Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar naar toe in het zuiden?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

waar naar toe in het zuiden?

Bericht door 4me »

Ik denk dat wij USA liefhebbers hetzelfde probleem hebben. Je bent net terug en denkt al weer aan een volgende reis 8)
Net de zuid-oost staten ( FLA,NC,SC,TN,AL,MS,LA,GA - 6000 km) per auto gedaan. Mooie natuurroutes, niet teveel interstates, plantages, aardige mensen, mooie plaatsjes, keertje winkelen, uit eten, lekker relaxed en aan het begin en eind ff Orlando. Alleen goed om aan te vliegen en voor het kopen van de souvenirs en een bezoekje aan Seaworld en Disney.
Maar waar gaan we volgend jaar naar toe? Wandelen zit er voor mij niet in, overnachten in tenten of cabins en zelf koken ook niet iets voor ons. :? Eenvoudig hotel klinkt beter. We zullen weer 3 - 31/2 week hebben. Alleen maar rijden over eindeloze vlaktes heb ik al in N. Dakota gedaan, mooi maar het gaat vervelen. Je moet wat hoogtepunten hebben. Ik hoor en lees Montana, maar hoe zit het met Kansas, Oklahoma, Arkansas, Missouri en Colorado? Of hebben jullie suggesties?
Ik ben al 8 keer in de USA geweest. o.a. van Miami nr. San Francisco gereden.Verder de rit NY- Phil - Boston-Montreal -Toronto -NY. Ook een tocht door North en South Dakota gemaakt. Aan grote N.Parcs alleen Grand Canyon en Smokey Mountains bezocht. Ik zit al druk in jullie reisverslagen te zoeken, maar kan ff niets vinden. :?: Ik sta open voor tips.
groetjes Jeannine
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Noordwesten misschien. WA, OR, ID, MT, CA in combinatie met canada ook heel goed te doen en prachtig.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Of door het midden: Maryland, Virginia, West-Virginia, Kentucky, Missouri, Kansas, Colorado. Prachtige, afwisselende natuur en interessante steden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Of door het midden: ...West-Virginia, ...afwisselende natuur...
Jaaa leuk, door West-Virginia. Wel eerst even die film 'Wrong Turn'bekijken hoor. :? Goeie reis.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

PeeJay schreef:
Petra/VS schreef:Of door het midden: ...West-Virginia, ...afwisselende natuur...
Jaaa leuk, door West-Virginia. Wel eerst even die film 'Wrong Turn'bekijken hoor. :? Goeie reis.

/PeeJay
Of 'Deliverance', Squeel like a pig!!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Bart40
Amerikakenner

Re: waar naar toe?

Bericht door Bart40 »

Yellowstone rond half mei, kan ik je echt aanraden. Het is niet warm soms echt koud en nat maar je ziet zoveel dieren. Bovendien is de omgeving ook niet verkeerd. Grand Teton is dichtbij en Glacier ligt daar ook wel in de buurt.
Wij hebben dit jaar zoveel dieren gezien in Yellowstone en ook veel jong spul, hertjes en elanden van een paar dagen oud, noem maar op.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Jullie zijn fantastisch!
Ik ga hier eens mee aan de gang. Vanmorgen net een paar vriendinnen opgehaald van Schiphol, allen wonend in USA en die hebben het ook over W.Virginia.... maar niet over die film :D. Blijf het moeilijk vinden, je wilt zoveel zien en hebt slechts enkele weken.
Welke aanvlieghaven kan ik dan het beste nemen voor jouw route Petra? We gaan dan nl. weer een loop rijden, anders worden de drop off kosten zo hoog. En natuurlijk de kosten voor de ticket spelen ook een rol.
De andere suggesties ga ik ook bekijken. Bart en Eaglelgae welke aanvlieghaven heb ik nodig voor jullie route?
Ik kom hier zeker op terug, ondertussen thx!!! :D Jeannine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zou dan op Washington aanvliegen, maar heen en terug naar Denver is misschien in drie weken wat ambitieus.
Ik zou dan denk ik vanuit Washington via Baltimore en Annapolis naar de kust rijden, daar onder anderen Chincoteague en Assateague bezoeken en dan via de Chesapeake Bay bridge/tunnel naar Norfolk, Virginia Beach en Williamsburg gaan.
Vervolgens via Richmond en Charlottesville naar West Virginia rijden. Daar onder andere in White Sulphur Springs het Greenbrier Resort bekijken. Ook Charleston is een leuke plaats.
Dan Kentucky in, waar Frankfort een heel mooi Capitool heeft en in Louisville kun je Dennis opzoeken ;), maar dat is ook een heel leuke plaats.
Dan verder naar St. Louis. Verder zijn wij niet gekomen met de auto, maar het is allemaal mooi tot daar. En dan zou je een noordelijker route terug kunnen nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Hi Jeannine,

Je hebt al veel van de VS gezien. De reis door de zuidelijke staten die jullie vrij recent gemaakt hebben zou ik ook heel graag willen doen. Ik heb alleen iets te veel de Amerikaanse werk mentaliteit overgenomen en woon hier verder wel, maar heel veel staten zijn voor mij echt nog onontgonnen terrein.

De volgende suggestie is iets wat al een hele poos op mijn verlanglijstje staat. Van Seattle naar Anchorage(AK) rijden. Heel veel natuur, native american history, Canada, verse zalm vangen en echt het "Last Frontier" gevoel hebben. Je kan invliegen op Seattle en vertrekkenvia Anchorage. Er zijn verschillende autohuur bedrijven waarbij je de auto op 1 plek kan huren en op de eindbestemming weer kunt achterlaten... of het voor Alaska ook geldt weet ik niet....maar als ik de tijd en de $$$ had kon ik je een stuk meer vertellen.

En Van Louisville naar St. Louis gaat interstate 64 en die vind ik persoonlijk nogal saai. (Walnut Hill staat niet op de bewegwijzerings borden aangegeven) Maar genoeg kleinere weggetjes te vinden die door durpen gaan en een stuk leuker zijn om doorheen te rijden.
Was that for us?
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi Laska,
Bedankt voor deze suggestie. Ik denk dat ik maar elk jaar naar de states moet gaan :) zoveel te gekke voorstellen. Dus flink sparen.
Ik zoek inderdaad die binnenweggetjes, met straatjes waar de tijd stil lijkt te staan. Zo nu en dan een Wall Mart voor de boodschappen en wat schone t shirts 8) En dan veel natuur en wat echte highlights b.v. een mooie plaats, natuurpark enz. Kan jammergenoeg niet echt klimmen door blessure, dus een hicking tocht is beslist niets voor mij.
Afgelopen tocht zat vol met hoogtepunten door o.a. Charleston,Nashville, Memphis en de plantages en natuur niet te vergeten.
Ik raad het je beslist aan deze tocht te maken!! Ik heb deze helemaal zelf samengesteld. Dus mocht je meer willen weten mail maar! :wink:
Jeannine
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Voor het noordwesten kun je naar Seattle vliegen, dat is over het algemeen goedkoper dan Portland of Vancouver in Canada. Vanuit daar kun je een rondje maken. Het ligt eraan waar je de ronde begint natuurlijk :wink: Je zou ook in Calgary (Canada) kunnen beginnen en eindigen. Wat ik heb gedaan de afgelopen zomer is van Seattle naar Portland, naar Yellowstone en Grand Teton, dan naar Salt Lake City, Archer, Canyonlands, Mesa Verde NP en dan terug naar Seattle. Dat is een heel gevarieerde, mooie route.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer