Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marjac48: route Dallas naar Memphis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis marjac48: route Dallas naar Memphis
Hallo allemaal,
Ben druk bezig om mijn 2e reis voor te bereiden naar de USA. Graag zou ik van de kenners nog enige input willen hebben over de route en bezienswaardigheden:
Amsterdam - Dallas
Dallas 3 nachten ( JFK )
Ardmore 1 nacht ( rust/tussenstop )
Oklahoma city 2 nachten
Fort Smith 2 nachten
Clarksville 2 nachten ( Ozark National Park )
Hot Springs 2 nachten ( Quachita National Park )
Little Rock 2 nachten ( bibliotheek Bill Clinton )
Memphis 3 nachten ( Graceland, Lorraine Hotel )
Mijn vragen zijn:
- is dit een mooie route om te rijden van Dallas naar Memphis ?
- is het handiger om de hotels ter plekke te boeken of is vooraf beter
- zijn er nog leukere bezienswaardigheden dan bovengenoemd.
Handig om te weten is dat ik deze reis alleen ( of met mijn vrouw ) ga doen in de periode 29 september tot 15/16 oktober 2011.
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Groet, Marcel
Ben druk bezig om mijn 2e reis voor te bereiden naar de USA. Graag zou ik van de kenners nog enige input willen hebben over de route en bezienswaardigheden:
Amsterdam - Dallas
Dallas 3 nachten ( JFK )
Ardmore 1 nacht ( rust/tussenstop )
Oklahoma city 2 nachten
Fort Smith 2 nachten
Clarksville 2 nachten ( Ozark National Park )
Hot Springs 2 nachten ( Quachita National Park )
Little Rock 2 nachten ( bibliotheek Bill Clinton )
Memphis 3 nachten ( Graceland, Lorraine Hotel )
Mijn vragen zijn:
- is dit een mooie route om te rijden van Dallas naar Memphis ?
- is het handiger om de hotels ter plekke te boeken of is vooraf beter
- zijn er nog leukere bezienswaardigheden dan bovengenoemd.
Handig om te weten is dat ik deze reis alleen ( of met mijn vrouw ) ga doen in de periode 29 september tot 15/16 oktober 2011.
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Groet, Marcel
Re: Route Dallas naar Memphis
Over jouw route kan ik niet veel zeggen (ben enkel in Memphis geweest van de plaatsen die jij opnoemt) maar in Memphis kan je ook naar Beale Street, Sun Studio's, en als je van gitaren houdt kan je een tour doen in de Gibson factory, net aan Beale Street ligt dat. Je kan er ook naar National Civil Rights Museum in het Lorraine Motel waar Martin Luther King vermoord werd (hebben wij zelf niet gedaan)
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis marjac48: route Dallas naar Memphis
Hallo Bart,
Bedankt voor je reactie, wat je noemt was ik al van plan. Valt mij op dat er weinig info over deze route is. Daarom nogmaals:
WIE KAN MIJ HELPEN MET INFO OVER DEZE ROUTE/PLAATSEN ? Er moeten toch mensen zijn op dit forum die ook in
deze plaatsen zijn geweest ? !
Alvast bedankt voor alle informatie.
Bedankt voor je reactie, wat je noemt was ik al van plan. Valt mij op dat er weinig info over deze route is. Daarom nogmaals:
WIE KAN MIJ HELPEN MET INFO OVER DEZE ROUTE/PLAATSEN ? Er moeten toch mensen zijn op dit forum die ook in
deze plaatsen zijn geweest ? !
Alvast bedankt voor alle informatie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Hallo Marcel,
Even buiten Dallas kun je een bezoek overwegen aan Southfork Ranch waar de serie Dallas is opgenomen. Erg leuk, je kunt daar een tour doen. Neem in Dallas vooral even de tijd om Dealey Plaza goed te bekijken. Er is een museum over de aanslag op JFK die erg indrukwekkend is. Vlakbij Dealey Plaza (op loopafstand) staat het Kennedy Memorial en het eerste huisje dat ooit in Dallas is gebouwd. Als je echt bent geïnteresseerd in de moord op Kennedy, kun je ook overwegen om naar het Texas Theathre te gaan (waar Oswald is gearresteerd) en naar Parkland Memorial Hospital (waar Kennedy officieel dood is verklaard). Alleen al voor de foto is dat wel aardig. Heb je al een hotel in Dallas? Ik kan je Best Western aan Market Center Boulevard van harte aanbevelen. Twee keer geslapen (zes nachten), naar volle tevredenheid en voor een redelijke prijs.
Little Rock is op het museum van Bill Clinton na weinig boeiend. Als je het kunt beperken tot één nacht is dat heel verstandig. Het museum is leuk om te bezoeken. Bezoek in Memphis ook zeker even het Civil Rights Museum waar Martin Luther King is vermoord. Een echte aanrader als je in Memphis ben. Over de andere plaatsen kan ik je helaas niets vertellen. Have fun!
Even buiten Dallas kun je een bezoek overwegen aan Southfork Ranch waar de serie Dallas is opgenomen. Erg leuk, je kunt daar een tour doen. Neem in Dallas vooral even de tijd om Dealey Plaza goed te bekijken. Er is een museum over de aanslag op JFK die erg indrukwekkend is. Vlakbij Dealey Plaza (op loopafstand) staat het Kennedy Memorial en het eerste huisje dat ooit in Dallas is gebouwd. Als je echt bent geïnteresseerd in de moord op Kennedy, kun je ook overwegen om naar het Texas Theathre te gaan (waar Oswald is gearresteerd) en naar Parkland Memorial Hospital (waar Kennedy officieel dood is verklaard). Alleen al voor de foto is dat wel aardig. Heb je al een hotel in Dallas? Ik kan je Best Western aan Market Center Boulevard van harte aanbevelen. Twee keer geslapen (zes nachten), naar volle tevredenheid en voor een redelijke prijs.
Little Rock is op het museum van Bill Clinton na weinig boeiend. Als je het kunt beperken tot één nacht is dat heel verstandig. Het museum is leuk om te bezoeken. Bezoek in Memphis ook zeker even het Civil Rights Museum waar Martin Luther King is vermoord. Een echte aanrader als je in Memphis ben. Over de andere plaatsen kan ik je helaas niets vertellen. Have fun!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Stan,
Bedankt voor de info, wat je benoemt ga ik zeker bekijken. Goede tip over het ziekenhuis waar Kennedy officieel is doodverklaard. Had ik niet aan gedacht, maar is
vanwege mijn interesse in Kennedy, zeer de moeite waard ! Goed om te horen dat het Best Western hotel goed is bevallen. Ik heb namelijk voor alle overnachtingsplaatsen
gekozen voor Best Western Hotels. Leek me wel makkelijk. En Little Rock wordt dus 1 nachtje. Kan ik elders weer langer blijven, danwel een ander plaatsje aandoen.
Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag !
Bedankt voor de info, wat je benoemt ga ik zeker bekijken. Goede tip over het ziekenhuis waar Kennedy officieel is doodverklaard. Had ik niet aan gedacht, maar is
vanwege mijn interesse in Kennedy, zeer de moeite waard ! Goed om te horen dat het Best Western hotel goed is bevallen. Ik heb namelijk voor alle overnachtingsplaatsen
gekozen voor Best Western Hotels. Leek me wel makkelijk. En Little Rock wordt dus 1 nachtje. Kan ik elders weer langer blijven, danwel een ander plaatsje aandoen.
Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag !
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
De te rijden route is nu definitief, de tickets en autohuur zijn geboekt, 28/09 tot/met 16/10. Onderweg komen we langs de plaatsjes Pine Bluff en Texarkana. Hier is echter weinig over te vinden. Wie o wie kan ons over de omgeving van deze 2 plaatsjes informeren en of er wel iets te doen is. Ik hoor graag !!!!!
De te rijden route is nu definitief, de tickets en autohuur zijn geboekt, 28/09 tot/met 16/10. Onderweg komen we langs de plaatsjes Pine Bluff en Texarkana. Hier is echter weinig over te vinden. Wie o wie kan ons over de omgeving van deze 2 plaatsjes informeren en of er wel iets te doen is. Ik hoor graag !!!!!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Misschien ietsje uit je route, maar ik heb onderstaande route gereden. Erg mooi.
http://www.talimenascenicdrive.com/
http://www.talimenascenicdrive.com/
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Reisroute is nu echt definitief, hotels zijn uitgezocht, maar nog niet allemaal geboekt. We hebben er ontzettend veel zin in. Was het maar 28 september. Nu het nog een tijdje
duurt, hebben we ruim de tijd om te bekijken wat er op onze route te doen is. Nou, Dallas, Oklahoma, Hot Springs en Memphis is geen probleem. Die dagen komen we wel door,maar is er niemand te vinden die op dit forum is geweest in de volgende plaatsen±
Clarksville / Pine Bluff / Texarkana. Hier is. wat ik allemaal heb kunnen vinden, niet zoveel te doen of te zien. Of heeft iemand nog goede tips ????
Reisroute is nu echt definitief, hotels zijn uitgezocht, maar nog niet allemaal geboekt. We hebben er ontzettend veel zin in. Was het maar 28 september. Nu het nog een tijdje
duurt, hebben we ruim de tijd om te bekijken wat er op onze route te doen is. Nou, Dallas, Oklahoma, Hot Springs en Memphis is geen probleem. Die dagen komen we wel door,maar is er niemand te vinden die op dit forum is geweest in de volgende plaatsen±
Clarksville / Pine Bluff / Texarkana. Hier is. wat ik allemaal heb kunnen vinden, niet zoveel te doen of te zien. Of heeft iemand nog goede tips ????
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1192 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 7 Reacties