Het valt mij altijd wel op dat je vrijwel geen Nederlanders tegenkomt die in deze staat wonen. Komt dat omdat het de meest armoedigste staat van de States is? Of omdat het zo diep in de Bible Belt zit? Gewoon benieuwd naar eigenlijk. Het ´trekt´ mij ook niet echt om de staat te bezoeken, maar van wat ik heb gehoord is het toch een prachtige staat. Dus nu is mijn vraag: Zijn er nederlanders die hier wonen of naar hier toe zouden willen emigreren?
Ik zit ook in de bible belt. Op het plattepland hier ook veel armoe. Ik zit alleen in SW Missouri.
Reden dat niet veel nederlnders zich in zulke staten bevinden is omdat als ze emigreren meestal NY, florida of California kiezen.
Onbekend maakt onbemind.
Men realiseert zich vaak niet dat het hier ook fantastisch wonen is en dat je hier veel meer met je geld kan doen dan in de dure staten. Feit blijft dat vel mensen een bepaalt idee over de VS hebben en het platteland past hier niet zo in.
Jij en ik zien dat gelukkig wel in. Toch zijn er hier nog wel nederlanders te vinden, alleen niet veel dus
Mijn lief komt uit Missisippi en ik vond het echt prachtig daar toen hij me e.e.a. liet zien. Wij gaan echter in Tennessee wonen maar als hij ooit nog terugwil ga ik gewoon mee want ik vond het hartstikke leuk daar.
Ik snap ook niet zo goed waarom iedereen het altijd over Florida en California heeft. California vond ik niet eens echt Amerika toen ik er was in vergelijking met de overige staten en altijd hetzelfde weer... brrrr moet er niet aan denken haha.
Je zult op dit forum merken dat er een groot verschil is tussen waar mensen wonen of waar men graag met vakantie gaat. Mississippi is inderdaad mooi en je kunt er goed wonen, maar het heeft nou eenmaal niet de naam die andere staten wel hebben. Maar nou moet ik zeggen dat ook voor mij het wel een beetje erg "country" is en ik hou nou eenmaal meer van steden. Maar als dat minder van belang is kun je er prima wonen.
ned in MO schreef:...ze emigreren meestal NY, florida of California kiezen.
Ik vind dat wel meevallen. Forumleden hier die in Amerika wonen zitten ook in Colorado, Missouri, Georgia, Utah, Oregon, Massachussetts, Washington, New Jersey. Er zullen ook best wel in Mississippi zitten, maar misschien (nog) niet op dit forum. Er zijn 50 staten, een hoop om van te kiezen dus. Ik heb niet het idee dat een staat meer gekozen wordt dan een andere.
Kijk maar eens naar de mensen hier op het forum die een greencard winnen.
Ik heb het niet over menseb die gaan trouwen met een amerikaan. Dan ga je naar de plaats waar je partner woont
Bandido bijv naar waar zijn vriend woont, dennis naar waar de familie van anna woont etc
ik woon op de grens N.Carolina/Virginia ..ik ben in de bijna 11 jaar dat ik hier woon . maar 1 keer een nederlander tegen gekomen ..en dat was in Va Beach bij Starbucks.
Mijn oom en tante, nicht en haar man wonen in Mississippi, in Coldwater. Ze hebben daar een rv-camping.
Hun zoon woont met zijn gezin in Kissimmee in Florida.
Eerst woonden oom en tante in Virginia. Ik vond het daar trouwens mooier dan in Mississippi. Groener, mensen vond ik vriendelijker. Maar misschien speelt het weer ook mee, het was van de zomer heel erg heet en daardoor kon je eigenlijk niet eens buiten zitten. Dus dan krijg je ook niet zoveel contact met mensen op de camping (we zaten in Horn Lake).
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Ik ga binnenkort drie maanden in Mississippi wonen, omdat mijn vriend daar een contract heeft voor twee jaar. Hij komt uit Georgia. Het gaat goed tussen ons dus we hebben deze vakantie ( ik zit nu in Columbus, lowndes ) besloten dat we het drie maanden gaan proberen in Amerika en dat we - als we er nog steeds helemal achterstaan, maar dat is natuurlijk wel de opzet - voor de k1 gaan.
Hij heeft hiervoor anderhalf jaar in Nederland gewoond en ook anderhalf jaar in Duitsland. Zodoende ken ik hem.
Ik ben me ondertussen aan het voorbereiden op mijn verblijf hier. Ik heb de universiteit aangeschreven me de vraag of ik misschien een aantal colleges kan volgen en heb ook al emails gestuurd naar sportclubs, Daar heb ik tot nu toe positieve reacties van ontvangen. Ik heb geschiedenis gestudeerd en ben zeer actief sporter in NL.
Is er iemand die in Mississippi woont op dit forum die misschien nog een aantal goede tips heeft voor tijdens mijn verblijf?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.