Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Donnos: Naar North Carolina
- Donnos
- Amerika-ontdekker
Reis Donnos: Naar North Carolina
Goedemorgen ,
Het is mij dus overkomen dat ik iemand heb ontmoet op internet . We zijn nu a zo'n half jaar elke avond aan het chatten (met webcam) en bellen elke dag (Erg duur overigens) . Het gaat allemaal harstikke goed en ik heb dan ook besloten om er met de kerst naar toe te gaan voor een week .
Nu wil ik voor een week naar Asheville om daar deze persoon in het echt te ontmoeten , maar ik heb dus geen flauw benull hoe het daar allemaal eraan toe gaat , het grootste probleem is hoeveel geld neem ik mee en hoe moet ik euro's omwisselen in dollars ? Kan ik bevoorbeeld ook mijn pin pas gebruiken in Amerika (Rabobank) ?
Ik heb via cheaptickets een ticket (Vannuit Dusseldorf naar Asheville) van Britisch Airways voor heen en terug voor € 466,- gezien daarbij wil ik voor 1 week een 3* hotel boeken wat mij ook nog eens € 466,- gaat kosten . Dus dat valt opzich nog wel mee .
Met een auto huren loop ik mogelijk tegen de lamp ik ben dan 21 jaar en zoals ik hoorde moet je daarvoor 24 zijn ?
Ik heb nog effetjes de tijd voordat het kerst is tot die tijd moet ik een passpoort aanvragen en een reisverzekering afsluiten .
Wie kan mij een antwoord of eventueel opmerkingen geven over mijn reis (plan) .
Alvast Super Bedankt
Donnos
Het is mij dus overkomen dat ik iemand heb ontmoet op internet . We zijn nu a zo'n half jaar elke avond aan het chatten (met webcam) en bellen elke dag (Erg duur overigens) . Het gaat allemaal harstikke goed en ik heb dan ook besloten om er met de kerst naar toe te gaan voor een week .
Nu wil ik voor een week naar Asheville om daar deze persoon in het echt te ontmoeten , maar ik heb dus geen flauw benull hoe het daar allemaal eraan toe gaat , het grootste probleem is hoeveel geld neem ik mee en hoe moet ik euro's omwisselen in dollars ? Kan ik bevoorbeeld ook mijn pin pas gebruiken in Amerika (Rabobank) ?
Ik heb via cheaptickets een ticket (Vannuit Dusseldorf naar Asheville) van Britisch Airways voor heen en terug voor € 466,- gezien daarbij wil ik voor 1 week een 3* hotel boeken wat mij ook nog eens € 466,- gaat kosten . Dus dat valt opzich nog wel mee .
Met een auto huren loop ik mogelijk tegen de lamp ik ben dan 21 jaar en zoals ik hoorde moet je daarvoor 24 zijn ?
Ik heb nog effetjes de tijd voordat het kerst is tot die tijd moet ik een passpoort aanvragen en een reisverzekering afsluiten .
Wie kan mij een antwoord of eventueel opmerkingen geven over mijn reis (plan) .
Alvast Super Bedankt
Donnos

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Naar North Carolina
Geen geld meenemen, maar wel je pinpas en creditcard! Bij aankomst op de luchthaven pin je rechtstreeks uit de muur. Onthou wel dat geld opnemen met je creditcard altijd veel duurder is dan met je pinpas. Ik weet niet of je een creditcard hebt maar deze heb je zowieso nodig voor autohuur en waarschijnlijk ook voor het reserveren van een hotel. Dit in geval je hiervan niet op de hoogte was!
Er zijn mensen op dit forum die meer van die auto-huur-regels afweten dan ik maar voor zover ik weet kun je gewoon een auto huren. Misschien is je verzekering een stuk duurder vanwege je leeftijd maar ik heb begrepen dat er een maatschappij is die een speciaal pakket heeft voor jonge bestuurders zodat het betaalbaar blijft.
Nog een tip: Bel met Skype, dan kost het je niets om te bellen (wanneer die ander ook skype heeft) of bijna niets wanneer je die ander op zijn/haar mobiel of thuistelefoon belt!!! Gelijk installeren op je computer dus!!
Veel plezier! Het gaat vast een leuke reis worden
Er zijn mensen op dit forum die meer van die auto-huur-regels afweten dan ik maar voor zover ik weet kun je gewoon een auto huren. Misschien is je verzekering een stuk duurder vanwege je leeftijd maar ik heb begrepen dat er een maatschappij is die een speciaal pakket heeft voor jonge bestuurders zodat het betaalbaar blijft.
Nog een tip: Bel met Skype, dan kost het je niets om te bellen (wanneer die ander ook skype heeft) of bijna niets wanneer je die ander op zijn/haar mobiel of thuistelefoon belt!!! Gelijk installeren op je computer dus!!
Veel plezier! Het gaat vast een leuke reis worden

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij USA-reisen.de kan je vanaf 19 jaar een auto huren. Je betaalt wel een underage-toeslag, maar die is bij hen niet schrikbarend hoog. Je zult hier zien dat heel veel forumleden daar een auto huren en dat het eigenlijk altijd prima verloopt.
Skype is inderdaad dé manier om goedkoop te bellen naar Amerika, ik gebruik het zelf veel. Ook binnen Europa trouwens, heb vanmorgen nog twee keer naar Duitsland gebeld, het kost echt bijna niets.
Ik heb vorige week zelf ook voor het eerst bij British Airways geboekt. Ze hebben echt supermooie prijzen. Vrienden van ons zijn woensdag met British Airways naar Los Angeles gevlogen en waren enthousiast over de vlucht en de service.
Je kent natuurlijk de verhalen over Internetcontacten die niet juist bleken en waar vreemde figuren achter zaten, maar als je met webcam chat en dagelijks telefonisch contact hebt, zal dat best meevallen
Ik ben zelf trouwens al 8 jaar getrouwd met mijn chatvriendje, die trouwens ook gewoon Nederlander is.
Skype is inderdaad dé manier om goedkoop te bellen naar Amerika, ik gebruik het zelf veel. Ook binnen Europa trouwens, heb vanmorgen nog twee keer naar Duitsland gebeld, het kost echt bijna niets.
Ik heb vorige week zelf ook voor het eerst bij British Airways geboekt. Ze hebben echt supermooie prijzen. Vrienden van ons zijn woensdag met British Airways naar Los Angeles gevlogen en waren enthousiast over de vlucht en de service.
Je kent natuurlijk de verhalen over Internetcontacten die niet juist bleken en waar vreemde figuren achter zaten, maar als je met webcam chat en dagelijks telefonisch contact hebt, zal dat best meevallen

- Donnos
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de super snelle reacties
, :dance: .
Dus helemaal geen geld meenemen ? Ik heb een rabobank europas en ik weet niet of dat zo eenvoudig is om met deze kaart in amerika te pinnen . Hotel en vlucht reserveer en betaal ik online vannuit thuis . Wat creditcard betreft , die heb ik niet en wil ik eigelijk ook niet hebben maar kan ik ook vannuit hier de auto reserveren en gelijk afbetalen ?
PS. Goed om te horen dat British Airways dan toch goed is want ik was er al bang voor
.
Ohjah ik bel af en toe via skype maar ik vindt de kwaliteit erg tegen vallen , als er al een beetje achtergrond geluid is kan ik bijna niks verstaan of vervormt de stem .

Dus helemaal geen geld meenemen ? Ik heb een rabobank europas en ik weet niet of dat zo eenvoudig is om met deze kaart in amerika te pinnen . Hotel en vlucht reserveer en betaal ik online vannuit thuis . Wat creditcard betreft , die heb ik niet en wil ik eigelijk ook niet hebben maar kan ik ook vannuit hier de auto reserveren en gelijk afbetalen ?
PS. Goed om te horen dat British Airways dan toch goed is want ik was er al bang voor

Ohjah ik bel af en toe via skype maar ik vindt de kwaliteit erg tegen vallen , als er al een beetje achtergrond geluid is kan ik bijna niks verstaan of vervormt de stem .

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat Skype je niet bevalt, het is wel erg goedkoop.
Je zal zonder creditcard echt geen auto meekrijgen of je moet een gigantisch hoge borg betalen. Het afrekenen van de huur is geen probleem, maar zonder creditcard als borg krijg je gewoon hun auto's niet mee. Amerika zonder creditcard wordt erg lastig!
Je zal zonder creditcard echt geen auto meekrijgen of je moet een gigantisch hoge borg betalen. Het afrekenen van de huur is geen probleem, maar zonder creditcard als borg krijg je gewoon hun auto's niet mee. Amerika zonder creditcard wordt erg lastig!
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik wilde ook nooit een creditcard maar wanneer je gaat reizen heb je 'm gewoon nodig. Zie het zo: je gaat er niets geks mee doen, het is gewoon een verlengstuk van je bankrekening! Mijn creditcard van de ING (en ook die van mijn vriend van de Rabobank) heeft een limiet van €2000,-. Op reis gebruik ik 'm en ik doe er de aanbetalingen mee van bijvoorbeeld de huurauto. Elke maand wordt het totaalbedrag van mijn gewone bankrekening afgehaald. Geen enkel probleem dus. Ik betaal geen rente en ik weet hoeveel ik uitgeef, of ik dat nou met mijn gewone pinpas doe of met de CC.
Ik zou morgen (
) naar de bank gaan en een cc gaan aanvragen. Wanneer je normale inkomsten hebt krijg je hem gewoon, waarschijnlijk met een limiet van €1000,-. Bij mijn vriend ging het bij de Rabobank een stuk moeilijker. Hij is ondernemer met een klein inkomen uit zijn onderneming. Hij moest echt zeuren, haha. Maar ik kreeg 'm als student aangeboden van de Postbank en toen ik een keer op vakantie ging en vroeg of mijn limiet verhoogd kon worden kon dat gewoon. En het is nooit meer omlaag gegaan. Het is gewoon makkelijk.
Ik zou morgen (

-
- Amerika-expert
Asheville is best leuk, maar het centrum is zeer makkelijk te belopen en je bent er redelijk snel op uitgekeken. Tenzij je met iemand samen bent, natuurlijk. Vandaar dat die kredietkaart en een auto huren best nuttig kan zijn, de omgeving is hier erg mooi (ik woon in Asheville sinds afgelopen november, maar heb nog geen tijd gehad om de omgeving echt te bekijken).
Vlieg je rechtstreeks naar Asheville of naar een van de andere luchthavens in de buurt (Charlotte of Greenville)? In al die gevallen heb je ook een auto nodig, want het vliegveld is ongeveer een half uur (rond de $40 voor een taxi) van de stad, Greenville is een uur en Charlotte twee uur rijden. En openbaar vervoer is er wel, maar redelijk duur en gaat niet echt vaak (stadsbussen bij mij om de hoek rijden bijvoorbeeld 1 keer per uur).
Zoals al gezegd door anderen: een kredietkaart heb je echt nodig. En je pinpas gaat hier zonder problemen door alle mogelijke (en onmogelijke) geldautomaten. Soms berekenen ze je daarvoor drie dollar, maar als je een 'credit union' opzoekt gaat het vaak zonder extra kosten. (overigens: wat is drie dollar tegenwoordig!)
D'r staat maar 1 Groeneveld in het telefoonboek van Asheville, bel maar eens als je zin hebt om weer wat Nederlands te praten en je vermoeide kaakspieren (als je voor het eerst de hele dag Engels spreekt, merk je dat je wat meer kaakspieren hebt dan je gedacht had) wat rust te geven.
Ik Skype al vele jaren en de kwaliteit is erg goed. Zelfs toen ik de draaitelefoon van mijn moeder in Amsterdam belde, en vooral als je versie 4 neerlaadt. Wel een redelijke microfoon/koptelefoon aanschaffen, een USB aansluiting van die microfoon/koptelefoon maakt alles erg makkelijk.
Vlieg je rechtstreeks naar Asheville of naar een van de andere luchthavens in de buurt (Charlotte of Greenville)? In al die gevallen heb je ook een auto nodig, want het vliegveld is ongeveer een half uur (rond de $40 voor een taxi) van de stad, Greenville is een uur en Charlotte twee uur rijden. En openbaar vervoer is er wel, maar redelijk duur en gaat niet echt vaak (stadsbussen bij mij om de hoek rijden bijvoorbeeld 1 keer per uur).
Zoals al gezegd door anderen: een kredietkaart heb je echt nodig. En je pinpas gaat hier zonder problemen door alle mogelijke (en onmogelijke) geldautomaten. Soms berekenen ze je daarvoor drie dollar, maar als je een 'credit union' opzoekt gaat het vaak zonder extra kosten. (overigens: wat is drie dollar tegenwoordig!)
D'r staat maar 1 Groeneveld in het telefoonboek van Asheville, bel maar eens als je zin hebt om weer wat Nederlands te praten en je vermoeide kaakspieren (als je voor het eerst de hele dag Engels spreekt, merk je dat je wat meer kaakspieren hebt dan je gedacht had) wat rust te geven.
Ik Skype al vele jaren en de kwaliteit is erg goed. Zelfs toen ik de draaitelefoon van mijn moeder in Amsterdam belde, en vooral als je versie 4 neerlaadt. Wel een redelijke microfoon/koptelefoon aanschaffen, een USB aansluiting van die microfoon/koptelefoon maakt alles erg makkelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Donnos
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Donnos: Naar North Carolina
Hallo , Sorry voor de laate reactie ik heb een tijdje in het ziekenhuis gelegen (bijna de hele familie) . Doordat mijn neefje tbc had opgelopen moest de hele familie in quarantaine .
Maargoed , ik heb goed nieuws betreft de credit card . Ik ben al 3 jaar lid van de ANWB en heb daar binnen 1 week een Creditcard Visa kunnen krijgen die je zelf mocht ontwerpen .
Het is vrijwel zeker dat ik op
24 December 's morgens vertrek en op
31 December 's avonds weer terug naar huis ga
Helaas kan ik niet langer vrij krijgen van het werk en school , dus blijft het voor de eerste keer bij 1 week .
@ Bennogr , dat ga ik zeker doen
, does als je een meneer Fermont aan de telefoon hebt met limburgs accent weet je genoeg
.
Hotel moet ik nog boeken maar ik heb al diverse leuke gezien in asheville voor leuke prijzen .
Effe alles op een rij .
Reisverzekering - X (Moet nog gebeuren)
Huur Auto X (Moet nog geboekt worden)
Vlucht X (Wil ik zo snel mogelijk boeken i.c.m hotel)
Iemand een idee of ik beter met Air France of Delta Airlines kan vliegen ?
Paspoort - V (In behandeling)
Creditcard Visa - V (In het bezit)
Laptop 110/240V V (In bezit) Wel effe kijken hoe ik zo'n stroomsnoer krijg
Mobiele Prepayd Telefoon V (Tele 2 Kaart , Telefoon kan alle netwerken aan)
Ik neem mijn abbonement niet mee omdat deze 24 per dag via internet verbonden is.
En dan moest ik nog een papieren nog iets invullen op een website maar ik ben de naam kwijt ? Wie kan me vertellen wat dat ookalweer was .
Bedankt voor alle informatie tot zover . Super :beerchug:
Groeten Donnos
Maargoed , ik heb goed nieuws betreft de credit card . Ik ben al 3 jaar lid van de ANWB en heb daar binnen 1 week een Creditcard Visa kunnen krijgen die je zelf mocht ontwerpen .
Het is vrijwel zeker dat ik op
24 December 's morgens vertrek en op
31 December 's avonds weer terug naar huis ga
Helaas kan ik niet langer vrij krijgen van het werk en school , dus blijft het voor de eerste keer bij 1 week .
@ Bennogr , dat ga ik zeker doen

Hotel moet ik nog boeken maar ik heb al diverse leuke gezien in asheville voor leuke prijzen .
Effe alles op een rij .
Reisverzekering - X (Moet nog gebeuren)
Huur Auto X (Moet nog geboekt worden)
Vlucht X (Wil ik zo snel mogelijk boeken i.c.m hotel)
Iemand een idee of ik beter met Air France of Delta Airlines kan vliegen ?
Paspoort - V (In behandeling)
Creditcard Visa - V (In het bezit)
Laptop 110/240V V (In bezit) Wel effe kijken hoe ik zo'n stroomsnoer krijg
Mobiele Prepayd Telefoon V (Tele 2 Kaart , Telefoon kan alle netwerken aan)
Ik neem mijn abbonement niet mee omdat deze 24 per dag via internet verbonden is.
En dan moest ik nog een papieren nog iets invullen op een website maar ik ben de naam kwijt ? Wie kan me vertellen wat dat ookalweer was .
Bedankt voor alle informatie tot zover . Super :beerchug:
Groeten Donnos
Laatst gewijzigd door Donnos op 22 sep 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Bennogr bellen@ RiverCola , dat ga ik zeker doen , does als je een meneer Fermont aan de telefoon hebt met limburgs accent weet je genoeg

- RiverCola
- Amerika-expert
Hihi! Mij mag je ook bellen hoor, ik woon in Rotterdamnieuwenoord schreef:Ik zou Bennogr bellen@ RiverCola , dat ga ik zeker doen , does als je een meneer Fermont aan de telefoon hebt met limburgs accent weet je genoeg

- Donnos
- Amerika-ontdekker
Hahahaha , wat zijn we weer goed bezig . Inderdaad Bennogr .
Zal het effe aanpassen .
RiverCola , ik wil jou ook wel op bellen hoor hehehe
Groeten
Zal het effe aanpassen .
RiverCola , ik wil jou ook wel op bellen hoor hehehe

Groeten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-