Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 week Memphis de moeite waard?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
annick&erwin
Amerikafan

1 week Memphis de moeite waard?

Bericht door annick&erwin »

In 2012 hebben we heb het hele gezin en rondreis langs de westkust gemaakt. Mijn man en ik zijn van plan om in 2016 ongeveer dezelfde reis opnieuw te maken. Mijn man had dan graag op één of andere manier Memphis in die reis verwerkt. Ik heb die mogelijkheid al eens bekeken en dat zou kunnen maar het lijkt me nogal moeilijk wegens de grote afstand tussen Memphis en de westkust. Je zou daar natuurlijk een aantal dagen voor kunnen uitrekken maar die dagen verlies je dan weer aan de westkust.

Dit jaar wordt mijn man 50 en nu kreeg ik ineens het idee om voor zijn verjaardag een weekje naar Memphis te gaan en Graceland te bezoeken. Nu heb ik al vernomen dat er in Memphis zelf niet zo heel veel te zien is en een week in natuurlijk niet lang om nog verder rond te reizen.

Wat vinden jullie? Vliegtickets zijn sowieso niet goedkoop en om dan maar een weekje te blijven? Ik twijfel enorm. Ik heb alle mogelijkheden al bekeken, vliegen heen en terug vanaf Atlanta, vliegen via Atlanta naar Memphis en terug, vliegen naar Atlanta met auto naar Memhis en terug vliegen vanuit Memphis via Atlanta.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 1 week Memphis de moeite waard?

Bericht door gera_r »

Je zou natuurlijk in dat weekje ook Nashville kunnen betrekken. Evt. vanuit Memphis ook Tupelo (waar Elvis is geboren en opgegroeid) en evt. vanuit Nashville naar Lynchburg (Jack Daniel's distilleerderij). Of bv. een kleinrondreisje daarvan maken van zo'n 900 km, dan hoef je niet dezelfde weg heen en weer.
Vergeet ook Mud Island niet in Memphis. Erg leuk voor een halve dag. De rivier Mississippi is hier in miniatuur nagebouwd en is een leuke en interessante wandeling.

Voor meer informatie zoals wij het beleefden, hier twee links naar de betreffende dagen in ons reisverslag van 2012:
Tupelo en twee volgende dagen: Memphis http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... esley.html
Nashville (2 dagen) en vervolgens Lynchburg. http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... ville.html
Laatst gewijzigd door gera_r op 10 dec 2014, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat een leuk idee een 50e verjaardag in Memphis.
Word er jaloers op.
Maar ik ben lang geen 50...

Een week is wel wat veel voor alleen die stad.
Een muziekliefhebber denkt aan 2 dagen.
Verjaardagsviering in Beale street op dakterras.....
Graceland en de SUN studio's zijn niet te missen.
Bij Gibson op bezoek ?

Ik dacht aan de combinatie Dallas / Memphis.
Dallas is ook wel gezellig en het ritje is wel leuk.
Daarnaast is het makkelijk vliegen op Dallas.

Als je er ook nog een stukje natuur in zou willen is wellicht de combinatie met Oklahoma City een idee.
Halverwege OKC en Memphis ter hoogte van het rustieke Fayetteville ben je aan de rand van de Ozarks.
Een prachtig natuurgebied.

En zoals Gera_r aangeeft ;Tuppelo is klein maar leuk.
Even bij Elvis op het terras op de schommelbank.

Veel voorpret.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Combineren met New Orleans is ook een optie, maar dan zou ik vliegen op de ene plek en vertrekken vanaf de andere plek, anders wordt het toch wat veel rijden.
Bijvoorbeeld 3 nachten Memphis, 1 nacht Natchez en 3 nachten New Orleans. Onderweg kun je dan ook Vicksburg Military Park bezoeken.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

memphis heb je in een dag, hooguit 2 dagen wel gezien. Ik zou naar Branson MO gaan. Veel te doen. Niet super duur en 5 uurtjes rijden. Je kunt daar makkelijk je tijd volmaken (en je kunt bijv naar een elvis show)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

annet2009 schreef:Combineren met New Orleans is ook een optie, maar dan zou ik vliegen op de ene plek en vertrekken vanaf de andere plek, anders wordt het toch wat veel rijden.
Bijvoorbeeld 3 nachten Memphis, 1 nacht Natchez en 3 nachten New Orleans. Onderweg kun je dan ook Vicksburg Military Park bezoeken.
Het is een pracht optie Annet2009
Annick heeft in haar threadopening een opmerking over ticketprijzen.
Jouw optie is meer budgetonafhankelijk.
In mijn "Dallas " optie heb ik bij het vliegen wat geld uitgespaard wat ik bij het autorijden weer laat uitgeven.
Stuur mij een PB !
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik zie in de openingspost niet dat TO een goedkoop retourtje Memphis heeft gevonden.
Vliegen op ene plaats en vanaf andere plaats maakt toch meestal geen of weinig verschil qua kosten ticket?
Heb me alleen niet verdiept in eventuele one-way kosten voor auto.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

annet2009 schreef:Ik zie in de openingspost niet dat TO een goedkoop retourtje Memphis heeft gevonden..
Vliegtickets zijn sowieso niet goedkoop en om dan maar een weekje te blijven? is dezelfde afweging die je maakt als je denkt aan een weekje skieen in de Franse alpen.
Voor een week ?? Dan maar het budget scherp neerzetten.
annet2009 schreef: Vliegen op ene plaats en vanaf andere plaats maakt toch meestal geen of weinig verschil qua kosten ticket?
Op zichzelf zeker niet !
De prachtige combo Memphis-New Orleans is wel aanzienlijk duurder dan het rondje Dallas/Fort Worth
Wat over 3 wkn + een andere impact heeft dan voor 1 week
annet2009 schreef: Heb me alleen niet verdiept in eventuele one-way kosten voor auto.
Laagste prijs is National Car Rental $ 300 ex Tax.
Op 1 week een andere impact dan op 3 weken.

annet2009; daarmee wordt jouw optie niet minder mooi !
Stuur mij een PB !
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Vliegtickets naar het Diepe Zuiden zijn inderdaad niet goedkoop en er zijn helaas niet zoveel aanbiedingen als naar Florida, NYC of de Westkust. Maar het is zeker de moeite waard om er voor een week naartoe te gaan, helemaal om een 50ste verjaardag te vieren!

Ik vind Memphis persoonlijk geen leuke stad, maar het is wel een stad waar je toch wel een keer naartoe moet, en er zijn ook aardig wat bezienswaardigheden! Als je een volle week in Memphis te lang vindt, dan kan je een leuk rondje maken door de Mississippi Delta: Tunica (mocht je toevallig bekend zijn met MyVegas: hier kan je ook een gratis overnachting krijgen, incl buffet ed.), Clarksdale (een must do voor iedere muziekliefhebber), Greenville/Leland, Vicksburg, Jackson, Canton, Indianola, Greenwood en Tupelo. Je kan een stuk Natchez Trace Parkway rijden en via de blues highway 61. Op deze manier kom je langs allemaal leuke muzikale steden en kan je in een week tijd aardig wat zien.

De route van Annet kan ik ook aanraden, juist omdat New Orleans een fantastische stad is! Ook dit is goed te doen in een week tijd. Een paar nachten Memphis, overnachting in Natchez (omdat je hier een waanzinnig mooi zonsondergang hebt over de Mississippi rivier), en vervolgens eindigen met een paar nachten NOLA. Dat is een prachtige week! Ik heb deze route zelf ook gedaan een paar jaar geleden en heb van iedere minuut genoten! Ik deed er iets langer over en verbleef toen 2 nachten in Memphis, 1 nacht in Clarksdale, 1 nacht Greenville, 1 nacht Natchez, 2 nachten Lafayette en vervolgens een week in New Orleans. Maar dit is natuurlijk makkelijk in te korten.

Als het mogelijk is om 10 dagen weg te gaan, zou je ook kunnen kijken om er een stukje Florida bij te pakken. Er zijn nog weleens redelijk geprijsde tickets te vinden naar Pensacola, en met 10 dagen de tijd heb je dan net wat meer speling om rustig naar Memphis te rijden.

Voor welke route je ook kiest, of dat je besluit om een week enkel in Memphis te blijven, alvast heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret!
Oja, ik weet niet wanneer je de reis wilt maken, maar hou er rekening mee dat het voorjaar het hoogseizoen is in deze regio! Hotelprijzen schieten omhoog en zitten snel vol. In de zomer betaal je wellicht wat meer voor een ticket, maar zijn de hotels vaak spotgoedkoop.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik vind Memphis wel meevallen. Er zijn aardig wat dingen te doen.
Memphis Grizzlies BB, zoo, Sun Studio, civil rights museum burkle home, slave haven museum, stax, rock and soul museum, graceland, pink palace, beale street, brooks, Je kan ook een route volgen en meer steden bezoeken met bv. Blues Trail. Er zijn verschillende buurten Overton Square, Cooper Young, Victorian Village om in rond te lopen en ook aparte bezienswaardigheden waar je een dag aan kwijt kan uit het Weird Tennessee boek.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer