In februari ga ik een paar dagen naar New Orleans. Ik heb een vrije middag op dag van aankomst, dan drie dagen waar ik overdag bezig ben maar 's avonds waarschijnlijk tijd heb, en dan een vrije ochtend op zondag. Het is net na Mardi gras dus ik vermoed dat alles een beetje in een post-mardi-gras-slump zal zitten...
Hebben er mensen tips over wat ze leuk vonden om te bezichtigen/bezoeken in New Orleans? Ik heb beschikking over een fiets
Wij gaan ook binnenkort... Wij hebben nu op ons lijstje staan: bus Tour, café le monde ( beroemd om zijn beignets en uitzicht op plein jackson square met straatmuzikanten), beale street, peabody hotel waar de eenden ceremonie om 11 uur en 17.00 uur plaatsvindt. Verder nog de Ferry naar algiers en genieten!!!
Beale Street en Peabody Hotel zijn in Memphis, niet in New Orleans.
De meeste attracties zijn 's avonds gesloten, maar wat je wel kan doen is jezelf onderdompelen in het nachtleven van NOLA! Een avondje Preservation Hall is een must, evenals Tips en een hapje eten bij Port of Call. En natuurlijk slenteren door de straten van French Quarter, Garden District en de Marigny en hier ergens naar een gezellige jazz club te gaan. Bywater is leuk, evenals Freret Street, Oak Street en Magazine Street. Voor die ene vrije middag zou ik kijken waar je interesses liggen. Er zijn verschillende musea die zeer de moeite waard zijn, zoals bijv. het Voodoo Museum, World War II museum, Cabildo & Presbytere. Het is ook leuk om een ritje met de streetcar te maken naar Audubon Park, en een kijkje te nemen bij de begraafplaatsen St. Louis Cemetery Nr. 1 en Lafayette Cemetery nr.1. De zondagochtend zou ik besteden zoals de locals het doen: met een brunch.
Zorg wel dat je een regenjas en wat warme kleding bij je hebt!
Ik kom vanuit Minnesota dus met die warme kleding zit het wel goed, haha.
Bedankt voor de tips! Preservation Hall en Tips had ik nog niet van gehoord, zal ik zeker heen gaan! Cafe le Monde is me inderdaad al door meerdere mensen aangeraden, ik ga denk ik de hele week beignets eten
Marensjors schreef:Wij gaan ook binnenkort... Wij hebben nu op ons lijstje staan: bus Tour, café le monde ( beroemd om zijn beignets en uitzicht op plein jackson square met straatmuzikanten), beale street, peabody hotel waar de eenden ceremonie om 11 uur en 17.00 uur plaatsvindt. Verder nog de Ferry naar algiers en genieten!!!
Ik ben net terug uit New Orleans en heb er ook in mijn blog (zie onderaan) tijdens bezoekjes andere jaren over geschreven, klik op label "New Orleans". Dit keer was het Backstreet Cultural Museum nieuw voor mij en vond ik een echte aanrader om over de cultuur in de stad te leren: http://backstreetmuseum.org/
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.