Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's Deep South rondreis, een fantastische bestemming!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Foto's Deep South rondreis, een fantastische bestemming!

Bericht door 4me »

Ze staan erop, mijn foto's van de rondreis!
6000 km. in 26 dagen. Fantastische reis, een aanrader! :doublethumb:

Veel plezier :lol:

Jeannine

http://community.webshots.com/user/travelmad
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Foto's Deep South rondreis, een fantastische bestemming!

Bericht door hekkie »

4me schreef:Ze staan erop, mijn foto's van de rondreis!
6000 km. in 26 dagen. Fantastische reis, een aanrader! :doublethumb:
http://community.webshots.com/user/travelmad
Hoi Jeanine,
Met veel plezier heb ik je foto's bekeken. Beide series zijn echt heel mooi. Bijzonder origineel div. plaatjes, m.n. de "reclameuitingen".
Veel dingen herkende ik van een rondreis die we in 1996 in dat gebied gemaakt hebben, zoals de Plantations, de steden New Orleans, Memphis, Nasville, Natchez. Vicksburg heb je waarschijnlijk niet aangedaan, want daar zag ik geen foto's van.
Ook mooie plaatjes van Charleston en de Smokey Mountains. 2 maanden geleden waren wij nog in dit park en hebben letterlijk niets gezien. Tijdens de rit er naar toe (via de Blue Ridge Parkway) hebben we nog wel wat mooie plaatjes kunnen schieten, maar in het park zelf was alleen maar mist. Toch zijn we nog helemaal naar het hoogste punt gereden (zijn we er in ieder geval geweest... :wink: ), maar zoals je hier onder kunt zien was het uitzicht "nul komma nul"

Afbeelding

Maar van jouw serie heb ik genoten en bedankt voor het meekijken.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

jeannine> elders had ik al gezegd hoe mooi de foto's zijn (ik word er ongeduldig van). Het zijn er zoveel. Hoe hebben jullie dat gedaan in de VS? Af en toe de foto's bij Wallgreens op een cd-rom gezet? tussentijds op de laptop gezet of tussentijds geupload naar de website?
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Gewoon 2 digitale, 6 scan disks en een gewone camera ( groothoek en telelens) meenemen :D
De fotorollen hebben we tussentijds wel bij Wallgreens laten afdrukken, dan keken we snel of de digitale beter of minder waren. De beste hebben we bewaard en er zullen best wat afgedrukte foto's in de prullenbak gaan verdwijnen. Ik moet de digitale nog af laten drukken. Op de pc zie je pas goed hoe de kwaliteit is en ik ben er zelf ook apetrots op. En dat alles met een HP photosmart 307 :wink: Perfect toestelletje!
Wallgreens heeft vaak aanbiedingen, maar dat geldt alleen voor rollen met 24 foto's. Hoorde wel van anderen die hadden foto's laten afdrukken en op cd-rom laten zetten. Waren zeer tevreden over kwaliteit en prijs.
Als je nog vragen hebt over de route of wat dan ook.........
Jeannine
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mooie foto's Jeannine, ik heb er erg van genoten..
Wederom vind ik de huizen weer prachtig..

Sandy
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

jeannine > Vorig jaar hadden wij 1 eenvoudige digi. bij. Ging eigenlijk best goed alleen zat er geen echte "zoom" op wat bij enkele foto's een teleurstellend resultaat gaf. inmiddels hebben we een nieuwe digi. met 6 miljoen megapixels en van alles er op en er aan maar de foto's die we tot nu toe hebben gemaakt vallen erg tegen,.. Zal het boekje de komende week toch eens goed moeten lezen. Vooral het instellen op kwaliteit van de foto's in combi met beeldformaat (en dus het aantal dat je op de SD kan zetten) is nog proberen. Weet je toevallig op welk beelformaat jullie hadden afgesteld?
Wij zullen net als vorig jaar af en toe bij de Wallgreens stoppen om ze op CD-rom te zetten.
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Jeannine (en anderen) > De foto's waren al leuk, maar zijn nóg leuker om ze na 4 weken Deep South te bekijken. (zeker nu met onze -ahum- super digitalecamera erg veel foto's mislukt zijn!)
Als je toevallig een mobiel van KPN hebt is met zulke foto's de volgende link wel een tip: http://publicatie.kpn.com/viewer.jsp?m=tnKO&s=sgJocU
Gast

Bericht door Gast »

Prachtige foto's Jeannine! Bedankt dat we mee mogen genieten!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

EvdB schreef:Inmiddels hebben we een nieuwe digi. met 6 miljoen megapixels en van alles er op en er aan maar de foto's die we tot nu toe hebben gemaakt vallen erg tegen,.. Zal het boekje de komende week toch eens goed moeten lezen. Vooral het instellen op kwaliteit van de foto's in combi met beeldformaat (en dus het aantal dat je op de SD kan zetten) is nog proberen.
Welk toestel?

Meestal pak je gewoon het maximale formaat. Anders minstens 3 mp. Hoger is alleen maar beter, dan kun je tenminste nog een uitsnede maken...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Het is een nytech. na alle tips hadden we het maximale formaat gepakt. en voor de zekerheid extra SD kaarten meegenomen. Wat er precies fout ging weet ik niet maar alle foto's die maar een beetje donker waren (binnen genomen, tegen de avond etc) zijn allemaal bewogen. ook die van overdag zijn veel minder scherp dan die van vorig jaar.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

EvdB schreef:Wat er precies fout ging weet ik niet maar alle foto's die maar een beetje donker waren (binnen genomen, tegen de avond etc) zijn allemaal bewogen. ook die van overdag zijn veel minder scherp dan die van vorig jaar.
Wat jammer van je foto's.

Heeft de camera toevallig niet op de "nachtstand" gestaan zodat je een langere sluitertijd hebt? Op het lcd-schermpje vaak te herkennen aan het "maantje". Je zult de camera dan echt heel stil moeten houden, bijv. op een statief, wil je goede foto's krijgen. Ook moet het object dat je fotografeert eigenlijk stil staan.

Misschien zou je eens kunnen zoeken op internet naar je type camera op een forum. Er zijn talloze forums over camera's waar je veel informatie, problemen en tips over die specifieke camera's kunt terugvinden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

sorry dat ik nu pas reageer op je vraag van 9 juli ( geen bericht van ontvangen) Ik heb mijn digi ( HP photosmart 307) meestal op de een na beste staan. Afschuwelijk van je foto's, mocht je foto's nodig hebben laat het mij even weten!
groetjes Jeannine
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Erg mooie foto's, maaru..............................

ALABAMA :?: :?: :?:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

In het forum over deze camera (vooraf keek ik er niet zo vaak) meldde eigenlijk niemand dit "probleem". De stand met het maantje leverde in ieder geval erg slechte foto's op, maar dat zag ik direct in het schermpje. Dus die konden over gemaakt worden. Jos zette hem dan wel ergens op/tegen dat het wat beter werd. Maar toch,..Ook de foto's met gewoon daglicht zijn niet bi. Natuurlijk zijn er ook wél goede foto's bij (dat maakt het eigenlijk alleen maar onverklaarbaarder): vooral die van Wakulla Springs zijn goed.

rperre> Alabama? Tja,.. Ik weet niet hoe het voor jeannine was. Wij zijn alleen maar langs het kleine stukje aan de kust geweest. Dit jaar wilde ik het welkomstbord van alle staten fotograferen voor in het reisverslag. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om "alabama" te krijgen. Hoofdwegen, kleine wegen; ik zag het steeds niet. Uiteindelijk moest ik dus van Chattanooga terugerken naar Alabama. met resultaat. 1 foto uit Alabama :lol:

Roland> ik meen me te herinneren dat jij op het forum schreef dat je Atlanta de "mooiste"stad van de VS vind. Wat trok jou zo aan?

Jeannine> alvast bedankt voor het aanbod. Dit weekend/ komende week zal ik wel zien wat ik nog over heb na de onbruikbare exemplaren gedelete te hebben.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

EvdB schreef:Roland> ik meen me te herinneren dat jij op het forum schreef dat je Atlanta de "mooiste"stad van de VS vind. Wat trok jou zo aan?
Heb ik dat geschreven?? :dunno:

Ik ben één keer in Atlanta geweest maar kan nou niet zeggen dat ik dat de mooiste stad van Amerika vind.

Als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou het denk ik Seattle worden. Toen ik daar vorig jaar was, voelde ik mij daar helemaal thuis.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Ik was abuis en jij hebt gelijk: Je kent jezelf toch beter dan dat ik je ken.
Ik dacht dat ik het had gelezen in het off-topic forum gestart door Sandy over "wie ben je, wat eet je etc". Net ff nagelezen en jij was het in ieder geval niet. Downtown Atlanta vond ik erg "grimmig", CNN vreselijk en Coca-Cola en olympisch plein waren wel ok. Lopend in Atlanta dacht ik steeds "ik mis iets, had ik de site van Roland maar beter gelezen". Maar je stelt me gerust; "niets" gemist. En ik zal nog wel eens verder zoeken wie nou wel die Atlanta fan is.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

EvdB schreef:rperre> Alabama? Tja,.. Ik weet niet hoe het voor jeannine was. Wij zijn alleen maar langs het kleine stukje aan de kust geweest. Dit jaar wilde ik het welkomstbord van alle staten fotograferen voor in het reisverslag. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om "alabama" te krijgen. Hoofdwegen, kleine wegen; ik zag het steeds niet. Uiteindelijk moest ik dus van Chattanooga terugerken naar Alabama. met resultaat. 1 foto uit Alabama :lol:
Tja maar uit "ervaring" weet ik dat Jeanine ergens in Alabama koffie heeft gedronken :wink: haha j/k jeanine

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Hier staan al enkele foto's van mijn reis:

http://aspara.web-log.nl/

Ik vond persoonlijk St. Augustine een prachtig stadje!!! :d

Mooie foto's Jeannine!
A journey of a thousand miles begins with the first step...
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

:D Alabama :D Heb ik heerlijke thee gedronken met een vers gebakken koek jammie!! In mijn foto serie zitten 2 opnames van Alabama. 1 Met een regenboog en een met zeer donkere wolken. Arlene zat ons toen achterna :) Ben nu behoorlijk geschokt wat er nu in New Orleans en de andere getroffen plaatsen is gebeurt. Te bedenken dat je er ruim 2 maanden geleden rondliep en zo van deze stad hebt genoten. Al die ellende en verwoesting. Je bekijkt het nieuws nu wel met andere ogen.
Alles goed in Alabama?
Jeannine
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Alles goed in Dothan, AL. Mobile en de kust er omheen is er slechter aan toe!

Het was ook maar een geintje!

Richard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer