Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

South To Dixie

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

South To Dixie

Bericht door Aspara »

Hallo iedereen...

Ik ga dit jaar met mijn ouders voor een tweede keer naar de USA. Deze keer gaan we naar het Zuidoosten, in 1999 hebben we het Zuidwesten gedaan.

We doen een busreis van 16 dagen, dit is ons reisschema:

Dag 1 : Brussel - Atlanta
Dag 2 : Atlanta - Augusta - Savannah
Dag 3 : Savannah - Charleston
Dag 4 : Charleston - Great Smokey Mountains - Cherokee
Dag 5 : Cherokee - Nashville
Dag 6 : Nashville - Memphis
Dag 7 : Memphis - Natchez
Dag 8 : Natchez - New Orleans
Dag 9 : New Orleans
Dag 10 : New Orleans - Pensacola
Dag 11 : Pensacola - Tallahassee - Jacksonville
Dag 12 : Jacksonville - St Augustine - Daytona Beach - Orlando
Dag 13 : Orlando
Dag 14 : Orlando - Kennedy Space Center - Miami
Dag 15 : Miami - Brussel
Dag 16 : Brussel

Wie heeft deze streek al bezocht? Wat waren de ervaringen? Zijn er dingen die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken?

Alvast bedankt! :mrgreen:
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Bart40
Amerikakenner

Re: South To Dixie

Bericht door Bart40 »

In Natchez liggen prachtige oude huizen en op de weg van Natchez naar New Orleans liggen in ieder geval Greenwood (gebruikt voor North and South) en ik dacht ook Oak Alley. Niet te missen ze zijn allebei prachtig.

http://community.webshots.com/user/poon36
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben heel veel in New Orleans geweest, voor het laatst twee zomers geleden. Ons reisverslag daarover is hier te lezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Mooie route, maar wel heel erg veel reizen. Een paar extra dagen in enkele steden zou volgens mij beter zijn. Je hebt dan ook meer tijd om de attracties en/of natuur te bekijken. Vanuit Natchez (veel oude mansions te zien!!) zou je bv. het zuiden van Louisiana kunnen bekijken. Hier heb je o.a. veel swamptours (heel leuk!!), het authentieke leven zoals vroeger in het zuiden was, Tabasco-fabrieken (als je van lekker eten houd!).
New Orleans is te gek, maar daar blijf je al langer, dus dat komt wel goed. Nashville is zeker ook de moeite waard, net als Atlanta en omgeving.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Aspara> Je zult nu wel terug zijn. Wat waren jouw ervaringen?
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Hello

Ik ben nog niet terug hoor... nog steeds aan het aftellen en voorbereiden. Binnen 3 weken, op 17 juli, is het zover!

Ik kijk er al naar uit! :lol:
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

dan had ik het verkeerd geinterpeteerd. Ik volg 22 juli richting Deep South,.. Heb er zin in: toch Amerika en ws zo anders dan het Zuid-Westen en Florida
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Misschien loop je me daar nog tegen het lijf dan :wink:
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi, ik ben dus net terug uit het zuiden. Was er fantastisch! Wij zijn inderdaad wat langer gebleven in Charleston/Nashville/Memphis/Natchez en New Orleans. Charleston vonden wij enig en een bezoek aan Magnolia Plantage was top. Memphis vonden wij leuker dan Nashville, maar dat is persoonlijk. Natchez heerlijke plaats om rond te lopen, mooie huizen en bloemrijke straatjes. Drink even wat in de saloon aan Silver Street. Oak Alley plantage mooie eikenlaan. Laura hebben we niet bezocht, ze waren het dak aan het repareren (brand geweest) Mensen waren in het zuiden erg vriendelijk. New Orleans moet je gezien hebben. Als je tijd hebt...... neem daar de ferry Canalstreet over de Mississippi naar de overzijde, dat heet Algiers. Ferry is gratis, mooi uitzicht over de rivier en in Algiers even wandelen. Staat ook nog een beeld van Louis Amstrong.
Heel veel plezier en mocht je nog vragen hebben.........
Jeannine
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Jeannine, heb je in New Orleans in of juist buiten het French Quarter een hotel genomen?
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Wij hebben bewust buiten NO een hotel genomen. :!: Ik had al gelezen over het eenrichting verkeer, de nauwe straatjes en de belachelijke prijzen voor parkeren als hotelgast. Wij zaten in Harvey in een Best Western - Westbank, aan de andere kant van de Mississippi. Te gek hotel! Zaten zo op de snelweg, $1 tol ( = retour) voor de express way en dan het centrum in. Een keer $ 8 betaald voor 6 uur parkeren en de 2e keer $ 14, voor hele dag en avond. Achteraf gezien kan je de auto (mits hij er niet te chique en duur uitziet) gratis parkeren in Algiers en de ferry nemen naar Canalstreet. :wink: Ferry vaart tot ca. 23.00 uur. Verder nog een waarschuwing, iets wat we nergens anders zijn tegengekomen. Als je in NO gaat eten, berekenen ze meteen 15/20% tip erbij. Of je nu wel of niet tevreden bent, je krijgt het bij je rekening opgeteld / bijgeschreven. Dus hou daar rekening mee!
De begraafplaatsen: wij kregen ter plaatse de waarschuwing NIET :!: naar Lafayette nr.1 te gaan, zeker niet zonder gids. St. Louis was beter maar blijven opletten, veel berovingen. Kleine kinderen schieten je aan, leiden je af, maar dit zijn de uitkijkposten voor de echte rovers. Dus uitkijken met sieraden, dure camera's enz. St.Louis sloot al om 15.00 uur, dus wij hebben het gemist.
Veel plezier en mocht er nog een vraag zijn ik hoor ze wel :D
Jeannine
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Leuk reisschema!!
Ben zelf in Memphis geweest.
Bealstreet is een aanrader en eigenlijk mag je Graceland van Elvis ook niet missen als je in de buurt bent.

Hele fijne vakantie!
Groetjes Petra
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wij zijn ook net terug uit de Deep South en wij hadden wel een hotel in hartje centrum New Orleans. En dat is ons erg goed bevallen. Op de hoek Jackson Square - St. Annstreet...zéér centraal gelegen. Onze auto veilig geparkeerd in de garage van het hotel.
Dat gemak om terug te kunnen lopen naar het hotel 's avonds is mij wel wat extra geld waard. Je bent geen tijd kwijt met heen en weer gereis en de volgende ochtend ben je meteen weer in de gezelligheid en levendigheid van de stad.

4Me ... wij zijn ook naar Magnolia Plantage geweest en vonden het ook geweldig. Heb jij nog het boottochtje gemaakt op het moeras rondom de plantage ?
Ook Natchez, Charleston, Nashville vonden we fantastisch. In plaats van Memphis zijn wij in Clarksdale blijven hangen. De crossroad van Highways 61 en 49 is versierd met 2 gitaren. Ook heb je daar het Delta Blues Museum en Ground Zero Blues Club (van Morgan Freeman).

Wij hebben genoten van onze onvergetelijke reis naar het prachtige zuiden, met als absolute favoriete staat Louisiana. Wat een feest met de cajun muziek, de zydeco, het lekkere cajun food en last but not least de zeer vriendelijke bewoners.
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Hoi Liz: leuk om jouw enthousiaste verhaal te lezen en leuk dat er toch nog meer mensen naar Deep South gaan. Mag ik je vragen hoeveel geld je ongeveer kwijt was voor het hotel en parkeren per nacht in New Orleans?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Hallo EvdB, ons hotel (Place d'Armes) kostte $ 101 per nacht inclusief alle taxes en het parkeergeld was $ 22 per 24 uur, ook inclusief tax.
Voor 2 nachten inclusief parkeren betaalden wij dus $ 246, wat omgerekend ongeveer 196 euro is.
Ik zeg niet dat het goedkoop is, maar als ik in een stad ben, wil ik ook graag in het centrum verblijven. Alle andere (vergelijkbare) hotels in NO waren veel duurder en bovendien was dit ook nog een heel sfeervol hotel met een prachtige courtyard.
Na NO hebben we weer veel goedkopere hotels langs de interstates genomen, dus dat compenseert de boel dan weer een beetje.

Ja E, er gaan niet veel mensen deze kant uit, maar wie wel gaat komt zeer enthousiast terug. Het is toch een bijzonder deel van de USA.
Ik benijd je, je hebt nog een heerlijke reis voor de boeg....geniet zoveel je kunt !!
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ik heb het boottochtje niet gemaakt, want wij waren zo opgegaan in onze wandeling in de tuin en hadden daardoor geen tijd meer over. Hebben gelukkig alligators in het meer daar gezien en later nog in een swamp naast de Natchez Trace.
Mijn hotel kostte $ 70 per nacht en de rit naar French Quarter duurde ongeveer 15 minuten.
De vriendelijkheid hier in het zuiden is werkelijk te gek! Iedereen groet je, op straat, vanuit de auto. Men is zeer behulpzaam. Lekker eten inderdaad en het sfeertje is super. Laat je wel goed voorlichten waar je
s avonds wel en niet moet gaan lopen!
Ben ook jaloers :cry:
Mocht je nog vragen hebben. Ik ben bijna klaar met mijn album op webshots.
:lol: Jeannine
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Ook naar Deep South

Bericht door nieuwenoord »

Lieve mensen,

Ik smul hier van jullie verhalen!

Nashville, Natchez, Natchez Trace Parkway, New Orleans (wat veel -N's trouwens!): het zit allemaal in ons reisplan voor volgend jaar! Ik kijk uit naar foto's.

Groet,
Monique
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

De foto's staan erop:

http://community.webshots.com/user/travelmad

veel plezier

Jeannine
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Foto's

Bericht door nieuwenoord »

Prachtige foto's. Ik krijg er zoooo'n zin in! :dance:
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Wat een prachtige foto's jeannine!
Heerlijk om deze in de peride van voorbereiding te kunnen zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer