Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Atlanta
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Doreennicole, ben je niet naar het aquarium geweest?
Dat moet echt super zijn.
Het is net een paar maanden open, en heeft de grootste tank ter wereld.
Het klimaat in Atlanta is inderdaad niet echt lekker, en Underground vond ik ook niet echt iets.
Ben er over 4 weekjes, maar slechts 1 dag, en dat is zat.
Eric
Dat moet echt super zijn.
Het is net een paar maanden open, en heeft de grootste tank ter wereld.
Het klimaat in Atlanta is inderdaad niet echt lekker, en Underground vond ik ook niet echt iets.
Ben er over 4 weekjes, maar slechts 1 dag, en dat is zat.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Dit is dan ook de reden dat ik ze liever een stukje noord in b.v. Buckhead wil zien rondlopen.doreennicole schreef:ik ben niet echt supergecharmeerd van Atlanta. Ik denk wel dat het leuker zou zijn als ik beter voorbereid was en een auto had gehad en wat meer in de buurt had kunnen rondrijden. Ik heb nl het leuke van Buckhead niet echt gezien. de Undergroundmall had ik zo bekeken, downtown was chaotisch, Sweet Auburn is niet zo sweet meer. heb drugs verkocht zien worden, mensen gearresteerd, en veel homeless/bedelaars gezien. o.a. een die zogenaamd behulpzaam was en waar ik het een beetje eng mee vond omdat ik naar een elevator moest voor de metro en hij me volgde, maar alles goed.
ben blij dat ik geweest ben, MLK memorial was wel indrukwekkend en er was een geweldige tentoonstelling in de Botanical Gardens. maar ik hoef niet meer terug en ik zou er zeker niet willen wonen. o.a. omdat het vandaag 94 graden was.
erg blij om weer in seattle te zijn.
Zonder auto ben je inderdaad niet erg flexibel ook al rijden er MARTA's en bussen.
Downtown loopt echt vol met bedelaars en drugs verkopers. Toch kun je er ook s'nachts vrij veilig rondlopen, ik zou alleen niet in de buurt van de Underground gaan, maar meer rond Peachtree street bij de Mariott Marquee in de buurt blijven!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou, ik zit zelfs IN het Marriott Marquis, dus dat heb ik goed gedaan.rperre schreef: Downtown loopt echt vol met bedelaars en drugs verkopers. Toch kun je er ook s'nachts vrij veilig rondlopen, ik zou alleen niet in de buurt van de Underground gaan, maar meer rond Peachtree street bij de Mariott Marquee in de buurt blijven!
Richard
Mijn vrienden zitten in het Westin Peachtree (Marriott zit vol), dat is toch goed te belopen?
Eric
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
-
- Amerikafan
- Bandido
- Amerika-expert
Ik ken Atlanta erg goed, ik ben er de afgelopen jaren verschillende keren geweest. Het rare van Atlanta is dat het zeer slechte 'blocks' heeft, en vervolgens steek je de straat over en ben je in een buurt waar je de achterdeur open zou kunnen laten. Dat is in wel meer Amerikaanse steden het geval, maar in Atlanta is dat wel erg extreem. Maw: kijk dus uit waar je gaat. En ga niet zelf lopend de stad verkennen zonder te weten waar je moet zijn.
Verder is het wel degelijk een mooie veilige stad. Met name "Midtown" is erg leuk. Mooie huizen, brede straten met veel bomen en veel restaurantjes en kroegjes. Vlakbij is ook "Piedmont Park", de groene longen van de stad. Vanwege het gunstige klimaat zijn daar negen maanden per jaar mensen aan joggen, met de hond aan het wandelen of gewoon wat aan het lezen of praten.
Daarnaast vooral de al genoemde bezienswaardigheden bezoeken; Underground, CocaCola, Martin Luther King-house, CNN. Als je de kans krijgt, ga dan ook een baseball of ijshockey-match bezoeken. Dát is het echte Amerika. Kaartjes zijn er al voor minder dan $10-- en je kunt ze daar ter plekke kopen. Het aquarium heb ik minder goede dingen over gehoord. Het schijnt wel heel mooi te zijn, maar qua prijs erg hoog. En dergelijke aquariums hebben we in NL ook, al zijn ze dan iets kleiner. (bv in Rdam)
Hoe dan ook, Atlanta is zeer de moeite waard!
Verder is het wel degelijk een mooie veilige stad. Met name "Midtown" is erg leuk. Mooie huizen, brede straten met veel bomen en veel restaurantjes en kroegjes. Vlakbij is ook "Piedmont Park", de groene longen van de stad. Vanwege het gunstige klimaat zijn daar negen maanden per jaar mensen aan joggen, met de hond aan het wandelen of gewoon wat aan het lezen of praten.
Daarnaast vooral de al genoemde bezienswaardigheden bezoeken; Underground, CocaCola, Martin Luther King-house, CNN. Als je de kans krijgt, ga dan ook een baseball of ijshockey-match bezoeken. Dát is het echte Amerika. Kaartjes zijn er al voor minder dan $10-- en je kunt ze daar ter plekke kopen. Het aquarium heb ik minder goede dingen over gehoord. Het schijnt wel heel mooi te zijn, maar qua prijs erg hoog. En dergelijke aquariums hebben we in NL ook, al zijn ze dan iets kleiner. (bv in Rdam)
Hoe dan ook, Atlanta is zeer de moeite waard!

Deel van Midtown Atlanta

Booming Buckhead (luxe voorstad van Atlanta)

Buckhead

Buckhead

Buckhead op de voorgrond, achtergrond Midtown and Downtown Atlanta

Markante hoogbouw in Midtown Altanta

Atlantic Station aan de overkant van de snelweg, Midtown op de voorgrond

Booming Buckhead

Een van de drukste snelwegen in de V.S., Midtown Atlanta

Deel van Downtown, Midtown, in de verte de Buckhead skyline

MARTA metro stelsel Atlanta

Downtown Atlanta

Atlanta's freeways

Downtown and Midtown Atlanta

Downtown Atlanta

*Note mod
Vriendelijk verzoek om de foto's te verkleinen of om ze als thumnail te plaatsen, nu is zelfs een breedbeeld TV te klein om zo zonder scrollen te bekijken.

Booming Buckhead (luxe voorstad van Atlanta)

Buckhead

Buckhead

Buckhead op de voorgrond, achtergrond Midtown and Downtown Atlanta

Markante hoogbouw in Midtown Altanta

Atlantic Station aan de overkant van de snelweg, Midtown op de voorgrond

Booming Buckhead

Een van de drukste snelwegen in de V.S., Midtown Atlanta

Deel van Downtown, Midtown, in de verte de Buckhead skyline

MARTA metro stelsel Atlanta

Downtown Atlanta

Atlanta's freeways

Downtown and Midtown Atlanta

Downtown Atlanta

*Note mod
Vriendelijk verzoek om de foto's te verkleinen of om ze als thumnail te plaatsen, nu is zelfs een breedbeeld TV te klein om zo zonder scrollen te bekijken.
-
- Amerikafan
-
- Amerika-expert
ik denk dat ik toch wel een keer terug wil naar Atlanta maar dan beter voorbereid. het is toch een mekka voor zwarten en ik wil daar meer van proeven.
in ieder geval had ik niet de eerste keer een zelfde gevoel als wat ik bij NY had, van hier voel ik me thuis, maar dat komt denk ik omdat ik NY gewoon beter ken.
en de skyline is inderdaad mooi, bijna net zo mooi als Seattle
in ieder geval had ik niet de eerste keer een zelfde gevoel als wat ik bij NY had, van hier voel ik me thuis, maar dat komt denk ik omdat ik NY gewoon beter ken.
en de skyline is inderdaad mooi, bijna net zo mooi als Seattle

SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht