Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis coenb: Chicago - Savannah - Philadelphia
Reis coenb: Chicago - Savannah - Philadelphia
Van 29 juni t/m 14 juli gaan wij, een stel van begin dertig, onze tweede road trip in de VS maken. Onze eerste road trip ging door het Zuid-Westen. We willen nu een ander deel zien en hebben de volgende route uitgezocht:
Dag 1 - Vlucht Dusseldorf - Chicago
Dag 2 - Chicago, Illinois
Dag 3 - Chicago, Illinois
Dag 4 - Chicago, Illinois
Dag 5 - Terre Haute, Indiana
Dag 6 - Nashville, Tennessee (via Mammoth Cave NP)
Dag 7 - Nashville, Tennessee
Dag 8 - Gatlinburg, Tennessee (Great Smoky Mountains)
Dag 9 - Simpsonville, South Carolina (via Cherokee en een deel van de Blue Ridge Parkway)
Dag 10 - Savannah, Georgia (via Sumter National Forrest, Congaree National Park)
Dag 11 - Savannah, Georgia
Dag 12 - Myrtle Beach, South Carolina
Dag 13 - Virginia Beach, Virginia
Dag 14 - Virginia Beach, Virginia
Dag 15 - Virginia Beach, Virginia
Dag 16 - Washington, DC (via Williamsburg?)
Dag 17 - Washington, DC
Dag 18 - Atlantic City, New Jersey
Dag 19 - Philadelphia, Pennsylvania
Dag 20 - Vlucht Philadelphia - Dusseldorf
We proberen een goede mix te vinden van natuur, steden en strand. De route is in totaal ongeveer 3500 km en we rijden gemiddeld 350 km per rit (1 keer 560 km).
We zitten nog met de volgende vragen:
1. Heeft iemand nog goede tips langs deze route? Wat mogen we absoluut niet missen? En wat moeten/kunnen we beter laten?
2. Welke routes zijn de moeite waard (naast de Blue Ridge Parkway)? We vinden het niet erg om highways te rijden, maar het is jammer als er ook mooiere alternatieven zijn.
3. Wat is een mooie route van Myrtle Beach naar Virginia Beach? Is er een bepaald natuurgebied/bezienswaardigheid (liever geen stad) wat nog de moeite waard is om (halverwege) aan te doen?
4. Wat is er zoal in Virginia Beach te doen/zien? Is het aan te raden om een dagje naar Williamsburg te gaan vanuit Virginia Beach?
5. We willen graag nog een sportwedstrijd bezoeken, maar dat we voor de meeste sporten buiten het seizoen zijn. Iemand hier nog een goede tip voor?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Met name bij vraag 3 kunnen we nog wat hulp gebruiken.
Dag 1 - Vlucht Dusseldorf - Chicago
Dag 2 - Chicago, Illinois
Dag 3 - Chicago, Illinois
Dag 4 - Chicago, Illinois
Dag 5 - Terre Haute, Indiana
Dag 6 - Nashville, Tennessee (via Mammoth Cave NP)
Dag 7 - Nashville, Tennessee
Dag 8 - Gatlinburg, Tennessee (Great Smoky Mountains)
Dag 9 - Simpsonville, South Carolina (via Cherokee en een deel van de Blue Ridge Parkway)
Dag 10 - Savannah, Georgia (via Sumter National Forrest, Congaree National Park)
Dag 11 - Savannah, Georgia
Dag 12 - Myrtle Beach, South Carolina
Dag 13 - Virginia Beach, Virginia
Dag 14 - Virginia Beach, Virginia
Dag 15 - Virginia Beach, Virginia
Dag 16 - Washington, DC (via Williamsburg?)
Dag 17 - Washington, DC
Dag 18 - Atlantic City, New Jersey
Dag 19 - Philadelphia, Pennsylvania
Dag 20 - Vlucht Philadelphia - Dusseldorf
We proberen een goede mix te vinden van natuur, steden en strand. De route is in totaal ongeveer 3500 km en we rijden gemiddeld 350 km per rit (1 keer 560 km).
We zitten nog met de volgende vragen:
1. Heeft iemand nog goede tips langs deze route? Wat mogen we absoluut niet missen? En wat moeten/kunnen we beter laten?
2. Welke routes zijn de moeite waard (naast de Blue Ridge Parkway)? We vinden het niet erg om highways te rijden, maar het is jammer als er ook mooiere alternatieven zijn.
3. Wat is een mooie route van Myrtle Beach naar Virginia Beach? Is er een bepaald natuurgebied/bezienswaardigheid (liever geen stad) wat nog de moeite waard is om (halverwege) aan te doen?
4. Wat is er zoal in Virginia Beach te doen/zien? Is het aan te raden om een dagje naar Williamsburg te gaan vanuit Virginia Beach?
5. We willen graag nog een sportwedstrijd bezoeken, maar dat we voor de meeste sporten buiten het seizoen zijn. Iemand hier nog een goede tip voor?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Met name bij vraag 3 kunnen we nog wat hulp gebruiken.
Re: Reis Chicago - Savannah - Philadelphia
Voor sport bezoeken kun je honkbal, voetbal en damesbasketbal doen. Kijk eens op de sites van MLB, MLS en WNBA.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis Chicago - Savannah - Philadelphia
Waarom heb je maar zo weinig dagen in Washington? Ben je daar al eerder geweest? Ik zou een dag van Chicago bij Washington plakken. Persoonlijk vind ik het een beetje een vreemde verdeling van tijd op de verschillende plaatsen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: Reis coenb: Chicago - Savannah - Philadelphia
@mtl: goede tip, we gaan de sites bekijken
@Petra: ik heb Washington al eens bezocht en we hebben Chicago allebei nog niet gezien. We denken zelf meer tijd te willen besteden in Chicago dan in Washington.
Heeft iemand nog een goed advies voor vraag 3? (3. Wat is een mooie route van Myrtle Beach naar Virginia Beach? Is er een bepaald natuurgebied/bezienswaardigheid (liever geen stad) wat nog de moeite waard is om (halverwege) aan te doen?)
@Petra: ik heb Washington al eens bezocht en we hebben Chicago allebei nog niet gezien. We denken zelf meer tijd te willen besteden in Chicago dan in Washington.
Heeft iemand nog een goed advies voor vraag 3? (3. Wat is een mooie route van Myrtle Beach naar Virginia Beach? Is er een bepaald natuurgebied/bezienswaardigheid (liever geen stad) wat nog de moeite waard is om (halverwege) aan te doen?)
- Color01
- Amerika-expert
ik zou liever een paar dagen in Nags Head, NC rond brengen dan al die tijd in Va Beach.
Ik zou ook minder lang in virginia beach blijven en een dag Charleston erbij doen na Savannah. Je hebt sowieso al een strand dag in Myrtle beach als het daar om gaat.
Tussen Myrtle beach en Virginia beach kun je langs de outer banks / Kitty Hawk (Wright memorial) rijden.
Tussen Myrtle beach en Virginia beach kun je langs de outer banks / Kitty Hawk (Wright memorial) rijden.
De Outer Banks en Kitty Hawk met het Wright Memorial klinken interessant. Daar gaan we ons eens in verdiepen.
We hebben 3 dagen in Vriginia Beach gepland om even een paar dagen te relaxen aan het strand. We willen wel ook 's avonds iets te doen hebben en denken dat VB het meest te bieden heeft wat betreft restautants en barretjes. Hoe zit dat met Charleston, Nags Head en Kitty Hawk? Of zijn er dan nog betere alternatieven?
Er is wat dat betreft een stuk minder te vinden over (dit deel van) de Oostkust dan over de Westkust.
We hebben 3 dagen in Vriginia Beach gepland om even een paar dagen te relaxen aan het strand. We willen wel ook 's avonds iets te doen hebben en denken dat VB het meest te bieden heeft wat betreft restautants en barretjes. Hoe zit dat met Charleston, Nags Head en Kitty Hawk? Of zijn er dan nog betere alternatieven?
Er is wat dat betreft een stuk minder te vinden over (dit deel van) de Oostkust dan over de Westkust.
- Color01
- Amerika-expert
je kunt van myrtle beach via Ocracoke - Hatteras - richting Nags head gaan ( Ferry ) ...de stranden in Nags Head vind ik mooier en klassieker dan Virginia beach...er zijn meer barretjes in Nag Head...in Virginia beach heb je een lange winkel straat met allemaal de zelfde souvernir winkeltjes, en enkele barretjes..voor de grote winkels moet je de auto pakken....ik woon niet te ver van Virginia Beach, maar wij gaan meer naar Nags Head.coenb schreef:De Outer Banks en Kitty Hawk met het Wright Memorial klinken interessant. Daar gaan we ons eens in verdiepen.
Nags Head is een goede optie, maar we hebben even gekeken naar de hotelprijzen daar en die liggen wel wat hoger (scheelt EUR 30-50 per nacht). We nemen het misschien nog wel mee voor op de route, maar of we er gaan verblijven...
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij vonden Virginia Beach niet echt geweldig, leuk voor een dagje maar meer ook niet. Uiteraard is dat hoe wij het ervaren hebben, met twee kinderen kijk je weer anders naar dingen dan wanneer je met z’n tweeën bent. Ik zou een dagje minder in Virginia Beach blijven en die dag dan toevoegen aan je verblijf in Washington DC.
Kitty Hawk vond ik geweldig, wel moet je meer dan gemiddelde interesse hebben voor de luchtvaart. Immers, de gebroeders Wright zijn hier ooit begonnen met het vliegen, zonder hun konden wij nu niet naar de USA per vliegtuig. (Al zal er dan wel een ander geweest zijn die het was gaan proberen) Het memorial stelt niet zo heel veel voor maar ik vond het zeer interessant.
Kijk anders in ons blog van 2013.
In Savannah zijn wij ook geweest, erg leuk stadje, zie ons blog van 2012.
Kitty Hawk vond ik geweldig, wel moet je meer dan gemiddelde interesse hebben voor de luchtvaart. Immers, de gebroeders Wright zijn hier ooit begonnen met het vliegen, zonder hun konden wij nu niet naar de USA per vliegtuig. (Al zal er dan wel een ander geweest zijn die het was gaan proberen) Het memorial stelt niet zo heel veel voor maar ik vond het zeer interessant.
Kijk anders in ons blog van 2013.
In Savannah zijn wij ook geweest, erg leuk stadje, zie ons blog van 2012.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Wij zijn van Virginia Beach naar Washington DC gereden via de Eastern Shore of Viriginia, vond ik persoonlijk erg leuk! Weer eens wat anders dan via het vaste land. We zijn toen naar Rehoboth beach in Delaware geweest, wat ik zelf wel een leuk stadje vond (en je kunt er lekker tax-free shoppen in één van de outlets!) en we hebben Annapolis nog aangedaan. Dat zou je ook nog kunnen overwegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2164 Weergaves
-
Laatste bericht door Laredo
-
- 5 Reacties