer door tuften. Echt heel vreemd, juist het wandelen daar is zo mooi) Wij hadden de auto ook gewoon geparkeerd bij de ingang (moet je wel een heeeeeeeeeeeel eind lopen daarna :wink: :wink: )
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dank voor de tip Iris! Ik had 'm nog niet op m'n to-do lijstje staan (heb ik niet eens voor Savannah en Charleston).

We hebben inmiddels 2 nachten geboekt via Airbnb in Savannah (voor 37 euro pn 8) ) met de mogelijkheid om er nog een derde nacht aan vast te plakken - maar die kunnen we ook nog aan Charleston toevoegen. We gaan het zien, iedereen heeft het over de live muziek daar 's avonds. Ben inmiddels ook wel toe aan een goede, gezonde maaltijd. Dus ga zo even opzoek naar goede restaurants!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer