Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New Orleans de moeite waard ?
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
New Orleans de moeite waard ?
Hallo,
In december ga ik een weekje naar NY en dan nog 2 weekjes naar Texas.
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om naar New Orleans te gaan ? Het is 6 uurtjes rijden vanaf mijn verblijfplaats in Texas en we kunnen best een of 2 nachtjes een hotelletje nemen. Is New Orleans de moeite waard ? En nog iemand tips en of adviezen ?
Alvast bedankt.
Groetjes, Jolanda
In december ga ik een weekje naar NY en dan nog 2 weekjes naar Texas.
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om naar New Orleans te gaan ? Het is 6 uurtjes rijden vanaf mijn verblijfplaats in Texas en we kunnen best een of 2 nachtjes een hotelletje nemen. Is New Orleans de moeite waard ? En nog iemand tips en of adviezen ?
Alvast bedankt.
Groetjes, Jolanda
-
- Amerikakenner
Kort antwoord?
Nee niet doen. Ik weet dat ik hier veel commentaar op krijg en al eerder gekregen heb maar het is een vieze vuile stad.
Na Katrina is er in de oude binnestad nauwelijks wat opgeknapt. Kijk even in mijn log voor onze indrukken.
Dit was het uitzicht uit ons hotel midden in Le Vieux Carré en ook niet bepaald een goedkoop hotel. Dit was Royal Street dus meer centraal kun je niet zitten.

Nee niet doen. Ik weet dat ik hier veel commentaar op krijg en al eerder gekregen heb maar het is een vieze vuile stad.
Na Katrina is er in de oude binnestad nauwelijks wat opgeknapt. Kijk even in mijn log voor onze indrukken.
Dit was het uitzicht uit ons hotel midden in Le Vieux Carré en ook niet bepaald een goedkoop hotel. Dit was Royal Street dus meer centraal kun je niet zitten.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
VOlMONDIG JA!!!!!
In tegenstelling van de vorige post is het volgens mij niet zoals deze het schetst. Van meerdere locals heb ik nl begrepen dat de oude binnenstad (Franse wijk, zoals rond ROyal Street, Bourbon street etc) helemaal niet is aangetast door Katrina, omdat dit veel hoger gelegen is. Rij maar eens naar de buitenwijken voor bijv een swamp tour en dan zul je pas zien wat Katrina heeft aangericht. Of check het maar eens op google, er is sprake van kleine overstromingen hier en daar.
De oude wijk in NO is gewoon zo, iemand nooit goed nr Havana Cuba gekeken? Dat heet nou verganie glorie, maar is daarom niet minder mooi. Ik ben er vorig jaar september geweest, dus ik weet hoe het eruit zag. En nee, niet alle gebouwen zijn dus helemaal profesionneel opgeknapt, maar he, zien alle gebouwen in Adam er wel zo mooi uit dan?
Maar schade of niet, dit noem ik nou een stad met enorme charme. En ja Bourbon Street, ehm ja een straat met heel veel drinken, muziek en titty bars haha
Maar erg veel historie en gave dingen om te doen (Voodoo museum : wazig, Museum of WOII, swamptours met alligators vlak naast je boot, ghost tours in de avond door de stad).
Maar laat het niet bij alleen NO, wij zijn vorig jaar naar een hoop plantage huizen geweest waaronder geslapen in 1 van de haunted mansions: the Myrtle Plantation. Check anders ons reisverslag op http://www.beyondwindmills.com bij reisverslagen van vorig jaar.
Ik kan er nog lang over doorgaan, dus ik hoor het wel als je concrete vragen hebt! Ik vond het een geweldige stad en zal nog zkr vaak teruggaan! En niets is beter dan de mensen daar te steunen na Katrina om er juist wel heen te gaan!
In tegenstelling van de vorige post is het volgens mij niet zoals deze het schetst. Van meerdere locals heb ik nl begrepen dat de oude binnenstad (Franse wijk, zoals rond ROyal Street, Bourbon street etc) helemaal niet is aangetast door Katrina, omdat dit veel hoger gelegen is. Rij maar eens naar de buitenwijken voor bijv een swamp tour en dan zul je pas zien wat Katrina heeft aangericht. Of check het maar eens op google, er is sprake van kleine overstromingen hier en daar.
De oude wijk in NO is gewoon zo, iemand nooit goed nr Havana Cuba gekeken? Dat heet nou verganie glorie, maar is daarom niet minder mooi. Ik ben er vorig jaar september geweest, dus ik weet hoe het eruit zag. En nee, niet alle gebouwen zijn dus helemaal profesionneel opgeknapt, maar he, zien alle gebouwen in Adam er wel zo mooi uit dan?
Maar schade of niet, dit noem ik nou een stad met enorme charme. En ja Bourbon Street, ehm ja een straat met heel veel drinken, muziek en titty bars haha

Maar laat het niet bij alleen NO, wij zijn vorig jaar naar een hoop plantage huizen geweest waaronder geslapen in 1 van de haunted mansions: the Myrtle Plantation. Check anders ons reisverslag op http://www.beyondwindmills.com bij reisverslagen van vorig jaar.
Ik kan er nog lang over doorgaan, dus ik hoor het wel als je concrete vragen hebt! Ik vond het een geweldige stad en zal nog zkr vaak teruggaan! En niets is beter dan de mensen daar te steunen na Katrina om er juist wel heen te gaan!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja nogmaals, dit klopt dus echt niet!Tinkerbell schreef:Kort antwoord?
Na Katrina is er in de oude binnestad nauwelijks wat opgeknapt. ]
Wikipedia:
Impact of Hurricane Katrina
At the end of August 2005, the majority of New Orleans was flooded due to levee breaches after Hurricane Katrina (see: Effect of Hurricane Katrina on New Orleans). The French Quarter, like most of the parts of town developed before the late 19th century, was one of the areas to remain substantially dry, since it was built on dry land that predated New Orleans' levee systems and sits 5 feet (1.5 metres) above sea level.[2] Some streets experienced minor flooding, and several buildings experienced significant wind damage. Most of the major landmarks suffered only minor damage and many have since reopened.[3] The Quarter largely escaped the looting and violence after the storm highlighted by national and international media; nearly all of the antique shops and art galleries in the French Quarter, for example, were untouched.[4]
Mayor Ray Nagin officially reopened the French Quarter on September 26, 2005 to business owners to inspect property and clean up.[5] Within a month, a large selection of French Quarter businesses were back open.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al ben ik na Katrina niet meer in New Orleans geweest, ik heb een goede kennis, die in de stad woont. En inderdaad, zoals Vegasgirl schrijft, het oude gedeelte is volgens haar vrijwel terug naar wat het voor Katrina was. New Orleans is uniek, er hangt een sfeer, die geen andere stad heeft. De jazz, de beignets bij Cafe du Monde, de artiesten, de voodoo, het is een van mijn favoriete steden in de VS (heb er een paar weken doorgebracht bij elkaar). Blijf alleen wel in het toeristische gedeelte 's avonds, want het is ook al jaren een erg onveilige stad. Maar de moeite waard, zeker!! Hier een verslag van onze laatste reis naar New Orleans.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Als je gecharmeerd bent van een hele nacht geschreeuw, politiecontole,gillende sirenes en `s morgens struikelen over de lichamen die letterlijk op de stoep liggen tot de schoonmaakploegen ze wegspuiten moet je deze stad zeker bezoeken.
De omgeving van New Orleans is een heel ander verhaal. Al de dingen die daar beschreven worden zijn idd. leuk.
Echter voor het geld wat een hotel in NOLA kost gaan we de volgende keer op Aok Alley slapen.
Ik heb erg lang op het NOLA forum gezeten en er is wel geen water geweest maar vernielingen en plunderingen waren er aan de orde van de dag en de schade die daardoor ontstaan is, is gewoon niks aan gedaan.
Zoal Petra ook schreef het is nog onveilig ook. De eerste boodschap die wij in het hotel meekregen was dat we als toeristen beter niet na het donker de straat op konden gaan.
Wat betreft steunen van de mensen kun je de hele Gulf Coast steunen door er een hotel te nemen.
De schade langs de kust was vele malen groter dan in New Orleans alleen zoals de mensen daar zeiden :"New Orleans gets te attentention en we are left with totall damage".
Maar ieder zijn ding of in dit geval stad.
De omgeving van New Orleans is een heel ander verhaal. Al de dingen die daar beschreven worden zijn idd. leuk.
Echter voor het geld wat een hotel in NOLA kost gaan we de volgende keer op Aok Alley slapen.
Ik heb erg lang op het NOLA forum gezeten en er is wel geen water geweest maar vernielingen en plunderingen waren er aan de orde van de dag en de schade die daardoor ontstaan is, is gewoon niks aan gedaan.
Zoal Petra ook schreef het is nog onveilig ook. De eerste boodschap die wij in het hotel meekregen was dat we als toeristen beter niet na het donker de straat op konden gaan.
Wat betreft steunen van de mensen kun je de hele Gulf Coast steunen door er een hotel te nemen.
De schade langs de kust was vele malen groter dan in New Orleans alleen zoals de mensen daar zeiden :"New Orleans gets te attentention en we are left with totall damage".
Maar ieder zijn ding of in dit geval stad.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou, dat geluidsoverlast vond ik enorm meevallen. Wij zaten in 'design' hotel Royal (en ondanks slechts reviews, vonden wij het echt een goed hotel). Wij hadden een kamer aan de straat grenzend op de beneden verdieping. Dit was logischerwijs rumoerig, maar wij konden daar ook echt wel mee leven. Maar dit hotel zat ook niet middenin het feestgedruis.
Van onveiligheid hebben wij niets gemerkt, wij bleven in de avond eigenlijk alleen maar in French Quarter en daar heb ik mij geen moment onprettig gevoeld. Zeker in het weekend was er in Bourbon street veel politie en toezicht aanwezig. Wij hebben wij wijken gezien waar ik idd niet in de avond zou rondlopen, maar daar hoor je in andere steden toch ook niemand over. Alsof je als toerist in Camden gaat rondlopen bijv. Beetje common sense, denk ik altijd.
Oak Alley plantation hebben wij trouwens ook overnacht, en hoewel je dan wel om half 7 in de ochtend als enige kan kijken naar de geweldige oprijlaan, is het verder gewoon een normale overnachting geweest voor dat geld (je slaapt immers niet in de plantation zelf). Misschien kan ik je aenraden een combi te doen van beide, 1 nacht in een plantation, 1 nacht NO. Ik zou dan zkr de Myrtles aanraden, dit was toch erg bijzonder!
Maar je moet ervan houden, maar NO was zeker een topper en heeft een sfeer die ik nergens anders heb aangetroffen, en maakte het voor ons zeer speciaal!
Van onveiligheid hebben wij niets gemerkt, wij bleven in de avond eigenlijk alleen maar in French Quarter en daar heb ik mij geen moment onprettig gevoeld. Zeker in het weekend was er in Bourbon street veel politie en toezicht aanwezig. Wij hebben wij wijken gezien waar ik idd niet in de avond zou rondlopen, maar daar hoor je in andere steden toch ook niemand over. Alsof je als toerist in Camden gaat rondlopen bijv. Beetje common sense, denk ik altijd.
Oak Alley plantation hebben wij trouwens ook overnacht, en hoewel je dan wel om half 7 in de ochtend als enige kan kijken naar de geweldige oprijlaan, is het verder gewoon een normale overnachting geweest voor dat geld (je slaapt immers niet in de plantation zelf). Misschien kan ik je aenraden een combi te doen van beide, 1 nacht in een plantation, 1 nacht NO. Ik zou dan zkr de Myrtles aanraden, dit was toch erg bijzonder!
Maar je moet ervan houden, maar NO was zeker een topper en heeft een sfeer die ik nergens anders heb aangetroffen, en maakte het voor ons zeer speciaal!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zag op jullie weblog dat jullie vlakbij Bourbon street zaten? Dat zou ik ook niemand aanraden.... Feesten in Bourbon street wel!!!Tinkerbell schreef:Als je gecharmeerd bent van een hele nacht geschreeuw, politiecontole,gillende sirenes en `s morgens struikelen over de lichamen die letterlijk op de stoep liggen tot de schoonmaakploegen ze wegspuiten moet je deze stad zeker bezoeken.

-
- Amerikakenner
Je staat op en maakt jezelf klaar voor de dag in een van de slavenhuisjes.Vegasgirl schreef:
Oak Alley plantation hebben wij trouwens ook overnacht, en hoewel je dan wel om half 7 in de ochtend als enige kan kijken naar de geweldige oprijlaan, is het verder gewoon een normale overnachting geweest voor dat geld (je slaapt immers niet in de plantation zelf).
Daarna loop je de oprijlaan af onder die geweldige eiken tot aan de Missisippi. Als je dat terugloopt en je staat even stil en doet je ogen dicht "hoor" je de creolines van de plantegebewoonsters ritselen en heel in de verte hoor je het gezang van de slaven.
Vervolgens ga je het restaurant binnen en geniet van je heerlijke ontbijt.
Om tot zulke mijmeringen te komen moet je al wat langer op deze aardkloot rondgedoold hebben

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, ehm? jong ben ik, 26 jaar, maar niettemin heb ik al behoorlijk wat gezien, maar die mijmeringen die had ik in deze 'slavenhuisjes' toch niet echt:Tinkerbell schreef:Je staat op en maakt jezelf klaar voor de dag in een van de slavenhuisjes.Vegasgirl schreef:
Oak Alley plantation hebben wij trouwens ook overnacht, en hoewel je dan wel om half 7 in de ochtend als enige kan kijken naar de geweldige oprijlaan, is het verder gewoon een normale overnachting geweest voor dat geld (je slaapt immers niet in de plantation zelf).
Daarna loop je de oprijlaan af onder die geweldige eiken tot aan de Missisippi. Als je dat terugloopt en je staat even stil en doet je ogen dicht "hoor" je de creolines van de plantegebewoonsters ritselen en heel in de verte hoor je het gezang van de slaven.
Vervolgens ga je het restaurant binnen en geniet van je heerlijke ontbijt.
Om tot zulke mijmeringen te komen moet je al wat langer op deze aardkloot rondgedoold hebben
Our century old plantation cottages are located on the grounds, not far from the antebellum mansion. They are comfortable and secure in an uncluttered and quiet setting.
All rooms are equipped with central air conditioning and heat, game boards for your entertainment, microwave, coffee maker and of course the makings, refrigerator, hair dryer, iron and ironing board and luxury waffle monogram robes. Some cottages are also furnished with Tempur-Pedic mattresses for a most restful night's sleep, Cable T.V. and wireless internet.

Tja met Tempur en wireless internet gaat die glorie van weleer wel een beetje verloren. Maar wij hebben niet voor niets deze locatie gekozen om te overnachten -en zelfs overwogen om te gaan trouwen!!-, en ja in de ochtend om 6 uur de zon op zien komen op de laan is een geweldig moment (en niet alleen voor foto's). Toch was het jammer dat het echte authentieke er wel af was, in die zin: erg commercieel. Jammer. Bij de kleinere plantaties is dat nog wat kleinschaliger en misschien voelt het voor mij daardoor authentieker aan..
- phillybilly
- Amerika-expert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik zou zeker zeggen: Gaan!!
Wij waren er een weekje voor Katerina, ik kan niet zeggen hoe het er nu is.
Ja, het is "party", sommige stukken zijn luidruchtig, maar je kunt er van maken wat je zelf wilt.
Wij zijn niet van die "party-beesten" maar een biertje op bourboun was toch wel erg leuk. Hoogtepunt van NOLA was voor ons zeker de gospelbruch. Dat is pas geweldig en een echte aanrader. (mijn verslag is klaar maar ik weet niet meer hoe ik het moet uploaden dus helaas kan ik je op die manier geen kijkje in de stad geven.)
Wij waren er een weekje voor Katerina, ik kan niet zeggen hoe het er nu is.
Ja, het is "party", sommige stukken zijn luidruchtig, maar je kunt er van maken wat je zelf wilt.
Wij zijn niet van die "party-beesten" maar een biertje op bourboun was toch wel erg leuk. Hoogtepunt van NOLA was voor ons zeker de gospelbruch. Dat is pas geweldig en een echte aanrader. (mijn verslag is klaar maar ik weet niet meer hoe ik het moet uploaden dus helaas kan ik je op die manier geen kijkje in de stad geven.)
- phillybilly
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
aaahha New Orleans my birth city! toen ik in TX woonde gingen familie en ik vaak naar New Orleans; de laatste keer dat ik er was is ongeveer een maand geleden, het is niet zoals voorheen, maar de French Quarter is inderdaad weer levendig aan het worden, enz. Zoals een van de moderators al zei moet je naar "Cafe Du Monde" gaan en de beignets proeven en de chicory coffee. New Orleans heeft een fantastische sfeer, het is een aparte stad in de US en mijn favoriete stad.phillybilly schreef:jammer !! Mocht het toch lukken, ik wil het graag lezen!EvdB schreef:(mijn verslag is klaar maar ik weet niet meer hoe ik het moet uploaden dus helaas kan ik je op die manier geen kijkje in de stad geven.)
Ik zou zeker gaan!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2575 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-