Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is een handige overnachtingsplaats in Atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Wat is een handige overnachtingsplaats in Atlanta

Bericht door Katja »

Eén van de lastigste dingen met vakanties plannen blijf ik vinden om een locatie voor een hotel uit te kiezen in een stad die ik nog niet ken. Zeker bij grotere steden is het moeilijk inschatten waar je nou goed aan doet.
Ik heb totaal geen voorstelling van Atlanta en dus ook geen idee wat nou slim is.

We hebben een auto en bij voorkeur boek ik iets via Priceline. Onze plannen zijn in ieder geval World of Coca Cola, Aquarium en CNN en misschien nog Six Flags als we daar tijd en energie voor hebben.
rijocaer
Amerikakenner

Re: Wat is een handige overnachtingsplaats in Atlanta

Bericht door rijocaer »

ligt er aan hoeveel je uit wil geven voor een overnachting. je kan op loop afstand een hotel nemen, Olympic park, maar dan betaal je wel meer. E♪0n van onze Atlanta forum leden weet wel meer.
rijocaer
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ambassadeur Nico? :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

Wij overnachten in Buckhead, het schijnt een prettige buurt te zijn met gemakkelijke aansluiting op MARTA, het openbaar vervoer netwerk.
E.e.a. na adviezen van Bandido (of zoals Dento hem noemt, ambassadeur Nico). Het hotel heb ik geboekt via Hotwire.
Succes met plannen,
Gr. Esther
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

rijocaer schreef:ligt er aan hoeveel je uit wil geven voor een overnachting. je kan op loop afstand een hotel nemen, Olympic park, maar dan betaal je wel meer. E♪0n van onze Atlanta forum leden weet wel meer.
Ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven maar heb wel graag gemak en comfort. Met goed rondshoppen lukt dat vaak wel. Als dat voor het grootste gedeelte van de reis lukt dan vind ik het geen probleem om voor Atlanta bijvoorbeeld wat meer geld uit te geven.

Ik wacht het advies van "de" ambassadeur nog wel even af voor ik weer iets zoek om op te bieden :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat het handigste is hangt natuurlijk vooral af van je plannen. In dit geval liggen de meeste attracties die jullie willen bezoeken allemaal in Downtown Atlanta. En dat vind ik zelf nou net niet de leukste plek om te verblijven en zeker 's avonds is het er vrij uitgestorven. Het voordeel van Downtown is wel dat de genoemde attracties dichtbij elkaar liggen en gemakkelijk te bereiken zijn met OV. Ze liggen allemaal namelijk dichtbij of aan "Centennial Olympic Park", dat is een soort plein dat is aangelegd voor de Spelen van 1996. Als jullie er toch zijn is het misschien leuk om te lunchen in het "Sun Dial" restaurant, bovenin het Westin hotel. Dat is een cylindervormige toren die je van daar niet kunt missen. Maar je hebt een geweldig uitzicht over Atlanta terwijl je langzaam ronddraait. Het is niet heel goedkoop, maar wel de moeite waard.

Ik zou jullie aanraden om via bv Priceline een hotel te vinden in bv Midtown of Buckhead. Dat ligt allebei net ten noorden van Downtown en is zowel met de auto als OV goed te bereiken. Daar zijn over het algemeen vaak goede deals te vinden, ook omdat in Downtown de hotels vaak wat duurder zijn vanwege de vele congressen die er georganiseerd worden. Six Flags ligt overigens net ten westen van de stad, op ongeveer een kwartier rijden.

Ik heb in dit nog wat andere tips gegeven voor Atlanta, mocht je dat nog niet gezien hebben.
"Keep Georgia On Your Mind"
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Bedankt voor het advies dan ga ik in die omgeving zoeken en bieden.

Andere topic heb ik al uitgebreid bekeken en alle tips opgeslagen. :thumbup:
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Wij zaten ook in Buckhead, echt midden in een woonwijk eigenlijk. Rustig en heel netjes.
Het MARTA systeem lag op vijf minuten rijden, als ik me goed herinner kon je daar je auto gratis neerzetten en dan met het OV zo downtown in.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En mocht je mijn weblog over Atlanta niet gelezen hebben, dan kan je daar wellicht nog iets uithalen. Wij zaten in Perimeter (noord Atlanta), nog ietsje verder weg, maar de (goede) hotels zijn echt spotgoedkoop en grote mall en allerlei winkels superdichtbij. Ook daar ligt MARTA dichtbij, alleen wij vonden met de auto prima; parkeren in Coca Cola garage (voor de hele dag) was $ 10 en dat was goedkoper dan voor (in ons geval) 4 personen metro heen en terug. Wel druk onderweg op heenweg (spits) en deden er 45min over, super-rustig in het weekend en deden er minder dan 20min over.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik had je weblog inderdaad al gelezen en met name het spitsverhaal trekt me iets minder dan stap ik liever op de metro. File's zijn buitengewoon slecht voor m'n bloeddruk. :oops:
Als ik het zo lees dan denk ik dat een hotel wat buiten het centrum helemaal geen gekke optie is voor ons.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij sliepen in Buckhead. We hebben het meeste met de MARTA gedaan.
Het verkeer in Atlanta kan best intimiderend zijn, zeker de stad uit op de veel-baans snelweg.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat zijn genoeg banen :D
Ik heb geen moeite met grote of drukke wegen maar ik heb een (laat ik het netjes zeggen) enorme hekel aan file's ben gelukkig in staat mijn eigen werktijden te bepalen waardoor ik er thuis meestal goed vanaf kom en dat probeer ik in de vakantie zo te houden.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb net via Priceline een hotel gewonnen. We zitten in de Courtyard Atlanta Buckhead, volgens mij een prima plek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer